Przy maksymalnym skręcie coś strzela przy kole

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
Vielebny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz sie 24, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Przy maksymalnym skręcie coś strzela przy kole

Post autor: Vielebny » ndz wrz 21, 2008 11:41 am

Taj jak w temacie - podobno jest to jakieś łozysko kulowe, które trzeba przesmarowac. W instrukcjach z WARFS niby jest żę trzeba z góry i z dołu przesmarować ( z przodu)- czy to może być coś innego? :) Jest to bardzo mało "eleganckie" strzelanie ;) Dzieje się tak TYLKO przy maksymalnym skręcie kół

Awatar użytkownika
kubolMB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: sob sie 30, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Pyrlandia

Post autor: kubolMB » ndz wrz 21, 2008 12:21 pm

Ja mam identyczny przypadek - tylko na max skręcie, strzela przy jeżdżeniu po dxiurach i na postoju również, gdy naciskam przód. Ponoć może to być także przegub ??
Kuba
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92

Awatar użytkownika
Vielebny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz sie 24, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Post autor: Vielebny » ndz wrz 21, 2008 1:35 pm

Myślisz, że wystarczy porządnie przesmarować czy wymiana?

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz wrz 21, 2008 4:05 pm

Wytarty ogranicznik skretu na przyklad.
Przegub do wymiany na przyklad.
Pierwsze niegrozne, drugie - trzeba wymienic przegub.

kacmil
 
 
Posty: 211
Rejestracja: sob cze 02, 2007 3:28 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kacmil » ndz wrz 21, 2008 4:06 pm

Takie odgłosy to generalnie przegub tzn przy max skręcie i pod obciążeniem , znaczy przód musisz mieć zapięty i w pedał uderzyć . Jeżeli skrzeczy bez zapięcia to najpewniej coś w zawieszeniu.
U mnie też czasami coś skrzeczy ale to typowe zawieszeniwe "stękanie" ,więc nie panikuję. :D

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pn wrz 22, 2008 11:08 am

przegub... albo ??
opona (MT) drze o resor :)21 albo inne elementy zawiasu...
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » wt wrz 23, 2008 1:38 pm

s3R napisał
przegub... albo
opona (MT) drze o resor albo inne elementy zawiasu...
u mnie tarła o ramę 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt wrz 23, 2008 2:27 pm

w 99% w ferozach takim nieprzyjemnym zgrzytem przy maksymalnym skręcie i np. podjeździe pod krawężnik jest wytarty ogranicznik skrętu
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » wt wrz 23, 2008 2:29 pm

Damian pisze:w 99% w ferozach takim nieprzyjemnym zgrzytem przy maksymalnym skręcie i np. podjeździe pod krawężnik jest wytarty ogranicznik skrętu
dodam tylko ze pomaga posmarowanie jakimkolwiek smarem, na jakis czas :)

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » śr wrz 24, 2008 4:52 am

nie idze tego jakos naprawić na stałe ?? 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
Vielebny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz sie 24, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Post autor: Vielebny » śr wrz 24, 2008 9:04 am

Damian pisze:w 99% w ferozach takim nieprzyjemnym zgrzytem przy maksymalnym skręcie i np. podjeździe pod krawężnik jest wytarty ogranicznik skrętu
W moim przypadku zgrzyt następuje nie tylko przy maksymalnym skręcie i przy niewielkim nawet wyboju. Warunkiem jest powiedzmy mocniejszy skręt kół. Na prostych kołach jest cichutko...

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » śr wrz 24, 2008 9:09 am

kw99 pisze:nie idze tego jakos naprawić na stałe ?? 8)
da się, oryginalnie jest taka nakładka z tworzywa, mozesz kupić oryginał lub dorobic (czyt. dotoczyć)



edit.

ps. pamietaj tylko że obraniczniki są z obu stron koła
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » śr wrz 24, 2008 10:53 am

mam to samo - teflonowe kapsle sobie tocze

myslalem tez o oblaniu miedzia tych ogranicznikow ale za duzo pierniczenia..
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
kubolMB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: sob sie 30, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Pyrlandia

Post autor: kubolMB » śr paź 01, 2008 1:16 pm

Dzięki za pomoc, to faktycznie ograniczniki, są wytarte i skrzypią. Zobaczymy na jak długo pomoże posmarowanie.
Kuba
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92

Awatar użytkownika
Vielebny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz sie 24, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Post autor: Vielebny » ndz paź 12, 2008 2:53 pm

Tak... Po dokładnym obejrzeniu i przemyśleniu :wink: na 99,99% to te ograniczniki. A czy ktoś z Was mógłby przybliżyć sposób na samodzielne pokrycie ich tworzywem? Rozumiem, że je się wykręca. Najlepiej opisac krok po kroku to wtedy najłatwiej zrozumiec ;)

Wielkie dzięki z góry :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości