Diesel a turbo disel?? róznice?

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

irmina
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:28 pm

Diesel a turbo disel?? róznice?

Post autor: irmina » pt lis 17, 2006 9:38 pm

mam pytanie, czy CZY TURBO DIESEL A DIESEL MAJA TE SAME SKRZYNIE BIEGOW? :oops:
CZY SILNIK 2.8 DIESEL PASUJE DO 2,8 TURBO DIESEL?
CZY SILNIK 2.8 DISLA PASUJE DO SKRZYNI Z 2.8 TURBO DIESLA?
:oops:

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » pt lis 17, 2006 10:16 pm

pasuje- i jeszcze pare zębatek zostaje

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pt lis 17, 2006 10:33 pm

Z doświadczeń pewnego warsztatu wiem że skrzynie się między sobą różnią. nawet między tymi samymi silnikami zdaje sie...długością wałka chyba. wicej info może Gumi dać.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » sob lis 18, 2006 7:13 pm

ale z manuala wynika ze te same skrzynie biegow sa we wszystkich rocky, nawet w bertone i w tym z silnikiem 2.0
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » śr lis 22, 2006 6:35 pm

No to jak w końcu jest??np jak ja bym chciał zmienić sobie silnik z 2.8D na 2.8 Tdi!Pasują wszytkie uchwyty itp?
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
rockold
Posty: 345
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Alfredówka

Post autor: rockold » śr lis 22, 2006 7:33 pm

najlepiej to by było postawic rockego 2,8TDi i 2,8D koło siebie i wszystko dokładnie oblukac albo do poznania zadzwonic i spytac pani Agnieszki pewnie bedzie wiedziała :)
jak by kto chcaiał to moge porobic zdjecia 2,8TDi uchwytów itd.

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » śr lis 22, 2006 8:35 pm

To jak byś mógł to spróbuj zrobić....z góry dziękuje!
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » śr lis 22, 2006 8:40 pm

Chlopaki zmierzcie szerokosc mostow w rakiecie, pliss
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
rockold
Posty: 345
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Alfredówka

Post autor: rockold » śr lis 22, 2006 8:44 pm

Bng862 pisze:To jak byś mógł to spróbuj zrobić....z góry dziękuje!
zdjecia postaram sie jutro z rana zrobic i zapodam je gdzies

Awatar użytkownika
rockold
Posty: 345
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Alfredówka

Post autor: rockold » śr lis 22, 2006 9:02 pm

Colorado pisze:Chlopaki zmierzcie szerokosc mostow w rakiecie, pliss
to Ci powinno pomoc :)2
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr lis 22, 2006 11:26 pm przez rockold, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » śr lis 22, 2006 9:07 pm

rockold :)2 Dzieki o to mi chodzilo :)2
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
rockold
Posty: 345
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Alfredówka

Post autor: rockold » śr lis 22, 2006 9:11 pm

nie ma za co :D a wie ktos jak sie wstawia foto do postu czytałem faq i dalej sobie z tym poradzic nie moge :roll:

kurde nauczyłem sie za 6 razem dopiero a rozwiazanie takie proste było :roll:

Awatar użytkownika
rockold
Posty: 345
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Alfredówka

Post autor: rockold » czw lis 23, 2006 9:47 am

zrobiłem około 40 zdjec jak by trzeba było cos jeszcze to pisac :D
http://silnik28tdi.newtone.ca/

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » czw lis 23, 2006 4:19 pm

Dzięki RockOld.Niedługo zrobie u siebie i porównam z tym....
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » pt lis 24, 2006 2:56 pm

Niezla dokumentacja. Ale po co wsadzac caly silnik, nie lepiej dolozyc intercooler?
Poza tym to nie jest silnik TDi, to jest zykle TD z intercoolerem.

Jedyna roznica (poza intercoolerem i dolotem od niego do kolektora ssacego) jaka zauwazylem z zewnątrz to ze ma inna pompe paliwa i inaczej wkręcony filtr oleju. W srodku inny jest oczywiscie rozrzad - pasek zamiast lancucha.

Zdjecie 22 i 26 i 27 i 28 i 29 jest zle opisane, to jest prawa strona trzymajac sie nomenklatury rockolda (ta od strony filtra oleju i przekladni kierowniczej).

Wedlug mnie to te silniki mozna wymieniac bez mydla.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
rockold
Posty: 345
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Alfredówka

Post autor: rockold » pt lis 24, 2006 3:24 pm

barteks pisze:Niezla dokumentacja. Ale po co wsadzac caly silnik, nie lepiej dolozyc intercooler?
Poza tym to nie jest silnik TDi, to jest zykle TD z intercoolerem.

Jedyna roznica (poza intercoolerem i dolotem od niego do kolektora ssacego) jaka zauwazylem z zewnątrz to ze ma inna pompe paliwa i inaczej wkręcony filtr oleju. W srodku inny jest oczywiscie rozrzad - pasek zamiast lancucha.

Zdjecie 22 i 26 i 27 i 28 i 29 jest zle opisane, to jest prawa strona trzymajac sie nomenklatury rockolda (ta od strony filtra oleju i przekladni kierowniczej).

Wedlug mnie to te silniki mozna wymieniac bez mydla.
dokłdnie to jest td+intercooler TDi ma sterowana elektoronicznie pompe i takie tam elektorniczne dodatki ale TDi to fajnie brzmi :lol: .
zdjecia te sa dobrze opisane tylko chyba zle zrozumiałes zdjecia sa robione tak jakbys siedział za kierownica czyli lewa strona ale tak jak Ty piszesz tez jest dobrze :D tyle ze patrzac od przodu auta to jest prawa strona :)2

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » pt lis 24, 2006 4:25 pm

A ja gdzieś czytałem że Literka I oznaczenie intercolera...ale oczywiście mogłem sie mylić :roll:
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » sob lis 25, 2006 6:14 pm

Dawno juz mialem o tym napisac ze turbo diesel intercooler to nie DTi (na cale szczescie)
Blad ten popelnia duzo ludzi
Ale jeszcze jest jedna sprawa.
Jest kilka rodzajow systemu zasilania diesla
1 wtrysk paliwa moze byc sterowany machnicznie lub elektronicznie
2 Silnik wysokoprezny moze miec bezposredni wtrysk paliwa (bez tzw. komory wirowej) lub posredni gdzie w komorze wirowej nastepuje wymieszanie mieszanki paliwowo-powietrznej
Te przypadki moga wystepowac nie zaleznie od siebie.
Teraz w nowoczesnych silnikach najczesciej spotyka sie wtrysk bezposredni sterowany elektronicznie
GG: 1105809

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » pn lut 19, 2007 9:06 pm

No i jak jest w koncu z tą zmianą silnika??jest to możliwe bez wiekszych przeróbek?chodzi mi o uchwyty do silnika,i połączenie silnika ze skrzynią.
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » pn lut 19, 2007 11:03 pm

Masz tego manuala co kiedys udostepnilem. Z tego co pamietam turbo diesel mial szybsze przelozenia w skrzyni biegow, ale przy twoich kolach to moze sie w sam raz zrekompensowac.

zreszta tu masz:
Obrazek
GG: 1105809

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » pn lut 19, 2007 11:27 pm

a moze ktos mi wyjasnic czym sie rozni obudowa rozadu z paskiem od łancucha moze kilka fotek :roll:
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » wt lut 20, 2007 3:24 pm

To z skrzynia była by troszkę inna z przełożeniamy...ale najbardziej interesuje mnie czy normalnie bez rzadnego spawania,przespawywania wsadzam silnik i łącze ją ze skrzynią.?
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
Ojo
 
 
Posty: 210
Rejestracja: pn sie 14, 2006 6:51 pm
Lokalizacja: Warmia

Post autor: Ojo » ndz wrz 09, 2007 7:57 pm

Twoje pytanie pozostalo bez odpowiedzi. Ja w najblizszych dniach stanę przed tym samym problemem. Czy zrobiłes juz tą przekładkę, a jezeli tak to jakie masz doswiadczenia w tej sprawie
Borowiackie Stowarzyszenie Driftingu Polnego

Davido
Posty: 327
Rejestracja: czw lip 07, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Davido » pn wrz 10, 2007 4:16 pm

Ojo pisze:Twoje pytanie pozostalo bez odpowiedzi. Ja w najblizszych dniach stanę przed tym samym problemem. Czy zrobiłes juz tą przekładkę, a jezeli tak to jakie masz doswiadczenia w tej sprawie
Beny już od pewnego czasu nie ma rocky'ego.
Feroza '95

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » wt wrz 11, 2007 11:02 am

Skrzynki od silnika Benzynowego i od ropiaka mogą się róznić, ale 2,8 i 2,8TD, to przecież ten sam blok.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość