Strona 1 z 2

Freeclimber I 2.5 td by BMW

: pn maja 29, 2006 9:27 pm
autor: p.robak
Znajomy który siedzi we włoszech wypatrzył tam własnie taką rakiete, rok coś koło 88, wersja z hard topem, bardzo ładny stan blacharski. Cena jest w sumie ok, wiec zastanawia sie czy go nie zakupić. Co sądzicie o tym silniku w rockim, czy jeździliście kiedyś, może kotoś takiego ma, bo do tej pory słyszałem tylko o 2,7 benzynie. Z tego co pamietam, to w pewnym okresie ten sześciocylindrowy diesel BMW, był jedym z najbardziej udanych konstrukcji tego typu.

: wt maja 30, 2006 9:07 am
autor: barteks
Maciek Krakow ma takiego, wszystko Ci o nim powie.
Bardzo jest zadowolony, jak to mozna byc niezadowolonym z silnika BMW :lol: ??

: wt maja 30, 2006 1:22 pm
autor: romankr
Maciek ma 2,7 benzin :)2

: wt maja 30, 2006 1:26 pm
autor: mdeja
barteks pisze:Maciek Krakow ma takiego, wszystko Ci o nim powie.
Bardzo jest zadowolony, jak to mozna byc niezadowolonym z silnika BMW :lol: ??
Z 2.4 TD i 2.5 tds wielu ludzi było niezadowolonych nawet w plackach. Inni chwalili 2.5 tds ale uczciwie mówili że nie jest to tak legendarnie niezawodna konstrukcja jak silniki diesla od mercedesa. W każdym razie ten silnik w Rocky/Freeclimber to niejest jakiś wynalazek rzadki

Re: Freeclimber I 2.5 td by BMW

: wt maja 30, 2006 7:17 pm
autor: Koni
p.robak pisze:Znajomy który siedzi we włoszech wypatrzył tam własnie taką rakiete, rok coś koło 88, wersja z hard topem, bardzo ładny stan blacharski. Cena jest w sumie ok, wiec zastanawia sie czy go nie zakupić. Co sądzicie o tym silniku w rockim, czy jeździliście kiedyś, może kotoś takiego ma, bo do tej pory słyszałem tylko o 2,7 benzynie. Z tego co pamietam, to w pewnym okresie ten sześciocylindrowy diesel BMW, był jedym z najbardziej udanych konstrukcji tego typu.
Tylko że to chyba chodzi właśnie o 2.4td bo takie wkładali własnie do Freeclimber. To jest silnik z E 30 i E 34. 2.5 TDS wkładali dopiero do E36 i E34 od 92 roku. Jężdzę również plaskaczem właśnie z silnikiem TDS i jestem zadowolony - ale opinie są różne, to fakt !!

Re: Freeclimber I 2.5 td by BMW

: wt maja 30, 2006 7:34 pm
autor: Toroo
p.robak pisze: Z tego co pamietam, to w pewnym okresie ten sześciocylindrowy diesel BMW, był jedym z najbardziej udanych konstrukcji tego typu.
Silniki 2,4 D 2,4TD oraz 2,5TDS w dwóch wersjach mocy (ok 110 i 143 kucy) nie należą do najbardziej udanych konstrukcji.
Benzynowe motorki ze starszych roczników (wykluczając 1,8is) robią naprawdę ok.

Re: Freeclimber I 2.5 td by BMW

: śr maja 31, 2006 8:42 am
autor: MACIEK KRAKÓW
p.robak pisze:Znajomy który siedzi we włoszech wypatrzył tam własnie taką rakiete, rok coś koło 88, wersja z hard topem, bardzo ładny stan blacharski. Cena jest w sumie ok, wiec zastanawia sie czy go nie zakupić. Co sądzicie o tym silniku w rockim, czy jeździliście kiedyś, może kotoś takiego ma, bo do tej pory słyszałem tylko o 2,7 benzynie. Z tego co pamietam, to w pewnym okresie ten sześciocylindrowy diesel BMW, był jedym z najbardziej udanych konstrukcji tego typu.
Witam Kolege :wink:

Osobiscie jestem z mojego Freeclimbera bardzo zadowolony, ale jak juz Koledzy wyzej napisali ujezdzam model z silnikiem 2.7i BMW i jest bardzo :)2 :)2 :)2 o charakterystyce pracy diesla a kulturze pracy rasowej szesciocylindrowki !!

Autko szczerze polecam :)2 :)2 :)2

: śr maja 31, 2006 8:57 am
autor: MACIEK KRAKÓW
Bertone Freeclimber I byly robione miedzy 1989 - 1992 rokiem, potem robili na bazie Ferozy Freeclimbera II :)2

: sob cze 10, 2006 7:46 am
autor: Nazhir
a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.

: sob cze 10, 2006 11:14 pm
autor: Koni
Nazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.
No właśnie oprócz tego to niczym 8)

: ndz cze 11, 2006 1:15 am
autor: s3R
tiaaa... cześc robi !! jak tam italiano ? :wink:

plaże bywają groźne ?

a maćku czy okiełznałes juz swojego rumaka czy dalej go ujeźdzasz ?

: ndz cze 11, 2006 8:25 am
autor: MACIEK KRAKÓW
s3R pisze:tiaaa... cześc robi !! jak tam italiano ? :wink:

plaże bywają groźne ?

a maćku czy okiełznałes juz swojego rumaka czy dalej go ujeźdzasz ?
:)2 :)2 :)2

: ndz cze 11, 2006 8:29 am
autor: MACIEK KRAKÓW
Nazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.
Silnik, alternator, chłodnice, sprzegło -> BMW, inne swiatla z przodu oraz fotele, calosc ocynkowana :)2

Reszta na szczescie full oryginal Daihatsu :wink: :)2

: pn cze 12, 2006 8:54 am
autor: Nazhir
MACIEK KRAKÓW pisze:
Nazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.
Silnik, alternator, chłodnice, sprzegło -> BMW, inne swiatla z przodu oraz fotele, calosc ocynkowana :)2

Reszta na szczescie full oryginal Daihatsu :wink: :)2
jeśli fabrycznie więc pakują silnik BMW, to ciekawe, czy pasowałby (czyli wszedłby bez cudowania) silnik 2.5tds (w beemkach miał 143KM, w Omegach 130KM).

: pn cze 12, 2006 11:24 pm
autor: Koni
Nazhir pisze:
MACIEK KRAKÓW pisze:
Nazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.
Silnik, alternator, chłodnice, sprzegło -> BMW, inne swiatla z przodu oraz fotele, calosc ocynkowana :)2

Reszta na szczescie full oryginal Daihatsu :wink: :)2
jeśli fabrycznie więc pakują silnik BMW, to ciekawe, czy pasowałby (czyli wszedłby bez cudowania) silnik 2.5tds (w beemkach miał 143KM, w Omegach 130KM).
Niech mnie ktoś poprawi jak sie myle ale z tego co mi sie wydaje to do Freeclimbera nie wsadzali silnika 2.5TDS tylko 2.4 TD a to 2 zupełnie różne silniki.

: śr cze 14, 2006 8:01 am
autor: Nazhir
Koni, wyszedłem z założenia, że silniczek 2.4td montowano w BMW E34, również silnik 2.5tds w nim montowano. Jeśli więc 2.4td montowano bezboleśnie w Rockym, to zaczęłem się zastanawiać, czy dałoby się bez cudowaniu włożyć 2.5tds. Takie 130 koni :)21 w autku wielkości Rocky to nie w kij dmuchał.

: śr cze 14, 2006 2:14 pm
autor: caterpillar
MACIEK KRAKÓW pisze:
Nazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.
Silnik, alternator, chłodnice, sprzegło -> BMW, inne swiatla z przodu oraz fotele, calosc ocynkowana :)2

Reszta na szczescie full oryginal Daihatsu :wink: :)2
... a skrzynia biegow reduktor waly napedowe sa trakie same jak w japonskim rockym?

: śr cze 14, 2006 10:26 pm
autor: Koni
Dokładnie takie same jak w każdym Rockim :wink:

: czw cze 15, 2006 9:52 am
autor: MACIEK KRAKÓW
caterpillar pisze:
MACIEK KRAKÓW pisze:
Nazhir pisze:a czym się różni Freeclimber od Rockyiego? Oprócz naturalnie silnika i innych światełek z przodu.
Silnik, alternator, chłodnice, sprzegło -> BMW, inne swiatla z przodu oraz fotele, calosc ocynkowana :)2

Reszta na szczescie full oryginal Daihatsu :wink: :)2
... a skrzynia biegow reduktor waly napedowe sa trakie same jak w japonskim rockym?
SA IDENTYCZNE - jest tylko specjalna przejsciowka miedzy sprzeglem a skrzynia :wink: :)2

: śr lut 28, 2007 7:51 pm
autor: Kamel
Dzisiaj zasięgnąłem opini warsztatu specjalizującego się w BMW, i na pytanie co w silnikach 2,4 td 6 cyl. diesel, piszczy?, Pan odpowiedział jak nic nie piszczy to dobrze i modlić by nie zaczęło. Jesli piszczy to nie dobrze. A tak na poważnie to powiedział ze w tych silnikach pękały głowice i szwankowały turbiny. Niestrty nie zależało to specjalnie od sposobu użytkowania. Czasem szanowany silnik potrafił nawalić. Powiedziałem mu, że ten silnik montowany był w Bertone terenowym, a on an to, że jest niewielka szansa, że w takiej sytuacji może być nieco lepiej niż w sportowych limuzynach - tak najczęściej postrzegane są BMW. Przed zakupem należy sprawdzić stan oleju oraz jedo konsystencję oraz barwę, ocenić czy czasem płyn nie ucieka do układu. Wiem ze w ciągu godziny przedzakupowych oględzin nie da się ale zawsze coś można podglądnąć. Te silniki mają mechnicznie regulowane zawory, dlatego należy pamiętać o tych czynnościach, zawory maja tendencję dozmniejszania luzów zaworowych. Należy pilnować zmiany filtra paliwa - zgrać wymianę z regulacją zaworów. To tylo co zapamiętałem. Silnik zły nie jest jeśli chodzi o osiągi - patrząc na epokę jego konstrukcji, jednak posiada te wady, które najczęściej odstraszają. Ja szukam dalej fajnej rakiety.

: czw mar 01, 2007 12:34 am
autor: caterpillar
Mysle ze ten normalny diesel daihatsu z turbem i intercooleram (100 km) bedzie nalepszy, Jest bardzo zwawy :wink:
Szukaj ostatnich prodkowanych modeli do roku 93 ze sztywnym mostem

: czw mar 01, 2007 7:26 am
autor: Kamel
Moje wymagania są juz dawno sprecyzowane. Jedynie cięzko znaleźć ciekawy i godny uwagi samochód.

: czw mar 01, 2007 12:36 pm
autor: barteks
WLasnie, wlasnie, jezdze sobie tak 3 lata i nie regulowalem tych zaworow w daihatsu DL50...

: czw mar 01, 2007 1:38 pm
autor: caterpillar
Ja 5 lat juz jezdze, nie sadze zeby ktos wczesniej regulowal....
Cza sie bedzie za to zabrac

: czw mar 01, 2007 1:39 pm
autor: caterpillar
Kamel pisze:Moje wymagania są juz dawno sprecyzowane. Jedynie cięzko znaleźć ciekawy i godny uwagi samochód.
A tak z ciekawisci jakie sa te wymagania?