troche problemów z grzaniem

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
blueman1
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw lut 08, 2007 1:23 pm
Lokalizacja: WAWA
Kontaktowanie:

troche problemów z grzaniem

Post autor: blueman1 » pt kwie 20, 2007 8:10 am

Witam,

Temperatura powietrza poszła w górę to i w ferozie niestety też... Problem mianowicie jest taki, że się straszliwie grzeje bez względu na to czy jedzie czy stoi, czy mam włączone ogrzewanie na maxa, po prostu wskazówka z impetem idzie w stronę literki H. Jednak jak stanę, wyłączę i włączę parę razy silnik to tak jakby coś załapywało i temperatura spada do połowy wskaźnika i za kij nic jej nie ruszy.

Tak sobie myślę o termostacie ale jak zaglądam do zbiorniczka wyrównawczego to jest tam dosyć niepokojący objaw pojawiającego się błotka... i to mnie jeszcze bardziej martwi...
DISCO '98 - OME 2", blokada ARB-tył, zderzak przedni UP z winchem, opony MT 235/85/16, automat

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pt kwie 20, 2007 8:56 am

A włączasz światła ? Spróbuj nie włączać nic z prądem związanego. Możesz nie mieć masy i wskaźnik będzie wariował.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
blueman1
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw lut 08, 2007 1:23 pm
Lokalizacja: WAWA
Kontaktowanie:

Post autor: blueman1 » pt kwie 20, 2007 11:46 am

hmmm no światła włączam, bo przepisy każą... ale spróbuję bez niczego, nie zaszkodzi...
DISCO '98 - OME 2", blokada ARB-tył, zderzak przedni UP z winchem, opony MT 235/85/16, automat

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pt kwie 20, 2007 11:51 am

Sprawdź czy otwiera się termostat i jak się ma do temp chłodnicy wskazanie w kabinie. Odpal auto i poczekaj aż sie silnik trochę zagrzeje powinien się otworzyć termostat i o powinna lecieć ciepła woda do chłodnicy.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » pt kwie 20, 2007 1:28 pm

I sprawdź czy wisko działa. :) Może być, ze wiatraka nie chce załączyć.

I może również czas na zmianę płynu? Jak Ci się błotko pojawia?

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » sob kwie 21, 2007 5:07 pm

Podejrzewam że w układzie chłodzącym masz to po czym lubimy
jeździć :lol:
ja bym spróbował przeczyścić układ w motoryzacyjnych kupisz specjalne środki do tego celu stworzone, a i na forum a "technicznych " poszukaj to coś na ten temat znajdziesz
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
blueman1
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw lut 08, 2007 1:23 pm
Lokalizacja: WAWA
Kontaktowanie:

Post autor: blueman1 » czw kwie 26, 2007 9:57 am

No i po naprawach, trza tylko jeszcze przetestować ale to już pewnie na zlocie...

Poszedłem na całość, został przeczyszczony cały układ, wymieniony korek chłodnicy, termostat i jeden przewód... Efekt na razie jest, chyba nawet za duży bo teraz wskazówka zatrzymuje się przed połową.
DISCO '98 - OME 2", blokada ARB-tył, zderzak przedni UP z winchem, opony MT 235/85/16, automat

Awatar użytkownika
blueman1
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw lut 08, 2007 1:23 pm
Lokalizacja: WAWA
Kontaktowanie:

Post autor: blueman1 » wt maja 08, 2007 8:54 am

po testach problemów ciąg dalszy...


Jak wcześniej pisałem po wymianie termostatu, korka, oraz czyszczeniu chłodnicy wystąpił taki mianowicie objaw: ubywa mi ok 200ml płynu z chłodnicy, potem jest wszystko ok. I tak na okrągło... po kilku dolewkach zauważyłem że, po rozgrzaniu silnika nadmiar płynu jest przekazywany do zbiorniczka lecz po wychłodzeniu silnika płyn ten nie wraca z powrotem.

Dodam, chłodzenie działa ok, ogrzewanie też ok, po włączeniu zimnego silnika stałe lustro wody w chłodnicy (żadnych rozbryzgiwań, bąbelków itp.), masła też nie widać, olej czysty.
DISCO '98 - OME 2", blokada ARB-tył, zderzak przedni UP z winchem, opony MT 235/85/16, automat

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » wt maja 08, 2007 9:17 am

korek na bank jest za to odpowiedzialny

Awatar użytkownika
blueman1
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw lut 08, 2007 1:23 pm
Lokalizacja: WAWA
Kontaktowanie:

Post autor: blueman1 » wt maja 08, 2007 9:25 am

tylko, że właśnie korek jest nowy....

spróbuje go jakoś bardziej uszczelnić i sprawdzę
DISCO '98 - OME 2", blokada ARB-tył, zderzak przedni UP z winchem, opony MT 235/85/16, automat

Awatar użytkownika
zjelon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 1:05 pm
Lokalizacja: Jaworzno
Kontaktowanie:

Post autor: zjelon » wt maja 08, 2007 9:29 am

U mnie nie wraca ze zbiorniczka, bo nie jest wyrównawczy tylko przelewowy, dziwna konstrukcja, myślałem nawet o jakimś zapętleniu, ale okazało się, że za ubytek płynu pompa była odpowiedzialna (teraz po wymianie jest ok.)., choć temperaturę mam na wskaźniku po drugiej stronie połowy w połowie :D .

Awatar użytkownika
blueman1
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw lut 08, 2007 1:23 pm
Lokalizacja: WAWA
Kontaktowanie:

Post autor: blueman1 » śr maja 09, 2007 10:00 am

Korek wydaje się być szczelny....

Słyszę jeszcze dosyć głośne bulgotanie po stronie pasażera, głównie po odpaleniu zimnego silnika oraz przy dodawaniu gazu... może coś przy nagrzewnicy albo pompa.

Tylko czy te rzeczy wpływałyby na nie wracanie płynu ze zbiorniczka, z tego co wiem to raczej wyrównawczego niż przelewowego
DISCO '98 - OME 2", blokada ARB-tył, zderzak przedni UP z winchem, opony MT 235/85/16, automat

Awatar użytkownika
blueman1
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw lut 08, 2007 1:23 pm
Lokalizacja: WAWA
Kontaktowanie:

Post autor: blueman1 » pn maja 14, 2007 3:59 pm

No i mechanicy stwierdzają uszczelkę pod głowicą do wymiany.... ale żeby byli przekonani na 100% że to to nie powiem...

Jedyny objaw to trochę oleisty płyn chłodniczy, innych uszczelkowych objawów brak...
DISCO '98 - OME 2", blokada ARB-tył, zderzak przedni UP z winchem, opony MT 235/85/16, automat

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » wt maja 15, 2007 2:08 pm

No możliwe. żeby Ci się płyn chłodzący do oleju nie dostawał !!
uszczelka nie wiele kosztuje a możesz zapobiec wybuchowi silnika 8)
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
blueman1
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw lut 08, 2007 1:23 pm
Lokalizacja: WAWA
Kontaktowanie:

Post autor: blueman1 » czw lip 12, 2007 8:28 am

Chyba nie uwolnie się od problemów z chłodzeniem...


Od paru dni mój samochód ma następujący objaw: jak jadę to się grzeje, a jak tylko stanę lub jadę powoli to wskazówka temperatury spada do normalnego poziomu, i tak w kółko, jade to się temperatura podnosi, dojeżdżam np do świateł stoje chwile, to temperatura spada.

Co to znowu za foch?
DISCO '98 - OME 2", blokada ARB-tył, zderzak przedni UP z winchem, opony MT 235/85/16, automat

Awatar użytkownika
blueman1
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw lut 08, 2007 1:23 pm
Lokalizacja: WAWA
Kontaktowanie:

Post autor: blueman1 » czw lip 12, 2007 8:41 am

A przy okazji przydałoby się trochę przeczyścić silnik i całe oprzyrządowanie bo ostatnio trafiłem na fajne błotko i nie mogłem się powstrzymać... Może więc znacie jakąś dobrą myjnie, która umuje komorę silnika umiejętnie?
DISCO '98 - OME 2", blokada ARB-tył, zderzak przedni UP z winchem, opony MT 235/85/16, automat

Awatar użytkownika
Slawek04
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr lut 22, 2006 3:16 pm
Lokalizacja: Stasi Las k/Serocka

Post autor: Slawek04 » czw lip 12, 2007 3:40 pm

Nie myj samo odpadnie :D
Było Białe Daihatsu Feroza!! :D
Jest Teriosik ;)

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » pt lip 13, 2007 2:42 pm

Ja bym stawial na wisko lub zapchaną cłodnicę, najlepiej wymień wkład chłodnicy na nowy, mnie dopiero po tym skończyły się problemy z grzaniem.
Ale musisz jeszcze pamietac o roznych termostatach, sa takie ktore otwieraja sie na 82, 85 i 89 stopni. Jak masz taki na 89 to silnik sie najpierw zagrzeje a potem dopiero schlodzi.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

lbs5
 
 
Posty: 108
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 4:17 pm
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lbs5 » śr sie 01, 2007 1:12 pm

Właśnie parę dni temu wróciłem z wakacyjnych wojaży, i mam taki problem. Otóż kupiłem Ferozę z chłodnicą od dużego fiata (tak twierdził poprzedni właściciel).W trakcie używania samochodu w mieście nie ma problemów z grzaniem,ale na trasie wyszły słabe punkty.Samochód po zakupie był zalany wodą-co mnie trochę zastanawiało.Wody ubywało w miarę systematycznie,a przyczyną tego było pęknięcie małego przewodu gumowego pod aparatem zapłonowym.Wymieniłem ,ale problemy z grzaniem nie zniknęły.Otóż po przejechaniu jakiś 50 km,samochód zaczyna się grzać.Wygląda to tak,że podnosi się korek chłodnicy i pewna czesć wody zostaje poprzez przewód powrotny wlana do zbiornika przelewowego. Jest tego jakieś 1,5 litra,tak że nic nie ucieka rurką przelewową,ale tej cieczy brakuje w układzie chłodzenia.Ponieważ przyznaję- jestem laikiem,jeśli chodzi o układy chłodzenia cieczą(do tej pory jeździłem maluchem),dlatego proszę Was o pomoc.Dlaczego tak się dzieje?Dodam jeszcze ,że wtedy (przy braku tej ilości wody w układzie)w górnj częsci układu zaczyna się zbierać para i nie włącza mi się wentylator.W trasie radziłem sobie w ten sposób,że odkręcałem korek chłodnicy i poprzez przewód przelewowy"wdmuchiwałem" tą wodę z powrotem).Pomagało na 50 km:-(.Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
kis2001
Posty: 342
Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Żory

Post autor: kis2001 » śr sie 01, 2007 8:50 pm

Witam ja też nie dawno wymieniłem ten mały przewód pod kopułką ,był pęknięty i ubywał płyn i ferka się gotowała.Jeżeli mamy cały układ szczelny a w wyniku podgrzewania się płynu ciśnienie wzrasta w układzie do granicznego ciśnienia (temperatury)dopiero w tym momencie korek przelewowy powinien upuścić płyn do zbiorniczka( w celu wyrównania ciśnienia ) ,by niedopuścić do rozszczelnienia układu chłodzenia a nie jak w twoim przypadku upuszcza go prawdopodobnie cały czas, z tąd problemy.Propozycja uszczelnij na stałe korek przelewowy chłodnicy i przejedź tą samą odległość.Zagotować wodę możesz tylko w ciężkim terenie ,podkreślam możesz. :)2

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » pt sie 03, 2007 7:33 am

Może sprężyna korka jest już za słaba?
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
kis2001
Posty: 342
Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Żory

Post autor: kis2001 » pt sie 03, 2007 9:20 am

Chłodnica z fiata może mieć całkiem inną konstrukcje korka (inna zasada działania ,inne ciśnienie upuszczania).A może fiat ma system chłodzenia z zbiorniczkiem wyrównawczym (układ zamknięty) a nie przelewowym.

Awatar użytkownika
kis2001
Posty: 342
Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Żory

Post autor: kis2001 » pt sie 03, 2007 9:24 am

Ciś upuszczania korka w ferce wynosi 8,83kPa.

Awatar użytkownika
pawel1195
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 9:14 pm
Lokalizacja: Krosno odrz

Post autor: pawel1195 » pt sie 03, 2007 10:24 pm

Panowie to jest tak zrobione ze jak zagotojesz autko to cos by ci nie szczelilo to korek ma puscis z tego co pamietam to w ferozie sprawdzie pompe wody jesli chodzi o grzanie podczas jazdy a stygniecie podczas postoju a po zatom kolektor ssacy z tego co kojaze jest podgrzewany

Awatar użytkownika
kis2001
Posty: 342
Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Żory

Post autor: kis2001 » sob sie 04, 2007 7:28 am

Paweł po jakiemu ty do nas mówisz?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości