Feroza, Wildcat, Rocky
Moderator: s3R
-
Koni

- Posty: 656
- Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Koni » czw gru 29, 2005 12:34 am
Mam takie 2 pytania : jakie byly wersje seryjne rakiety z silnikiem benzynowym(chodzi o pojemnosc i zasilanie czyli gaźnik lub wtrysk)??
I jak ma sie sprawa blokady mostu w rakiecie i ferozie?? Wiem ze byly w rakietach w wersjach dla wojska z tylu alenie wiem jak z ferką?? pytam bo znajomy szuka auta a w ogloszeniach ludzie pisza często glupoty

np ostatnio czytalem ze wszystkie rakiety maja blokade z tylu a niektore nawet z przodu

To jakas bzdura wedlug mnie

gg 3041301
-
Koni

- Posty: 656
- Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Koni » czw gru 29, 2005 12:45 am
a co do ferozy to pelno ogloszen w ktorych napisane ze maja blokade mechanizmu przod i tyl

byly takie

bo niektorzy pisza ze ma blokade i wlacza sie ja przy przednich kolach czyli na sprzegielkach manualnych

to prawie cytat jednego ogloszenia

dobrze ze gość po przywiezieniu doszedl do tego że to daihatsu

gg 3041301
-
gumi
- jestem tu nowy...

- Posty: 70
- Rejestracja: czw lis 21, 2002 7:21 pm
- Lokalizacja: BIELSKO-B
Post
autor: gumi » czw gru 29, 2005 6:09 pm
blokada= sprzęgiełka dla 50% właścicieli terenówek

! kiedyś kupowaliśmy auto od gościa który nam "tłumaczył" i wychodziło na to ze gość sobie jeżdził tylko na tylnim .....i se jechał...i nawet był zadowolony!!! a sprzegiełek nie przekręcał (bo na blokadzie nie wolno skręcać kierownicą)

! a co do ferozy w zyciu nie widziałem ferozy z fabryczną blokadą! rocky tak !
....dza jest...prezyden...dza jest kierow....
-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » czw gru 29, 2005 8:54 pm
no benz to chyba 2.0 i 2.8 ... zdaje mi się oba gaźniki.
Zdrapek i poharatka
-
Koni

- Posty: 656
- Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Koni » pt gru 30, 2005 12:18 am
OK

Dzięki
Co do blokady to tak własnie myslałem ze to brednie
Co do silnika to przyznam sie że nie miałem pojęcia o wersji 2.8 w benzynie

Ale pewnie dlatego własnie wciąż "jestem tu nowy"

gg 3041301
-
Koni

- Posty: 656
- Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Koni » pt gru 30, 2005 1:06 am
A czy w rokim w benzynie sa roznice w rozrządzie(pasek - łańcuch) czy wszystko to samo

gg 3041301
-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » pt gru 30, 2005 9:12 am
Ja nie jestem nawet pewnien czy jest taki motor

w 100 %
Zdawało mi się że widzialem takie auto gdzieś.
Ale jeżeli jest to egzot straszny i nie brać raczej takiego

2.8 TD są super i takiego należy szukać.
Zdrapek i poharatka
-
Raga
-

- Posty: 103
- Rejestracja: wt paź 18, 2005 8:49 pm
- Lokalizacja: Podbeskidzie
Post
autor: Raga » pt gru 30, 2005 12:27 pm
TD + intercooler

.:Rocky 2,8 TDI:.
Rakietowy kwiat japońskiej myśli technicznej GOTOWY!!! 503-167-653 Radek
-
gumi
- jestem tu nowy...

- Posty: 70
- Rejestracja: czw lis 21, 2002 7:21 pm
- Lokalizacja: BIELSKO-B
Post
autor: gumi » pt gru 30, 2005 6:35 pm
s3r chyba coś nie było 2.8 może taka akcja jak w gr 4.2 benzyna na bloku z diesla:) . Były rakiety fimowane przez bertone i wtedy tam rózne cudaczne motory są , sam widziałem silnik 2.8 bmw w rakiecie która stała we włoszech komisie
....dza jest...prezyden...dza jest kierow....
-
Koni

- Posty: 656
- Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Koni » pt gru 30, 2005 11:55 pm
Bertone pomijam bo o tym słyszałem i wiem że tam różne cuda pchali

Myślałem tylko że nowsze wersje 2.0 są na wtrysku. chyba że nie ma nowszych w benzynie bo w sumie te co sie widzi po 90 roku to wszystko diesle 2.8

A te występowały w wersji bez intercooler'a

gg 3041301
-
Koni

- Posty: 656
- Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Koni » sob gru 31, 2005 12:22 am
A ktos może sie orientuje jak często występują u nas te wersje z blokadą tyłu

i ile mniej więcej kosztuje taki cały sztywny most z blokadą o ile jest wogóle do kupna oczywiscie(mam na myśli oryginał-uzywke)

gg 3041301
-
barteks
-

- Posty: 895
- Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: barteks » ndz sty 01, 2006 9:25 pm
Mysle ze jak slyszales o "blokadzie" z tylu to byl to jednak most z LSD, a nie z prawdziwa blokada.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD
-
Tomek-Wrocław
- jestem tu nowy...

- Posty: 25
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 1:24 pm
- Lokalizacja: WROCŁAW
Post
autor: Tomek-Wrocław » pt wrz 14, 2007 2:24 pm
Dzień Dobry
Jestem tu nowy chciałbym dowiedzieć się co to za most z tym LSD i jak go rozpoznać, bo w ogłoszeniu można wszystko napisać.
Z powazaniem
Tomasz Białek
Ferozki 2/94 i 12/94
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » pt wrz 14, 2007 2:59 pm
Most z LSD -> most z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Każda z półosi jest wyposażona w zestaw tarcz ciernych. Gdy różnica prędkości między półosiami przekroczy zadaną wartość, tarcze są do siebie dociskane co powoduje wyhamowanie półosi kręcącej się z większą prędkością. W internecie jest dużo informacji łącznie ze zdjęciami więc poszukaj sobie.
Jak rozpoznać? -> podnieść tylny most i kręcić jednym kołem. Jeśli drugie kręci się w tę samą stronę to jest LSD jeśli w stronę przeciwną to nie ma LSD.
Do mostów z LSD należy stosować tylko i wyłącznie olej przeznaczony specjalnie do nich.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Jarem
-

- Posty: 1083
- Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
- Lokalizacja: Zamość
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Jarem » ndz wrz 16, 2007 7:35 pm
naprawdę były mosty z LSD w ferkach
jak myślicie czy warto zakładać manualne sprzęgiełka zamiast automatów na przód do ferki

low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się
-
Tomek-Wrocław
- jestem tu nowy...

- Posty: 25
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 1:24 pm
- Lokalizacja: WROCŁAW
Post
autor: Tomek-Wrocław » pn wrz 17, 2007 8:01 am
Dzięki serdeczne.
Twój post 'TomaszRT' wyjaśnił mi prawie wszystko, resztę doczytam sobie w Necie.
Jescze raz dzięki serdeczne.
Z poważaniem
Tomasz B.
Ferozki 2/94 i 12/94
-
caterpillar

- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
Post
autor: caterpillar » pn wrz 17, 2007 8:43 am
Jarem pisze:
jak myślicie czy warto zakładać manualne sprzęgiełka zamiast automatów na przód do ferki

Jak sie zepsuja automaty to warto, sprzedielka automatyczne to najardziej awaryjny elemnt w kazdyym aucie 4x4
GG: 1105809
-
Tomek-Wrocław
- jestem tu nowy...

- Posty: 25
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 1:24 pm
- Lokalizacja: WROCŁAW
Post
autor: Tomek-Wrocław » ndz kwie 13, 2008 10:11 pm
Dzień dobry.
Właśnie oglądałem dokumentację serwisową od Ferozki i co do napędów występują w niej tylko dwie kombinacje:
1. Centralny mechanizm różnicowy z możliwością jego blokady + mechanizmy różnicowe w obu osiach. Auto ma trzy tryby jazdy
- 4WD All time
- 2WD ( tylna oś)
- 4WD + blokada centralnego mechanizmu różnicowego
( nie posiada reduktora).
2. Brak centralnego mechanizmu różnicowego ale jest reduktor + mechanizmy różnicowe w obu osiach
Auto ma trzy tryby jazdy
- 2WD ( tylna oś)
- 4WD
- 4WD + reduktor.
Dokumentacja nie wspomina ani jednym słowem o systemie LSD w tylnym moście w żadnej z opcji pojazdu. Dokumentacja dotyczy aut do 1994r.
Najprostszym sposobem stwierdzenia czy autko ma LSD jest sprawdzenie w książce serwisowej (instrukcji obsługi) jaki typ oleju należy wlewać do tylnego mostu.
Z poważaniem
Tomasz B.
Ferozki 2/94 i 12/94
-
Gierek
-

- Posty: 824
- Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
- Lokalizacja: Skoczów
Post
autor: Gierek » pn kwie 14, 2008 7:49 am
Najprostszym sposobem sprawdzenia czy jest LSD to podnieść tył i pokręcić jednym kołem do przodu.Jak jest LSD drugie kręci się w tym samym kierunku , jak nie ma to w przeciwnym.
Jestem na odwyku!
-
Hinek

- Posty: 379
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Hinek » wt kwie 15, 2008 4:01 pm
Gierek pisze:Najprostszym sposobem sprawdzenia czy jest LSD to podnieść tył i pokręcić jednym kołem do przodu.Jak jest LSD drugie kręci się w tym samym kierunku , jak nie ma to w przeciwnym.
Tylko że w praktyce niewiele taki test daje. Bo tego zwiększonego tarcia może nie być prawie wcale. Bardziej miarodajne będzie jak wrzuci się luz na reduktorze i podniesie jedno tylne kolo. Jak da się je ręcznie obracać - LSD jest już tylko wspomnieniem. Zresztą i tak nic nie zastąpi normalnej blokady.
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości