od czego resory do ferozy 89

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

wielgoh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pn mar 05, 2007 8:20 pm
Lokalizacja: Tomaszów Maz

od czego resory do ferozy 89

Post autor: wielgoh » pn mar 05, 2007 8:33 pm

słyszałem ze pasują resory od poloneza, czy to prawda?? od jakiego auta jeszcze będą pasowały?? ??

Awatar użytkownika
IWO_FERCIA
 
 
Posty: 871
Rejestracja: śr mar 21, 2007 12:43 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: IWO_FERCIA » czw mar 22, 2007 12:49 pm

Wiaj. Jestem tu nowiutka i chyba (z reakcji wnioskuję) jedyna ale powiem ci - jak też musiałam robić resory ale mój mechanior po prostu do kowala pojechał i nowe mi zrobił :)
Rrakieta Rakieta
Arkę Noego zbudował jeden amator Titanica armia profesjonalistów
Noe był kobietą

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: od czego resory do ferozy 89

Post autor: LR_Olek » czw mar 22, 2007 1:07 pm

wielgoh pisze:słyszałem ze pasują resory od poloneza, czy to prawda?? od jakiego auta jeszcze będą pasowały?? ??
od ferozy :)2

Awatar użytkownika
rockold
Posty: 345
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Alfredówka

Re: od czego resory do ferozy 89

Post autor: rockold » czw mar 22, 2007 1:27 pm

LR_Olek pisze:od ferozy :)2
To to chyba wiedzą :roll: 8) .

Awatar użytkownika
Pawelec_wawa
 
 
Posty: 271
Rejestracja: śr kwie 26, 2006 12:15 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pawelec_wawa » czw mar 22, 2007 1:45 pm

do kowala jechac i niech robi
od poldka raczej nie podejda a nawet jakby podeszly
to z masła sa a nie ze stali...
pozdr,
Pawelec gg25932
http://www.warfs.org
Daihatsu Feroza '94

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: od czego resory do ferozy 89

Post autor: LR_Olek » sob mar 24, 2007 8:38 am

rockold pisze:
LR_Olek pisze:od ferozy :)2
To to chyba wiedzą :roll: 8) .
no niektorzy nie i poszukuja taniosci,a pozniej wychodzi 4x drozej :)21
ale kazdy robi jak woli.

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » wt kwie 03, 2007 2:50 pm

Hej. Właśnie rozbijam się o podobny problem, tylko Ferką z 93 roku. Mam do wymiany tylne resory, bo właśnie się zorientowałem, że po prawej mam 4 pióra, a po lewej 5 tylko jednej obejmy brakuje...

Kontakciłem się z poznańskim Daihtasu i zaproponowali mi komplet używanych resorów, które w przyszłym tygodniu będą zdejmować z auta sprowadzonego z niemiec. Wołają za oba w sumie 500 zeta... Wydaje mi się to dość wysoką ceną... Wiecie gdzie w Poznaniu mogę jeszcze szukać? Albo znacie jakiegoś kowala w Poznaniu, który by mi oba dorobił?

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » wt kwie 03, 2007 10:58 pm

No dobra. Nie tak znowu wysoką. Ale mimo to szukam taniej lub w podobnej cenie tylko lepiej. :D

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » wt kwie 03, 2007 11:24 pm

Juz Ci wczesnij pisali szykaj kowala, najlepiej takiego co robi resory do ciezarowek (w autach osobowych juz raczej zadko spotyka sie resory piorowe) oni powinni miec doswietczenie w tym. Taniej to ci raczej nie wyjdzie, ale piora bedziesz mial nowe...
GG: 1105809

Robas_2005
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 31, 2006 6:37 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: Robas_2005 » sob kwie 07, 2007 11:34 am

od poczciwego żuka posuja idealnie i taniocha, 1 pióro główne to koszt 55 zeta a pomocnicze jeszcze tańsze oczywiście :) polecam bo sam takie założyłem

Robas_2005
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 31, 2006 6:37 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: Robas_2005 » ndz kwie 22, 2007 6:13 pm

i jak Pibis masz nowe resory? :) chyba oryginalnych nie kupowałeś? :P

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » pn kwie 23, 2007 10:57 am

Jeszcze nie mam. Kasę zbieram... Ghhh... Dołek finansowy.

Kowal tu koło Poznania straszył, że w tych od żuka oś jest inaczej ustawiona. Pożyjemy zobaczymy.

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » wt cze 12, 2007 6:31 pm

No i mam zrobione nareszcie.

Kowal jeden całkiem nowy dorobił, jeden stary zregenerował. Zostawiałem auto o 10:00 o 14:00 dzwonił, że gotowe. Jeszcze dołożył po piórze i wymienił wszystkei gumy.

Samochód stoi o dobre 4 cm wyżej i prezentuje się elegancko. Już go trochę próbowałem i mi się podoba to nowe tylne zawieszenie.

Równe 700 szelestów.

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » śr cze 13, 2007 2:27 pm

Jak dolozyl po piorze to bedziesz mial teraz jeszcze twardziej i mniejsze wykrzyze.
Ja kazalem wyjac dodatkowe pioro bo myslalem ze zeby strace. (przod rocky)
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » śr cze 13, 2007 2:59 pm

Już wczoraj przetestowane. Na polnej drodze, moj ojciec na tylnym siedzeniu . Doszedł do wniosku, ze bardzo wygodnie i komfortowo i chyba lepiej niż z przodu. Ja zza kierownicy nie narzekam, jechało się całkiem sympatycznie.

No i zrobienie tych resorów am więcej plusów. Na ten przykład poprawiła się widoczność w tylnym lusterku. Na starych, sflaczałych, auto było przechylone do tyłu i nie mogłem dobrze lusterka sobie ustawić.

O prezencji samochodu już nie wspominam :)

Awatar użytkownika
valdi99
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn cze 04, 2007 6:45 pm
Lokalizacja: wyszkowskie

Post autor: valdi99 » śr cze 20, 2007 1:55 pm

pibis pisze: Na polnej drodze, moj ojciec na tylnym siedzeniu . Doszedł do wniosku, ze bardzo wygodnie i komfortowo i chyba lepiej niż z przodu. Ja zza kierownicy nie narzekam, jechało się całkiem sympatycznie.

poprawiła się widoczność w tylnym lusterku. Na starych, sflaczałych, auto było przechylone do tyłu i nie mogłem dobrze lusterka sobie ustawić.

O prezencji samochodu już nie wspominam :)
Hej pibis
Mam ten sam problem (z lusterkiem) i na większych dziurach tył mi siada a zaraz potem wyskakuje w powietrze tak, że mało nie wylatuję przez szyberdach :oops:

To ile masz teraz piór, tych żukowych i dorabianych? Główne żukowe i co tam jeszcze..?
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » śr cze 20, 2007 2:02 pm

Nie mam żadnych żukowych. Pojechałem do kowala i powiedział, że w żukowym inaczej by oś była.

Wziął te resory, które miałem, wybrał ten właściwy, zregenerował go, na jego podstawie zrobił drugi, przemieszał pióra, dorobił nowe obejmy do wszystkeigo, wymienił wszystkie gumy.

Mam teraz po cztery pióra na każdą stronę, plus podkładki. Główne + 3 pomocnicze.

Ale jak Ci siada i skacze, to masz też amory do śmieci. Jak na mnie to oznacza, że resory są za mało sztywne, a amortyzatory zupełnie skasztanione.

W sumie bym Ci polecił i mechanika i żebyś podjechał i zoabczył jak u mnie wygląda, ale masz pewnie trochę daleko do Poznania.

Awatar użytkownika
valdi99
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn cze 04, 2007 6:45 pm
Lokalizacja: wyszkowskie

Post autor: valdi99 » czw cze 21, 2007 9:30 pm

pibis pisze: W sumie bym Ci polecił i mechanika i żebyś podjechał i zoabczył jak u mnie wygląda, ale masz pewnie trochę daleko do Poznania.
Dzięki za zaproszenie ale zza W-wy to jednak mam kawałek :x Moj mechanik twierdzi że amorki są OK tylko resory klapnięte na amen, wygły się do dołu, więc klepanie/motanie odpada. Najchętniej wziąłbym gotowce od żuka, ciekawe jak spisują się u Robas_2005 ?
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » czw cze 21, 2007 11:50 pm

Weź dokładnie zapytaj mechaniora, czy jak Ci je zamontuje to oś będzie wypadała w tym samym miejscu co na oryginalnych.

Mi mój specjalista wciskał, że resory są asymetryczne i może być przesunięta. :D W sumie ja się nie znam, więc może być, ze gość chciał po prostu więcej zarobić. :D Tylko według znajomych, ten gość robi resory od 25 lat...

Awatar użytkownika
valdi99
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn cze 04, 2007 6:45 pm
Lokalizacja: wyszkowskie

Post autor: valdi99 » pt cze 22, 2007 8:52 am

pibis pisze: Mi mój specjalista wciskał, że resory są asymetryczne i może być przesunięta.
I ma rację, oś w resorach z żuka wypada w innym miejscu, bo one nie są asymetryczne, jak oryginały Ferozy (w Ferci oś jest bardziej przesunięta do przodu). A no właśnie - ciekawym czy to będzie bardzo przeszkadzać? Czy i co można coś popsuć stosując symetryczne od żuka..? Ewentualnie chyba można w tych do żuka poprzesuwać pióra asymetrycznie.
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » pt cze 22, 2007 11:57 am

To czy można pióra poprzesuwać i czy to będzie działać, powie Ci Twój człowiek. Natomiast oś wypadająca w innym miejscu NIE jest si. Po pierwsze wydaje mi się, że w razie czego będzie odbojnik walił w złe miejsce, po drugie na wale pojawią się naprężenia, bo przesunięty most mówi, że wał powinien być innej długości...

Jakbym coś pominął lub przeinaczył, to mnie poprawcie, bo ja to tak na zdrowy rozum...

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
valdi99
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn cze 04, 2007 6:45 pm
Lokalizacja: wyszkowskie

Post autor: valdi99 » czw cze 28, 2007 8:54 pm

Mój wyszkowski magik od resorów pomierzył co trzeba i stwierdził, że z Żuka spokojnie podejdą. A jak chcę mieć asymetrycznie oś (jak w oryginalnych), to odpowiednio pomiesza piórami i będzie git. Za robotę 200zeta (+ cena resorów) i auto w 4h do odebrania :)2
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » czw cze 28, 2007 11:28 pm

No to luz :)
Gratuluję! :D

Awatar użytkownika
valdi99
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn cze 04, 2007 6:45 pm
Lokalizacja: wyszkowskie

Post autor: valdi99 » czw cze 28, 2007 11:56 pm

pibis pisze:No to luz :)
Gratuluję! :D
Dzięki :)2 czekam aż przestanę walić w szyberdach łepetyną na każdym wyboju... tzn. we wtorek, po wymianie :roll:

PS
Jak na razie nie wtopiłem wiele na tym zakupie (odpukać...). Musiałem zrobić tylko wydech, 2 gumy zmieniłem, kilka śrubek i uszczelek, klosz lampy tylnej no i teraz te resory do wymiany. Na diagnostyce kluczowe sprawy okazały się OK, nawet amorków zmieniać nie muszę :)2
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).

Awatar użytkownika
valdi99
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn cze 04, 2007 6:45 pm
Lokalizacja: wyszkowskie

Post autor: valdi99 » wt lip 03, 2007 2:30 pm

Już po wymianie resorków u kowala! Resory główny i podpórka zostały oryginalne, w miejsce 3 wymienionych weszły 3 pióra z Żuka, lekko przerobione, tak by asymetryczność oryginalnych zachować. Jest baaaardzo OK - tył mam wyraźnie wyżej niż przód a na siedzeniu wreszcie odczuwam komfort :)2
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość