Reduktor w Rocky z IFS - głupie pytanie

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Reduktor w Rocky z IFS - głupie pytanie

Post autor: X90 » wt kwie 03, 2007 10:08 am

Witam :D Tak sie rozglądam za następcą UFOKa i w sumie Rocky z IFS mi pasuje, ale mam lamerskie pytanie: czy ten sterczący 10 cm pod ramą reduktor nie dyskwalifikuje auta w terenie? Bo pod płytą ślizgową która go osłania, (domyślam się, że seryjną) jest prześwit mniejszy niż w fabrycznej vitarze pod ramą, a to juz poważny problem :-? Auto fajne gabarytowo, wygląda jak terenówka wyglądać powinna, bez zderzaków praktycznie brak zwisów, wnęki kół na oko po małym lifcie wystarczające dla 33", mocny i b.trwały turbodiesel pod maską, zawias taki, jaki bym chciał, a nie wiem czy przez ten reduktor nie będzie płaczu i zgrzytania zębów :wink: , bo auto sie wiesza tam, gdzie seryjna vitka przechodziła.
Może mi ktoś napisać jak się Rocky z IFS w terenie sprawuje? Jest gorzej/lepiej niż z Trooperem?
Sorki jeszcze raz za dziwne pytanie, ale te dwadzieścia kilka centymetrów prześwitu pod brzuchem zakrawa na kpinę :roll:
Pozdrawiam
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » wt kwie 03, 2007 10:17 am

Co to ten IFS? Niezależny przód? czy co? bom ciemny
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » wt kwie 03, 2007 10:20 am

Nie wiem o czym piszesz za bardzo ...
Reduktor nie sterczy 10 cm poniżej ramy.
Vitara smyczy rame po ziemi więc każde auto przejedzie gdzie ona przejechała.
Bo pod płytą ślizgową która go osłania, (domyślam się, że seryjną) jest prześwit mniejszy niż w fabrycznej vitarze pod ramą
co ta za brednie są ?
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » wt kwie 03, 2007 10:24 am

s3R pisze: Vitara smyczy rame po ziemi więc każde auto przejedzie gdzie ona przejechała.
Czuje dym jak na wiejskim weselu :lol: zaraz sie zacznie :lol:
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » wt kwie 03, 2007 10:47 am

Kurna, ciekawe coś ty tam wypatrzył. Może gość ma półkę do przemytu jakaś? U mnie w toyce jest taka osłona na rduktor, ze obok ze dwóch małych rumunów się zmieści :D :D

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » wt kwie 03, 2007 10:58 am

dalej nie wiemy co to jest ów mityczny IFS
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » wt kwie 03, 2007 11:01 am

Podejrzewam że drążki...
Zdrapek i poharatka

Davido
Posty: 327
Rejestracja: czw lip 07, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Davido » wt kwie 03, 2007 11:21 am

niezależne przednie zawieszenie chyba
Feroza '95

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » wt kwie 03, 2007 11:44 am

Davido pisze:niezależne przednie zawieszenie chyba
Independent
Front
Suspension
??
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » wt kwie 03, 2007 11:47 am

Akurat Marcinowi to nie wierzę, żeby nie wiedział co to IFS 8)
IFS: Independent Front Suspension - niezależne zawieszenie przednie.
Rocky z IFS ma inaczej ukształtowaną ramę niż ten na resorach. Reduktor wystaje 10cm poniżej ramy i jest osłonięty od spodu płytą grubości 3mm (wyglądało mi to na fabryczna konstrukcję). W starym Rockym na resorach ten problem nie występuje, bo reduktor chowa się w ramie.
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » wt kwie 03, 2007 11:52 am

A tak bajdełej: piszę IFS nie po to, żeby się pochwalić znajomością obcojęzycznej terminologii :wink: :lol: Szybciej jest po prostu.
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » wt kwie 03, 2007 12:31 pm

W rockym o którym piszesz prześwit wyznacza dyfer który jest wg fabryki 21 cm nad ziemią... i to jest najniższy punkt. Większym problemem są przednie wachacze którymi samochód wadzi o przeszkody.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » wt kwie 03, 2007 12:42 pm

Wahacze tragedii nie robią - w vitarze akurat nie przeszkadzały, o innych niezależnych też nie słyszałem, żeby to był jakiś problem. Natomiast położenie reduktora w nowym Rocky definitywnie zrąbali :( W stary, na sztywnych mostach, prześwitu pod brzuchem było dużo więcej.
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » wt kwie 03, 2007 5:46 pm

To co masz na mysli to sie chyba nazywa kat rampowy
GG: 1105809

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » wt kwie 03, 2007 5:57 pm

No to pogadaj z koleszką z forum który ma takiego... zobaczysz co ci powie.

minio7575 zdaje sie ...
Ostatnio zmieniony wt kwie 03, 2007 6:03 pm przez s3R, łącznie zmieniany 1 raz.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » wt kwie 03, 2007 6:02 pm

Tak, kąt rampowy to dobra nazwa. Z Minio7575 już gadałem, pisze, że czasem coś przytrze, ale osłona jest pancerna i szkoda jej się nie dzieje :wink: :)2 Ale też może kolega delikatnie jeździ, więc myślałem , że poznam więcej opinii użytkowników.
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » wt kwie 03, 2007 6:07 pm

Więcej takich z niezależnym zawiasem nie zaobserwowałem.
Pytałem chłopaków którzy robili z kilkoma a i sami mieli rakiety i nie przypominają sobie żeby reduktor był niżej.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » wt kwie 03, 2007 8:07 pm

No kurcze S3r, nic mi sie nie uroiło :roll: :wink: Oglądałem przedwczoraj krótkiego Rockiego i reduktor nikczemnie nisko wisiał. Niestety nie miałem okazji porobić zdjęć. W Twoim reduktor chowa się w ramie, w drążkowachaczowcu wystaje - w ramach sportu mogę się o czteropak założyć :wink:
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » wt kwie 03, 2007 9:26 pm

W resoraku tez troche wystaje, nie chowa sie za rama calkiem. W tak krotkim roztawie osi nie jest to jednak duzy problem.
A tak w ogule to w rockym od spodu pod mostami i td. wystaje duzo rzeczy ktore dosc latwo uzkodzic :-?
GG: 1105809

Awatar użytkownika
rockold
Posty: 345
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Alfredówka

Post autor: rockold » wt kwie 03, 2007 9:27 pm

U mnie reduktor nie chowa sie w ramie :roll: .

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » śr kwie 04, 2007 8:34 am

U mnie reduktor nie chowa sie w ramie
a w schowku szukałeś? :)21

Dobra... obadamy to jeszcze w naturze...
Druga sprawa że nikt w terenie nie jeździ na 215 R 15... tylko koło 31 cali.
Zmierziłeś mnie z tą Vitarą i temu się zjeżyłem...
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
rockold
Posty: 345
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Alfredówka

Post autor: rockold » śr kwie 04, 2007 9:23 am

s3R pisze:
a w schowku szukałeś? :)21
W schowku to inny reduktor siedzi, ale tak 0,5 spokojnie sie mieści :)21 :wink:

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » śr kwie 04, 2007 9:42 am

Niech ktoś zmierzy w miarę możliwości prześwit pod reduktorem w resoraku i drążkowachaczowcu. Ewentualną różnicę wynikającą z rozmiaru ogumienia się zniweluje i będzie wiadomo, jak to jest z tymi reduktorami w Rockym:wink: :lol:
W schowku to inny reduktor siedzi, ale tak 0,5 spokojnie sie mieści
Trzeba tylko pamiętać, żeby w czasie jazdy się nie redukować, bo może zazgrzytać, że ojej... :( :wink:

POZDRAWIAM :D
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
rockold
Posty: 345
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Alfredówka

Post autor: rockold » śr kwie 04, 2007 10:01 am

U mnie wygląda to mniej więcej tak:
Obrazek
nisko siedzącym reduktorem to sie raczej nie przejmuj, bo i tak zawsze uwiesisz sie na tej belce co jest przed nim :lol: .

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » śr kwie 04, 2007 12:17 pm

Dzięki :)2 Jeszcze niech ktoś wklei zdjęcie reduktora w drążkowachaczowcu :D
"Pisarz miłości mówią mi..."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości