Wymiana płynu w chłodnicy
Moderator: s3R
- ssnake80
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: czw cze 15, 2006 10:27 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych / Szczawno Zdrój
Wymiana płynu w chłodnicy
Czy to skomplikowana czynność ?
Jeżeli bez probelmu można samemu to proszę o instrukcje jak to zrobić, głównie jak odpowietrzyć układ żeby w zime zimno nie było i w którym miejscu jest termostat (sprawdze przy okazji jaki jest założony)
Jeżeli bez probelmu można samemu to proszę o instrukcje jak to zrobić, głównie jak odpowietrzyć układ żeby w zime zimno nie było i w którym miejscu jest termostat (sprawdze przy okazji jaki jest założony)
Moim zdaniem wymiana płynu jest czynnością prostą.
1. odkręcić korek na dole chłodnicy, spuścić stary płyn do płaskiego naczynia.
2. jeżeli układ nie był ostatnio czyszczony - wlać wodę i specyfik do odkamienienia, postąpić zgodnie z instrukcją na specyfiku.
3. wypuścić wodę, wlać płyn. Do układu wchodzi 5,5 litra w tym 1 litr w zbiorniczku zapasowym.
4. po wlaniu np. 3l warto na chwilę 15 sekund włączyć silnik, żeby pompa rozprowadziła płyn po układzie.
5. ja wlewam przy dźwigni ogrzewania przesuniętej na prawo - ogrzewanie włączone.
6. przed wlaniem płynu zakręć korek
spradź później czy nie kapie
7. według mojej wiedzy nic dodatkowo się nie odpowietrza.
Termostat jest z lewej strony korpusu silnika, z przodu, pod kolektorem ssącym a nad alternatorem. Dostęp do niego jest trudny bez demontażu kilku elementów, np. akumulatora,kół pasowych itp. Ale jest to możliwe jeżeli masz klucze nasadowe z przedłużkami (chyba 10) i czułe palce którymi wymacasz śruby. Miękka rura, z dolnej części chłodnicy (gruba), doprowadzająca płyn do silnika jest zakończona metalową końcówką przykręcaną na trzy śruby do korpusu, wystarczy je odkręcić by wyjąć termostat. Powodzenia
1. odkręcić korek na dole chłodnicy, spuścić stary płyn do płaskiego naczynia.
2. jeżeli układ nie był ostatnio czyszczony - wlać wodę i specyfik do odkamienienia, postąpić zgodnie z instrukcją na specyfiku.
3. wypuścić wodę, wlać płyn. Do układu wchodzi 5,5 litra w tym 1 litr w zbiorniczku zapasowym.
4. po wlaniu np. 3l warto na chwilę 15 sekund włączyć silnik, żeby pompa rozprowadziła płyn po układzie.
5. ja wlewam przy dźwigni ogrzewania przesuniętej na prawo - ogrzewanie włączone.
6. przed wlaniem płynu zakręć korek

7. według mojej wiedzy nic dodatkowo się nie odpowietrza.
Termostat jest z lewej strony korpusu silnika, z przodu, pod kolektorem ssącym a nad alternatorem. Dostęp do niego jest trudny bez demontażu kilku elementów, np. akumulatora,kół pasowych itp. Ale jest to możliwe jeżeli masz klucze nasadowe z przedłużkami (chyba 10) i czułe palce którymi wymacasz śruby. Miękka rura, z dolnej części chłodnicy (gruba), doprowadzająca płyn do silnika jest zakończona metalową końcówką przykręcaną na trzy śruby do korpusu, wystarczy je odkręcić by wyjąć termostat. Powodzenia
samochód terenowy służy też po prostu do pracy
Dobry opis i wszystko w 100% ok ale niedalej jak tydzien temu wymienilem termostat zalalem plynem itd.. wszytko ok po paru dniach zaczelo mi wywalac plyn do zbiornika wyrownawczego efekt jak przy problemi z uszczelka pod glowica a najciekawsze jest to ze do 4 czy 5 tym kolejnym zalaniu wszytko wrocilo do normy wiatrak znow sie wlacza a w zbiorniczku plynu nie przybywa i ... ma ktos pomysl co Ferce dolegalo
Hmmm racji tu duzo az sie niestety boje tym bardziej ze pewien "kowal" jak sie okazalo potem , zmienial mi uszczelke pod glowica jakies 3 miesiace temu , sa opinie ze jesli dobrze nie splanuje glowicy to wlasnie tak sie zaczyna to objawiac po paru miesiacach , bralem pod uwage ze glowica mogla pod wplywem temp.... itd... ale wciaz zagadka to dlaczego tak szybko jak sie zaczelo taksamo szybko sie skonczylo od tygodnia wszytko jest ok a przyznam ze skatowalem troche ferke w ramach testu
przyznaje niemam pomyslu o co chodzi


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości