Ferka wywala płyn z chłodnicy dosyc dziwna sprawa

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

radeknan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: pt sie 25, 2006 9:02 am
Lokalizacja: Lublin

Ferka wywala płyn z chłodnicy dosyc dziwna sprawa

Post autor: radeknan » ndz lis 26, 2006 9:52 am

Witam , caly temat kiedys opisałem na forum i pogadałem z Colorado
(tu wielkie dzieki bardzo sensowne i ciekawe opinie) i po tej rozmowie wrocilem do Ferki i plynu w chlodnicy, sprawa dosyć dziwna otoz :
Zalewa na full i wyglada tak jakbym mial problem z uszczelka pod glowica , dodaje gazu plyn wstaje przelewa sie itd... potem gdzie jakies powietrze idzie ale ale do czasu , jak juz wywali okolo 3/4 litra plynu robi sie idealnie nie oddaje nawet grama plynu termostat dziala ok plyn idze na chlodnice wiatrak sie zalacza (mam przerobiony na eletryczny wiatra z czujnikiem tem na chlodnicy i wylacznikiem recznym tez),wiec czy moze ma ktos jakis pomysl o co moze chodzic mojej Ferce.

Z gory dzieki za wszytkie opinie.
Pozdrawiam

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » ndz lis 26, 2006 12:03 pm

uszczelka pod głowia
jak sie zagrzejeto sie uszczelnia dlaego poziniej ne wywala płynu
G-wagen wilk

radeknan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: pt sie 25, 2006 9:02 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: radeknan » ndz lis 26, 2006 4:47 pm

nie do konca operacje powtarzalem na goracym silniku (przelalem goracy plyn ze zbiornika wyrownawczego) dokladnie taki sam efekt , wywali jakies 3/4 l plyny i potem jest ok

Awatar użytkownika
piotrh
 
 
Posty: 244
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 8:50 pm
Lokalizacja: kołbiel tel 696969025

Post autor: piotrh » pn lis 27, 2006 9:39 am

Sprawdź gumkę pod korkiem wlewu jeśli jest uszkodzona będzie taki efekt ja dorobiłem z normalnej dętki i jest ok

radeknan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: pt sie 25, 2006 9:02 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: radeknan » pn lis 27, 2006 10:21 am

Sadzisz ze to kwestia zapowietrzenia??? Pomysl godny sprawdzenia faktycznie ze szczelnoscia jest srednio nie przywiazywalem wagi do tego , a i jeszcze jedno moze na to wskazywac przy odpaleniu slysze jak plyn jest pompowany do nagrzewnicy przez jakies 1 min potem jest cisza

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pn lis 27, 2006 11:48 am

Raczej uszczelka albo... głowica.
Skoro sam piszesz że uklad się pompuje to skądś się ciśnienie bierze...
A płyn tłusty jest? albo woda w oleju ?
Zdrapek i poharatka

radeknan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: pt sie 25, 2006 9:02 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: radeknan » pn lis 27, 2006 12:19 pm

No własnie plyn i olej jest idealny bez jakichkolwiek sladow , nic niepokojacego tu nie widze

Awatar użytkownika
hhmariusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 5:49 pm

Post autor: hhmariusz » pn lis 27, 2006 2:13 pm

Witam, chyba znam te objawy, spotkałem się z nimi przy nieszcelnej usczelce pod głowicą!
Sprawdź na zimnym silniku - odkręć korek chłodnicy i przekręć rozrusznikiem, jeżeli będzie pryskało z chłodnicy to masz problem. Ostrożnie bo przy dużych nieszczelnościach zalejesz płynem całe auto.
Przedmuchy są z cylindrów, pwietrze (gazy) zastępuje płyn w układzie chłodzenia, dlatego bulgocze w nagrzewnicy, pryska płynem.
U mnie występował następnie problem z uruchomieniem gorącego silnika, dlatego, że po jego zatrzymaniu ciśnienie w układzie chłodzenia tłoczy wodę w stronę odwrotną - do cylindra (cylindrów) zalewa go. Porównaj świece, będą się różniły "wilgotnością" jeżeli masz to co ja.
Dodatkowo - dymienie z rury wydechowej, szare "masło" na korku wlewu oleju.
OBY NIE TO :)2
samochód terenowy służy też po prostu do pracy

radeknan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: pt sie 25, 2006 9:02 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: radeknan » pn lis 27, 2006 3:29 pm

to wszytko sie zgadza jak pisalem o ile jest plynu na full to przy roizruchu wywala ale potem (jak pisalem wczesniej) zero nie wywala nic wiecej , problem z uszczelka juz mialem jakies 4 mieisace temu jeden panachacz kowal z miasta Lublin mi to wymienial wszytko bylo ok to momentu jak wymienilem sobie termostat i potem zaczely mi sie takie jaja

Awatar użytkownika
piotrh
 
 
Posty: 244
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 8:50 pm
Lokalizacja: kołbiel tel 696969025

Post autor: piotrh » pn lis 27, 2006 9:18 pm

To ja rozwinę poprzednią myśl .Jak układ jest nieszczelny np korek wlewu to po odpaleniu rozszerzający się płyn trafia do zbiorniczka (do tego on służy) ale jak układ stygnie to płyn nie wraca z powrotem do chłodnicy tylko zastępuje go powietrze zasysane przez nieszczelność .

radeknan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: pt sie 25, 2006 9:02 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: radeknan » wt lis 28, 2006 7:48 am

bardzo dobra uwaga wykorzystalem ja wczoraj spedzilem wieczor z ferka w garazu , uszczelnilem korek (nie powiem czym ) w kazdym razie weszlo te 3/4 litra i jak narazie wszytko jest ok nie zapowietrza sie nie wywala plynu zobaczymy jak bedzie sie dzialo dzisiaj , co do uszczelki pod glowica praktycznie to wykluczam po max zalaniu chlodnicy na parcujacym silniku jest stale lustro plynu bez jakichkolwieg bulgotan gazu itd.. , oleje , korki , plyny ... idealnie czyste zero zalotow osadow , przebarwien chyba przychylam sie do oponi ze to faktycznie zapowietrzony uklad chlodniczy

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » wt lis 28, 2006 7:53 am

s3R pisze:Skoro sam piszesz że uklad się pompuje to skądś się ciśnienie bierze...
cisnienie sie bierze z pompy wody... dlatego slychac ja przelewa sie przez centralke...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » wt lis 28, 2006 8:29 am

8)

czytać czytać i jeszcze raz czytać...
Tobie wywala 3/4 litra płynu a nie 3/4 płynu...hie hie !!
Byłem ze 2 razy świadkiem jak po pęknięciu głowicy wywalało płyn z chłodnicy. Układ się pompował mocno. W tym przypadku to pewnie faktycznie korek tylko.
:)
Zdrapek i poharatka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości