Diesel do Ferozy?
Moderator: s3R
Diesel do Ferozy?
Wiem że już były tematy ale czy komuś udało się przełożyć jakiegoś diesla do ferozki. Wcześniej myślałem o 1.9 tdi ale może za duży. Ostatnio rozmawiałem z kolesiem który twierdził że zna kogoś kto ma 1.6d od Wv. Ciekaw jestem czy 1.7Td isuzu od opla podejdzie. Czy ktoś wie coś na ten temat?
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Podobno przeróbka na Diesel wymaga zmiany hamulców przednich ponieważ zasilanie hamulców w orginale brane jest z pompy umieszczonej z tyłu alternatora. Trzeba też zmienić instalację elektryczną i paliwową. Zmiana na Diesel to rzadko stosowana przeróbka w Ferozie.
(..)
Nie mniej - przegldając co ludzie robia mozna wywnioskowac ze "podejdzie" wszystko, kwestia determinacji
cyt:
"Opis pojazdu:
Silnik i skrzynia Ford Scorpio, reduktor Suzuki Samurai, wały i mosty Range Rover.Zawieszenie przód sprężyna, tył resor na moście. Chłodnica z tyłu, wydechy na górze, snorkel. "
http://www.najauto.pl/ogloszenie/419955 ... su-feroza/
(..)
Nie mniej - przegldając co ludzie robia mozna wywnioskowac ze "podejdzie" wszystko, kwestia determinacji

cyt:
"Opis pojazdu:
Silnik i skrzynia Ford Scorpio, reduktor Suzuki Samurai, wały i mosty Range Rover.Zawieszenie przód sprężyna, tył resor na moście. Chłodnica z tyłu, wydechy na górze, snorkel. "
http://www.najauto.pl/ogloszenie/419955 ... su-feroza/
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
chodzi tylko o wspomaganie hamulca,nic nie trzeba zmieniać,w benzynie podpinasz po kolektor ssący a w dieslu pod pompę vacum i toć cała różnicanes421 pisze:Podobno przeróbka na Diesel wymaga zmiany hamulców przednich ponieważ zasilanie hamulców w orginale brane jest z pompy umieszczonej z tyłu alternatora. Trzeba też zmienić instalację elektryczną i paliwową. Zmiana na Diesel to rzadko stosowana przeróbka w Ferozie.
tel660675798
Czyli motor isuzu będzie za słaby? Wiem że mo silnik za długo nie pożyje dlatego biorę pod uwagę inne okoliczności. Włącznie ze sprowadzeniem innej ferci z anglii. Przełożyłbym to i owo i jeszcze byłoby dużo części a za 1000 funtów to już są ferki 1997 rok.
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Ja bym wolał 1.7 ISUZU ten silnik VW to lipa nie dość że słaby to jeszcze dźwięk taki jaki jakbyś nasypał trybów do wiaderka i mieszał patykiem, kolega ma taki silnik isuzu w uazie 1,7 td chyba nawet z intercoolerem z Vectry 95 lata na nim już 2 sezony i spisuje się wyśmienicie 

PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 

Jestem w trakcie obliczania kosztów takiej przekładki. I wychodzi całkiem sporo bo trzeba by całą instalację przełożyć i jakoś to spasować ze skrzynią, ciekaw jestem czy nie będzie za szybki? Kiedyś do uaza włożyłem jakieś diesla 3 litry od mercedesa i niemogłem wyjechać z piachu bo był za szybki i się dusił.
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Cytat z innego forum, autor uzytkownik TheBishop:
"- Musisz znać dokładną pojemność i moc silnika w kW
- Jedziesz na stację diagnostyczną i prosisz o kwit potwierdzający zmianę silnika
- z kwitem, kartą pojazdu jeśli jest i dowodem rejestracyjnym jedziesz do wydziału komunikacji gdzie dokonujesz zmian w dowodzie rejestracyjnym. Płacisz za nowy dowód i czekasz aż go wydrukują. Na czas wydrukowania nowego zostawiają ci stary w którym wpisują tylko że zgłoszono zmianę danych.
Możliwe problemy z diagnostą:
- potwierdzenie pisemne pojemności (rzeczoznawca lub ASO)
- zmiana mas pojazdu (rzeczoznawca)
- opinia rzeczoznawcy o dokonanych przeróbkach.
w zasadzie żadna z tych rzeczy nie jest wymagana przez prawo, ale jednak daje ono możliwość (nie wymóg) zażądania powyższych kwitów przez diagnoste.
Problemem jest w większości niewiedza bądź upierdliwość diagnostów i stąd pojawiają się problemy w postaci wymyślanych nagle umów kupna silnika czy innych cudów. Trzeba spokojnie poszukać stacji na której diagności znają się na rzeczy i potrafią sami ocenić czy przeróbka nie zagraża bezpieczeństwu, a nie odsyłanie do rzeczoznawców. Ja objechałem chyba z 15 stacji zanim trafiłem konkretnego gościa
Koszt całej operacji to
- przegląd około 170 PLN
- opłata za dowód i nowe znaki legalizacyjne coś koło 60 PLN (już nie pamiętam dokładnie)"
Link do wątku: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188668
"- Musisz znać dokładną pojemność i moc silnika w kW
- Jedziesz na stację diagnostyczną i prosisz o kwit potwierdzający zmianę silnika
- z kwitem, kartą pojazdu jeśli jest i dowodem rejestracyjnym jedziesz do wydziału komunikacji gdzie dokonujesz zmian w dowodzie rejestracyjnym. Płacisz za nowy dowód i czekasz aż go wydrukują. Na czas wydrukowania nowego zostawiają ci stary w którym wpisują tylko że zgłoszono zmianę danych.
Możliwe problemy z diagnostą:
- potwierdzenie pisemne pojemności (rzeczoznawca lub ASO)
- zmiana mas pojazdu (rzeczoznawca)
- opinia rzeczoznawcy o dokonanych przeróbkach.
w zasadzie żadna z tych rzeczy nie jest wymagana przez prawo, ale jednak daje ono możliwość (nie wymóg) zażądania powyższych kwitów przez diagnoste.
Problemem jest w większości niewiedza bądź upierdliwość diagnostów i stąd pojawiają się problemy w postaci wymyślanych nagle umów kupna silnika czy innych cudów. Trzeba spokojnie poszukać stacji na której diagności znają się na rzeczy i potrafią sami ocenić czy przeróbka nie zagraża bezpieczeństwu, a nie odsyłanie do rzeczoznawców. Ja objechałem chyba z 15 stacji zanim trafiłem konkretnego gościa
Koszt całej operacji to
- przegląd około 170 PLN
- opłata za dowód i nowe znaki legalizacyjne coś koło 60 PLN (już nie pamiętam dokładnie)"
Link do wątku: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188668
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Ten opis jest od gościa który w tym roku to załatwiał
Jest częścią zamienną ale występują 2 problemy:
- zgodność płaconej składki na OC z pojemnością
- bezpieczeństwo innych użytkowników drogi - przegląd techniczny
Nie doszukałem się ścisłych regulacji prawnych co do obowiązku dopełnienia formalności, ale w przypadku np. spowodowania wypadku wskutek którego firma ubezpieczeniowa musi ponieść duże koszty, lepiej chyba mieć pewność że nie stwierdzą nagle że twoje OC było opłacane niewłaściwie a auto zostało zmodyfikowane w sposób zagrażający innym użytkownikom dróg
Inny cytat:
"Silnik jest traktowany jak każda inna część zamienna, pod warunkiem, że jest to taki sam silnik, a nie np. o większej pojemności.
O ile się nie mylę masz 30 dni na zgłoszenie tego w WK. "
Najlepiej chyba zapytać niezobowiązująco diagnostę który robi przeglądy jak bardzo chętnie sie podpisze pod kolejnym po tej modyfikacji.
Jest częścią zamienną ale występują 2 problemy:
- zgodność płaconej składki na OC z pojemnością
- bezpieczeństwo innych użytkowników drogi - przegląd techniczny
Nie doszukałem się ścisłych regulacji prawnych co do obowiązku dopełnienia formalności, ale w przypadku np. spowodowania wypadku wskutek którego firma ubezpieczeniowa musi ponieść duże koszty, lepiej chyba mieć pewność że nie stwierdzą nagle że twoje OC było opłacane niewłaściwie a auto zostało zmodyfikowane w sposób zagrażający innym użytkownikom dróg

Inny cytat:
"Silnik jest traktowany jak każda inna część zamienna, pod warunkiem, że jest to taki sam silnik, a nie np. o większej pojemności.
O ile się nie mylę masz 30 dni na zgłoszenie tego w WK. "
Najlepiej chyba zapytać niezobowiązująco diagnostę który robi przeglądy jak bardzo chętnie sie podpisze pod kolejnym po tej modyfikacji.
Ostatnio zmieniony śr paź 22, 2008 5:51 pm przez nes421, łącznie zmieniany 1 raz.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Hmm no to tu jeszcze inny cytat:
"W wydziale komunikacji powiedzieli mi że muszę się zgłosić do nich z potwierdzeniem ze stacji diagnostycznej (bez różnicy której) o pojemności i rodzaju paliwa nowego silnika. Nie interesuje ich stan prawny silnika, czyli żadnych umów i faktur na zakup.
W stacji diagnostycznej pan mi powiedział że jeżeli jest to silnik który był montowany w takich samochodach to musze mieć spisaną umowę ze sprzedającym w której trzeba opisać szczegóły silnika czyli z jakiego pochodzi samochodu (marka typ bez konkretów) jaką ma pojemność i moc itp. Poza tym jak mu powiedziałem że wymieniam w Taunusie z 1.6 R4 na V6 2.0 (o 2.8 nic nie wspominałem) to wyciągnął katalog, potwierdził mi że te silniki były montowane fabrycznie
i powiedział że prosze przyjeżdzać i wystawimy panu takie potwierdzenie."
Idąc analogicznie - najlepiej przykleić na Ferozę znaczki "Rocky" i montować 2.0 benzynę albo 2.8 Diesel
Zmiana silnika na inny jest traktowana z tego co widzę jako zmiana konstrukcyjna samochodu, wymagany jest dodatkowy przegląd potwierdzający że zmiana jest OK.
"W wydziale komunikacji powiedzieli mi że muszę się zgłosić do nich z potwierdzeniem ze stacji diagnostycznej (bez różnicy której) o pojemności i rodzaju paliwa nowego silnika. Nie interesuje ich stan prawny silnika, czyli żadnych umów i faktur na zakup.
W stacji diagnostycznej pan mi powiedział że jeżeli jest to silnik który był montowany w takich samochodach to musze mieć spisaną umowę ze sprzedającym w której trzeba opisać szczegóły silnika czyli z jakiego pochodzi samochodu (marka typ bez konkretów) jaką ma pojemność i moc itp. Poza tym jak mu powiedziałem że wymieniam w Taunusie z 1.6 R4 na V6 2.0 (o 2.8 nic nie wspominałem) to wyciągnął katalog, potwierdził mi że te silniki były montowane fabrycznie

Idąc analogicznie - najlepiej przykleić na Ferozę znaczki "Rocky" i montować 2.0 benzynę albo 2.8 Diesel

Zmiana silnika na inny jest traktowana z tego co widzę jako zmiana konstrukcyjna samochodu, wymagany jest dodatkowy przegląd potwierdzający że zmiana jest OK.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Prawdę mówiąc to nigdy nie dojdą czy były montowane diesle czy nie jak w książkach nie znajdą to powiesz że to była próbna seria 1000 sztuk na Australię czy Japonię i po sprawie nikt do fabryki nie będzie dzwonił żeby zapytać czy tak było
a swoja drogą
nes421 ma dobry pomysł

nes421 ma dobry pomysł
Idąc analogicznie - najlepiej przykleić na Ferozę znaczki "Rocky" i montować 2.0 benzynę albo 2.8 Diesel![]()

PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości