Strona 1 z 1

Łożysko przód Feroza - naprawa i wymiary.

: sob gru 30, 2006 10:19 pm
autor: wojtekania
1. odkręcamy koło
Obrazek
2. odkręcamy i zdejmujemy pokrywę sprzęgiełka
Obrazek
3. zdejmujemy pierścień zabezpieczający na półosi
4. odkręcamy sprzęgiełoko
Obrazek
5. odbezpieczamy nakrętkę (zagnieciona podkładka)
6. odkręcamy nakrętkę, zdejmujemy podkładkę, odkręcamy nakrętkę (klucz – 52 ? - (podobno 50)
Obrazek
7. zdejmujemy piastę koła
8. delikatny luz między czopem zwrotnicy a półosią
Obrazek
9. wybijamy pierścienie wewnętrzne łożyska
10. wciskamy nowe pierścienie wewnętrzne łożyska
Obrazek
11. smarujemy łożyska smarem np.(Vecoplex GC-2 przeznaczony do łożysk w piastach z tarczami hamulcowymi)
12. wciskamy pierścień zabezpieczający duży
13. wkładamy piastę na oś zwrotnicy
14. dokręcamy nakrętkę
15. zakładamy podkładkę zabezpieczającą i nakręcamy drugą nakrętkę, zagniatamy podkładkę
16. przykręcamy sprzęgiełko (uszczelka lub sylikon)
17. zakładamy pierścień zabezpieczający na półośkę
18. przykręcamy pokrywę sprzęgiełka (uszczelka lub sylikon)
19. koło i jazda !! Najlepiej sprawdzić czy po jeździe nie powstał luz na łożysku.

Oznaczenia łożysk: JAPAN KOYO
duże – 32008JR-3 (68 / 40 / 22,2)
małe – 32007JR (62 / 35 / 18,0)
Oznaczenia pierścieni uszczelniających :
duży – NOK BE4016E (72 / 53,2 / 10,5)
mały – NOK AD2482E (55,2 / 40,2 / 7,5)
Pierścień zabezpieczający (27 / 22 / 1,2)
Obrazek
Obrazek

Pomiarów dokonałem sam a więc tam gdzie jest po przecinku 0,2 może być błąd, ale piszę wam to co zmierzyłem.
Chciałem dobrać polskie łożyska żeby było taniej ale był problem z dużym łożyskiem i komplet piłem za 118 zł.
Mały pierścień uszczelniający jest między półośką a zwrotnicą.

Miałem problemy z hamulcami, pedał wpadał w podłogę i hamował tylko tył. Po zdjęciu zacisków hamulcowych okazało się, że miałem zatarte tulejki w zacisku. Trzy godziny zabawy z WD-40 i młotkiem i wreszcie udało się je ruszyć. Po nasmarowaniu smarem do zacisków i złożeniu hamulce są OK.! :lol:
Obrazek

: sob gru 30, 2006 10:41 pm
autor: rockold
wojtekania świetna robota na pewno się przyda wielu osobą :)2 :)2 :)2 powinno to zostać podklejona jako FAQ Daihatsu Feroza :D

Re: Łożysko przód Feroza - naprawa i wymiary.

: sob gru 30, 2006 11:07 pm
autor: Davido
wojtekania pisze:6. dkręcamy nakrętkę, zdejmujemy podkładkę, odkręcamy nakrętkę (klucz – 52 ?)
Klucz 50.
Mam takie pytanie: gdzie dajemy ten mniejszy uszczelniacz? Wymieniałem łożysko z przodu 2 razy i nigdy nie znalazłem dla niego miejsca, ani nie widziałem starego. Myślałem, że przy automatycznych sprzęgiełkach gdzieś tam wchodzi...

: ndz gru 31, 2006 1:06 pm
autor: wojtekania
Mały uszczelniacz jest między półośką o piastą koła.
Do wymiany należy wysunąć półośkę z piasty.
Nie rozbierałem tego i więc nic więcej nie podpowiem.

: ndz gru 31, 2006 3:00 pm
autor: Davido
Czyli jeśli dobrze rozumiem to mały idzie od wewnętrznej strony?

: ndz gru 31, 2006 3:50 pm
autor: hhmariusz
Gratuluję opisu. Więcej nam takich trzeba, będą potrzebne do czasu aż mechanicy nie przestaną z nas zdzierać :)2.

: pn sty 01, 2007 2:55 pm
autor: barteks
Czy specjalnie zalozyles klocki na odwrót - wewnetrzny na zewnatrz?

: pn sty 01, 2007 4:48 pm
autor: wojtekania
Nie klocki tylko blaszki bo były popękane. Z powodu zapieczonych tulejek (zacisk pływający) tłoczki zniszczyły owe blaszki.