Feroza 93r modyfikacja hamulców przód, podpora drążka kierowniczego, zegary itp.

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

witek2g
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 31, 2017 10:58 pm

Feroza 93r modyfikacja hamulców przód, podpora drążka kierowniczego, zegary itp.

Post autor: witek2g » pt wrz 01, 2017 3:41 pm

Cześć!

Jako, że pierwszy post to wypada się przywitać :) Na imię mam Mateusz... iii...

Od około dwóch tygodni jestem posiadaczem ferozki z 93 roku. Silnik 1.6 16V HD-E. Ogólnie za auto dałem sporo, ale stan myślę, że jest naprawdę ok. Silnik po generalnym remoncie, wiadomo nieszczęsne głowice. Przynajmniej nie ma mowy o żadnym przegrzewaniu czy braniu oleju :D Blacharka również w fajnym stanie, jedna mała łatka na ramie i z tyłu w podłodze wymagana, a tak tylko konserwować. Mimo tego jak w każdym wiekowym aucie, tym bardziej terenowym siedzi wiele chochlików. Między innymi:

- Muszę ogarnąć przednie hamulce, jedno koło lekko blokuje i ogólnie tarcze klocki do zmiany. Niestety siedzą tu tarcze całe, nie wentylowane. W Interszajsie mam dostępne praktycznie od ręki wentylowane. Od czego dobrać zaciski? Rocky? Gdzieś na forum udało mi się wyczytać że po lifcie były już wentylowane. Tylko nic doprecyzowanego. Sprawa pilna, bo hamulce trzeba na dniach robić :D

- Układ kierowniczy lekko gumowy, wiadomo terenówka nie prowadzi się zwykła osobówka będzie trochę pływać. Tym bardziej na kołach 225/70R15, ale w koleinach nie da dobrze wyczuć auta. Sprawdzaliśmy luzy i z kierownicy ruchy na koła przenoszą się od razu, szarpaliśmy na kanale dość mocno i wyszło że prawa podpora drążka kierowniczego ma spory luz na tulejce. Tylko gdzie to można kupić? Regeneracja? W hurtowniach pustki...

- Zegary/licznik, tu mam taki problem że brakuje kontrolki check w zegarach mimo silnika na wtrysku. Nawet znalazłem tą 6 pinową, zieloną kostkę w komorze to zwarcia dwóch pinów i wymigania błędów. Tylko checka brak, a nie powinno go czasami być w tej wersji ferozy? Liczniki na allegro są bardzo tanie, jeśli podłącze taki z kompletem kontrolek będzie działać?

- Wskazówka paliwa nie działa, znaczy działa, lecz nie pokazuje położenia max, ani minumum. Tylko dziwnie pracuje w pewnym zakresie swojego połozenia. Raz pół baku, za chwile 1/4. Jak się zaleje do pełna do pokazuje tylko 3/4 stanu. Mając stan 1/4 baku nie wiem czy zejdzie niżej, szkoda mi trochę katować pompkę żeby testować kiedy się paliwo skończy. Moze to być przez podmienione zegary? Czy muszę wyciągać zbiornik żeby dobrać się do pływaka?

-Lekki stuk z tyłu w moście przy zmianie biegów oraz puszczaniu gazu. Czyżby kończący się most? Czy może na wale coś sie poluzowało? Oleje wszystkie na dniach zmieniam, chociaż tam nie jest taki tragiczny.

-Przełącznik regulacji twardości zawieszenia, jest ale nie działa. Pewnie zwykłe amorki zamontowane. Warto szukać takich z regulacją? Czy lepiej dać sobie spokój? Ogólnie amorki są ok, tylko w przednich dolne tuleje są wybitę i spory luz. Można wprasować jakieś zastępcze?

-Stabilizator przód ma 24mm. O ile gumy dobiorę na ten rozmiar to skąd dorwać łączniki?

-Biegi 1 i 5 ciężko wchodzą, ale zerwana jest poduszka skrzyni, zamówie z jakiegoś sklepu internetowego i chyba powinna trochę wytrzymać?


Z tego co pamiętam to chyba z tymi problemami sobie sam nie poradziłem. Jeśli ktoś coś wie to z góry dzięki za pomoc :D W co jeszcze opróćz tego polecacie zajrzeć w tym aucie?

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Feroza 93r modyfikacja hamulców przód, podpora drążka kierowniczego, zegary itp.

Post autor: vandall1 » sob wrz 02, 2017 4:16 pm

Mucios tematos :roll:

Stuki z tyłu:przepatrz krzyżaki
Zerwana poduszka:firma TEDGUM,albo motanina
łaczniki:nie wiem,ale bym szukał :wink:
Amorki:dać se spokój z regulowanymi,gumy podebrać.
Paliwo:coś nie styka...o ile pamietam w mojej musiałem se wyciać właz w budzie bo nie było.
Brak checka:pewnikiem licznik podmieniony
Wspornik kier:nowy będzie za drogi.Regenerowałbym.
Hamulce:trzymałbym się ori,obejrzał zaciski i ich prowadnice,ew wstawił zestawy naprawcze.
Łatka na ramie:oklep młotkiem część rufową ramy-może być zonk.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

witek2g
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 31, 2017 10:58 pm

Re: Feroza 93r modyfikacja hamulców przód, podpora drążka kierowniczego, zegary itp.

Post autor: witek2g » sob wrz 02, 2017 5:11 pm

Dzięki za odpowiedź!! :)2

-Poduszkę miałem zamawiać firmy Ashika, niestety TEDGUM nie dostępny w hurtowniach :/ Mam nadzieję że chociaż trochę wytrzyma, tym bardziej że auto nie katowane w terenie, a jedynie raz na 3 tygodnie musi przejechać przez las :)

-będę zmieniał oleje to obejrzę wał jeszcze raz i te krzyżaki :wink:

-do stabilizatora znalazłem taki zestaw. Nada się? http://www.belniakoffroad.pl/820,zestaw ... przod.html będzie wszystko co potrzeba?

-gumy też mają w tym samym sklepie, lecz na tył, nie pamiętasz jak z ich wymiarami? zmierzyłbym ale auto na kanał wstawię dopiero jak już będę miał wszystkie części żeby działać po kolei z naprawami.

-w tej też nie mam właśnie otworu do pływaka, manual mówi że trzeba wywalać zbiornik, lecz jakoś średnio chcę to ruszać, póki brak wycieków.

-licznik już zamówiłem cały :)2 może od razu ogarnie się sytuacja ze wskaźnikiem paliwa jesli przyczyna była w liczniku.

-gdzie polecasz regenerować wspornik? Pewnie uziemi mi to trochę auto, bo będę musiał wysłać swój gdzieś. U mnie w okolicy brak zakładu specjalizującego się w regeneracjach...

-z hamulcami doszedłem co i jak. Mam ferozę przed liftem, tam występowały pełne. Po lifcie występowały już tarcze wentylowane, zaciski takie same jak w Rockym. U mnie jeden zacisk lekko trzyma i trzeba wymienić tarcze z klockami. NIestety ludzie za zaciski do kompletnej regeneracji cenią bardzo dużo to zostanie mi ogarnąć te co mam i kupić zwykłe pełne tarcze.

-łatke przyjdzie dorobić zaraz przed mocowaniem prawego resora tylnego. Z drugiej strony jest ok. Wydaję mi się że ktoś lekko zaniedbał konserwacje profili zamkniętych. Obstukaliśmy ramę i tylko w tym jednym miejscu jest nie wielki problem, nawet mam dorobioną jakby podkowę ze ściankami 4mm żeby dobrze wstawić w to miejsce. Dla pewności jak będzie na kanale obstukam jeszcze raz :)2

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Feroza 93r modyfikacja hamulców przód, podpora drążka kierowniczego, zegary itp.

Post autor: vandall1 » sob wrz 02, 2017 11:40 pm

Wiesz...ferki nie mam juz od kilku lat,to mogę polegać tylko na zawodnej pamięci.
Wspornik-nie robiłem,ale tu bym zakupił uzywke,przygotował i szybki przerzut zrobił.
Jak sadzę regenerację może każdy tokarz zrobić.
Zbiornik:radziłbym zdjąć,bo on najbardziej koroduje na wierzchu.Właz można zrobić samemu montujac w podłogę jachtowe zamkniecie tzw holta.
Co do gum amorów:szukać podobnych po sklepach typu żuk,rolniczych etc
Firma o której piszesz, z nami działa b solidnie więc polecam/mamy warsztat/
Do zacisków jak pisałem/chyba/-trza wstawić nowe tłoczki,gumki i prowadnice/do dostania/i będziesz miał jak nowe.
Nie trzeba tu ekstra umiejętności,ale są też firmy które regenerują wysyłkowo te rzeczy.
Wygrzeb sobie w necie manuala-pomocna rzecz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

witek2g
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 31, 2017 10:58 pm

Re: Feroza 93r modyfikacja hamulców przód, podpora drążka kierowniczego, zegary itp.

Post autor: witek2g » sob wrz 16, 2017 5:18 pm

Po dłuższej chwili mogę do czego doszedłem w Ferozie :)

Jeśli chodzi o hamulce, u mnie zrobiłem regenerację tych zacisków które mam, wymieniłem tłoczki i wszystkie gumy, tarcze założyłem pełne. Jeśli ktoś chciałby przerobić tarcze na wentylowane to wystarczy zmienić jarzma zacisków. Mi się nie udało kupić zacisków w normalnej cenie więc zrezygnowałem. Reszta jest taka sama. Tłoczki pasują idealnie z Opla Omegi 89-93r. szerokość 54mm, wysokość 44mm.

Biegi poprawiły się sporo po wymianie poduszki.

Stukanie przy puszczaniu gazu, czy zmianie biegów w moście nadal jest i dochodzi bezpośrednio z tylnego mostu. Jak się rozleci to wymienię na inny. Na chwilę obecną zmieniłem wszystkie oleje w napędach i jestem zadowolony.

Wspornik drążka kupiłem używany, ale w naprawdę dobrym stanie. Swój z luzem oddam do zregenerowania i będzie leżał na zapas :)

Na stabilizator dałem od razu komplet z poliuretany i jest bajka.

Jednak mam jeszcze kilka pytań:

Ma ktoś może wymiar tulejek które podpasują mi do przednich amortyzatorów?

Tył stoi trochę nisko i prawa strona niżej, co zrobić aby do podnieść? Podłożyć coś pod resory? Czy szukać innych.

Dopasował ktoś tylne lampy w zderzak na dół? W jednej mam pękniety klosz i jak mam wydać za sam klosz tyle co ludzie wołają to może idzie coś dopasować i od razu zmienić z dwóch stron.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Feroza 93r modyfikacja hamulców przód, podpora drążka kierowniczego, zegary itp.

Post autor: vandall1 » sob wrz 16, 2017 6:58 pm

-się obawiam,że zaciski do tarcz wentylowanych będą inne niż do pełnych z tytułu różnej grubości tarcz.Ale mniejsza z tym,jak jest ori i działa to dobrze.
-stukanie w moście:jeśli to na pewno nie są krzyżaki,to może grucha wymaga regulacji i tam bym zajrzał,zeby nie mieć zonka na drodze :roll:
-wymiaru tulejek nie znam oczywiście,ale można to wykoncypować ze starych,a jak ich nie ma-to pomierzyć wg rozstawu policzków na wahaczu,średnicy ich otworów na srubę itp.
-resory były do dostania na znanym portalu,cena akceptowalna.Jak samemu to rzeżba z isuzu troopera,żuka etc,lub lokalna firma od resorów:klepanie/na długo nie starczy/lub dorobienie
-tylne lampy:problem duży,ori drogie-motać z innych, ew cierpliwie szukać podobnych w necie.One w ogóle są bardzo narażone na syf.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

witek2g
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 31, 2017 10:58 pm

Re: Feroza 93r modyfikacja hamulców przód, podpora drążka kierowniczego, zegary itp.

Post autor: witek2g » wt wrz 19, 2017 9:02 am

vandall1 pisze:
sob wrz 16, 2017 6:58 pm
-stukanie w moście:jeśli to na pewno nie są krzyżaki,to może grucha wymaga regulacji i tam bym zajrzał,zeby nie mieć zonka na drodze :roll:
Regulacja gruchy? możesz mi trochę przybliżyć temat? Myślałem, że po prostu ten most tak już ma i się delikatnie skończył. Za bardzo nie widziałem tam nic do regulacji...

Widziałem nawet teraz nowe resory za 800zł wystawione, trochę mnie wkurza że tył siedzi niżej, lecz auto tyle wciągnęło już kasy że chwilowo muszę się z tym wstrzymać niestety.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość