rocky sprzęgiełka piast stałe

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

stawowy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw paź 13, 2011 6:36 pm

rocky sprzęgiełka piast stałe

Post autor: stawowy » sob mar 15, 2014 11:26 am

Witam Koledzy,
napiszcie proszę co to są sprzęgiełka stałe do załączania napędu do rocky'ego bo spotkałem się z opinią, że takie sprzęgi są bezawaryjne, a nie są to ani automaty ani manuale (?) chociaż z takimi sprzęgami ponoć nadal jest możliwość załączania/rozłączania napędu z kabiny w autach po 93r. Jak to jest? Czy to nie jest wtedy stały napęd 4x4?
Pozdrawiam,
Damian

Awatar użytkownika
jimmie
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr lut 11, 2009 1:32 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: rocky sprzęgiełka piast stałe

Post autor: jimmie » sob mar 15, 2014 1:44 pm

konstrukcja sprzęgiełek nie ma nic wspólnego z załączaniem napędu z kabiny - ich zadaniem jest połączenie przedniego napędu z piastami/kołami
- automaty - same rozpinają przy cofaniu i kiedy napęd jest ustawiony na 2x4,
- manualne trzeba rozpiąć ręcznie kiedy chcemy zaoszczędzić trochę paliwa i nie przewidujemy załączania 4x4 w czasie jazdy,
- sprzęgi stałe - przedni napęd zawsze jest spięty z kołami (jedyne rozwiązanie przy stałym napędzie 4x4 ale występuje też przy dołączanym napędzie przednim)
Daihatsu Feroza 1.6 '89 6860
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8

stawowy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw paź 13, 2011 6:36 pm

Re: rocky sprzęgiełka piast stałe

Post autor: stawowy » sob mar 15, 2014 3:18 pm

hmm... znaczy że przy sprzęgach stałych może być napęd przedni dołączany (z kabiny :)) czy jednak jest ciągle zapięty ? czy takie rozwiązanie było w rocky?
pozdr

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: rocky sprzęgiełka piast stałe

Post autor: Jogi4x4 » sob mar 15, 2014 4:45 pm

Można powiedzieć że przy stałych zabierakach jest cały czas zapięty, tzn. jeśli masz stałe sprzęgi w piastach i wajchę ustawioną na 2H to napęd jest przekazywany tylko na tył, natomiast przedni most, półosie itp pracują, kręcą się natomiast nie przenoszą napędu na koła. Wadą jest to że jeżdżąc po szosie nie masz napędu na przód a elementy napędu się zużywają, szybciej się mogą uszczelniacze wysypać itp.
Galloper LWB - turysta

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości