Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
kakol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 8:47 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: kakol » ndz paź 02, 2011 7:34 pm

fajny pasuje do autka :)

Awatar użytkownika
mefyoo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt paź 11, 2011 10:24 pm
Lokalizacja: Hrubieszów

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: mefyoo » czw paź 13, 2011 10:51 pm

taki sobie wyspawam, zamykałeś go po bokach ?

m.kubica
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr sie 31, 2011 10:24 am
Lokalizacja: Śląsk/Gliwice

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: m.kubica » wt paź 18, 2011 9:47 pm

Tak się przywitam bo wcześniej chyba okazji nie było.

Feroza F300 EL-II 92'

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt mar 30, 2012 11:08 am przez m.kubica, łącznie zmieniany 1 raz.
Michał
Śląsk, Gliwice
Daihatsu Feroza F300 HardTop 92' 1.6

jaciomp
Posty: 520
Rejestracja: śr sie 13, 2008 11:44 am
Lokalizacja: Wawa

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: jaciomp » sob gru 24, 2011 8:12 pm

http://www.youtube.com/watch?v=iqCUR0O1TRU

Dobra zmotka, chyba k-160 + chevy v6 4.3L i daje radę :)2
Fercia`93
606297666

jaciomp
Posty: 520
Rejestracja: śr sie 13, 2008 11:44 am
Lokalizacja: Wawa

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: jaciomp » wt sty 17, 2012 4:44 pm

http://www.warfs.org/forum/15-mods-proj ... rsion.html

Ktoś próbował? podobno większość pasi :)21
Fercia`93
606297666

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: nes421 » sob sty 28, 2012 9:46 am

Gotowy kołnierz przejściowy zamówił z firmy do której link podaje w postach, więc musiało pasić ;) Ciekawe ile biorą za taką przejściówkę (jest w katalogu tej firmy, więc cena raczej stała)
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

m.kubica
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr sie 31, 2011 10:24 am
Lokalizacja: Śląsk/Gliwice

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: m.kubica » pt kwie 06, 2012 9:40 am

Wersja beta zderzaka, brakuje jeszcze osłony chłodnicy, potem wyszlifować i pomalować :)

Obrazek
Michał
Śląsk, Gliwice
Daihatsu Feroza F300 HardTop 92' 1.6

Awatar użytkownika
adam992
Posty: 568
Rejestracja: wt lis 20, 2007 5:42 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: adam992 » śr sty 23, 2013 7:28 pm

dlaczego o 10 cm z każdej strony za szeroki jest ten zderzak ?
Babell Extreme Off Road TEAM
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR :)21
Discovery TD5

m.kubica
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr sie 31, 2011 10:24 am
Lokalizacja: Śląsk/Gliwice

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: m.kubica » czw sty 24, 2013 7:45 am

To był "prototyp" pierwszy raz na auto przykręcony, potem był węższy :)

Końcowa wersja wyglądała tak: http://otomoto.pl/daihatsu-feroza-1-6-1 ... 34777.html

TO NIE MOJA AUKCJA ! Już nie jestem właścicielem od 3 miesięcy
Michał
Śląsk, Gliwice
Daihatsu Feroza F300 HardTop 92' 1.6

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: Jogi4x4 » sob lut 23, 2013 9:08 am

No dobra trochę mi to zajęło ale już jest przedni zderzak do Fredki. Zderzaczek z rury 1.5" oraz mały skromny kangur coby chronił otwór przed chłodnicą z 1.25", prosty a przede wszystkim lekki, nie potrzebuje mega-hiper lasu rur przed lampami.
Obrazek

A do tego zmotywowany jeszcze bardziej przez Vandalla wsadziłem trójkąciki z Suzuki dla poprawy szerokości i stabilności. Aby wsadzić felgi z SJ'ta do Ferozy trzeba dać dystans 5mm podobnie jak w Suzuki oraz zeszlifować trochę zaciski, nie wiem ile dokładnie nie mierzyłem, coś ok 2mm. Jak na razie z oponami 255/75R15 jest ok, nie przyciera nigdzie czego się obawiałem, na wykrzyżach również jest ok, promień skrętu niezauważalnie większy, autko poszło w szerz i jest stabilniejsze, w koleinach trochę mniej targa.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Galloper LWB - turysta

jaciomp
Posty: 520
Rejestracja: śr sie 13, 2008 11:44 am
Lokalizacja: Wawa

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: jaciomp » wt lip 02, 2013 2:25 pm

Feroza zmotana na sprężynach. Poprosiłem człowieka, który wystawił auto na alledrogo, aby podzielił się swoimi pomysłami. Czy gra warta świeczki? Poprawilibyście coś? Wygląda na dosyć proste, tylko nie wiem od czego ten element mocujący most od tylca.
W AUCIE JEST ZAMONTOWANA WYCIĄGARKA 1500 LBS Z LINĄ SYNTETYCZNĄ /OK 12 M /POZA TYM OPONY DO TERENU KTÓRE PRZEJECHAŁY NIE WIĘCEJ NIŻ 600 KM,3 LETNI AKUMULATOR ŻELOWY O DUŻEJ MOCY,SPRZĘGIEŁKA BLOKUJĄCE PRZEDNI MOST MANUALNE ORYGINALNE DAIHATSU PRZEDNI MOST JEST ZBLOKOWANY NA SZTYWNO TYLNI MA WŁOŻONĄ PODKŁADKĘ W SPRZĘGŁO CO POWODUJE ŻE SIĘ ROZŁĄCZA PRZY BARDZO DUŻYM PRZECIĄŻENIU-AUTO CIĄGNĄ WSZYSTKIE CZTERY KOŁA JEŻELI NIE ZAWIŚNIE PRZEJEŻDŻA WSZYSTKO.
W TERENIE JEST MIĘKKI ALE SPRĘŻYNY WYMIENIA SIĘ 10 MINUT MOŻNA DOBRAĆ WEDŁUG UZNANIA W MOIM AUCIE RESORY POŁAMAŁEM PO JEDNYM WYJEŹDZIE NA BŁOTA,POTEM ZROBIŁEM SPRĘŻYNY I JAKO WAHACZE POŁÓWKI RESORÓW NIE WYTRZYMAŁY JEDNEJ PORZĄDNEJ JAZDY.TERAZ WAHACZE SĄ DOROBIONE Z NATURY SIERŻANT TO WAHACZ Z AUDI 80,DO MOSTU PRZYSPAWANA JEST CZĘŚĆ OBEJMY ZWROTNICY /AUDI 80 B3 LUB GOLF ZE ŚREDNICĄ SWORZNIA 17 MM/TYŁ RAMY JEST ODCIĘTY ZBIORNIK OD SEICENTO -STARY SIĘ NIE MIEŚCIŁ Z WAHACZEM /SIERŻANTEM/AMORTYZATORY PASSAT B3 TYŁ BEZ DEKIELKÓW ,MOŻNA POKOMBINOWAĆ KOMPLETNE ZE SPRĘŻYNAMI WTEDY JEST TWARDSZY.POZDRAWIAM
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Fercia`93
606297666

jaciomp
Posty: 520
Rejestracja: śr sie 13, 2008 11:44 am
Lokalizacja: Wawa

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: jaciomp » wt sie 06, 2013 11:59 am

A oprócz tego, że zamieszczanie tu ogłoszeń nie jest chyba dobrym pomysłem to czy podzieliłbyś się chętnie opisami przeróbek? zdjęcia musisz wrzucić na jakiś wirtualny album i podać link.
Fercia`93
606297666

grubynex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:28 pm

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: grubynex » śr sie 07, 2013 11:19 am

ok kolego wrzucę gdzieś zdjęcia to podam linka mam zdjęcia z całej przebudowy
co do twojego pytania o ten samochód wyżej to wahacz niby sierżant jest nieprawidłowo zamontowany on ma być tak samo jak wahacze inaczej to nie ma prawa prawidłowo robić o ile sie nie urwie to będzie ograniczał skok mostu
wahacze przykręcone do budy do mocowań po resorach na których feroza lubi się zachaczyć przy przejazdach przez ostre garby, pniaki itp
a co do przebudowy -czy warto według mnie tak ale trzeba poświęcić trochę czasu
części na samo zawieszenie na tył nie są drogie-ja dałem wahacze kute z disco 300zl kpl
sprężyny z samary 120 zł nowe sprawdzają się idealnie+amortyzatory nowe olejowe z mercedesa 607 po 40 zl za szt.też sie bardzo dobrze sprawdzają -są dość miękkie i wytrzymałe i mają duży skok ok. 30cm
obciąłem ramę i budę już się nie wiesza dupą przy przejazdach przez rowy itp.
podciąłem nadkola wspawałem blachy+poszerzenia gumowe założyłem nowe felgi 16"+opony 32"
chłodnica zamontowana z tyłu od laguny 1.9 dci z 2005 roku razem z wentylatorem
wspawałem płyte pod wyciągarkę wywaliłem drążek stabilizacyjny który w terenie ogranicza tylko pracę zawiechy
wspawałem przegrodę z za siedzeniami z profili +blachy nierdzewne wszystko uszczelnione nic do środka nie przecieka
wszystkie przewody elektryki puszczone w środku
pompa paliwa +zbiornik zabudowałem blachą aluminiową na pace
akumulator też jest z tyłu żelowy żeby nie było problęmu z prądem do wyciągarki
założyłem hebel i wiele innych o których w tej chwili nie pamiętam..przesiedziałem przy tym 2-mies. oczywiście popołudniami po pracy ale teraz to nie jest to samo auto zawiecha wybiera dziury bez porównania z oryginałem na resorze który miałem wrażenie
że mi kręgosłup połamie na dziurach
jak byś miał jakieś pytania to pytaj pzdr.
ps. często mnie pytają czy nie brakuje mocy na tych kołach i czy nic się nie dzieje z ukł. napędowym
odp:mocy nie brakuje na reduktorze w terenie idzie wszędzie układ napędowy wytrzymuje bez problemu chyba że ktoś będzie jezdził na reduktorze po asfalcie to napewno soś walnie
i jeszcze taka ciekawostka feroza do 94 roku ma bardzo dobre przełożenia w mostach 1:5.29
mało która terenówka ma takie przełożenia a po 94r mosty są szybsze bardziej na asfalt
http://www.fotosik.pl/u/grubynex/album/1488025

kamilkac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: śr sie 07, 2013 7:16 pm

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: kamilkac » śr sie 07, 2013 7:43 pm

Rok temu zakupiłem daihatsu rocky 2.8. Było to auto BEZ ŻADNYCH przeróbek. Od razu po zakupieniu podeschliśmy w teren. Auto za każdym razem stawało. Postanowiłem to zmienić. lista przeróbek dokonanych prze zemnie ;

1. Dołożenie 1 pióra do resorów i wygięcie je pod większym kontem.
2. Przerobienie podwozia pod amortyzatory od Patrola.
3. Dorobienie flanszy na wał.
4. Założenie mostów od Uaza ze zwolnicami. WY Daje SIĘ TO BARDZO TRUDNE LECZ TRWA TO MAX 2 DNI.
5. Zrobienie własnych blokad dyferencjału. Było to bardzo trudne lecz wyszło wiele taniej niż miałbym kupić oryginalne blokady.
6. Założenie opon swamper bogger 35' x 13,5 x 15 . Udało mi sie kupiec 5 opon oryginalnych za 1,200 zł. Poprzedni właściciel założył je do samuraja który mu się złamał. Jeździł nim zaledwie 2 dni. Opony miały jeszcze cycki. ;].
7. Założenie sportowych foteli. Dla mnie i syna.
8. Zrobiłem i założyłem snorkel.
9. Dokonałem jeszcze kilu drobnych modyfikacji. Takich jak zrobienie bagażnika dachowego i założenie linek chroniących szybę.
10. Pomalowałem go na szaro.

Auto sprawuje się doskonale w terenie. Udało mi się zając miejcie na podium już 4 razy a dopiero jeźdź nim 8 mies.

Całkowity koszt auta razem z przeróbkami wyniósł mnie 24 000 zł .

grubynex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:28 pm

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: grubynex » śr sie 07, 2013 8:28 pm

kamilkac pisze:Rok temu zakupiłem daihatsu rocky 2.8. Było to auto BEZ ŻADNYCH przeróbek. Od razu po zakupieniu podeschliśmy w teren. Auto za każdym razem stawało. Postanowiłem to zmienić. lista przeróbek dokonanych prze zemnie ;

1. Dołożenie 1 pióra do resorów i wygięcie je pod większym kontem.
2. Przerobienie podwozia pod amortyzatory od Patrola.
3. Dorobienie flanszy na wał.
4. Założenie mostów od Uaza ze zwolnicami. WY Daje SIĘ TO BARDZO TRUDNE LECZ TRWA TO MAX 2 DNI.
5. Zrobienie własnych blokad dyferencjału. Było to bardzo trudne lecz wyszło wiele taniej niż miałbym kupić oryginalne blokady.
6. Założenie opon swamper bogger 35' x 13,5 x 15 . Udało mi sie kupiec 5 opon oryginalnych za 1,200 zł. Poprzedni właściciel założył je do samuraja który mu się złamał. Jeździł nim zaledwie 2 dni. Opony miały jeszcze cycki. ;].
7. Założenie sportowych foteli. Dla mnie i syna.
8. Zrobiłem i założyłem snorkel.
9. Dokonałem jeszcze kilu drobnych modyfikacji. Takich jak zrobienie bagażnika dachowego i założenie linek chroniących szybę.
10. Pomalowałem go na szaro.

Auto sprawuje się doskonale w terenie. Udało mi się zając miejcie na podium już 4 razy a dopiero jeźdź nim 8 mies.

Całkowity koszt auta razem z przeróbkami wyniósł mnie 24 000 zł .

jak możesz wrzuć jakieś foty

jaciomp
Posty: 520
Rejestracja: śr sie 13, 2008 11:44 am
Lokalizacja: Wawa

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: jaciomp » czw sie 08, 2013 9:02 am

kamilkac pokaż swojego potwora :o
Fercia`93
606297666

grubynex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:28 pm

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: grubynex » pt sie 09, 2013 10:09 am

jaciomp co do twojego pytania nz pw to są te wahacze a amortyzatory są z mercedesa 609D, 709Dbo to są takie same
drążek(panhard) jest też z disco trafiłem z prawie nowymi tulejami i śrubami za 60 zł na all.....
wahacze jak przymierzysz od góry to zobaczysz że nie ma różnicy tak że nie warto kombinować
cyt:Jeszcze mam wątpliwości co długości sprężyn. Nie spadną przy wykrzyżu? Bo na zdjęciu ledwo na ten stożek nachodzą.
odp,sprężyny są długie i nie spadną bo są u góry od wewnętrznej strony spawnięte tak żeby w razie czego można było
odciąć bez problemu a ze stożka nie wyjdą bo tak są dopasowane mocowania amorów że więcej nie puszczą
dorzuciłem pare zdjęć jak chciałeś może coś wypatrzysz http://www.fotosik.pl/u/grubynex/album/1488025
ps.sprawdz czy mocowania sprężyn wejdą ci koło zbiornika paliwa bo nie pamiętam jak tam było z miejscem dlatego że ja zbiornik przeniosłem pod zabudowe na góre

Awatar użytkownika
-FoX-
 
 
Posty: 130
Rejestracja: ndz cze 29, 2014 6:31 pm

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: -FoX- » pn lip 28, 2014 9:42 am

Pochwalę się tym co w weekend się udało wykonać .

Ponieważ założenie mojego Rockyego, jest bliżej wyprawówki niż offroadowej zmoty - to staram się wykorzystać w nim każdą możliwą przestrzeń . U kolegi który Rockym jeździł na globall podpatrzyłem rozwiązanie , które przypadło mi do gustu. Mianowicie wzmocnienie maski z możliwością troczenia drobnych pierdół .

Zakładam, że będzie to nie najgorsze miejsce na tzw. prysznice solarne - tak żeby po dniu podróży móc zapewnić sobie ciepły prysznic w każdych warunkach.
Drugia i nie mniej istotna funkcja to możliwość bezpiecznego wchodzenia na maskę , bez ryzyka poślizgu ( kto nie odśnieżał dachu Rockyego z maski ten nie wie:p ) i wygodniejsza obsługa przyszłego bagażnika dachowego.

Trzecia funkcja to oczywiście lans , bans i orzeszki :) bo w mojej ocenie wygląda lepiej niż goła maska

Całkowity koszt ok 170 zł

Czas na foto :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Pozdrawiam

-FoX-

don_kicic
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pt gru 19, 2008 11:08 pm

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: don_kicic » śr paź 22, 2014 8:39 pm

Zderzak do Rocky-ego mojej szalonej twórczości :lol:

Obrazek

Obrazek

samisj500
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: czw kwie 11, 2013 7:55 pm
Lokalizacja: Człuchów/Chojnice

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: samisj500 » ndz kwie 12, 2015 9:31 am

Szykuję się do zmiany mostów na k260 i mam problem ze sprężynami. Czy mogą być mocowane bezpośrednio pod ramą? Nie zaszkodzi to samej ramie?
Vitara była
Terrano I był
Samurai był
Rocky 2.8 tdi (,BFG MT 33')był
Rocky 2.8 TD resorak jest :-)

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: s3R » ndz kwie 12, 2015 10:03 am

Skok skasujesz zawiasu skasujesz ?
Choć miejsca tam za wiele nie ma fucktycznie.
Nie osłabisz jej o ile nie jest zgnita.
Zdrapek i poharatka

samisj500
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: czw kwie 11, 2013 7:55 pm
Lokalizacja: Człuchów/Chojnice

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: samisj500 » ndz kwie 12, 2015 6:51 pm

Aktualnie mam szersze mosty i sprężyny są od zewnętrznej strony ramy, mosty od k260 są węższe i nie mam innej możliwości. Rama jest w super stanie, więc zostaje metoda prób i błędów. Myślę że zawias będzie ok bo zostawię te springi które mam aktualnie, tylko że auto się podniesie około 8cm :-?
Vitara była
Terrano I był
Samurai był
Rocky 2.8 tdi (,BFG MT 33')był
Rocky 2.8 TD resorak jest :-)


SKODA76
 
 
Posty: 122
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: lubelskie

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: SKODA76 » wt lip 14, 2015 8:49 pm

Koniec bólu pleców

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: apede » czw lip 16, 2015 9:04 am

Ło... a ten panhard wygięty to wytrzyma? :roll:
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości