Freeclimber I 2.5 td by BMW
Moderator: s3R
Freeclimber I 2.5 td by BMW
Znajomy który siedzi we włoszech wypatrzył tam własnie taką rakiete, rok coś koło 88, wersja z hard topem, bardzo ładny stan blacharski. Cena jest w sumie ok, wiec zastanawia sie czy go nie zakupić. Co sądzicie o tym silniku w rockim, czy jeździliście kiedyś, może kotoś takiego ma, bo do tej pory słyszałem tylko o 2,7 benzynie. Z tego co pamietam, to w pewnym okresie ten sześciocylindrowy diesel BMW, był jedym z najbardziej udanych konstrukcji tego typu.
Z 2.4 TD i 2.5 tds wielu ludzi było niezadowolonych nawet w plackach. Inni chwalili 2.5 tds ale uczciwie mówili że nie jest to tak legendarnie niezawodna konstrukcja jak silniki diesla od mercedesa. W każdym razie ten silnik w Rocky/Freeclimber to niejest jakiś wynalazek rzadkibarteks pisze:Maciek Krakow ma takiego, wszystko Ci o nim powie.
Bardzo jest zadowolony, jak to mozna byc niezadowolonym z silnika BMW![]()
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Re: Freeclimber I 2.5 td by BMW
Tylko że to chyba chodzi właśnie o 2.4td bo takie wkładali własnie do Freeclimber. To jest silnik z E 30 i E 34. 2.5 TDS wkładali dopiero do E36 i E34 od 92 roku. Jężdzę również plaskaczem właśnie z silnikiem TDS i jestem zadowolony - ale opinie są różne, to faktp.robak pisze:Znajomy który siedzi we włoszech wypatrzył tam własnie taką rakiete, rok coś koło 88, wersja z hard topem, bardzo ładny stan blacharski. Cena jest w sumie ok, wiec zastanawia sie czy go nie zakupić. Co sądzicie o tym silniku w rockim, czy jeździliście kiedyś, może kotoś takiego ma, bo do tej pory słyszałem tylko o 2,7 benzynie. Z tego co pamietam, to w pewnym okresie ten sześciocylindrowy diesel BMW, był jedym z najbardziej udanych konstrukcji tego typu.

gg 3041301
Re: Freeclimber I 2.5 td by BMW
Silniki 2,4 D 2,4TD oraz 2,5TDS w dwóch wersjach mocy (ok 110 i 143 kucy) nie należą do najbardziej udanych konstrukcji.p.robak pisze: Z tego co pamietam, to w pewnym okresie ten sześciocylindrowy diesel BMW, był jedym z najbardziej udanych konstrukcji tego typu.
Benzynowe motorki ze starszych roczników (wykluczając 1,8is) robią naprawdę ok.
- MACIEK KRAKÓW
- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Re: Freeclimber I 2.5 td by BMW
Witam Kolegep.robak pisze:Znajomy który siedzi we włoszech wypatrzył tam własnie taką rakiete, rok coś koło 88, wersja z hard topem, bardzo ładny stan blacharski. Cena jest w sumie ok, wiec zastanawia sie czy go nie zakupić. Co sądzicie o tym silniku w rockim, czy jeździliście kiedyś, może kotoś takiego ma, bo do tej pory słyszałem tylko o 2,7 benzynie. Z tego co pamietam, to w pewnym okresie ten sześciocylindrowy diesel BMW, był jedym z najbardziej udanych konstrukcji tego typu.

Osobiscie jestem z mojego Freeclimbera bardzo zadowolony, ale jak juz Koledzy wyzej napisali ujezdzam model z silnikiem 2.7i BMW i jest bardzo




Autko szczerze polecam



Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
- MACIEK KRAKÓW
- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
- MACIEK KRAKÓW
- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
- MACIEK KRAKÓW
- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Silnik, alternator, chłodnice, sprzegło -> BMW, inne swiatla z przodu oraz fotele, calosc ocynkowanaNazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.

Reszta na szczescie full oryginal Daihatsu


Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
jeśli fabrycznie więc pakują silnik BMW, to ciekawe, czy pasowałby (czyli wszedłby bez cudowania) silnik 2.5tds (w beemkach miał 143KM, w Omegach 130KM).MACIEK KRAKÓW pisze:Silnik, alternator, chłodnice, sprzegło -> BMW, inne swiatla z przodu oraz fotele, calosc ocynkowanaNazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.![]()
Reszta na szczescie full oryginal Daihatsu![]()
Jeep Grand Cherokee 4,7 Quadra Drive
Niech mnie ktoś poprawi jak sie myle ale z tego co mi sie wydaje to do Freeclimbera nie wsadzali silnika 2.5TDS tylko 2.4 TD a to 2 zupełnie różne silniki.Nazhir pisze:jeśli fabrycznie więc pakują silnik BMW, to ciekawe, czy pasowałby (czyli wszedłby bez cudowania) silnik 2.5tds (w beemkach miał 143KM, w Omegach 130KM).MACIEK KRAKÓW pisze:Silnik, alternator, chłodnice, sprzegło -> BMW, inne swiatla z przodu oraz fotele, calosc ocynkowanaNazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.![]()
Reszta na szczescie full oryginal Daihatsu![]()
gg 3041301
Koni, wyszedłem z założenia, że silniczek 2.4td montowano w BMW E34, również silnik 2.5tds w nim montowano. Jeśli więc 2.4td montowano bezboleśnie w Rockym, to zaczęłem się zastanawiać, czy dałoby się bez cudowaniu włożyć 2.5tds. Takie 130 koni
w autku wielkości Rocky to nie w kij dmuchał.

Jeep Grand Cherokee 4,7 Quadra Drive
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
... a skrzynia biegow reduktor waly napedowe sa trakie same jak w japonskim rockym?MACIEK KRAKÓW pisze:Silnik, alternator, chłodnice, sprzegło -> BMW, inne swiatla z przodu oraz fotele, calosc ocynkowanaNazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.![]()
Reszta na szczescie full oryginal Daihatsu![]()
- MACIEK KRAKÓW
- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
SA IDENTYCZNE - jest tylko specjalna przejsciowka miedzy sprzeglem a skrzyniacaterpillar pisze:... a skrzynia biegow reduktor waly napedowe sa trakie same jak w japonskim rockym?MACIEK KRAKÓW pisze:Silnik, alternator, chłodnice, sprzegło -> BMW, inne swiatla z przodu oraz fotele, calosc ocynkowanaNazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.![]()
Reszta na szczescie full oryginal Daihatsu![]()


Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
Dzisiaj zasięgnąłem opini warsztatu specjalizującego się w BMW, i na pytanie co w silnikach 2,4 td 6 cyl. diesel, piszczy?, Pan odpowiedział jak nic nie piszczy to dobrze i modlić by nie zaczęło. Jesli piszczy to nie dobrze. A tak na poważnie to powiedział ze w tych silnikach pękały głowice i szwankowały turbiny. Niestrty nie zależało to specjalnie od sposobu użytkowania. Czasem szanowany silnik potrafił nawalić. Powiedziałem mu, że ten silnik montowany był w Bertone terenowym, a on an to, że jest niewielka szansa, że w takiej sytuacji może być nieco lepiej niż w sportowych limuzynach - tak najczęściej postrzegane są BMW. Przed zakupem należy sprawdzić stan oleju oraz jedo konsystencję oraz barwę, ocenić czy czasem płyn nie ucieka do układu. Wiem ze w ciągu godziny przedzakupowych oględzin nie da się ale zawsze coś można podglądnąć. Te silniki mają mechnicznie regulowane zawory, dlatego należy pamiętać o tych czynnościach, zawory maja tendencję dozmniejszania luzów zaworowych. Należy pilnować zmiany filtra paliwa - zgrać wymianę z regulacją zaworów. To tylo co zapamiętałem. Silnik zły nie jest jeśli chodzi o osiągi - patrząc na epokę jego konstrukcji, jednak posiada te wady, które najczęściej odstraszają. Ja szukam dalej fajnej rakiety.
FORTITUDINE VINCIMUS
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
Mysle ze ten normalny diesel daihatsu z turbem i intercooleram (100 km) bedzie nalepszy, Jest bardzo zwawy
Szukaj ostatnich prodkowanych modeli do roku 93 ze sztywnym mostem

Szukaj ostatnich prodkowanych modeli do roku 93 ze sztywnym mostem
Ostatnio zmieniony czw mar 01, 2007 6:24 pm przez caterpillar, łącznie zmieniany 1 raz.
GG: 1105809
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość