Feroza, Wildcat, Rocky
Moderator: s3R
-
MALO
-

- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
- Lokalizacja: LUBUSKIE
Post
autor: MALO » pn lis 17, 2008 4:01 pm
Już wiem czemu ukręciłem śrubę przy głowicy. Nie byłem pierwszy który ściągał tą głowicę. Sruby były dokręcone na maxa bez czucia. Po obejrzeniu śrub zobaczyłem przewężenia na końcu gwintu. Wszystkie śruby do wymiany. Głowica założona. Jutro reszta. I mam nadzieję że będzie chodzić.
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG
-
hpx4000
-

- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
-
Kontaktowanie:
Post
autor: hpx4000 » pn lis 17, 2008 4:26 pm
A jak ten zbiorniczek wyrównawczy (butelka…) trzyma ciśnienie?
-
Francmiko
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
- Lokalizacja: Mikołów
Post
autor: Francmiko » pn lis 17, 2008 6:14 pm
no wlasnie, nie trzyma cisnienia tylko wywala mi malym otworkiem w nakretce wode
-
kis2001

- Posty: 342
- Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Żory
Post
autor: kis2001 » pn lis 17, 2008 7:09 pm
Zbiorniczek (butelka) nie ma trzymać ciśnienia -to zbiorniczek przelewowy który przy wzroście temp.i objętości wody pochłania jej nadmiar .Ciśnienie jest utrzymywane w samym układzie (silnik,chłodnica,chłodniczka).To starszy układ niż stosowany obecnie.
-
Francmiko
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
- Lokalizacja: Mikołów
Post
autor: Francmiko » pn lis 17, 2008 7:38 pm
czyli ta butelka jest ok i dziala identycznie jak zbiorniczek wrownawczy ?
jesli tak to po co na wrownawczym jest poziom Max i Low ?
-
kis2001

- Posty: 342
- Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Żory
Post
autor: kis2001 » pn lis 17, 2008 7:57 pm
Gdy temperatura spadnie i objętość wody zmaleje to pociąga sobie poprzez wytworzone podciśnienie braki wody z tego zbiorniczka .Ale tym sobie głowy niezawracaj przy twoich objawach czy ty masz ten zbiorniczek czy nie to nie ma znaczenia .Czy gumowe uszczelki w korku chłodnicy są dobre?Tam są dwie uszczelki -jedna na sprężynie -druga na nakrętce-sprawdź tą na sprężynie czy szczelnie zamyka układ-ważne to ona utrzymuje ciśnienie .
-
Francmiko
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
- Lokalizacja: Mikołów
Post
autor: Francmiko » pn lis 17, 2008 9:23 pm
moj korek

Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 8:56 am przez
Francmiko, łącznie zmieniany 1 raz.
-
kis2001

- Posty: 342
- Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Żory
Post
autor: kis2001 » wt lis 18, 2008 8:34 am
Co twój korek?
-
Francmiko
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
- Lokalizacja: Mikołów
Post
autor: Francmiko » wt lis 18, 2008 8:49 am
a fotki nie widac ?
-
kis2001

- Posty: 342
- Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Żory
Post
autor: kis2001 » wt lis 18, 2008 6:39 pm
Wygląda ok.Możesz jeszcze zrobić uszczelkę gumową i podłożyć pomiędzy ten trzpień a chłodnicę ,ale to tylko dla potwierdzenia że to walnięta uszczelka pod głowicą.Jeżeli dalej przelewa to szukaj mechaniora lub wymień sam.
-
MALO
-

- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
- Lokalizacja: LUBUSKIE
Post
autor: MALO » wt lis 18, 2008 9:42 pm
Ja także do swojej inwestycji dorzucam nowy termostat. Ten który miałem był przyczyną uszkodzenia uszczelki.
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG
-
Francmiko
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
- Lokalizacja: Mikołów
Post
autor: Francmiko » śr lis 19, 2008 12:23 am
mechanik tez stwierdzil ze uszczelka zastanawiam sie teraz czy kupic silnik , robic uszczelke u mechaniora 600zł bez pierscieni czy robic samemu ale troszke sie boje bo nigdy nie rozkrecalem silnika

no moze kiedys na warsztatach szkolnych ale tam nie musialo dzialac bo byl to model

-
kis2001

- Posty: 342
- Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Żory
Post
autor: kis2001 » śr lis 19, 2008 12:22 pm
Załatw klucz dynamometryczny i rozkręcaj.Głowicę do sprawdzenia ew.planowania ,wymienią uszczelniacze i skręcaj .Momenty i kolejność w manualu.
-
MALO
-

- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
- Lokalizacja: LUBUSKIE
Post
autor: MALO » śr lis 19, 2008 1:20 pm
Francmiko
Jest z tym trochę zabawy. Odkręć obudowę filtra , zdejmij chłodnice, odkręć kolektory i odchyl je. I będziesz miał dostęp do głowicy. W razie trudności koledzy z forum pomogą. Jak nabierzesz wprawy będziesz sam kasował za wymianę po 600zł. A i obejrzyj dobrze szpilki od głowicy na końcu gwintu czy nie ma przewężeń. Klucz dynamometryczny kupisz juz za 90 zł. Także kup kratę piwa i do roboty.

Suzuki Samurai 1,9 TD LONG
-
Francmiko
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
- Lokalizacja: Mikołów
Post
autor: Francmiko » śr lis 19, 2008 1:53 pm
musze znalezc cieply garaz

jakiej firmy uszczelke zastosowac ? i co z pierscieniami na tlokach ? wymieniac ?
-
tower5
-

- Posty: 162
- Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
- Lokalizacja: Kazimierz Dolny
Post
autor: tower5 » śr lis 19, 2008 2:55 pm
jak chcesz pierścienie wymieniać to kup nowy silnik

itp.itd.
a poważnie jak nigdy nie zmieniałeś uszczelki to weź kogoś znajomego kumającego temat i niech ci pomoże i koniecznie ciepły kąt, a drugi raz zrobisz sam

F78
-
MALO
-

- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
- Lokalizacja: LUBUSKIE
Post
autor: MALO » śr lis 19, 2008 4:43 pm
A czemu chcesz wymieniać pierścienie?
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG
-
Francmiko
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
- Lokalizacja: Mikołów
Post
autor: Francmiko » śr lis 19, 2008 5:06 pm
no wlasnie nie wiem cos mi dzwonilo ale nie wiem w ktorym kosciele

to co jeszcze sie wymienia przy okazji uszczelki ?
-
MALO
-

- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
- Lokalizacja: LUBUSKIE
Post
autor: MALO » śr lis 19, 2008 6:24 pm
uszczelka kolektora dolotowego i ewentualnie wydechowego, uszczelniacz wałka rozrządu, do szlifowania głowicy bedą ściągać zawory warto wymienić gumki na nich (jeżeli występuja tego nie wiem). Sprawdź termostat czy się otwiera. Jeżeli nie to wymień koszt 27 zł.
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG
-
MALO
-

- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
- Lokalizacja: LUBUSKIE
Post
autor: MALO » śr lis 19, 2008 6:28 pm
I jeszcze ważna rzecz szpilki do przykręcania głowicy zobacz czy nie są po przeciagane?
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG
-
kis2001

- Posty: 342
- Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Żory
Post
autor: kis2001 » czw lis 20, 2008 7:33 am
Kolektory najlepiej odkręcać już po zdjęciu głowicy.Przydało by się wymienić pasek i rolkę rozrządu.Co do uszczelniaczy to są gumki.Jeżeli chodzi o planowanie ,sprawdzenie szczelności i wymianę gumek polecam firmę z Żor masz nie daleko REDO kupiłem tam uszczelkę szpilki i planowałem głowicę(ceny ok)
-
Francmiko
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
- Lokalizacja: Mikołów
Post
autor: Francmiko » czw lis 20, 2008 12:08 pm
Dzieki za podpowiedzi

Narazie sie wstrzymuje z rozpoczeciem prac a to z powodu ze bylem u rzecznika praw konsumenta ktory napisze mi pismo w sprawie rekojmii do goscia i jak sie nie zgodzi pokryc kosztow naprawy to prawdopodobnie oddam sprawe do sadu. Nie mozna przepuszczac takich spraw bo potem cwaniaki sie czuja bezkarnie. Auto mialo byc sprawne to ma byc sprawne a nie sprawnie ukryte jego wady!

a takich rzeczy jak uszczelka zwykly smiertelnik nie wykryje przy kupowaniu.
-
tower5
-

- Posty: 162
- Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
- Lokalizacja: Kazimierz Dolny
Post
autor: tower5 » czw lis 20, 2008 1:27 pm
chyba nic nie zrobisz

widziały gały co brały i podpisały że stan jest ci znany itp. na umowie, chyba że masz świadka albo dwóch że nie zostałeś o takiej wadzie poinformowany......... niestety gość zezna w sądzie że cię poinformował i zgodziłeś się na taki stan pojazdu i zapłaciłeś. Może ci się jeszcze udać jak masz jego ogłoszenie w mediach (o ile takie było) że auto 100% sprawne i że takie sprzedawał i próbować z cywila walczyć z gnojem

ale cienko to widzę[/b]
F78
-
nes421
-

- Posty: 1483
- Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
- Lokalizacja: Europa
Post
autor: nes421 » pt lis 21, 2008 6:18 am
Francmiko - jak będziesz mieć jakieś konkrety od rzecznika / efekty to dawaj na forum. Popychaniu nieświadomym zajechanych Daihatsu mówimy NIE

-
verbea
-

- Posty: 178
- Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
- Lokalizacja: Płock
Post
autor: verbea » sob lis 22, 2008 5:37 pm
Musisz kupić uszczelki na górę silnika w komplecie będzie taniej. Koszt remontu głowicy (kompletnie wszystko) to około 800zł. Wraz z prowadnicami. Ja robiłem to rok temu i śmiga bardzo dobrze.
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości