naprawa visco
Moderator: s3R
Re: naprawa visco
Ja dałem wisko do regeneracji. Koszt 70 pln , gwarancja 1 rok. Bezproblemowo.Rachunek
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.
Re: naprawa visco
Katowice. Namiary poszły na PW. Załatwiłem to wysyłkowo 

http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.
Re: naprawa visco
Witam i proszę o namiary na warsztat w Katowicach. 

- Borgir
- Posty: 346
- Rejestracja: pn cze 01, 2009 5:55 pm
- Lokalizacja: 49° 40' 56 '' N || 21° 45' 57 '' E || Parva Cracovia
Re: naprawa visco
Wiskoza na zimnym będzie kręcić ale tylko przez kilkanaście - kilkadziesiąt sekund przy obrotach jak pisał poprzednio profesorr - chodzi o to, że po wyłączeniu się wiskozy, olej który tam się dostał nie odpływa w 100% i tak to jest zostawiane przez producentów. Wisko ma się załaczyć na zimnym na chwilkę a siła odśrodkowa i pan Newton zrobią swoje i wiskoza stanie, aż do momentu gdy ją Mistrz Temperatur nie zawezwie do działania.
Temat był w dziale Parchów przerabiany i stamtąd też poniższy obrazek i cycat posta pozwolę sobie wkleić (mam nadzieję, że autor się nie obrazi) coby trochę wyjaśniło jak chodzi o zasadę działania wisko.

Borgir
Temat był w dziale Parchów przerabiany i stamtąd też poniższy obrazek i cycat posta pozwolę sobie wkleić (mam nadzieję, że autor się nie obrazi) coby trochę wyjaśniło jak chodzi o zasadę działania wisko.

Pozdrawiam.tajpan
witam
może się przyda
"Napęd wiatraka ze sprzęgłem czułym na temperaturę odbywa się za pomocą silikonowego płynu sprzęgającego, który kontroluje prędkość wiatraka przenosząc odpowiednio napęd. Napęd taki ma zdolność do utrzymywania obrotów jałowych wiatraka niezależnie od prędkości obrotowej silnika, gdy potrzeba chłodzenia silnika jest niewielka
Wnętrze napędu podzielone jest na dwie komory. Tylna komora zawiera rotor (K), zaś przednia komora tworzy zbiornik płynu (M). Płyn jest pompowany do zbiornika poprzez ruch obrotowy rotora i pompę tłoczącą (C). Pompa tłocząca ma otwór, zwany portem wypuszczającym (A) i 'tamę' (B), która jest obniżeniem w tarczy pompy zaprojektowanym tak, aby wytwarzać wzrost ciśnienia w płynie. Powoduje to przepływ płynu z komory rotora do zbiornika w czasie pracy silnika. Pompę tłoczącą stanowi część obwodowa tarczy pompy (P). Rotor jest bezpośrednio połączony poprzez wałek napędowy (L) z silnikiem, i dopóki silnik pracuje, ruch obrotowy rotora utrzymuje płyn w zbiorniku (M)
Obrazek
Gdy wzrasta temperatura, i tym samym potrzeba chłodzenia silnika, bimetaliczny element (E) wyczuwa temperaturę powietrza za chłodnicą i steruje zaworem (G), który postępowo (wraz ze wzrostem zapotrzebowania) otwiera dopływ (H). Otwarcie zaworu pozwala na ponowne dostanie się płynu do komory rotora, co powoduje zwiększenie stopnia przeniesienia napędu wiatraka. Tym samym wraz ze wzrostem temperatury cieczy chłodzącej komora rotora wiatraka zapełnia się większą ilością płynu, zwiększając jednocześnie współczynnik tarcia, co powoduje wzrost prędkości obrotowej wiatraka (w zakresie przewidzianym konstrukcyjnie), i tym samym zwiększa się przepływ powietrza wokół chłodnicy, poprawiając chłodzenie.
Zgodnie z powyższym opisem, prędkość obrotowa wiatraka ze sprzęgłem wiskotycznym czułym na temperaturę zależna jest od temperatury silnika, a nie od jego prędkości obrotowej."
Zacieniowane obszary to elementy napędowe, kolorem czerwonym zaznaczony jest obszar płynu.
A - port wypuszczający
B - 'tama'
C - pompa tłocząca
D - przednia obudowa
E - element bimetaliczny
F - główna obudowa (z użebrowaniem chłodzącym)
G - zawór
H - dopływ
J - uszczelka
K - rotor
L - wałek napędowy
M - zbiornik płynu
P - tarcza pompy
Borgir
They call him Machete...
- Yes bro..., I mean...Padre
Coming Soon
- Yes bro..., I mean...Padre
Coming Soon
Re: naprawa visco
Czy ktos wie czy na lubelszczyźnie gdzies regeneruja wiskozy?
I drugie pytanie w temacie: Wrzucam w allegro "olej silikonowy" i wyrzuca mi w cenie max. 20pare zeta. Czy taki moze byc do wiskozy. Jakby sie nadal, to sam bym sprobowal zregenerowac
I drugie pytanie w temacie: Wrzucam w allegro "olej silikonowy" i wyrzuca mi w cenie max. 20pare zeta. Czy taki moze byc do wiskozy. Jakby sie nadal, to sam bym sprobowal zregenerowac

Daihatsu Feroza 1,6 93' --> Ford Maverick 2,0 02'
Re: naprawa visco
tak sobie przeczytałem topic. Zastanawia mnie jedno, jaki jest koszt zamiennika visco. Jak u mnie w vitce się posypało to kupiłem nowy zamiennik za 100 zł. Jak dla mnie szkoda czasu na robotę a i koszta regeneracji w zasadzie podobne
Re: naprawa visco
koszt zamiennika do Fery 380zeta, uzywki na alledrogo po 250! Jest o co kruszyc kopie... Znalazłem w necie sklep modelarski, w którym zanabyłem 60ml oleju silikonowego o gestosci 3000 za cene 32 złociszy wraz z przesyłką. Bede regenerował, ale nie wiem czy nie na wiosne dopiero, teraz to niech sie grzeje troszke, bo zima ma byc ostra 

Daihatsu Feroza 1,6 93' --> Ford Maverick 2,0 02'
Re: naprawa visco
Te, a kiedy wpłciłeś i na jakie nazwisko? wyslim mi pw. Sprawdzę co się dziejes3R pisze:Te a gdzie moje nalepy![]()
Re: naprawa visco
nie sprawdzał ktoś czy nie pasuje visko od vitary?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość