Strona 1 z 1

daihatsu rocky - prosze o kilka wyjaśnień

: śr lis 15, 2006 1:20 pm
autor: minio7575
Witam,
jestem tu zupełnie nowym uzytkownikiem, jak i nowym uzytkownikiem samochodu tej marki. Kupiłem go niedano z 1997 r. Jako, że dotychczas jeździłem kilkoma samochodami terenowymi i pseudo terenowymi (tarpan, nissan terrano, toyota LC, Defender) wydawałoby się, że powinienem coś nie coś wiedzieć. Jednak czy ktoś mógłby bez zbędnych opisów technologicznych powiedzieć jak w tym samochodzie i kiedy używać 2L, 4H, 2H i na którą oś on wreszcie ma napęd. Jak rozumiem 2H to szosóka zwykły napęd, 4H to też szosówka ale nieco tudniejsze warunki np, a 2L to pełzające biegi. Jednak ten samochód ma 4H sterowane przyciskiem. Kiedy i jak go uzywać? Czy można podczas jazdy czy tylko na postoju (zresztą czy 2L na 2H można przerzucać w czasie jazdy)? Wreszcie jak działa ten 4H, jakie to przeniesienie, hydraulika, elektryka, co on powinien załączać po jego wciśnięiu? Będę wdzięczny za każdą pomoc. Zaczynam tę przygode ale mam nadzieję już zostać tu na łużej. POzdrawiam wszystkich wyjadaczy. :D

: śr lis 15, 2006 2:58 pm
autor: s3R
2H przełożenie szybkie, napęd na 2 koła (tylne)

4H przełożenie szybkie napęd na 4 koła (śnieg błoto ogólnie płaski syf)

4L przełożenie wolne napęd na 4 koła

Na przycisku załączany jest tylko 4H. jeżeli masz automatyczne sprzęgiełka (lub manualne zapięte na pozycje LOCK)
to możesz go włączać w trakcie jazdy.
Jest on załączany zdaje się hudraulicznie.
Przełożenie 4L włączasz tylko po zatrzymaniu. tak samo na odwrót z 4L na 2H trzeba sie zatrzymać.

Zresztą poszukaj trochę, na forum było to zylion razy wałkowane.

: śr lis 15, 2006 3:21 pm
autor: Bng862
Tak jak wyżej 2H-asfalt,4H mniejszy teren kiedy tył niedaje sobie rady sam,a 4L to już w najtrudniejszym terenie.
Zapodaj jakieś fotki,bo taki rocznik jest dośc ładny :)2

dzieki

: śr lis 15, 2006 8:13 pm
autor: minio7575
dzieki za podpowiedzi. Fotki zapodam jak tylko wyjdzie od estetyki. Musiałem dołozyc przód błotniki i zderzak i zmienic przód szybę.