Strona 1 z 2

naprawa visco

: pt maja 11, 2007 3:17 pm
autor: profesorr
witam,zrobiło się ciepło i przy dłuższej jezdzie powyżej 100 temperatura zaczeła mi się podnosić,wisco nie załanczało się,jesli środek nie jest zmielony można to naprawić...zaczynamy od wykręcenia klucz 12 do visca i 10 do obudowy plastikowej chłodnicy,po wyjęciu odkręcamy wiatrak klucz10 cztery nakrętki(znaczymy położenie względem visca),potem zostają cztery śruby na śrubokręt kwadratowy(dobrać idealnie pasowny taki żeby można było kręcić kluczem)nast.kładziemy visco na 10 min.(sprężyną bimetalową do dołu)aby olej sciekł do komory,nast.podwadzamy małym nożykiem i rozkładamy na połowę(zaznaczyć położenie)wlewamy olej silikonowy o gęstosci 3000 cst.(dostępny w toyocie nr.kat.08816-03001 cena za tubkę 18ml 54zł)ja wlałem jedną tubkę to było mało, nie załanczało na maxa,wlałem następną to znowu było za dużo było załączone non-stop,więc rozkręciłem trzeci raz i odessałem połowę i jest dobrze czyli w sumie wlałem około 25ml,zdjęcia mam narazie na maila bo wreszcie trzeba się nauczyć wklejać(mogę wysłać żeby ktoś wkleił )

: pt maja 11, 2007 3:18 pm
autor: profesorr
oczywiscie chodzi o rockiego :D

: pt maja 11, 2007 4:26 pm
autor: Marcin-Kraków
Wyslij mi na maila, podwiesze i przykleje temat.

: pt maja 11, 2007 5:09 pm
autor: Pawełek 1971
I jak działa po naprawie ?????

: pt maja 11, 2007 6:29 pm
autor: Pool_77
Fajny temat ja w poniedziałek sprawdzę czy da się to samo zrobić z wiskiem od ferozy. Ostatnio wydałem 380 zł na nowe oczywiście nie orginał jak uda się naprawić stare to się ostro wk...... .
Wszystkich mechaników których pytałem odpowiadali , żę regeneracja jest nie opłacalna, najwyżej stracę kase na olej, ale i tak spróbuję.

: pt maja 11, 2007 7:50 pm
autor: caterpillar
Ale jak sprawdzc czy visko dziala poprawnie?
Jak ciezko powino sie nim krecic zaraz po wylaczeniu goracego silnika?

: pt maja 11, 2007 8:25 pm
autor: DziadekRocky
Cholera nawet nie wiem co to jest wisco. Myślę że jakiś termostat.Po przeczytaniu prof. wiem zdecydowanie więcej :)23 :)23

: pt maja 11, 2007 11:02 pm
autor: profesorr
gdy zapalisz zimny silnik,dodasz gazu do około2500-3000 visco zawyje i ucichnie to jest normalne,gdy temperatura dochodzi do połowy zaczyna wyć,najprostrzy sposób sprawdzenia,,mała poprawka,odessałem jeszcze troszkę bo za wczesnie załanczało więc wchodzi około 22ml,resztę zdjęć dam jutro bo mam jeszcze rozebrane więc uzupełnie wtedy wyślę i opisze jeszcze raz,wprowadziłem pewne poprawki ale na błędach człowiek się uczy,mam rozebrane już 7 raz ale przez to wy będziecie robić tylko raz :)2

: sob maja 12, 2007 8:29 am
autor: piotrh
Ja w ferozie rozebrałem wisko i było pusto wlałem olej i okazało się że wycieka przez łozysko na wałku.Rozebrałem znowu zamiast oleju dałem w środku sznurek i mam na stałe z tym że na sznurku się trochę ślizga i jak wjeżdżam w wodę to nie urywa łopatek

: sob maja 12, 2007 4:36 pm
autor: Marcin-Kraków
Dzieki profesorr-owi mamy galeryjke ktora powinna byc bardzo pomocna.
Fotki sa powiekszone po kliknieciu na miniaturke.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Poniewaz wiskoza jest podobna w konstrukcji w roznych syfach, pozwalam sobie podwiesic, ku ogolnemu zadowoleniu wszystkich ktorym to pomoze w naprawie.

: sob maja 12, 2007 6:53 pm
autor: profesorr
witam,zanim zaczniecie naprawiać poczekajcie trochę,w przyszłym tygodniu przyjedzie mi z niemiec olej silikonowy ale o większej gęstosci 6000cst,przetestuje go bo do dużych wentylatorów z większą iloscią łopatek wydaje mi się że będzie lepszy,ten jest niby do osobówek gdzie visco jest lżejsze,u mnie pracuje poprawnie,ładnie się załancza ale mogłoby mieć troszkę wyższe obroty,bo np.pod górę z lawetą może iść temp.do góry za bardzo,w manualu piszą że przy obrotach silnika około 4000obr/min i temperaturze 90-95 stopni visco powinno mieć trochę ponad 3000obr/min a wydaje mi się ,ze tyle nie ma bo taki duży wentylator stawia bardzo duże opory i gęstość oleju jest zbyt mała przy wystarczającej ilosci(a jak doleje się za dużo to visco pracuje non-stop i cierpi pompa wody) i po prostu troszkę ślizga,jest też dostępny olej o gęstosci 10000cst ale to raczej potężne visca np.w toyocie z silnikiem 4.2d,jak nie będzie ok ten 6000cst to pobawimy się trochę jeszcze raz :D ,wydaje mi się że ten 3000cst będzie idealny do visca np. od vitary,jakby ktoś coś próbował to piszcie :D

: sob maja 12, 2007 9:01 pm
autor: caterpillar
No nie zile nie zile Panie Profesosorrze :)2

: pn maja 14, 2007 4:35 pm
autor: profesorr
po ostatnich testach wersja ostateczna 8) gdy wymyjecie visco dokładnie w benzynie ekstrakcyjnej tak aby usunąć cały stary olej to wchodzi dokładnie dwie tubki po 18ml(bez jednej kropli :D ),i jeszcze znalazłem że jest regulacja momentu załanczania(lub np.jak sprężyna bimetalowa jest już naciągnięta)popuszczacie te dwie śrubki co mocują tą tarczę w częsci 2 i przekręcacie w prawo na tych jajowatych otworach tak aby otworki olejowe po zewnętrznej były zasłonięte na grubość włosa(wystarczy wtedy mniejsza temperatura i sprężyna bimetalowa poprzez tą metalową blaszkę co służy jako zawór otwiera wczesniej kanały i visco załancza się przy niższej temperaturze bo wczesniej dostaje olej) :)2

: pn cze 18, 2007 6:03 am
autor: kalakamil
Nie dam sobie obciac glowy ale z tego co pamietam jak wymienialem wentylator to chyba kupowalem wisko razem z wiatrakiem od volvo 740 td wentylator jest na 100% identyczny i wisko chyba tez i chyba nawet aisin wiec itak jak w orginale .
Zreszta sami zobaczcie :
http://photos.allegro.pl/photos/orygina ... /204870493

: pn cze 18, 2007 7:03 am
autor: profesorr
jak jeszcze nie miałem rakiety to też kiedyś oglądałem takie wisco bo chciałem założyć do meśka 300td ale nie weszło,faktycznie to był aisin ale reszty nie pamiętam

: pn cze 18, 2007 7:49 am
autor: kalakamil
Ja mam takie zamontowane tylko nie pamientam czy montowalem komplet czy sam wentylator ale raczej cale .

: wt cze 19, 2007 6:35 am
autor: profesorr
dla ciekawości jakie hieny u nas się panoszą i w jakim bobatym kraju żyjemy podaje ceny oleju silikonowego w niemczech i polsce polska-55zł, niemcy 8.40 euro ,czyli prawie połowa ceny

: sob cze 23, 2007 11:25 am
autor: profesorr
mam na kanale volvo 760 i visco jest identyczne z małym szczegółem(krótsza piasta mocująca,inny rozstaw otworów,delikatniejsze)ale do przerobienia

: czw lip 05, 2007 10:09 am
autor: powa
profesorr pisze:dla ciekawości jakie hieny u nas się panoszą i w jakim bobatym kraju żyjemy podaje ceny oleju silikonowego w niemczech i polsce polska-55zł, niemcy 8.40 euro ,czyli prawie połowa ceny
czy możesz upublicznić miejsce zakupu oleju silikonowego?

: czw lip 05, 2007 2:27 pm
autor: Pool_77
Z mojej naprawy nici mechanik miał rację. :(
U mnie w ferce mam visco wzmocnione tzn. jest przystosowane do wiatraka z siedmioma łopatkami.
Po rozkręeniu visca okazało się, że nie mogę rozkręcić części systemu składowej góry zaworków, jest zaprasowana na stałe. Przez co nie widać gdzie olej się wlewa i czy jest w zbiorniczku czy nie.
Jedyna metoda to znać dokładną ilość oleju do wlania, a metoda prób i błędów nie opłacalna ze względu na wysoki koszt oleju.

: czw lip 05, 2007 10:07 pm
autor: profesorr
włuż śrubokręt w sprężynke,przekręć tak aby uchylić zaworki i nalej do pełna ile się da a pózniej odcięg pół centymetra sześciennego i powinno być ok

: pt lip 06, 2007 11:30 pm
autor: Pool_77
Dzięki spróbuję jak sprawdzę to się odezwę :lol:

: pn sie 20, 2007 5:57 am
autor: kis2001
Olej sylikonowy http://www.sklep.modelrc.pl/product_lis ... 241d224bde. Który lepiej zastosować (3000cst czy 7000cst)?

: śr kwie 30, 2008 9:12 pm
autor: motomaniak_gtw
Ciekawy temat :)2 A u mnie wiatrak załącza się od razu po uruchomieniu nawet zimnego silnika. Czy to też może być sprawa tego oleju??

: czw maja 01, 2008 6:29 pm
autor: profesorr
ale za chwile cichnie,kuknij dokładnie albo lepiej posłuchaj :)2