Obsługa przekładni w Daihatsu Rocky 2.8TD??

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

DarCzy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: śr mar 01, 2006 8:51 pm

Obsługa przekładni w Daihatsu Rocky 2.8TD??

Post autor: DarCzy » śr mar 01, 2006 9:14 pm

Witam.
Mam pytanko (dla Was może głupie).

Właśnie zakupiłem Daihatsu Rocky 2.8TD i jest to moja pierwsze spotkanie z autem terenowym. Auto ma przekładnie na której jest 2H, N i 4L oraz guzik 4H i nie mam pojęcia jak tego używać. Kiedy mogę przełączać przełożenia (czy mogę w czasie jazdy) na sprzęgle czy bez czy może wogóle jakoś inaczej?? :) Pomóżcie mi to ugryść!! Nie chcem przez przypadek rozpieprzyć skrzyni i przekładni.

A tak poza tym to co sądzicie o tym autku. Jest to Rocky (r.1990) 2.8TD, przebieg ok. 95 tyś. km (udokumentowany). Autko prawdopodobnie nigdy nie było eksploatowane w terenie a cała obsługa odbywała się w ASO w Niemczech. Ma wymienione paski i płyny (też udokumentowane przez ASO). Autko było niedawno malowane i stan blacharki (na oko) wygląda bardzo dobrze. Silnik pracuje naprawdę tak jak należy (nawet trochę za cicho jak dla mnie) i tak też wygląda (żadnych wycieków). Całość mnie wyniosła 8500 PLN na gotowo z tablicami i PZU. Czy to dobry zakup.

Dzięki za odpowiedź i wyrozumiałość. :)

Pozdrawiam
DarCzy

Davido
Posty: 327
Rejestracja: czw lip 07, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Davido » śr mar 01, 2006 9:59 pm

Co do dziwnych oznaczen na dzwigni to poczytaj tu: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=12439
A co do atrakcyjnosci zakupu to niech sie wypowiedza ci co jezdza rakietami. Ja ze swej strony witam w gronie uzytkownikow daihatsu 4x4.
Powodzenia
Feroza '95

Awatar użytkownika
Raga
 
 
Posty: 103
Rejestracja: wt paź 18, 2005 8:49 pm
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Raga » śr mar 01, 2006 10:18 pm

Witam
jak dla mnie bomba zakup. Żeby tylko nie wybuchła... ;)

Co do przełożeń to tylko w skrócie...

2h - asfalt
4h (przycisk) - teren
N - pod np. mech przystawkę mocyr (prawdopodobnie nigdy tego nie uzyjesz)
4L (oczywiście z przyciskiem 4h)- napęd na 4 koła + reduktor - trudny teren, potrzeba dużej mocy

Pozdrawiam
.:Rocky 2,8 TDI:.
Rakietowy kwiat japońskiej myśli technicznej GOTOWY!!! 503-167-653 Radek

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » czw mar 02, 2006 1:59 am

4H i 4L, potrzebujesz włączyć jakoś sprzęgiełka w przednich piastach coby to ciągnęło
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw mar 02, 2006 10:41 am

Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » czw mar 02, 2006 4:20 pm

Ciekawe jakie ma sprzęgielka,bo co mu z tego że wlączy 4h czy 4l.Ale pewnie ma automaty jak ma guziczek??

Dla mnie chlopie tanio kupileś Rockego :)
I witam na forum:)21
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
Eliksena
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:55 pm

Post autor: Eliksena » czw mar 02, 2006 5:10 pm

Spoko, ciekawe kto zgasił światło :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Eliksena
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:55 pm

Post autor: Eliksena » czw mar 02, 2006 5:58 pm

Witam serdecznie !!
No tani i taki przebieg :o
W moim pewnie się już przewinął kilka razy
:wink:
Obrazek

DarCzy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: śr mar 01, 2006 8:51 pm

Post autor: DarCzy » czw mar 02, 2006 8:43 pm

Dzięki za pomoc.
Dzisiaj byłem na śliskim terenie i sprawdzałem jak to wszystko chodzi. Najważniejsze że wszystko działa.
Sprzęgiełka mam ręczne (pokrętła w piaście) ale z załączaniem nie ma problemu (chodzą lekko i precyzyjnie) a dostęp do nich jest bardzo łatwy. Samo auto mnie zachwyca swoją mocą (teraz żadna górka nie będzie stanowiła problemu) a z załączonym napędem 4x4 przyczępność jest naprawdę wspaniała. Szkoda tylko że po asfalcie nie można jeździć na 4h (to by była już poezja).

Pozdrawiam
DarCzy

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » czw mar 02, 2006 8:52 pm

Można jeżdzić na 4H,ale pisano że jest to niezalecane.Ja jeżdze tylko jak powierzchnia jest pokryta lodem ,sniegiem.Wtedy kolo które ma jakiś opór poradzi sobie.
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość