naprawa visco

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

naprawa visco

Post autor: profesorr » pt maja 11, 2007 3:17 pm

witam,zrobiło się ciepło i przy dłuższej jezdzie powyżej 100 temperatura zaczeła mi się podnosić,wisco nie załanczało się,jesli środek nie jest zmielony można to naprawić...zaczynamy od wykręcenia klucz 12 do visca i 10 do obudowy plastikowej chłodnicy,po wyjęciu odkręcamy wiatrak klucz10 cztery nakrętki(znaczymy położenie względem visca),potem zostają cztery śruby na śrubokręt kwadratowy(dobrać idealnie pasowny taki żeby można było kręcić kluczem)nast.kładziemy visco na 10 min.(sprężyną bimetalową do dołu)aby olej sciekł do komory,nast.podwadzamy małym nożykiem i rozkładamy na połowę(zaznaczyć położenie)wlewamy olej silikonowy o gęstosci 3000 cst.(dostępny w toyocie nr.kat.08816-03001 cena za tubkę 18ml 54zł)ja wlałem jedną tubkę to było mało, nie załanczało na maxa,wlałem następną to znowu było za dużo było załączone non-stop,więc rozkręciłem trzeci raz i odessałem połowę i jest dobrze czyli w sumie wlałem około 25ml,zdjęcia mam narazie na maila bo wreszcie trzeba się nauczyć wklejać(mogę wysłać żeby ktoś wkleił )

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pt maja 11, 2007 3:18 pm

oczywiscie chodzi o rockiego :D

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pt maja 11, 2007 4:26 pm

Wyslij mi na maila, podwiesze i przykleje temat.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Pawełek 1971
Posty: 374
Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pawełek 1971 » pt maja 11, 2007 5:09 pm

I jak działa po naprawie ?????
GG 6655009
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty

Pool_77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:31 pm

Post autor: Pool_77 » pt maja 11, 2007 6:29 pm

Fajny temat ja w poniedziałek sprawdzę czy da się to samo zrobić z wiskiem od ferozy. Ostatnio wydałem 380 zł na nowe oczywiście nie orginał jak uda się naprawić stare to się ostro wk...... .
Wszystkich mechaników których pytałem odpowiadali , żę regeneracja jest nie opłacalna, najwyżej stracę kase na olej, ale i tak spróbuję.
Daihatsu Feroza '93

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » pt maja 11, 2007 7:50 pm

Ale jak sprawdzc czy visko dziala poprawnie?
Jak ciezko powino sie nim krecic zaraz po wylaczeniu goracego silnika?
GG: 1105809

Awatar użytkownika
DziadekRocky
 
 
Posty: 117
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:33 pm
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: DziadekRocky » pt maja 11, 2007 8:25 pm

Cholera nawet nie wiem co to jest wisco. Myślę że jakiś termostat.Po przeczytaniu prof. wiem zdecydowanie więcej :)23 :)23
Cztery łapy, cztery łapy!

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pt maja 11, 2007 11:02 pm

gdy zapalisz zimny silnik,dodasz gazu do około2500-3000 visco zawyje i ucichnie to jest normalne,gdy temperatura dochodzi do połowy zaczyna wyć,najprostrzy sposób sprawdzenia,,mała poprawka,odessałem jeszcze troszkę bo za wczesnie załanczało więc wchodzi około 22ml,resztę zdjęć dam jutro bo mam jeszcze rozebrane więc uzupełnie wtedy wyślę i opisze jeszcze raz,wprowadziłem pewne poprawki ale na błędach człowiek się uczy,mam rozebrane już 7 raz ale przez to wy będziecie robić tylko raz :)2

Awatar użytkownika
piotrh
 
 
Posty: 244
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 8:50 pm
Lokalizacja: kołbiel tel 696969025

Post autor: piotrh » sob maja 12, 2007 8:29 am

Ja w ferozie rozebrałem wisko i było pusto wlałem olej i okazało się że wycieka przez łozysko na wałku.Rozebrałem znowu zamiast oleju dałem w środku sznurek i mam na stałe z tym że na sznurku się trochę ślizga i jak wjeżdżam w wodę to nie urywa łopatek

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob maja 12, 2007 4:36 pm

Dzieki profesorr-owi mamy galeryjke ktora powinna byc bardzo pomocna.
Fotki sa powiekszone po kliknieciu na miniaturke.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Poniewaz wiskoza jest podobna w konstrukcji w roznych syfach, pozwalam sobie podwiesic, ku ogolnemu zadowoleniu wszystkich ktorym to pomoze w naprawie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » sob maja 12, 2007 6:53 pm

witam,zanim zaczniecie naprawiać poczekajcie trochę,w przyszłym tygodniu przyjedzie mi z niemiec olej silikonowy ale o większej gęstosci 6000cst,przetestuje go bo do dużych wentylatorów z większą iloscią łopatek wydaje mi się że będzie lepszy,ten jest niby do osobówek gdzie visco jest lżejsze,u mnie pracuje poprawnie,ładnie się załancza ale mogłoby mieć troszkę wyższe obroty,bo np.pod górę z lawetą może iść temp.do góry za bardzo,w manualu piszą że przy obrotach silnika około 4000obr/min i temperaturze 90-95 stopni visco powinno mieć trochę ponad 3000obr/min a wydaje mi się ,ze tyle nie ma bo taki duży wentylator stawia bardzo duże opory i gęstość oleju jest zbyt mała przy wystarczającej ilosci(a jak doleje się za dużo to visco pracuje non-stop i cierpi pompa wody) i po prostu troszkę ślizga,jest też dostępny olej o gęstosci 10000cst ale to raczej potężne visca np.w toyocie z silnikiem 4.2d,jak nie będzie ok ten 6000cst to pobawimy się trochę jeszcze raz :D ,wydaje mi się że ten 3000cst będzie idealny do visca np. od vitary,jakby ktoś coś próbował to piszcie :D

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » sob maja 12, 2007 9:01 pm

No nie zile nie zile Panie Profesosorrze :)2
GG: 1105809

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pn maja 14, 2007 4:35 pm

po ostatnich testach wersja ostateczna 8) gdy wymyjecie visco dokładnie w benzynie ekstrakcyjnej tak aby usunąć cały stary olej to wchodzi dokładnie dwie tubki po 18ml(bez jednej kropli :D ),i jeszcze znalazłem że jest regulacja momentu załanczania(lub np.jak sprężyna bimetalowa jest już naciągnięta)popuszczacie te dwie śrubki co mocują tą tarczę w częsci 2 i przekręcacie w prawo na tych jajowatych otworach tak aby otworki olejowe po zewnętrznej były zasłonięte na grubość włosa(wystarczy wtedy mniejsza temperatura i sprężyna bimetalowa poprzez tą metalową blaszkę co służy jako zawór otwiera wczesniej kanały i visco załancza się przy niższej temperaturze bo wczesniej dostaje olej) :)2

kalakamil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:06 pm

Post autor: kalakamil » pn cze 18, 2007 6:03 am

Nie dam sobie obciac glowy ale z tego co pamietam jak wymienialem wentylator to chyba kupowalem wisko razem z wiatrakiem od volvo 740 td wentylator jest na 100% identyczny i wisko chyba tez i chyba nawet aisin wiec itak jak w orginale .
Zreszta sami zobaczcie :
http://photos.allegro.pl/photos/orygina ... /204870493
1. rocky bertone (silnik 2,8 daihatsu) td 92r
2. rocky tdx 2.8 96r

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pn cze 18, 2007 7:03 am

jak jeszcze nie miałem rakiety to też kiedyś oglądałem takie wisco bo chciałem założyć do meśka 300td ale nie weszło,faktycznie to był aisin ale reszty nie pamiętam
tel660675798

kalakamil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:06 pm

Post autor: kalakamil » pn cze 18, 2007 7:49 am

Ja mam takie zamontowane tylko nie pamientam czy montowalem komplet czy sam wentylator ale raczej cale .
1. rocky bertone (silnik 2,8 daihatsu) td 92r
2. rocky tdx 2.8 96r

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » wt cze 19, 2007 6:35 am

dla ciekawości jakie hieny u nas się panoszą i w jakim bobatym kraju żyjemy podaje ceny oleju silikonowego w niemczech i polsce polska-55zł, niemcy 8.40 euro ,czyli prawie połowa ceny
tel660675798

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » sob cze 23, 2007 11:25 am

mam na kanale volvo 760 i visco jest identyczne z małym szczegółem(krótsza piasta mocująca,inny rozstaw otworów,delikatniejsze)ale do przerobienia
tel660675798

powa

Post autor: powa » czw lip 05, 2007 10:09 am

profesorr pisze:dla ciekawości jakie hieny u nas się panoszą i w jakim bobatym kraju żyjemy podaje ceny oleju silikonowego w niemczech i polsce polska-55zł, niemcy 8.40 euro ,czyli prawie połowa ceny
czy możesz upublicznić miejsce zakupu oleju silikonowego?

Pool_77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:31 pm

Post autor: Pool_77 » czw lip 05, 2007 2:27 pm

Z mojej naprawy nici mechanik miał rację. :(
U mnie w ferce mam visco wzmocnione tzn. jest przystosowane do wiatraka z siedmioma łopatkami.
Po rozkręeniu visca okazało się, że nie mogę rozkręcić części systemu składowej góry zaworków, jest zaprasowana na stałe. Przez co nie widać gdzie olej się wlewa i czy jest w zbiorniczku czy nie.
Jedyna metoda to znać dokładną ilość oleju do wlania, a metoda prób i błędów nie opłacalna ze względu na wysoki koszt oleju.
Daihatsu Feroza '93

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » czw lip 05, 2007 10:07 pm

włuż śrubokręt w sprężynke,przekręć tak aby uchylić zaworki i nalej do pełna ile się da a pózniej odcięg pół centymetra sześciennego i powinno być ok
tel660675798

Pool_77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:31 pm

Post autor: Pool_77 » pt lip 06, 2007 11:30 pm

Dzięki spróbuję jak sprawdzę to się odezwę :lol:
Daihatsu Feroza '93

Awatar użytkownika
kis2001
Posty: 342
Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Żory

Post autor: kis2001 » pn sie 20, 2007 5:57 am

Olej sylikonowy http://www.sklep.modelrc.pl/product_lis ... 241d224bde. Który lepiej zastosować (3000cst czy 7000cst)?

Awatar użytkownika
motomaniak_gtw
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: wt mar 11, 2008 12:00 pm
Lokalizacja: Jawor
Kontaktowanie:

Post autor: motomaniak_gtw » śr kwie 30, 2008 9:12 pm

Ciekawy temat :)2 A u mnie wiatrak załącza się od razu po uruchomieniu nawet zimnego silnika. Czy to też może być sprawa tego oleju??
Rocky 2.0 3Y 88' | Buggy 0.6 2007 | Passat 2.0 94'

www.buggy.zafriko.pl

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » czw maja 01, 2008 6:29 pm

ale za chwile cichnie,kuknij dokładnie albo lepiej posłuchaj :)2
tel660675798

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości