Strona 1 z 1
Turbina Rocky
: wt kwie 04, 2006 2:24 pm
autor: Mumin
Witam serdecznie sznownych forumowiczów i zwracam się do Was z zapytaniem o turbinę w Rockym. Otóż rzeczone turbo w moim pojeździe, zaczęło spod opaski (tej górnej) pluć olejem... Nie tyle może pluje, żeby nie dramatyzować, co oleum przesącza się przez opaskę i namaszcza mi ten gumowy wąż od zewnątrz... Znalazłem oprócz tego jeszcze sporo oleju w tym wężyku do czujnika, który ma chyba, za zadanie włączać tą bajerancką kontrolkę TURBO na obrotomierzu. Piszę chyba, bo u mnie ona żyje własnym życiem. Często się włącza rano, jak odpalam, natomiast nie włącza się już potem w żadnym zakresie obrotów. Ale wracając do głównego tematu... Czy już powinienem szukać turbiny? Opłaca sie kupić używkę? Może ktoś ma jakiś inny partent? Pytałem o regenerację, w Łodzi, to za wymianę tylko łożysk chcą 800PLN... Czy powinienem już rozjechać się własnym samochodem, czy jest jakaś nadzieja na reanimacje syfa???

: wt kwie 04, 2006 4:06 pm
autor: MACIEK KRAKÓW
Generalnie to wlasnie na wymianie wszystkich lozysk polega regeneracja turbiny
Co do ceny, ktora chca no coz... ale jak daja przynajmniej pol roku albo rok gwarancji to warto zrobic bo bedzie jak nowka, a tak to nigdy nie wiadomo co kupisz

: wt kwie 04, 2006 6:13 pm
autor: Bng862
Tu było troszkę gadane o tym
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=16017
Jak słyszałem,to turbo pada jak strasznie dymi,niewiem jak jest uciebię.

turbo
: wt gru 19, 2006 8:17 pm
autor: LukasRocky
Ja posiadam od niedawna rockiego ale już się przy nim troche narobiłem i moge coś o tym powiedzieć. Turbo każde będzie żarło olej czyli to że spod opaski wydostaje sie troche to nic nie znaczy. A kontrolka która zapala się przy włączeniu zapłonu od turbo a nastepnie po uruchomieniu nie działa to zabieg przywrócenia do sprawności wygląda nastepująco. Od kolektora ssącego odchodzi ciniutki wężyk który idzie do tego cvzujnioka. Trzeba go odkręcic i dobrze oczyścic w miejscu przykrecenia aby był dobry konrtakt z masą. Nastepnie wstrzyknąć kilka krotnie strzykawką nitro do wewnatrz i wydmuchać. poprostu został sklejony przez olej. Zeby upewnic sie czy działa można jakis delikatny patyczek włozyć do nieho np wykałaczke i sychać jak pracuje. po tych zabiegach u mnie zaczeło działać.
: wt gru 19, 2006 9:06 pm
autor: kapik
panowie w pierwszej kolejnosci to trzeba by było wymienic filtr powietrza
turbo bardzo lubi miec czysty filtr i sprzawdzic zawur upustowy to taki zaworek membramowy ktory jest potpienty wzykiem gumowym wezykiem pod turbinka sciagnac rurki gumow i zobaczyc luz na wirniku
ja sie natym nieznam ale kolega regeneruje turbo i posprawał moja i powiedział ze mm dowymiany zawur upustowy w niedalekim czasie mam dzurke w membramie jak tos ma to chentnie odkupie kontakt na PW
: śr gru 20, 2006 9:20 am
autor: s3R
No moja kontrolka też dziwnie działa.
Zapala się wcześniej przed włączeniem się turbiny.
Ale działa o tyle sympatycznie że zapala się jak by zgłaszając gotowość do włączenia się turbo. Jak się świeci to kiedy dodam mocniej gazu zaraz się włącza.
I jeszcze prośba. Czytajcie to co napisaliście... literówki jakie robicie mocno utrudniają zrozumienie intencji piszącego

!!
: śr gru 20, 2006 7:04 pm
autor: barteks
Ten temat warto obserwowac,
Nigdy nie wiemy czy turbo dziala
Nigdy nie wiemy czy turbo padlo
Nigdy nie wiemy kiedy bierze olej

nie wiemy tez co robia nasze czujniki

: śr gru 20, 2006 8:55 pm
autor: kapik
najlepiej panowie kupić sobie zegar do turbo to jest taki mały barometr wtedy będzie wiadomo czy turbo działa jak należy mam dokładne pomiary jak powinna pompować turbina na postoju i podczas jady jutro w kleje to sobie posprawdzacie. warto mieć taki zegar czasem uratuje turbo przed zniszczeniem
: śr gru 20, 2006 8:58 pm
autor: kapik
A tak wogóle przy jakich obrotach wam zapala lampka <TURBO>
A przy jakich czujecie ze działa jutro powklejam moje pomiary to będzie porównanie

: śr gru 20, 2006 10:40 pm
autor: mazvr
a u mnie sie w ogule nie zapala ale slychac jak turbo sie wlancza, ale musze wam powiedziec ze chyba nawet niemam takiej kontrolki bo pzygladalem sie zegara i nic nie zauwazylem co moglo by sie swiecic. chyba ze w rockych z 93 juz nie bylo takich kontrolek

: śr gru 20, 2006 11:05 pm
autor: rockold
mazvr pisze:a u mnie sie w ogule nie zapala ale slychac jak turbo sie wlancza, ale musze wam powiedziec ze chyba nawet niemam takiej kontrolki bo pzygladalem sie zegara i nic nie zauwazylem co moglo by sie swiecic. chyba ze w rockych z 93 juz nie bylo takich kontrolek

ja też nie mam tej kontrolki rocznik tez 93

: czw gru 21, 2006 8:53 am
autor: s3R
kapik pisze:A tak wogóle przy jakich obrotach wam zapala lampka <TURBO>
A przy jakich czujecie ze działa jutro powklejam moje pomiary to będzie porównanie

Zapala się powyżej 2 tyś. a turbina zaczyna dmuchać koło 2.5.
: pt gru 22, 2006 4:53 pm
autor: barteks
eee to by bylo za duzo, ja to do 2,5 tys to w ogole nie dochodze w normalnej jezdzie.
Nominalnie powinna dzialac od 1,8 tys chyba.
: pt gru 22, 2006 7:35 pm
autor: daniel sto
Zapala się powyżej 2 tyś. a turbina zaczyna dmuchać koło 2.5.[/quote]
U mnie jest tak samo.
: sob gru 23, 2006 2:32 am
autor: kapik
Panowie turbo działa cały czas tylko jego sprawność jest odczuwalna przy wyższych obrotach
moja zapala się powyżej 2 tyś. a turbina zaczyna dmuchać koło 2.5.
Jak żem obiecał to pisze:
Przeprowadzić badanie pojazdu na 2.Biegu
Przy pełnym otwarciu przepustnicy i
Doprowadzić liczbę obrotów do 3500/min.
Wymagana wartość 0,5-0,8 bar
Przeprowadzić badanie pojazdu na 2.Biegu
Przy pełnym otwarciu przepustnicy i
Doprowadzić liczbę obrotów do 5400/min.
Wymagana wartość 0,5-0,7 bar
Materiał z auto daty 2004