Pomocy wsteczny bieg
Moderator: s3R
Pomocy wsteczny bieg
Dziś pojawił się problem z wstecznym raz jest raz niema od początku wchodził ''płytko'' ale trzymał do dziś.Prozsę owszelkie informacje na ten temat.
Jestem tu nowy:)
Ok.skrzynia bardzo prosta składa się z trzech części pierwsza od silnika
1 ,2,3,4, synchronizowana wsteczny niet ,w drugiej części 5 iwyjście na reduktor trzecia część reduktor nie rozbierałem bo nie było potrzeby i czas gonił Aby wymontować skrzynie demontujemy; fotele tapicerka podłogowa gałki na dzwigniach odkręcamy osłone gumową na dzwigniach i tylko tyle w środku. Wały napędowe odkręcamy od mostów[potrzebny dobry klucz 14] ze skrzyni wysuwamy, odkręcamy rure wydechową z katalizatorem ,od strony prawego koła przód, demontujemy plastikową osłonę 2 zatrzaski i śruba 6mm odkręcamy linke licznika rozpinamy kostki od św. cofania, kontrolki przedniego napędu odpinamy linke sprzęgła , podpieramy skrzynie odkręcamy belke z poduszką ,poduszke od skrzyni klcz 12. Klucz 17 i14 i odkręcamy od silnika, do jednej górnej śruby dostaniemy się od góry z lewej strony pod aparatem zapł. chyba że posiada się profesjonalne klucze łamane[bardzo drogi gips] skrzynia dość ciężko wysuwa się z tarczy dużo syfu na wałku sprzęgłowym.Dzwignia zmiany biegów na 4 [bezpiecznie przechodzi koło radia] przód skrzyni troche na dół ido przodu i mamy ją na glebie. USTERKA; skrzynia najwjęcej pracowała na 3,4 [troszke przytarte widełki od przesówki 130000km luz osiowy wałka głównego ledwo wyczówalny] z tejże przesówki 3,4 wyskoczyła ,jedna z trzech płytek utrzymująca przesówke w wybranym położeniu 3 neutral,4 iposzła z olejem do drugiej części skrzyni. Wsteczny i 5 są na tym samym wodziku ichcąc włączyć wsteczny przesówka od 5 z neutralnego połóożenia musi posunąć się o ok 1cm do tyłu, za przesówką 5 jest odrzutnik oleju o gr.0,5mm ta wypadnięta płytka z przesówki3,4 dostała się pomiędzy odrzutnik a obudowe skrzyni odginając go przez co przesówka od 5 nie miała miejsca odsunąć się dotyłu to z kolei nie pozwalało zazębić się całkowicie wstecznemu na początku płytko przyszło -29 wcale, stąd [;pomocy wsteczny bieg;] odrzutnik wyprostowany. ;rozlużniając; wałek główny wyjąłęm płytke z przesówki aby porównać z tą która wypadła ,ta wypadnięta miała zaokrąglony rant i już nie ma[mini elektroda i szlifiereczka idelikatniutko aby za bardzo nie rozchartowywać ] po włożeniu jej na miejsce i częściowym ;rozlużnieni te orginał dały się wyjąć napawana nie, przesówka chodzi lekko, pow łączące odtłuścić silikon śruby wewnętrzne na logcicie do gwintów lub silikon olej do części 1 dekiel górny gotowe.Przed włożeniem skrzyni wyczyścić frezy w tarczy i na wałku sprzęgłowym ,dokładnie' lekko wtedy wskakuje.montaż w odwrotnej kolejności olej do reduktora pozamontowaniu przedniego wału.[jeśli nie nazwałem czegoś fachowo przepraszam mechanikiem jestem samoukiem tak jakoś w życiu wyszło]] OT ICAŁA TA IMPREZKA,
1 ,2,3,4, synchronizowana wsteczny niet ,w drugiej części 5 iwyjście na reduktor trzecia część reduktor nie rozbierałem bo nie było potrzeby i czas gonił Aby wymontować skrzynie demontujemy; fotele tapicerka podłogowa gałki na dzwigniach odkręcamy osłone gumową na dzwigniach i tylko tyle w środku. Wały napędowe odkręcamy od mostów[potrzebny dobry klucz 14] ze skrzyni wysuwamy, odkręcamy rure wydechową z katalizatorem ,od strony prawego koła przód, demontujemy plastikową osłonę 2 zatrzaski i śruba 6mm odkręcamy linke licznika rozpinamy kostki od św. cofania, kontrolki przedniego napędu odpinamy linke sprzęgła , podpieramy skrzynie odkręcamy belke z poduszką ,poduszke od skrzyni klcz 12. Klucz 17 i14 i odkręcamy od silnika, do jednej górnej śruby dostaniemy się od góry z lewej strony pod aparatem zapł. chyba że posiada się profesjonalne klucze łamane[bardzo drogi gips] skrzynia dość ciężko wysuwa się z tarczy dużo syfu na wałku sprzęgłowym.Dzwignia zmiany biegów na 4 [bezpiecznie przechodzi koło radia] przód skrzyni troche na dół ido przodu i mamy ją na glebie. USTERKA; skrzynia najwjęcej pracowała na 3,4 [troszke przytarte widełki od przesówki 130000km luz osiowy wałka głównego ledwo wyczówalny] z tejże przesówki 3,4 wyskoczyła ,jedna z trzech płytek utrzymująca przesówke w wybranym położeniu 3 neutral,4 iposzła z olejem do drugiej części skrzyni. Wsteczny i 5 są na tym samym wodziku ichcąc włączyć wsteczny przesówka od 5 z neutralnego połóożenia musi posunąć się o ok 1cm do tyłu, za przesówką 5 jest odrzutnik oleju o gr.0,5mm ta wypadnięta płytka z przesówki3,4 dostała się pomiędzy odrzutnik a obudowe skrzyni odginając go przez co przesówka od 5 nie miała miejsca odsunąć się dotyłu to z kolei nie pozwalało zazębić się całkowicie wstecznemu na początku płytko przyszło -29 wcale, stąd [;pomocy wsteczny bieg;] odrzutnik wyprostowany. ;rozlużniając; wałek główny wyjąłęm płytke z przesówki aby porównać z tą która wypadła ,ta wypadnięta miała zaokrąglony rant i już nie ma[mini elektroda i szlifiereczka idelikatniutko aby za bardzo nie rozchartowywać ] po włożeniu jej na miejsce i częściowym ;rozlużnieni te orginał dały się wyjąć napawana nie, przesówka chodzi lekko, pow łączące odtłuścić silikon śruby wewnętrzne na logcicie do gwintów lub silikon olej do części 1 dekiel górny gotowe.Przed włożeniem skrzyni wyczyścić frezy w tarczy i na wałku sprzęgłowym ,dokładnie' lekko wtedy wskakuje.montaż w odwrotnej kolejności olej do reduktora pozamontowaniu przedniego wału.[jeśli nie nazwałem czegoś fachowo przepraszam mechanikiem jestem samoukiem tak jakoś w życiu wyszło]] OT ICAŁA TA IMPREZKA,
Jestem tu nowy:)
hmm... takie moje przemyślenia i spostrzeżenia dotyczące skrzyni w rakiecie:
Gdyby komukolwiek z was padła kiedys skrzynia, chciał ją wymienić i kupił sobie jakąś używke to trzeba wiedzieć że w rockim był dwie(albo i trzy) rózne skrzynie biegów. Nie róznią sie przełożeniami (przynajmniej te dwie z którymi miałem styczność), tylko długością wałka sprzegłowego. Nie wiedząc o tym, przez trzy godziny wkładaliśmy skrzynie i nie chciała sie zejść z silnikiem, cały czas brakowało jej 1,5-2 cm. Jak sie okazło to właśnie była różnica długości wałka. Warto wiec przed wkładaniem/zakupem sobie to zmierzyć
Kolejna rzecz jaka mi sie nasuneła wtedy:jeśli miałbym jeszcze raz wyciągać skrzynie w rockim blaszance to wyciągnął bym cały zespół(silnik i skrzynie), rozkrecając pas przedni(bo sie da
). Wystarczy wtedy zawiesić silnik, porozkrecać co trzeba i odjechać autem do tyłu. Moge sie założyć żę zajmuje to dużo mniej czasu i energi niż wyciąganie samej skrzni, która jest cholernie ciężka(cięższa niż w patrolu). Inaczej sprawa sie ma w cabrio, bo wtedy istnieje możliwość opuszczania/podnoszenia jej przez dach i otwór na lewarki.
Gdyby komukolwiek z was padła kiedys skrzynia, chciał ją wymienić i kupił sobie jakąś używke to trzeba wiedzieć że w rockim był dwie(albo i trzy) rózne skrzynie biegów. Nie róznią sie przełożeniami (przynajmniej te dwie z którymi miałem styczność), tylko długością wałka sprzegłowego. Nie wiedząc o tym, przez trzy godziny wkładaliśmy skrzynie i nie chciała sie zejść z silnikiem, cały czas brakowało jej 1,5-2 cm. Jak sie okazło to właśnie była różnica długości wałka. Warto wiec przed wkładaniem/zakupem sobie to zmierzyć

Kolejna rzecz jaka mi sie nasuneła wtedy:jeśli miałbym jeszcze raz wyciągać skrzynie w rockim blaszance to wyciągnął bym cały zespół(silnik i skrzynie), rozkrecając pas przedni(bo sie da

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość