Strona 1 z 1

Turbina Rocky

: wt kwie 04, 2006 2:24 pm
autor: Mumin
Witam serdecznie sznownych forumowiczów i zwracam się do Was z zapytaniem o turbinę w Rockym. Otóż rzeczone turbo w moim pojeździe, zaczęło spod opaski (tej górnej) pluć olejem... Nie tyle może pluje, żeby nie dramatyzować, co oleum przesącza się przez opaskę i namaszcza mi ten gumowy wąż od zewnątrz... Znalazłem oprócz tego jeszcze sporo oleju w tym wężyku do czujnika, który ma chyba, za zadanie włączać tą bajerancką kontrolkę TURBO na obrotomierzu. Piszę chyba, bo u mnie ona żyje własnym życiem. Często się włącza rano, jak odpalam, natomiast nie włącza się już potem w żadnym zakresie obrotów. Ale wracając do głównego tematu... Czy już powinienem szukać turbiny? Opłaca sie kupić używkę? Może ktoś ma jakiś inny partent? Pytałem o regenerację, w Łodzi, to za wymianę tylko łożysk chcą 800PLN... Czy powinienem już rozjechać się własnym samochodem, czy jest jakaś nadzieja na reanimacje syfa??? :(

: wt kwie 04, 2006 4:06 pm
autor: MACIEK KRAKÓW
Generalnie to wlasnie na wymianie wszystkich lozysk polega regeneracja turbiny :)2

Co do ceny, ktora chca no coz... ale jak daja przynajmniej pol roku albo rok gwarancji to warto zrobic bo bedzie jak nowka, a tak to nigdy nie wiadomo co kupisz :wink:

: wt kwie 04, 2006 6:13 pm
autor: Bng862
Tu było troszkę gadane o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=16017
Jak słyszałem,to turbo pada jak strasznie dymi,niewiem jak jest uciebię. :roll:

turbo

: wt gru 19, 2006 8:17 pm
autor: LukasRocky
Ja posiadam od niedawna rockiego ale już się przy nim troche narobiłem i moge coś o tym powiedzieć. Turbo każde będzie żarło olej czyli to że spod opaski wydostaje sie troche to nic nie znaczy. A kontrolka która zapala się przy włączeniu zapłonu od turbo a nastepnie po uruchomieniu nie działa to zabieg przywrócenia do sprawności wygląda nastepująco. Od kolektora ssącego odchodzi ciniutki wężyk który idzie do tego cvzujnioka. Trzeba go odkręcic i dobrze oczyścic w miejscu przykrecenia aby był dobry konrtakt z masą. Nastepnie wstrzyknąć kilka krotnie strzykawką nitro do wewnatrz i wydmuchać. poprostu został sklejony przez olej. Zeby upewnic sie czy działa można jakis delikatny patyczek włozyć do nieho np wykałaczke i sychać jak pracuje. po tych zabiegach u mnie zaczeło działać.

: wt gru 19, 2006 9:06 pm
autor: kapik
panowie w pierwszej kolejnosci to trzeba by było wymienic filtr powietrza
turbo bardzo lubi miec czysty filtr i sprzawdzic zawur upustowy to taki zaworek membramowy ktory jest potpienty wzykiem gumowym wezykiem pod turbinka sciagnac rurki gumow i zobaczyc luz na wirniku

ja sie natym nieznam ale kolega regeneruje turbo i posprawał moja i powiedział ze mm dowymiany zawur upustowy w niedalekim czasie mam dzurke w membramie jak tos ma to chentnie odkupie kontakt na PW

: śr gru 20, 2006 9:20 am
autor: s3R
No moja kontrolka też dziwnie działa.
Zapala się wcześniej przed włączeniem się turbiny.
Ale działa o tyle sympatycznie że zapala się jak by zgłaszając gotowość do włączenia się turbo. Jak się świeci to kiedy dodam mocniej gazu zaraz się włącza.


I jeszcze prośba. Czytajcie to co napisaliście... literówki jakie robicie mocno utrudniają zrozumienie intencji piszącego !!!!

: śr gru 20, 2006 7:04 pm
autor: barteks
Ten temat warto obserwowac, :-?
Nigdy nie wiemy czy turbo dziala :lol:
Nigdy nie wiemy czy turbo padlo :cry:
Nigdy nie wiemy kiedy bierze olej :P
:roll: nie wiemy tez co robia nasze czujniki :wink:

: śr gru 20, 2006 8:55 pm
autor: kapik
najlepiej panowie kupić sobie zegar do turbo to jest taki mały barometr wtedy będzie wiadomo czy turbo działa jak należy mam dokładne pomiary jak powinna pompować turbina na postoju i podczas jady jutro w kleje to sobie posprawdzacie. warto mieć taki zegar czasem uratuje turbo przed zniszczeniem

: śr gru 20, 2006 8:58 pm
autor: kapik
A tak wogóle przy jakich obrotach wam zapala lampka <TURBO>
A przy jakich czujecie ze działa jutro powklejam moje pomiary to będzie porównanie 8)

: śr gru 20, 2006 10:40 pm
autor: mazvr
a u mnie sie w ogule nie zapala ale slychac jak turbo sie wlancza, ale musze wam powiedziec ze chyba nawet niemam takiej kontrolki bo pzygladalem sie zegara i nic nie zauwazylem co moglo by sie swiecic. chyba ze w rockych z 93 juz nie bylo takich kontrolek ??

: śr gru 20, 2006 11:05 pm
autor: rockold
mazvr pisze:a u mnie sie w ogule nie zapala ale slychac jak turbo sie wlancza, ale musze wam powiedziec ze chyba nawet niemam takiej kontrolki bo pzygladalem sie zegara i nic nie zauwazylem co moglo by sie swiecic. chyba ze w rockych z 93 juz nie bylo takich kontrolek ??
ja też nie mam tej kontrolki rocznik tez 93 :roll:

: czw gru 21, 2006 8:53 am
autor: s3R
kapik pisze:A tak wogóle przy jakich obrotach wam zapala lampka <TURBO>
A przy jakich czujecie ze działa jutro powklejam moje pomiary to będzie porównanie 8)
Zapala się powyżej 2 tyś. a turbina zaczyna dmuchać koło 2.5.

: pt gru 22, 2006 4:53 pm
autor: barteks
eee to by bylo za duzo, ja to do 2,5 tys to w ogole nie dochodze w normalnej jezdzie.
Nominalnie powinna dzialac od 1,8 tys chyba.

: pt gru 22, 2006 7:35 pm
autor: daniel sto
Zapala się powyżej 2 tyś. a turbina zaczyna dmuchać koło 2.5.[/quote]

U mnie jest tak samo.

: sob gru 23, 2006 2:32 am
autor: kapik
Panowie turbo działa cały czas tylko jego sprawność jest odczuwalna przy wyższych obrotach
moja zapala się powyżej 2 tyś. a turbina zaczyna dmuchać koło 2.5.
Jak żem obiecał to pisze:
Przeprowadzić badanie pojazdu na 2.Biegu
Przy pełnym otwarciu przepustnicy i
Doprowadzić liczbę obrotów do 3500/min.
Wymagana wartość 0,5-0,8 bar

Przeprowadzić badanie pojazdu na 2.Biegu
Przy pełnym otwarciu przepustnicy i
Doprowadzić liczbę obrotów do 5400/min.
Wymagana wartość 0,5-0,7 bar

Materiał z auto daty 2004