Diesel do Ferozy?

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Diesel do Ferozy?

Post autor: verbea » czw paź 16, 2008 6:26 pm

Wiem że już były tematy ale czy komuś udało się przełożyć jakiegoś diesla do ferozki. Wcześniej myślałem o 1.9 tdi ale może za duży. Ostatnio rozmawiałem z kolesiem który twierdził że zna kogoś kto ma 1.6d od Wv. Ciekaw jestem czy 1.7Td isuzu od opla podejdzie. Czy ktoś wie coś na ten temat?
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pt paź 17, 2008 6:44 am

tylko że ten motor isuzu to za udany nie jest,bez turba jeszcze jako tako ale z turbiną to się sypią...,to nie jest silnik do upalania
tel660675798

Khadd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 11:38 am
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: Khadd » pt paź 17, 2008 6:37 pm

a nie lepiej kupić rockiego ?

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » pt paź 17, 2008 9:19 pm

Podobno przeróbka na Diesel wymaga zmiany hamulców przednich ponieważ zasilanie hamulców w orginale brane jest z pompy umieszczonej z tyłu alternatora. Trzeba też zmienić instalację elektryczną i paliwową. Zmiana na Diesel to rzadko stosowana przeróbka w Ferozie.

(..)

Nie mniej - przegldając co ludzie robia mozna wywnioskowac ze "podejdzie" wszystko, kwestia determinacji :wink:

cyt:
"Opis pojazdu:

Silnik i skrzynia Ford Scorpio, reduktor Suzuki Samurai, wały i mosty Range Rover.Zawieszenie przód sprężyna, tył resor na moście. Chłodnica z tyłu, wydechy na górze, snorkel. "

http://www.najauto.pl/ogloszenie/419955 ... su-feroza/
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » sob paź 18, 2008 7:20 am

nes421 pisze:Podobno przeróbka na Diesel wymaga zmiany hamulców przednich ponieważ zasilanie hamulców w orginale brane jest z pompy umieszczonej z tyłu alternatora. Trzeba też zmienić instalację elektryczną i paliwową. Zmiana na Diesel to rzadko stosowana przeróbka w Ferozie.
chodzi tylko o wspomaganie hamulca,nic nie trzeba zmieniać,w benzynie podpinasz po kolektor ssący a w dieslu pod pompę vacum i toć cała różnica
tel660675798

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: verbea » sob paź 18, 2008 5:13 pm

Czyli motor isuzu będzie za słaby? Wiem że mo silnik za długo nie pożyje dlatego biorę pod uwagę inne okoliczności. Włącznie ze sprowadzeniem innej ferci z anglii. Przełożyłbym to i owo i jeszcze byłoby dużo części a za 1000 funtów to już są ferki 1997 rok.
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » wt paź 21, 2008 4:21 am

Ja bym wolał 1.7 ISUZU ten silnik VW to lipa nie dość że słaby to jeszcze dźwięk taki jaki jakbyś nasypał trybów do wiaderka i mieszał patykiem, kolega ma taki silnik isuzu w uazie 1,7 td chyba nawet z intercoolerem z Vectry 95 lata na nim już 2 sezony i spisuje się wyśmienicie 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: verbea » wt paź 21, 2008 11:50 am

Jestem w trakcie obliczania kosztów takiej przekładki. I wychodzi całkiem sporo bo trzeba by całą instalację przełożyć i jakoś to spasować ze skrzynią, ciekaw jestem czy nie będzie za szybki? Kiedyś do uaza włożyłem jakieś diesla 3 litry od mercedesa i niemogłem wyjechać z piachu bo był za szybki i się dusił.
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » śr paź 22, 2008 4:19 am

plus jest taki że jak raz przerobisz to w razie czego tylko wywalasz silnik i kładziesz następny ,natomiast poważnym minusem są koszty z tym związane 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: verbea » śr paź 22, 2008 7:19 am

A powiedz jak się ma sprawa papierów. Czy przejdzie przegląd itp? Bo jak bedzie taki sam silnik to nie ma spraway ale diesel w ferozie to nie występował.
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » śr paź 22, 2008 10:09 am

Cytat z innego forum, autor uzytkownik TheBishop:

"- Musisz znać dokładną pojemność i moc silnika w kW
- Jedziesz na stację diagnostyczną i prosisz o kwit potwierdzający zmianę silnika
- z kwitem, kartą pojazdu jeśli jest i dowodem rejestracyjnym jedziesz do wydziału komunikacji gdzie dokonujesz zmian w dowodzie rejestracyjnym. Płacisz za nowy dowód i czekasz aż go wydrukują. Na czas wydrukowania nowego zostawiają ci stary w którym wpisują tylko że zgłoszono zmianę danych.

Możliwe problemy z diagnostą:
- potwierdzenie pisemne pojemności (rzeczoznawca lub ASO)
- zmiana mas pojazdu (rzeczoznawca)
- opinia rzeczoznawcy o dokonanych przeróbkach.
w zasadzie żadna z tych rzeczy nie jest wymagana przez prawo, ale jednak daje ono możliwość (nie wymóg) zażądania powyższych kwitów przez diagnoste.

Problemem jest w większości niewiedza bądź upierdliwość diagnostów i stąd pojawiają się problemy w postaci wymyślanych nagle umów kupna silnika czy innych cudów. Trzeba spokojnie poszukać stacji na której diagności znają się na rzeczy i potrafią sami ocenić czy przeróbka nie zagraża bezpieczeństwu, a nie odsyłanie do rzeczoznawców. Ja objechałem chyba z 15 stacji zanim trafiłem konkretnego gościa

Koszt całej operacji to
- przegląd około 170 PLN
- opłata za dowód i nowe znaki legalizacyjne coś koło 60 PLN (już nie pamiętam dokładnie)"

Link do wątku: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188668
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
Mad Max
 
 
Posty: 264
Rejestracja: pn lis 19, 2007 8:00 pm
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: Mad Max » śr paź 22, 2008 10:38 am

A czy silnik nie jest już przypadkiem częścią zmienną?
"Żywot Briana"

-Mamo, czy ja mam duży nos??
-Przestań myśleć o seksie!

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » śr paź 22, 2008 5:18 pm

Ten opis jest od gościa który w tym roku to załatwiał

Jest częścią zamienną ale występują 2 problemy:

- zgodność płaconej składki na OC z pojemnością
- bezpieczeństwo innych użytkowników drogi - przegląd techniczny

Nie doszukałem się ścisłych regulacji prawnych co do obowiązku dopełnienia formalności, ale w przypadku np. spowodowania wypadku wskutek którego firma ubezpieczeniowa musi ponieść duże koszty, lepiej chyba mieć pewność że nie stwierdzą nagle że twoje OC było opłacane niewłaściwie a auto zostało zmodyfikowane w sposób zagrażający innym użytkownikom dróg ;)

Inny cytat:

"Silnik jest traktowany jak każda inna część zamienna, pod warunkiem, że jest to taki sam silnik, a nie np. o większej pojemności.
O ile się nie mylę masz 30 dni na zgłoszenie tego w WK. "

Najlepiej chyba zapytać niezobowiązująco diagnostę który robi przeglądy jak bardzo chętnie sie podpisze pod kolejnym po tej modyfikacji.
Ostatnio zmieniony śr paź 22, 2008 5:51 pm przez nes421, łącznie zmieniany 1 raz.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
yarkom
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 7:45 am

Post autor: yarkom » śr paź 22, 2008 5:47 pm

Generalnie to jak przyjdzie do spotkania z ubezpieczycielem to wszedzie dziure znajdzie.... nawet jak opony masz za duze (nie takie jak w swiadectwie - u mnie napisane jest 235/75/r15 i tyle)

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » śr paź 22, 2008 5:56 pm

Hmm no to tu jeszcze inny cytat:

"W wydziale komunikacji powiedzieli mi że muszę się zgłosić do nich z potwierdzeniem ze stacji diagnostycznej (bez różnicy której) o pojemności i rodzaju paliwa nowego silnika. Nie interesuje ich stan prawny silnika, czyli żadnych umów i faktur na zakup.

W stacji diagnostycznej pan mi powiedział że jeżeli jest to silnik który był montowany w takich samochodach to musze mieć spisaną umowę ze sprzedającym w której trzeba opisać szczegóły silnika czyli z jakiego pochodzi samochodu (marka typ bez konkretów) jaką ma pojemność i moc itp. Poza tym jak mu powiedziałem że wymieniam w Taunusie z 1.6 R4 na V6 2.0 (o 2.8 nic nie wspominałem) to wyciągnął katalog, potwierdził mi że te silniki były montowane fabrycznie :-) i powiedział że prosze przyjeżdzać i wystawimy panu takie potwierdzenie."

Idąc analogicznie - najlepiej przykleić na Ferozę znaczki "Rocky" i montować 2.0 benzynę albo 2.8 Diesel ;)

Zmiana silnika na inny jest traktowana z tego co widzę jako zmiana konstrukcyjna samochodu, wymagany jest dodatkowy przegląd potwierdzający że zmiana jest OK.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » czw paź 23, 2008 4:44 am

Prawdę mówiąc to nigdy nie dojdą czy były montowane diesle czy nie jak w książkach nie znajdą to powiesz że to była próbna seria 1000 sztuk na Australię czy Japonię i po sprawie nikt do fabryki nie będzie dzwonił żeby zapytać czy tak było :D a swoja drogą
nes421 ma dobry pomysł
Idąc analogicznie - najlepiej przykleić na Ferozę znaczki "Rocky" i montować 2.0 benzynę albo 2.8 Diesel :wink:
8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości