Strona 1 z 2
Freeclimber I 2.5 td by BMW
: pn maja 29, 2006 9:27 pm
autor: p.robak
Znajomy który siedzi we włoszech wypatrzył tam własnie taką rakiete, rok coś koło 88, wersja z hard topem, bardzo ładny stan blacharski. Cena jest w sumie ok, wiec zastanawia sie czy go nie zakupić. Co sądzicie o tym silniku w rockim, czy jeździliście kiedyś, może kotoś takiego ma, bo do tej pory słyszałem tylko o 2,7 benzynie. Z tego co pamietam, to w pewnym okresie ten sześciocylindrowy diesel BMW, był jedym z najbardziej udanych konstrukcji tego typu.
: wt maja 30, 2006 9:07 am
autor: barteks
Maciek Krakow ma takiego, wszystko Ci o nim powie.
Bardzo jest zadowolony, jak to mozna byc niezadowolonym z silnika BMW

: wt maja 30, 2006 1:22 pm
autor: romankr
Maciek ma 2,7 benzin

: wt maja 30, 2006 1:26 pm
autor: mdeja
barteks pisze:Maciek Krakow ma takiego, wszystko Ci o nim powie.
Bardzo jest zadowolony, jak to mozna byc niezadowolonym z silnika BMW

Z 2.4 TD i 2.5 tds wielu ludzi było niezadowolonych nawet w plackach. Inni chwalili 2.5 tds ale uczciwie mówili że nie jest to tak legendarnie niezawodna konstrukcja jak silniki diesla od mercedesa. W każdym razie ten silnik w Rocky/Freeclimber to niejest jakiś wynalazek rzadki
Re: Freeclimber I 2.5 td by BMW
: wt maja 30, 2006 7:17 pm
autor: Koni
p.robak pisze:Znajomy który siedzi we włoszech wypatrzył tam własnie taką rakiete, rok coś koło 88, wersja z hard topem, bardzo ładny stan blacharski. Cena jest w sumie ok, wiec zastanawia sie czy go nie zakupić. Co sądzicie o tym silniku w rockim, czy jeździliście kiedyś, może kotoś takiego ma, bo do tej pory słyszałem tylko o 2,7 benzynie. Z tego co pamietam, to w pewnym okresie ten sześciocylindrowy diesel BMW, był jedym z najbardziej udanych konstrukcji tego typu.
Tylko że to chyba chodzi właśnie o 2.4td bo takie wkładali własnie do Freeclimber. To jest silnik z E 30 i E 34. 2.5 TDS wkładali dopiero do E36 i E34 od 92 roku. Jężdzę również plaskaczem właśnie z silnikiem TDS i jestem zadowolony - ale opinie są różne, to fakt

Re: Freeclimber I 2.5 td by BMW
: wt maja 30, 2006 7:34 pm
autor: Toroo
p.robak pisze: Z tego co pamietam, to w pewnym okresie ten sześciocylindrowy diesel BMW, był jedym z najbardziej udanych konstrukcji tego typu.
Silniki 2,4 D 2,4TD oraz 2,5TDS w dwóch wersjach mocy (ok 110 i 143 kucy) nie należą do najbardziej udanych konstrukcji.
Benzynowe motorki ze starszych roczników (wykluczając 1,8is) robią naprawdę ok.
Re: Freeclimber I 2.5 td by BMW
: śr maja 31, 2006 8:42 am
autor: MACIEK KRAKÓW
p.robak pisze:Znajomy który siedzi we włoszech wypatrzył tam własnie taką rakiete, rok coś koło 88, wersja z hard topem, bardzo ładny stan blacharski. Cena jest w sumie ok, wiec zastanawia sie czy go nie zakupić. Co sądzicie o tym silniku w rockim, czy jeździliście kiedyś, może kotoś takiego ma, bo do tej pory słyszałem tylko o 2,7 benzynie. Z tego co pamietam, to w pewnym okresie ten sześciocylindrowy diesel BMW, był jedym z najbardziej udanych konstrukcji tego typu.
Witam Kolege
Osobiscie jestem z mojego Freeclimbera bardzo zadowolony, ale jak juz Koledzy wyzej napisali ujezdzam model z silnikiem 2.7i BMW i jest bardzo

o charakterystyce pracy diesla a kulturze pracy rasowej szesciocylindrowki
Autko szczerze polecam

: śr maja 31, 2006 8:57 am
autor: MACIEK KRAKÓW
Bertone Freeclimber I byly robione miedzy
1989 - 1992 rokiem, potem robili na bazie Ferozy Freeclimbera II

: sob cze 10, 2006 7:46 am
autor: Nazhir
a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.
: sob cze 10, 2006 11:14 pm
autor: Koni
Nazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.
No właśnie oprócz tego to niczym

: ndz cze 11, 2006 1:15 am
autor: s3R
tiaaa... cześc robi

jak tam italiano ?
plaże bywają groźne ?
a maćku czy okiełznałes juz swojego rumaka czy dalej go ujeźdzasz ?
: ndz cze 11, 2006 8:25 am
autor: MACIEK KRAKÓW
s3R pisze:tiaaa... cześc robi

jak tam italiano ?
plaże bywają groźne ?
a maćku czy okiełznałes juz swojego rumaka czy dalej go ujeźdzasz ?

: ndz cze 11, 2006 8:29 am
autor: MACIEK KRAKÓW
Nazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.
Silnik, alternator, chłodnice, sprzegło -> BMW, inne swiatla z przodu oraz fotele, calosc ocynkowana
Reszta na szczescie full oryginal Daihatsu

: pn cze 12, 2006 8:54 am
autor: Nazhir
MACIEK KRAKÓW pisze:Nazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.
Silnik, alternator, chłodnice, sprzegło -> BMW, inne swiatla z przodu oraz fotele, calosc ocynkowana
Reszta na szczescie full oryginal Daihatsu

jeśli fabrycznie więc pakują silnik BMW, to ciekawe, czy pasowałby (czyli wszedłby bez cudowania) silnik 2.5tds (w beemkach miał 143KM, w Omegach 130KM).
: pn cze 12, 2006 11:24 pm
autor: Koni
Nazhir pisze:MACIEK KRAKÓW pisze:Nazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.
Silnik, alternator, chłodnice, sprzegło -> BMW, inne swiatla z przodu oraz fotele, calosc ocynkowana
Reszta na szczescie full oryginal Daihatsu

jeśli fabrycznie więc pakują silnik BMW, to ciekawe, czy pasowałby (czyli wszedłby bez cudowania) silnik 2.5tds (w beemkach miał 143KM, w Omegach 130KM).
Niech mnie ktoś poprawi jak sie myle ale z tego co mi sie wydaje to do Freeclimbera nie wsadzali silnika 2.5TDS tylko 2.4 TD a to 2 zupełnie różne silniki.
: śr cze 14, 2006 8:01 am
autor: Nazhir
Koni, wyszedłem z założenia, że silniczek 2.4td montowano w BMW E34, również silnik 2.5tds w nim montowano. Jeśli więc 2.4td montowano bezboleśnie w Rockym, to zaczęłem się zastanawiać, czy dałoby się bez cudowaniu włożyć 2.5tds. Takie 130 koni

w autku wielkości Rocky to nie w kij dmuchał.
: śr cze 14, 2006 2:14 pm
autor: caterpillar
MACIEK KRAKÓW pisze:Nazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.
Silnik, alternator, chłodnice, sprzegło -> BMW, inne swiatla z przodu oraz fotele, calosc ocynkowana
Reszta na szczescie full oryginal Daihatsu

... a skrzynia biegow reduktor waly napedowe sa trakie same jak w japonskim rockym?
: śr cze 14, 2006 10:26 pm
autor: Koni
Dokładnie takie same jak w każdym Rockim

: czw cze 15, 2006 9:52 am
autor: MACIEK KRAKÓW
caterpillar pisze:MACIEK KRAKÓW pisze:Nazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.
Silnik, alternator, chłodnice, sprzegło -> BMW, inne swiatla z przodu oraz fotele, calosc ocynkowana
Reszta na szczescie full oryginal Daihatsu

... a skrzynia biegow reduktor waly napedowe sa trakie same jak w japonskim rockym?
SA IDENTYCZNE - jest tylko specjalna przejsciowka miedzy sprzeglem a skrzynia

: śr lut 28, 2007 7:51 pm
autor: Kamel
Dzisiaj zasięgnąłem opini warsztatu specjalizującego się w BMW, i na pytanie co w silnikach 2,4 td 6 cyl. diesel, piszczy?, Pan odpowiedział jak nic nie piszczy to dobrze i modlić by nie zaczęło. Jesli piszczy to nie dobrze. A tak na poważnie to powiedział ze w tych silnikach pękały głowice i szwankowały turbiny. Niestrty nie zależało to specjalnie od sposobu użytkowania. Czasem szanowany silnik potrafił nawalić. Powiedziałem mu, że ten silnik montowany był w Bertone terenowym, a on an to, że jest niewielka szansa, że w takiej sytuacji może być nieco lepiej niż w sportowych limuzynach - tak najczęściej postrzegane są BMW. Przed zakupem należy sprawdzić stan oleju oraz jedo konsystencję oraz barwę, ocenić czy czasem płyn nie ucieka do układu. Wiem ze w ciągu godziny przedzakupowych oględzin nie da się ale zawsze coś można podglądnąć. Te silniki mają mechnicznie regulowane zawory, dlatego należy pamiętać o tych czynnościach, zawory maja tendencję dozmniejszania luzów zaworowych. Należy pilnować zmiany filtra paliwa - zgrać wymianę z regulacją zaworów. To tylo co zapamiętałem. Silnik zły nie jest jeśli chodzi o osiągi - patrząc na epokę jego konstrukcji, jednak posiada te wady, które najczęściej odstraszają. Ja szukam dalej fajnej rakiety.
: czw mar 01, 2007 12:34 am
autor: caterpillar
Mysle ze ten normalny diesel daihatsu z turbem i intercooleram (100 km) bedzie nalepszy, Jest bardzo zwawy
Szukaj ostatnich prodkowanych modeli do roku 93 ze sztywnym mostem
: czw mar 01, 2007 7:26 am
autor: Kamel
Moje wymagania są juz dawno sprecyzowane. Jedynie cięzko znaleźć ciekawy i godny uwagi samochód.
: czw mar 01, 2007 12:36 pm
autor: barteks
WLasnie, wlasnie, jezdze sobie tak 3 lata i nie regulowalem tych zaworow w daihatsu DL50...
: czw mar 01, 2007 1:38 pm
autor: caterpillar
Ja 5 lat juz jezdze, nie sadze zeby ktos wczesniej regulowal....
Cza sie bedzie za to zabrac
: czw mar 01, 2007 1:39 pm
autor: caterpillar
Kamel pisze:Moje wymagania są juz dawno sprecyzowane. Jedynie cięzko znaleźć ciekawy i godny uwagi samochód.
A tak z ciekawisci jakie sa te wymagania?