Feroza - za ZIMNA.

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Feroza - za ZIMNA.

Post autor: pibis » czw mar 08, 2007 10:56 pm

Witanko. Mam taką sprawę. Niedawno kupiłem używaną ferkę, porobiłem standardowe wymiany i zadziwił mnie jeden detal. Wskazówka temperatury silnika po dłuższej jeździe podnosi się mniej więcej do 1/5 skali. I wyżej już nie chce. Płyn w chłodnicy jest wymieniony, nagrzewnica grzeje prawidłowo, ciepełkiem.
Mechanik stwierdził, że termostat jest sprawny, tylko wentylator chodzi cały czas (tu cytuję) "od siły odśrodkowej". Podobno jak go trochę przytrzymać śrubokrętem, to sobie grzecznie stoi, wskaźnik temperatury podnosi się do polowy skali i wentylator zaczyna pracować naprawdę, tak, że już się go trzymać nie da. Tenże mechanik powiedział, ze powiniennem po prostu wstawić karton za chłodnicę, żeby się bardziej nagrzewał.

Co Wy o tym sądzicie? Co powiniennem sprawdzić/wymienić/cokolwiek?

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » czw mar 08, 2007 11:16 pm

Albo jednak termostat jest do bani , albo wisko jest nie sprawne.
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Feroza - za ZIMNA.

Post autor: Koni » czw mar 08, 2007 11:44 pm

pibis pisze:Witanko. Mam taką sprawę. Niedawno kupiłem używaną ferkę, porobiłem standardowe wymiany i zadziwił mnie jeden detal. Wskazówka temperatury silnika po dłuższej jeździe podnosi się mniej więcej do 1/5 skali. I wyżej już nie chce. Płyn w chłodnicy jest wymieniony, nagrzewnica grzeje prawidłowo, ciepełkiem.
Mechanik stwierdził, że termostat jest sprawny, tylko wentylator chodzi cały czas (tu cytuję) "od siły odśrodkowej". Podobno jak go trochę przytrzymać śrubokrętem, to sobie grzecznie stoi, wskaźnik temperatury podnosi się do polowy skali i wentylator zaczyna pracować naprawdę, tak, że już się go trzymać nie da. Tenże mechanik powiedział, ze powiniennem po prostu wstawić karton za chłodnicę, żeby się bardziej nagrzewał.

Co Wy o tym sądzicie? Co powiniennem sprawdzić/wymienić/cokolwiek?
To że wentylator sie kręci delikatnie zawsze to normalne, jak auto sie nagrzeje to sie uruchamia właściwa prędkość - też normalne. Jednak jesli termostat jest OK to to że wentylator sie kręci non stop w sposób jaki cytujesz nie ma zadnego znaczenia bo termostat nie puszcza wody na chłodnice więc wiatrak nie ma tam co chłodzić.
gg 3041301

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » czw mar 08, 2007 11:55 pm

@Koni
Czyli generalnie by to oznaczało, że termostat jest walnięty, bo silnik nie może osiągnąć właściwej temperatury? Czyli termostat jest cały czas otwarty i woda płynie przez chłodnicę, cały czas ziębiona, nawet lekkimi obrotami.

Test na stojącym aucie można sobie wsadzić, bo po zatrzymaniu wiatraka przestaje się chłodzić woda w chłodnicy (mimo, że obieg jest cały czas otwarty) i zaczyna się grzać, więc załącza wiatrak.

Samo załączenie wiatraka wskazuje na prawidłowo działające wisko,

Czy myślę poprawnie?

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » czw mar 08, 2007 11:57 pm

Co do wiska to moim skromnym zdaniem, jak padnie, to auto będzie sie grzało !! Z tego co piszesz wynika że wisko działa poprawnie :wink: skoro jak przytrzymasz wiatrak auto sie nagrzewa normalnie to według mnie termostat jest na stałe otwarty i cały czas woda(płyn) kraży przez chłodnice.
gg 3041301

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » pt mar 09, 2007 12:01 am

pibis pisze:@Koni
Czyli generalnie by to oznaczało, że termostat jest walnięty, bo silnik nie może osiągnąć właściwej temperatury? Czyli termostat jest cały czas otwarty i woda płynie przez chłodnicę, cały czas ziębiona, nawet lekkimi obrotami.

Test na stojącym aucie można sobie wsadzić, bo po zatrzymaniu wiatraka przestaje się chłodzić woda w chłodnicy (mimo, że obieg jest cały czas otwarty) i zaczyna się grzać, więc załącza wiatrak.

Samo załączenie wiatraka wskazuje na prawidłowo działające wisko,

Czy myślę poprawnie?
no dokładnie to miałem na mysli :wink: dodatkowo na stojacym aucie nie ma chlodzenia powietrzem ktore obmywa chłodnice podczas jazdy.
gg 3041301

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » pt mar 09, 2007 3:31 pm

Uhm. To przy najbliższej okazji wymontuję ten termostat i obejrzę. Dzięki za cierpliwość i pomoc!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość