Feroza - duza temperatura silnika
Moderator: s3R
- ssnake80
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: czw cze 15, 2006 10:27 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych / Szczawno Zdrój
Feroza - duza temperatura silnika
Witam,
zakupiłem niedawno Ferozkę z 91 roku, wracałem ją do domu około 100km po asflacie i temperatura trzymala sie powyżej połowy (około 3/4 skali) po miastach i bliżej połowy w trasie przy predkośi średniej 100km/h, ale raczej temp. nie spadała poniżej połowy. W terenie jak troche się zakopałem i przygrzałem płyn, troche ubyło ale dolałem wody i bez problemu wróciłem do domu.
Czy w Ferozie to normalne temperatury czy coś jest nie tak ? A jeśli coś nie tak to co i w jaki sposób sprawdzić ? Gdzie znajduje sie termostat i jak sprawdzic czy jest OK ??
Pozdrawiam
ssnake
zakupiłem niedawno Ferozkę z 91 roku, wracałem ją do domu około 100km po asflacie i temperatura trzymala sie powyżej połowy (około 3/4 skali) po miastach i bliżej połowy w trasie przy predkośi średniej 100km/h, ale raczej temp. nie spadała poniżej połowy. W terenie jak troche się zakopałem i przygrzałem płyn, troche ubyło ale dolałem wody i bez problemu wróciłem do domu.
Czy w Ferozie to normalne temperatury czy coś jest nie tak ? A jeśli coś nie tak to co i w jaki sposób sprawdzić ? Gdzie znajduje sie termostat i jak sprawdzic czy jest OK ??
Pozdrawiam
ssnake
eee... wisko trudno sprawdzić.
jak silnik jest zimny to obraca sie wolno (ślizga się).
A jak sie rozgrzeje to powinno spiąć wentylator na stałe wręcz i tym samym mocno dmuchać. jeżeli jest stare to nie spina się i kreci wolno co skutkuje przegrzewaniem. zobacz na gorącym silniku czy wiatrak da się obracać ręką. tylko wylącz wcześniej silnik
jak silnik jest zimny to obraca sie wolno (ślizga się).
A jak sie rozgrzeje to powinno spiąć wentylator na stałe wręcz i tym samym mocno dmuchać. jeżeli jest stare to nie spina się i kreci wolno co skutkuje przegrzewaniem. zobacz na gorącym silniku czy wiatrak da się obracać ręką. tylko wylącz wcześniej silnik

Zdrapek i poharatka
Mam ten sam problem. Nowe nie wiem ile, trzeba by do Poznania zadzwonic pewnie. Kiedys na allegro widzialem ze ktos chcial sprzedac zregenerowane, czyli jest mozliwosc regeneracji. Regeneracja polega na uzupelnieniu oleju, tylko trzeba wiedziec gdzie go wlac i ile dla poprawnego dzialania wisko. Ja narazie szukam kogos kto podjolby sie regeneracji, ale we wszystkich zakladach zajmujacymi sie chlodnicami rozkladaja rece, ewentualnie elektryka chca zrobic, a ja jednak wolalbym wisko
Feroza '95
Skontaktuj sie z jakims warsztatem naprawiajacym ciezarowki-powinni ci pomocDavido pisze:Mam ten sam problem. Nowe nie wiem ile, trzeba by do Poznania zadzwonic pewnie. Kiedys na allegro widzialem ze ktos chcial sprzedac zregenerowane, czyli jest mozliwosc regeneracji. Regeneracja polega na uzupelnieniu oleju, tylko trzeba wiedziec gdzie go wlac i ile dla poprawnego dzialania wisko. Ja narazie szukam kogos kto podjolby sie regeneracji, ale we wszystkich zakladach zajmujacymi sie chlodnicami rozkladaja rece, ewentualnie elektryka chca zrobic, a ja jednak wolalbym wisko

Cholerna sprezynka
no ja cie proszes3R pisze:eee... wisko trudno sprawdzić.
jak silnik jest zimny to obraca sie wolno (ślizga się).
A jak sie rozgrzeje to powinno spiąć wentylator na stałe wręcz i tym samym mocno dmuchać. jeżeli jest stare to nie spina się i kreci wolno co skutkuje przegrzewaniem. zobacz na gorącym silniku czy wiatrak da się obracać ręką. tylko wylącz wcześniej silnik

biezesz nitke (zwykla)skladasz na pol i zakladasz na sniglo (przy zew. koncu )odpalasz silnik o trzymasz za nitke jezeli po dodaniu gazu do ok 4000obr zerwie nitke to znaczy ze wisko jest ok
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
a to ciekawa teoria...gosc pisze:no ja cie proszes3R pisze:eee... wisko trudno sprawdzić.
jak silnik jest zimny to obraca sie wolno (ślizga się).
A jak sie rozgrzeje to powinno spiąć wentylator na stałe wręcz i tym samym mocno dmuchać. jeżeli jest stare to nie spina się i kreci wolno co skutkuje przegrzewaniem. zobacz na gorącym silniku czy wiatrak da się obracać ręką. tylko wylącz wcześniej silnikwisko blokuje sie wraz z obrotami silnika im obroty wyzsze tym mocniej sie spina , sprawdzic mozna nastepujaco :
biezesz nitke (zwykla)skladasz na pol i zakladasz na sniglo (przy zew. koncu )odpalasz silnik o trzymasz za nitke jezeli po dodaniu gazu do ok 4000obr zerwie nitke to znaczy ze wisko jest ok
Oczywiście że prędkość wiatraka wzrasta wraz z obrotami silnika.
Z tym jednak że im temperatura jest większa tym spięcie wisko powinno być wieksze.
Nie jestem mechanikiem ale myśle że powinieneś poczytac troche...
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30
Zdrapek i poharatka
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 30
- Rejestracja: wt maja 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kanie k-Pruszkowa
- Kontaktowanie:
niby jak to mialo by dzialac na zasadzie odsrodkowej?
moze w srodku jakies sprezynki sa, nie rozbieralem.
w ferozie jest typowe sprzeglo wikso dzialajace na zasadzie termicznej, sciagnijcie sobie serwisowke i poczytajczie, z przodu jest bimetal ktory otwiera w sroku cos na wzor zaworu powodujacego przeplyw oleju silikonowego co powoduje zasprzeglenie wisko.
i tak przy okazji to w ferozie przy obrotach silnika 4000 /min dla temperatury 55 stopni wisko wykonuje 900 obrotow a przy temperaturze 70 stopni 2250 obrotow. to jeszcze sie zmienia w zaleznosci od tego czy jest to wersja tzw. general, U.S. czy Tropical.
moze w srodku jakies sprezynki sa, nie rozbieralem.
w ferozie jest typowe sprzeglo wikso dzialajace na zasadzie termicznej, sciagnijcie sobie serwisowke i poczytajczie, z przodu jest bimetal ktory otwiera w sroku cos na wzor zaworu powodujacego przeplyw oleju silikonowego co powoduje zasprzeglenie wisko.
i tak przy okazji to w ferozie przy obrotach silnika 4000 /min dla temperatury 55 stopni wisko wykonuje 900 obrotow a przy temperaturze 70 stopni 2250 obrotow. to jeszcze sie zmienia w zaleznosci od tego czy jest to wersja tzw. general, U.S. czy Tropical.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości