Feroza - duza temperatura silnika

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
ssnake80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: czw cze 15, 2006 10:27 pm
Lokalizacja: Wałbrzych / Szczawno Zdrój

Feroza - duza temperatura silnika

Post autor: ssnake80 » wt cze 20, 2006 11:57 am

Witam,

zakupiłem niedawno Ferozkę z 91 roku, wracałem ją do domu około 100km po asflacie i temperatura trzymala sie powyżej połowy (około 3/4 skali) po miastach i bliżej połowy w trasie przy predkośi średniej 100km/h, ale raczej temp. nie spadała poniżej połowy. W terenie jak troche się zakopałem i przygrzałem płyn, troche ubyło ale dolałem wody i bez problemu wróciłem do domu.

Czy w Ferozie to normalne temperatury czy coś jest nie tak ? A jeśli coś nie tak to co i w jaki sposób sprawdzić ? Gdzie znajduje sie termostat i jak sprawdzic czy jest OK ??

Pozdrawiam
ssnake

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » wt cze 20, 2006 12:09 pm

Poszukaj zdawało mi się że to gdzieś bylo..... :roll:
Przyczyny mogą być różne.Sprawdz wisko,zobacz jaki masz termostat bo chyba są rożne(zimowy,letni) i zobacz jak się miewa chłodnica mozę być brudna,zakamieniona itp :)2
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr cze 21, 2006 5:12 pm

temp . powinna byc w polowie wskaznika , po przekroczeniu polowy o ok. 1-2mm termostat ma pelne otwarcie i temp spada do polowy wskaznika :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
ssnake80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: czw cze 15, 2006 10:27 pm
Lokalizacja: Wałbrzych / Szczawno Zdrój

Post autor: ssnake80 » czw cze 22, 2006 7:22 am

OK to ja mam lekko za wysoką, na początek sprawdze termostat - po czym poznać czy to jest letni czy zimowy założony, jest jakoś opisany ?
Pozdrawiam
ssnake
http://youtu.be/4TQsGhu49Ws

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw cze 22, 2006 8:18 am

wisko...
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
ssnake80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: czw cze 15, 2006 10:27 pm
Lokalizacja: Wałbrzych / Szczawno Zdrój

Post autor: ssnake80 » czw cze 22, 2006 8:21 am

OK, a gdzie to jest ? co to jest ? i jak to sprawdzić czy jest OK ?
bo w tym to jestem zielony... :/
i ewentualnie jak to naprawić i czy łatwo dostać nowe...
Pozdrawiam
ssnake
http://youtu.be/4TQsGhu49Ws

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw cze 22, 2006 8:24 am

eee... wisko trudno sprawdzić.
jak silnik jest zimny to obraca sie wolno (ślizga się).
A jak sie rozgrzeje to powinno spiąć wentylator na stałe wręcz i tym samym mocno dmuchać. jeżeli jest stare to nie spina się i kreci wolno co skutkuje przegrzewaniem. zobacz na gorącym silniku czy wiatrak da się obracać ręką. tylko wylącz wcześniej silnik :)21
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
ssnake80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: czw cze 15, 2006 10:27 pm
Lokalizacja: Wałbrzych / Szczawno Zdrój

Post autor: ssnake80 » czw cze 22, 2006 4:35 pm

OK, przejechalem sie z 10-15 minut temp. skoczyla do ponad połowy, i po zatrzymaniu na wyłączonym silniku wiatrak obracał się leciutko i bez oporu...

to oznacza, że wisko jest walnięte ?
i jak z naprawą/wymianą ? trudno się to wymienia ? i ile może kosztować nowe ?
Pozdrawiam
ssnake
http://youtu.be/4TQsGhu49Ws

Davido
Posty: 327
Rejestracja: czw lip 07, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Davido » czw cze 22, 2006 5:22 pm

Mam ten sam problem. Nowe nie wiem ile, trzeba by do Poznania zadzwonic pewnie. Kiedys na allegro widzialem ze ktos chcial sprzedac zregenerowane, czyli jest mozliwosc regeneracji. Regeneracja polega na uzupelnieniu oleju, tylko trzeba wiedziec gdzie go wlac i ile dla poprawnego dzialania wisko. Ja narazie szukam kogos kto podjolby sie regeneracji, ale we wszystkich zakladach zajmujacymi sie chlodnicami rozkladaja rece, ewentualnie elektryka chca zrobic, a ja jednak wolalbym wisko
Feroza '95

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » czw cze 22, 2006 5:34 pm

Davido pisze:Mam ten sam problem. Nowe nie wiem ile, trzeba by do Poznania zadzwonic pewnie. Kiedys na allegro widzialem ze ktos chcial sprzedac zregenerowane, czyli jest mozliwosc regeneracji. Regeneracja polega na uzupelnieniu oleju, tylko trzeba wiedziec gdzie go wlac i ile dla poprawnego dzialania wisko. Ja narazie szukam kogos kto podjolby sie regeneracji, ale we wszystkich zakladach zajmujacymi sie chlodnicami rozkladaja rece, ewentualnie elektryka chca zrobic, a ja jednak wolalbym wisko
Skontaktuj sie z jakims warsztatem naprawiajacym ciezarowki-powinni ci pomoc :)2
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw cze 22, 2006 7:04 pm

s3R pisze:eee... wisko trudno sprawdzić.
jak silnik jest zimny to obraca sie wolno (ślizga się).
A jak sie rozgrzeje to powinno spiąć wentylator na stałe wręcz i tym samym mocno dmuchać. jeżeli jest stare to nie spina się i kreci wolno co skutkuje przegrzewaniem. zobacz na gorącym silniku czy wiatrak da się obracać ręką. tylko wylącz wcześniej silnik :)21
no ja cie prosze !! wisko blokuje sie wraz z obrotami silnika im obroty wyzsze tym mocniej sie spina , sprawdzic mozna nastepujaco :
biezesz nitke (zwykla)skladasz na pol i zakladasz na sniglo (przy zew. koncu )odpalasz silnik o trzymasz za nitke jezeli po dodaniu gazu do ok 4000obr zerwie nitke to znaczy ze wisko jest ok
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw cze 22, 2006 7:06 pm

ssnake80 pisze:OK to ja mam lekko za wysoką, na początek sprawdze termostat - po czym poznać czy to jest letni czy zimowy założony, jest jakoś opisany ?
na termostacie jest podana temp. powinno byc od 82 do 86 celc.
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pt cze 23, 2006 7:29 am

gosc pisze:
s3R pisze:eee... wisko trudno sprawdzić.
jak silnik jest zimny to obraca sie wolno (ślizga się).
A jak sie rozgrzeje to powinno spiąć wentylator na stałe wręcz i tym samym mocno dmuchać. jeżeli jest stare to nie spina się i kreci wolno co skutkuje przegrzewaniem. zobacz na gorącym silniku czy wiatrak da się obracać ręką. tylko wylącz wcześniej silnik :)21
no ja cie prosze !! wisko blokuje sie wraz z obrotami silnika im obroty wyzsze tym mocniej sie spina , sprawdzic mozna nastepujaco :
biezesz nitke (zwykla)skladasz na pol i zakladasz na sniglo (przy zew. koncu )odpalasz silnik o trzymasz za nitke jezeli po dodaniu gazu do ok 4000obr zerwie nitke to znaczy ze wisko jest ok
a to ciekawa teoria...
Oczywiście że prędkość wiatraka wzrasta wraz z obrotami silnika.
Z tym jednak że im temperatura jest większa tym spięcie wisko powinno być wieksze.

Nie jestem mechanikiem ale myśle że powinieneś poczytac troche...
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pt cze 23, 2006 2:46 pm

w ferozie NIE WYSTEPUJE wisko temperaturowe tylko sprezynowe :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pt cze 23, 2006 11:55 pm

i jak to działa? na zasadzie siły odśrodkowej ?
jest tam olej ?
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob cze 24, 2006 7:27 pm

s3R pisze:i jak to działa? na zasadzie siły odśrodkowej ?
jest tam olej ?
dokladnie , co do oleju to raczej niema, jest cos na zasadzie blokady odsrodkowej jak w bendiksie w rozruszniku :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » ndz cze 25, 2006 12:30 pm

no nie wiem czy takie jest dobre...
ale może się myle... nie po raz pierwszy i nie ostatni... a tak btw to da sie to w refozie rozebrać i naprawić ?
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » ndz cze 25, 2006 3:46 pm

teoretycznie tak , ja dwa dni skladalem bo sprezynki uciekaja :)11
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » śr cze 28, 2006 8:41 am

hmm... z dobrych źródel dowiedziałem się że tam jest bimetal i olej więc działa to pod wpływem temperaturty równiez...
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr cze 28, 2006 9:37 pm

zrobil bym fotke , ale niebede tego znowu rozbieral :)11 :evil: nastepnym razem kupie nowe :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw cze 29, 2006 7:20 am

tiaa... a dostaniesz nowe ? trzeba by spróbować dopasować z innego samochodu popularnego.
Zdrapek i poharatka

dzaGi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt maja 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kanie k-Pruszkowa
Kontaktowanie:

Post autor: dzaGi » czw cze 29, 2006 11:22 am

niby jak to mialo by dzialac na zasadzie odsrodkowej?
moze w srodku jakies sprezynki sa, nie rozbieralem.
w ferozie jest typowe sprzeglo wikso dzialajace na zasadzie termicznej, sciagnijcie sobie serwisowke i poczytajczie, z przodu jest bimetal ktory otwiera w sroku cos na wzor zaworu powodujacego przeplyw oleju silikonowego co powoduje zasprzeglenie wisko.
i tak przy okazji to w ferozie przy obrotach silnika 4000 /min dla temperatury 55 stopni wisko wykonuje 900 obrotow a przy temperaturze 70 stopni 2250 obrotow. to jeszcze sie zmienia w zaleznosci od tego czy jest to wersja tzw. general, U.S. czy Tropical.

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw cze 29, 2006 11:45 am

może panie goś nie masz pan już oleju...
Zdrapek i poharatka

dzaGi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt maja 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kanie k-Pruszkowa
Kontaktowanie:

Post autor: dzaGi » czw cze 29, 2006 11:53 am

u mnie jest to samo temperatura sobie rosnie prawie do oporu, jak wsadzi sie paluch (przy wylaczonym silniku) :) w miejsce gdzie wisko jest polaczone z oska napedowa to jest mokro, leje sie ze srodka wypelnienie.

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw cze 29, 2006 5:41 pm

:o :o :o to ja chyba jakas zmote mam z innego vehiculo , bo ja mam w pelni rozbieralne i na bank bez oleju , ..................................................
taa ale ja mam RHD SPORTRAK , tu jest wszystko inne :lol: :)3
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości