Rocky-Jakie zawieszenie najlepsze ??

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
Woody75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt lut 21, 2006 4:31 am

Rocky-Jakie zawieszenie najlepsze ??

Post autor: Woody75 » sob kwie 15, 2006 3:02 am

Witam serdecznie wszystkich uzytkownikow Daihatsu i nie tylko !!Przymierzam sie do zakupu Rocky'ego a scislej mowiac Fourtrak'a gdyz pomieszkuje obecnie w Anglii. Mam w zwiazku z tym kilka pytan. Jakie zawieszenie lepiej sie sprawuje w tym aucie?? Resory tyl-przod czy resory z tylu a z przodu zawieszenie niezalezne??
No i ogolnie na co zwrocic uwage przy kupnie takiego cuda??
Gdzie lubi najbardziej podrdzewiec itp itd ??
Pozdrawiam i z gory dziekuje za konstruktywne porady :)

Acha i jeszcze jedno. Ktore auto lepiej kupic to z wiekszym rozstawem osi ( chyba te nowsze maja bardziej odstajace nadkola ?? ) czy to wezsze ?? Jesli sie myle prosze mnie oswiecic gdyz ja laik jestm :oops:
Pragne przy okazji nadmieni ze zalezy mi na tym zeby to auto bylo niezawodne i jak jaknajbardziej ekonomiczne ... o ile o ekonomi mozna tu w ogole mowic :)
Ostatnio zmieniony sob kwie 15, 2006 5:11 pm przez Woody75, łącznie zmieniany 1 raz.
Inwestuj w nieruchomości-Bóg nie stworzy więcej ziemi :)

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » sob kwie 15, 2006 9:38 am

Generalnie ROCKY ma trzy rozstawy kol i trzy rodzaje w zwiazku z tym ram i sa to:
F70, 80 - najkrotszy (rozstaw kol okolo 88")
F75, 85 - sredni zawsze z hard top-em (dlugi rozstaw kol 100")
F77, 87 - pck up (najdluzszy rozstaw kol okolo 110")

F7 - diesel
F8 - benzyna

Tylko w ostry teren najlepszy jest najkrotszy !!
W teren i do jazdy najlepszy jest sredni !!

A jesli chodzi o zawieszenie to TYLKO te na RESORACH, czyli roczniki od 04-84 do 08-93 :)2 !! !! !!

Ekonomia w glownej mierze zalezy od stanu technicznego oraz co najwazniejsze rodzaju i wielkosci kol :)2

Nowsze modele po 08-93 maja niezalezne zawieszenie z przodu i sprezyny przod i tyl. Sztywny most TYLKO zTYLU
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
Woody75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt lut 21, 2006 4:31 am

Post autor: Woody75 » sob kwie 15, 2006 5:17 pm

Dlaczego niezalezne zawieszenie z przoodu jest gorsze - czyzby mialo sie psuc i nie dawac rady ??
Samochod ma byc w miare uniwersalny . Tzn. taki co by bez problemu jedzil po czarnym ale zeby tez dal rade na jakims wiekszym wypadzie po bezdrozach.
No i czy juz po samych fotkach ktore zamieszczam poznizej mozna wywnioskowac jaki jest rostaw osi i jakie zawieszenie ??
Tak czy siak interesuje mnie te dwa mochody co to ponizej je widac. Ktory lepszejszy i czym sie roznia oprocz szerokosci nadkoli :) ??

Moze ktos wie ??

http://img525.imageshack.us/my.php?imag ... 8406ph.jpg

http://img139.imageshack.us/my.php?image=3c12sb7ef.jpg
Inwestuj w nieruchomości-Bóg nie stworzy więcej ziemi :)

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » sob kwie 15, 2006 7:24 pm

Obydwa sa na ramie F75 (100") :)2

Pierwszy jest na sztywnych mostach z roku 92 lub 93 bo juz po ostatnim face liftingu na sztywnych mostach ze zmieniona chlodnica i atrapa przednia - idealny w teren :)2

Drugi jerst najnowszy na 100% po 08-93 rok i ma niezalezne zawieszenie z przodu i sztywny most z tylu oraz sprezyny przod i tyl - idealny do rekreacyjnego terenu :)2

Duzo trudniej podnosi sie samochody z niezaleznym zawieszeniem - problem stanowia drazki skretne i to ze jest na sprezynach z przodu i z tylu. Same wachacze sa tez mniej wytrzymale w terenie a katowanie tego sprzetu na seryjnych a nie wzmocnionych tulejach wachaczy grozi ich czesta wymiana :)2

Osobiscie kupilbym ten pierwszy, bo to rewelacyjna rasowa terenowka ze sztywnymi mostami, ktora mozna bez problemu podniesc na resorach o 10 cm,do ktorej wchodzi duzo gratow i swietnie radzi sobie w terenie :)2

Sam taka jezdze, wiec wiem co mowie :wink:
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
Woody75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt lut 21, 2006 4:31 am

Post autor: Woody75 » sob kwie 15, 2006 8:27 pm

Dzieki stokrotne za info.
Jesli jeszcze moglbys sie podzielic wrazeniami z przemieszczania sie tym cudem po asfalcie to bylbym wdzieczny. Wszak z tego co piszesz w terenie nie powinno byc z tym pojazdem najmniejszych problemow :)

Acha no i czy nie orientujesz sie jak wyglada sprawa przelozenia kierownicy na WLASCIWA strone ?? Skomplikowana to sprawa czy nie ??
Orientowalem sie ile kosztowal by komplet czesci i poinformowano mnie ze jakies 1200 do 1500 zl no a ile moze kosztowac robocizna ?? Nie bede mial raczej czasu na bawienie sie w to samemu.
No i czy sa jakies problemy z przegladem oraz z zarejestrowaniem takiego pojazdu w Polsce po przelozeniu kierownicy ??
Inwestuj w nieruchomości-Bóg nie stworzy więcej ziemi :)

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » sob kwie 15, 2006 9:00 pm

Woody75 pisze:Dzieki stokrotne za info.
Jesli jeszcze moglbys sie podzielic wrazeniami z przemieszczania sie tym cudem po asfalcie to bylbym wdzieczny. Wszak z tego co piszesz w terenie nie powinno byc z tym pojazdem najmniejszych problemow :)

Acha no i czy nie orientujesz sie jak wyglada sprawa przelozenia kierownicy na WLASCIWA strone ?? Skomplikowana to sprawa czy nie ??
Orientowalem sie ile kosztowal by komplet czesci i poinformowano mnie ze jakies 1200 do 1500 zl no a ile moze kosztowac robocizna ?? Nie bede mial raczej czasu na bawienie sie w to samemu.
No i czy sa jakies problemy z przegladem oraz z zarejestrowaniem takiego pojazdu w Polsce po przelozeniu kierownicy ??
Po afalcie jeżdzi sie tym jak normalną osobówką !! Pisze normalną bo nie jest to oczywiście luksusowa limuzyna ale nie o to chodzi w tym aucie wkońcu :wink: Co do ceny części to sie zgodze jeśli piszesz o uzywanych oczywiście !! Z przeglądem nie ma zadnego problemu jak już kierownica będzie po własciwej stronie :) Co do kosztów przekładki to nie jest tanie i jest sporo roboty !! Cała zabawa powinna się zamknąć kwotą około 4000 zł 8)
gg 3041301

Awatar użytkownika
Woody75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt lut 21, 2006 4:31 am

Post autor: Woody75 » sob kwie 15, 2006 9:52 pm

Oczywiscie mialem na mysli czesci uzywane ... czyli robocizna 2800 zl :o :o :o nooo niezle
Inwestuj w nieruchomości-Bóg nie stworzy więcej ziemi :)

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » ndz kwie 16, 2006 8:01 am

Jazda po asfalcie najbardziej zalezy od TWARDOSCI resorow i calego stanu technicznego zawieszenia czyli tulei resorow i silent blockow, tulei drazka Panhrda i tulei stabilizatora oraz co najwazniejsze koncowek drazkow ukladu kierowniczego :)2

Moj ma wzmocnione przednie resory przez dolozenie jednego piora gr. 8mm i wyklepane przednie i tylne ok. 5 - 7,5 cm. Jezdze na oponach 31x10,5x15 i nie ma zadnego problemu z prowadzeniem po polskich drogach - zjawisko plywania w koleinach nie wystepuje. Nierownosci poprzeczne nie sa mile do przejezdzania jak przystalo na kazde auto terenowe z zawieszeniem na resorach ale za to jazda po dziurach to bajka :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » ndz kwie 16, 2006 11:43 pm

MACIEK KRAKÓW pisze:Jazda po asfalcie najbardziej zalezy od TWARDOSCI resorow i calego stanu technicznego zawieszenia czyli tulei resorow i silent blockow, tulei drazka Panhrda i tulei stabilizatora oraz co najwazniejsze koncowek drazkow ukladu kierowniczego :)2

Moj ma wzmocnione przednie resory przez dolozenie jednego piora gr. 8mm i wyklepane przednie i tylne ok. 5 - 7,5 cm. Jezdze na oponach 31x10,5x15 i nie ma zadnego problemu z prowadzeniem po polskich drogach - zjawisko plywania w koleinach nie wystepuje. Nierownosci poprzeczne nie sa mile do przejezdzania jak przystalo na kazde auto terenowe z zawieszeniem na resorach ale za to jazda po dziurach to bajka :)2
:)2 A przy 12.50 zaczyna się taniec :lol:
gg 3041301

Awatar użytkownika
Wołek
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 17, 2004 8:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wołek » pn kwie 17, 2006 10:38 am

MACIEK KRAKÓW pisze:......
Drugi jerst najnowszy na 100% po 08-93 rok i ma niezalezne zawieszenie z przodu i sztywny most z tylu oraz sprezyny przod i tyl - idealny do rekreacyjnego terenu :)2

Duzo trudniej podnosi sie samochody z niezaleznym zawieszeniem - problem stanowia drazki skretne i to ze jest na sprezynach z przodu i z tylu. ...
o ile się nie mylę, to w daihatsu przy niezależnym zawieszeniu z przodu sprężyn brak... :roll:
są drążki skrętne
Disco 3,9V8

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » pn kwie 17, 2006 1:54 pm

Wołek pisze:
MACIEK KRAKÓW pisze:......
Drugi jerst najnowszy na 100% po 08-93 rok i ma niezalezne zawieszenie z przodu i sztywny most z tylu oraz sprezyny przod i tyl - idealny do rekreacyjnego terenu :)2

Duzo trudniej podnosi sie samochody z niezaleznym zawieszeniem - problem stanowia drazki skretne i to ze jest na sprezynach z przodu i z tylu. ...
o ile się nie mylę, to w daihatsu przy niezależnym zawieszeniu z przodu sprężyn brak... :roll:
są drążki skrętne
Masz racje w koncu od tego typu zawiasu jestes specjalista :)2 :)2 :)2

Ja tam tylko w resorakach mocno siedze :wink:
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
Woody75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt lut 21, 2006 4:31 am

Post autor: Woody75 » czw kwie 20, 2006 10:34 pm

Zakupilem takiego z resorami z przodu i powiem szczerze ze nie byl to blad ... autko prowadzi sie po czarnym komfortowo a w terenie zachowuje sie baaardzo dzielnie :)
Inwestuj w nieruchomości-Bóg nie stworzy więcej ziemi :)

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » czw kwie 20, 2006 11:19 pm

Woody75 pisze:Zakupilem takiego z resorami z przodu i powiem szczerze ze nie byl to blad ... autko prowadzi sie po czarnym komfortowo a w terenie zachowuje sie baaardzo dzielnie :)
Jedyny sluszny wybor zawieszenia w Rocky-im :)2 :)2 :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Resory lepsze

Post autor: Jogi4x4 » pt maja 12, 2006 11:54 am

Miałem Daihatsu Rocky z 91r. na resorach i zachowywał się :)2 zarówno na trasie jak i w terenie , polecam resory na obu osiach . Mój Rocky delikatnie rdzewiał w okolicy całej przedniej szyby oraz w okolicy progów ale były to bardzo małe ogniska korozji .

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Resory lepsze

Post autor: Jogi4x4 » pt maja 12, 2006 11:54 am

Miałem Daihatsu Rocky z 91r. na resorach i zachowywał się :)2 zarówno na trasie jak i w terenie , polecam resory na obu osiach . Mój Rocky delikatnie rdzewiał w okolicy całej przedniej szyby oraz w okolicy progów ale były to bardzo małe ogniska korozji .

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pt maja 12, 2006 1:03 pm

to już wiemy... to już wiemy ... to już...
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » pt maja 12, 2006 9:17 pm

Niektórzy piszą odpowiedź kilka razy jak widzę :lol: Może żeby lepiej dotarła do czytających !! :wink:
gg 3041301

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości