Pomocy wsteczny bieg

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
Aner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: sob paź 22, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: Kraków

Pomocy wsteczny bieg

Post autor: Aner » ndz sty 22, 2006 7:05 pm

Dziś pojawił się problem z wstecznym raz jest raz niema od początku wchodził ''płytko'' ale trzymał do dziś.Prozsę owszelkie informacje na ten temat.
Jestem tu nowy:)

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pn sty 23, 2006 8:58 am

Jaki masz olej w skrzyni ?
Ja wlałem zdaje sie mineral i teraz na zimnym silniku ledwo moge zminić bieg...
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » pn sty 23, 2006 11:55 am

W zimie skrzynia znacznie gorzej pracuje, mam podobnie
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
Aner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: sob paź 22, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Aner » pn sty 23, 2006 8:33 pm

Olej Tranself EP 80W-90 API-GL4
Jestem tu nowy:)

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » pn sty 23, 2006 11:58 pm

Ja jak dzis odpaliłem sprzęta to nie mogłem zadnego biegu wsadzić!! :)
gg 3041301

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » wt sty 24, 2006 8:27 am

Koni ty wymieniałeś łożyska w reduktorze.
Jakie były objawy zużycia ??
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
Aner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: sob paź 22, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Aner » pt sty 27, 2006 9:08 pm

Wsteczny zrobiony w zasadzie bez kosztów[12 godzin pracy w garażu itroche strachu] ale rozebrać trzeba było 'na czynniki pierwsze' testy w kopnym śniegu przeszła pozytywnie
Jestem tu nowy:)

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » ndz sty 29, 2006 8:59 pm

wow!! rozebrales sam skrzynie i nie zrobiles zdjec??
Dawajnam tu opis tej imprezki!
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
Aner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: sob paź 22, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Aner » pn sty 30, 2006 7:55 pm

Ok.skrzynia bardzo prosta składa się z trzech części pierwsza od silnika
1 ,2,3,4, synchronizowana wsteczny niet ,w drugiej części 5 iwyjście na reduktor trzecia część reduktor nie rozbierałem bo nie było potrzeby i czas gonił Aby wymontować skrzynie demontujemy; fotele tapicerka podłogowa gałki na dzwigniach odkręcamy osłone gumową na dzwigniach i tylko tyle w środku. Wały napędowe odkręcamy od mostów[potrzebny dobry klucz 14] ze skrzyni wysuwamy, odkręcamy rure wydechową z katalizatorem ,od strony prawego koła przód, demontujemy plastikową osłonę 2 zatrzaski i śruba 6mm odkręcamy linke licznika rozpinamy kostki od św. cofania, kontrolki przedniego napędu odpinamy linke sprzęgła , podpieramy skrzynie odkręcamy belke z poduszką ,poduszke od skrzyni klcz 12. Klucz 17 i14 i odkręcamy od silnika, do jednej górnej śruby dostaniemy się od góry z lewej strony pod aparatem zapł. chyba że posiada się profesjonalne klucze łamane[bardzo drogi gips] skrzynia dość ciężko wysuwa się z tarczy dużo syfu na wałku sprzęgłowym.Dzwignia zmiany biegów na 4 [bezpiecznie przechodzi koło radia] przód skrzyni troche na dół ido przodu i mamy ją na glebie. USTERKA; skrzynia najwjęcej pracowała na 3,4 [troszke przytarte widełki od przesówki 130000km luz osiowy wałka głównego ledwo wyczówalny] z tejże przesówki 3,4 wyskoczyła ,jedna z trzech płytek utrzymująca przesówke w wybranym położeniu 3 neutral,4 iposzła z olejem do drugiej części skrzyni. Wsteczny i 5 są na tym samym wodziku ichcąc włączyć wsteczny przesówka od 5 z neutralnego połóożenia musi posunąć się o ok 1cm do tyłu, za przesówką 5 jest odrzutnik oleju o gr.0,5mm ta wypadnięta płytka z przesówki3,4 dostała się pomiędzy odrzutnik a obudowe skrzyni odginając go przez co przesówka od 5 nie miała miejsca odsunąć się dotyłu to z kolei nie pozwalało zazębić się całkowicie wstecznemu na początku płytko przyszło -29 wcale, stąd [;pomocy wsteczny bieg;] odrzutnik wyprostowany. ;rozlużniając; wałek główny wyjąłęm płytke z przesówki aby porównać z tą która wypadła ,ta wypadnięta miała zaokrąglony rant i już nie ma[mini elektroda i szlifiereczka idelikatniutko aby za bardzo nie rozchartowywać ] po włożeniu jej na miejsce i częściowym ;rozlużnieni te orginał dały się wyjąć napawana nie, przesówka chodzi lekko, pow łączące odtłuścić silikon śruby wewnętrzne na logcicie do gwintów lub silikon olej do części 1 dekiel górny gotowe.Przed włożeniem skrzyni wyczyścić frezy w tarczy i na wałku sprzęgłowym ,dokładnie' lekko wtedy wskakuje.montaż w odwrotnej kolejności olej do reduktora pozamontowaniu przedniego wału.[jeśli nie nazwałem czegoś fachowo przepraszam mechanikiem jestem samoukiem tak jakoś w życiu wyszło]] OT ICAŁA TA IMPREZKA,
Jestem tu nowy:)

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » pn sty 30, 2006 9:47 pm

no nieźle !! :)2 Troche roboty było!! Ja za to reduktor rozbierałem jakieś 7 razy więc jakoś możemy się zgrać :)
gg 3041301

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » wt sty 31, 2006 12:31 pm

Szacuneczek :)2 :)2 8)
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
p.robak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn lis 01, 2004 11:23 am
Lokalizacja: 2b crew

Post autor: p.robak » wt sty 31, 2006 9:32 pm

hmm... takie moje przemyślenia i spostrzeżenia dotyczące skrzyni w rakiecie:

Gdyby komukolwiek z was padła kiedys skrzynia, chciał ją wymienić i kupił sobie jakąś używke to trzeba wiedzieć że w rockim był dwie(albo i trzy) rózne skrzynie biegów. Nie róznią sie przełożeniami (przynajmniej te dwie z którymi miałem styczność), tylko długością wałka sprzegłowego. Nie wiedząc o tym, przez trzy godziny wkładaliśmy skrzynie i nie chciała sie zejść z silnikiem, cały czas brakowało jej 1,5-2 cm. Jak sie okazło to właśnie była różnica długości wałka. Warto wiec przed wkładaniem/zakupem sobie to zmierzyć :evil:
Kolejna rzecz jaka mi sie nasuneła wtedy:jeśli miałbym jeszcze raz wyciągać skrzynie w rockim blaszance to wyciągnął bym cały zespół(silnik i skrzynie), rozkrecając pas przedni(bo sie da :D ). Wystarczy wtedy zawiesić silnik, porozkrecać co trzeba i odjechać autem do tyłu. Moge sie założyć żę zajmuje to dużo mniej czasu i energi niż wyciąganie samej skrzni, która jest cholernie ciężka(cięższa niż w patrolu). Inaczej sprawa sie ma w cabrio, bo wtedy istnieje możliwość opuszczania/podnoszenia jej przez dach i otwór na lewarki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość