
od czego resory do ferozy 89
Moderator: s3R
od czego resory do ferozy 89
słyszałem ze pasują resory od poloneza, czy to prawda?? od jakiego auta jeszcze będą pasowały?? 

- IWO_FERCIA
-
- Posty: 871
- Rejestracja: śr mar 21, 2007 12:43 pm
- Lokalizacja: Łódź
Re: od czego resory do ferozy 89
od ferozywielgoh pisze:słyszałem ze pasują resory od poloneza, czy to prawda?? od jakiego auta jeszcze będą pasowały??

Re: od czego resory do ferozy 89
To to chyba wiedząLR_Olek pisze:od ferozy


Daihatsu Rocky 2.8 TDi
http://s216.photobucket.com/albums/cc63 ... filter=all
http://s216.photobucket.com/albums/cc63 ... filter=all
- Pawelec_wawa
-
- Posty: 271
- Rejestracja: śr kwie 26, 2006 12:15 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: od czego resory do ferozy 89
no niektorzy nie i poszukuja taniosci,a pozniej wychodzi 4x drozejrockold pisze:To to chyba wiedząLR_Olek pisze:od ferozy![]()
.

ale kazdy robi jak woli.
Hej. Właśnie rozbijam się o podobny problem, tylko Ferką z 93 roku. Mam do wymiany tylne resory, bo właśnie się zorientowałem, że po prawej mam 4 pióra, a po lewej 5 tylko jednej obejmy brakuje...
Kontakciłem się z poznańskim Daihtasu i zaproponowali mi komplet używanych resorów, które w przyszłym tygodniu będą zdejmować z auta sprowadzonego z niemiec. Wołają za oba w sumie 500 zeta... Wydaje mi się to dość wysoką ceną... Wiecie gdzie w Poznaniu mogę jeszcze szukać? Albo znacie jakiegoś kowala w Poznaniu, który by mi oba dorobił?
Kontakciłem się z poznańskim Daihtasu i zaproponowali mi komplet używanych resorów, które w przyszłym tygodniu będą zdejmować z auta sprowadzonego z niemiec. Wołają za oba w sumie 500 zeta... Wydaje mi się to dość wysoką ceną... Wiecie gdzie w Poznaniu mogę jeszcze szukać? Albo znacie jakiegoś kowala w Poznaniu, który by mi oba dorobił?
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: pn lip 31, 2006 6:37 pm
- Lokalizacja: wlkp
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: pn lip 31, 2006 6:37 pm
- Lokalizacja: wlkp
No i mam zrobione nareszcie.
Kowal jeden całkiem nowy dorobił, jeden stary zregenerował. Zostawiałem auto o 10:00 o 14:00 dzwonił, że gotowe. Jeszcze dołożył po piórze i wymienił wszystkei gumy.
Samochód stoi o dobre 4 cm wyżej i prezentuje się elegancko. Już go trochę próbowałem i mi się podoba to nowe tylne zawieszenie.
Równe 700 szelestów.
Kowal jeden całkiem nowy dorobił, jeden stary zregenerował. Zostawiałem auto o 10:00 o 14:00 dzwonił, że gotowe. Jeszcze dołożył po piórze i wymienił wszystkei gumy.
Samochód stoi o dobre 4 cm wyżej i prezentuje się elegancko. Już go trochę próbowałem i mi się podoba to nowe tylne zawieszenie.
Równe 700 szelestów.
Już wczoraj przetestowane. Na polnej drodze, moj ojciec na tylnym siedzeniu . Doszedł do wniosku, ze bardzo wygodnie i komfortowo i chyba lepiej niż z przodu. Ja zza kierownicy nie narzekam, jechało się całkiem sympatycznie.
No i zrobienie tych resorów am więcej plusów. Na ten przykład poprawiła się widoczność w tylnym lusterku. Na starych, sflaczałych, auto było przechylone do tyłu i nie mogłem dobrze lusterka sobie ustawić.
O prezencji samochodu już nie wspominam
No i zrobienie tych resorów am więcej plusów. Na ten przykład poprawiła się widoczność w tylnym lusterku. Na starych, sflaczałych, auto było przechylone do tyłu i nie mogłem dobrze lusterka sobie ustawić.
O prezencji samochodu już nie wspominam

Hej pibispibis pisze: Na polnej drodze, moj ojciec na tylnym siedzeniu . Doszedł do wniosku, ze bardzo wygodnie i komfortowo i chyba lepiej niż z przodu. Ja zza kierownicy nie narzekam, jechało się całkiem sympatycznie.
poprawiła się widoczność w tylnym lusterku. Na starych, sflaczałych, auto było przechylone do tyłu i nie mogłem dobrze lusterka sobie ustawić.
O prezencji samochodu już nie wspominam
Mam ten sam problem (z lusterkiem) i na większych dziurach tył mi siada a zaraz potem wyskakuje w powietrze tak, że mało nie wylatuję przez szyberdach

To ile masz teraz piór, tych żukowych i dorabianych? Główne żukowe i co tam jeszcze..?
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).
Nie mam żadnych żukowych. Pojechałem do kowala i powiedział, że w żukowym inaczej by oś była.
Wziął te resory, które miałem, wybrał ten właściwy, zregenerował go, na jego podstawie zrobił drugi, przemieszał pióra, dorobił nowe obejmy do wszystkeigo, wymienił wszystkie gumy.
Mam teraz po cztery pióra na każdą stronę, plus podkładki. Główne + 3 pomocnicze.
Ale jak Ci siada i skacze, to masz też amory do śmieci. Jak na mnie to oznacza, że resory są za mało sztywne, a amortyzatory zupełnie skasztanione.
W sumie bym Ci polecił i mechanika i żebyś podjechał i zoabczył jak u mnie wygląda, ale masz pewnie trochę daleko do Poznania.
Wziął te resory, które miałem, wybrał ten właściwy, zregenerował go, na jego podstawie zrobił drugi, przemieszał pióra, dorobił nowe obejmy do wszystkeigo, wymienił wszystkie gumy.
Mam teraz po cztery pióra na każdą stronę, plus podkładki. Główne + 3 pomocnicze.
Ale jak Ci siada i skacze, to masz też amory do śmieci. Jak na mnie to oznacza, że resory są za mało sztywne, a amortyzatory zupełnie skasztanione.
W sumie bym Ci polecił i mechanika i żebyś podjechał i zoabczył jak u mnie wygląda, ale masz pewnie trochę daleko do Poznania.
Jeep Cherokee XJ Sport
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
Dzięki za zaproszenie ale zza W-wy to jednak mam kawałekpibis pisze: W sumie bym Ci polecił i mechanika i żebyś podjechał i zoabczył jak u mnie wygląda, ale masz pewnie trochę daleko do Poznania.

Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).
Weź dokładnie zapytaj mechaniora, czy jak Ci je zamontuje to oś będzie wypadała w tym samym miejscu co na oryginalnych.
Mi mój specjalista wciskał, że resory są asymetryczne i może być przesunięta.
W sumie ja się nie znam, więc może być, ze gość chciał po prostu więcej zarobić.
Tylko według znajomych, ten gość robi resory od 25 lat...
Mi mój specjalista wciskał, że resory są asymetryczne i może być przesunięta.


Jeep Cherokee XJ Sport
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
I ma rację, oś w resorach z żuka wypada w innym miejscu, bo one nie są asymetryczne, jak oryginały Ferozy (w Ferci oś jest bardziej przesunięta do przodu). A no właśnie - ciekawym czy to będzie bardzo przeszkadzać? Czy i co można coś popsuć stosując symetryczne od żuka..? Ewentualnie chyba można w tych do żuka poprzesuwać pióra asymetrycznie.pibis pisze: Mi mój specjalista wciskał, że resory są asymetryczne i może być przesunięta.
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).
To czy można pióra poprzesuwać i czy to będzie działać, powie Ci Twój człowiek. Natomiast oś wypadająca w innym miejscu NIE jest si. Po pierwsze wydaje mi się, że w razie czego będzie odbojnik walił w złe miejsce, po drugie na wale pojawią się naprężenia, bo przesunięty most mówi, że wał powinien być innej długości...
Jakbym coś pominął lub przeinaczył, to mnie poprawcie, bo ja to tak na zdrowy rozum...
Pozdrawiam!
Jakbym coś pominął lub przeinaczył, to mnie poprawcie, bo ja to tak na zdrowy rozum...
Pozdrawiam!
Jeep Cherokee XJ Sport
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
Mój wyszkowski magik od resorów pomierzył co trzeba i stwierdził, że z Żuka spokojnie podejdą. A jak chcę mieć asymetrycznie oś (jak w oryginalnych), to odpowiednio pomiesza piórami i będzie git. Za robotę 200zeta (+ cena resorów) i auto w 4h do odebrania 

Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).
Dziękipibis pisze:No to luz
Gratuluję!


PS
Jak na razie nie wtopiłem wiele na tym zakupie (odpukać...). Musiałem zrobić tylko wydech, 2 gumy zmieniłem, kilka śrubek i uszczelek, klosz lampy tylnej no i teraz te resory do wymiany. Na diagnostyce kluczowe sprawy okazały się OK, nawet amorków zmieniać nie muszę

Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).
Już po wymianie resorków u kowala! Resory główny i podpórka zostały oryginalne, w miejsce 3 wymienionych weszły 3 pióra z Żuka, lekko przerobione, tak by asymetryczność oryginalnych zachować. Jest baaaardzo OK - tył mam wyraźnie wyżej niż przód a na siedzeniu wreszcie odczuwam komfort 

Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość