Ferka - komputer i spalanie

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Ferka - komputer i spalanie

Post autor: pibis » śr cze 06, 2007 10:59 am

Byłem dzisiaj u elektryka i dowiedziałem się, że robi regulację kompa w silniku. Chciał za tą zabawę 300 złotych i twierdził, że spalanie pójdzie w dół o 20%. Twierdził też, że jak dołożę kolejną stówę, to jeszcze wsadzi jakiś tyrystor i moc pójdzie w górę...

Gość mówił, że to elektronika, ale ja się zastanawiam, czy to nie jaka magia przypadkiem? Mniej pali, lepiej jedzie? To w ogóle możliwe?

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ferka - komputer i spalanie

Post autor: Eskapada » śr cze 06, 2007 12:15 pm

pibis pisze:Byłem dzisiaj u elektryka i dowiedziałem się, że robi regulację kompa w silniku.
komputera powiadasz, pewnie od wtrysku paliwa - masz motor z cammon rail :)2 super :)20

pibis pisze: . Twierdził też, że jak dołożę kolejną stówę, to jeszcze wsadzi jakiś tyrystor i moc pójdzie w górę...
ymm kolejna stówka normalnie jak w gabincie masarzu - bedzie Pan zadowolony :)21
pibis pisze: Mniej pali, lepiej jedzie? To w ogóle możliwe?
oczywiście że tak zobacz na historie WV Golfa co model to mniej pali, ma wiecej mocy, lepiej jedzie :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » śr cze 06, 2007 12:34 pm

Ha, obsługa full complex.

Cały czas mi się wydawało, że common rail jest konceptem dieslowskim?

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr cze 06, 2007 12:44 pm

czekaj bo ja hihi haha ale Ty masz benzyne na wtrysku czy diesla ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » śr cze 06, 2007 12:52 pm

@Eskapada
Ja mam 1.6, 16V EFI bena. A czemu?

Cieszę się, że dostarczam Wam śmiechu, ale czy ktoś może chociaż napisać coś bardziej obszernego? :oops: Ja naprawdę się nie znam... :oops:

Pytam się, bo mi elektryk próbował magię wciskać i się zastanawiam czy to możliwe. :)

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » śr cze 06, 2007 1:01 pm

zaznaczam, że się nie znam, ale coś mi się wydaje, że albo ten mechanik to magik, albo fantasta, albo naciągacz :roll:

moc w górę, a spalanie 20% w dół.. zbyt piękne by było prawdziwe :)21

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » śr cze 06, 2007 1:02 pm

kozioU pisze:moc w górę, a spalanie 20% w dół.. zbyt piękne by było prawdziwe :)21
O! O! To dokładnie co sobie pomyślałem. Przeca nie ma nic za darmo w życiu...

piotr_tk
 
 
Posty: 286
Rejestracja: śr paź 11, 2006 8:44 am
Lokalizacja: KIELCE
Kontaktowanie:

Post autor: piotr_tk » śr cze 06, 2007 1:47 pm

magik, czarodziej, fantasta ale nie naciągacz...
czemu of razu tak człowieka oceniacie...
:)
ma chłop dobre intencje i tyle.
a tak na poważnie to może i moc zwiększy ale nie przy zmniejszonym spalaniu, też mechanikiem nie jestem ale coś za coś.
daihatsu feroza 1.6 - BFG 30", żona-pilot, home-made snorkel, łopata, kinetyk, 2 szekle :)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr cze 06, 2007 2:31 pm

pibis pisze:@Eskapada
Ja mam 1.6, 16V EFI bena. A czemu?

. :)
OK jak masz EFI to masz komputer bo mi sie cos skojarzyło ze masz dizala :roll: Tak wiec na pewno mozna coś dłubnąć w nim ale wartości które podałeś mało relane mi sie wydają zwłaszcze te dotyczące redukcji w spalaniu - moc zwiększyć zawsze mozna ale to sie wiąże ze wzrostem spalania. Moim zdaniem nie rób nic nie ruszaj
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » śr cze 06, 2007 2:36 pm

Jak chłop potrafi zredukować spalanie 0 20% i podnieść jeszcze moc to ja mu postawię swoje dwa autka :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » śr cze 06, 2007 2:43 pm

Ha. Czyli tak jak sądziłem.

@Eskapada
Dlaczego Ci się z dizlem skojarzyłem?? :D

@all
NIe było chyba Ferek z fabrycznym dizlem, prawda? Były 16V HD-E/HD-C i jakaś 8V?

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » śr cze 06, 2007 3:20 pm

gebels pisze:Jak chłop potrafi zredukować spalanie 0 20% i podnieść jeszcze moc to ja mu postawię swoje dwa autka :)21
To ja jestem następny w kolejce :)21

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Re: Ferka - komputer i spalanie

Post autor: nes421 » pt kwie 03, 2009 1:23 am

Odgrzebuję stary temat..

Takie modyfikacje były oferowane już dawno temu przez firmy tuningujące Ferozę. Rozwiązanie polega na zmianie sterownika układu EFI na taki w którym się da modyfikować ustawienia, w przeciwieństwie do fabrycznego. Po wymianie przeprowadzane są pomiary parametrów pracy danego silnika i na ich podstawie ustalane są indywidualne wartości, programowane w sterowniku przy jego montażu. Czyli w zależności od tego w jakim stanie jest silnik danej Ferozy, tak są programowane parametry. Katalogowo według MRT taka usługa daje wzrost mocy do 8% i likwidację stuków. Cena w Australii powyżej 500$ AUD. Opinie na zagranicznych forach - neutralne, bez szczególnego entuzjazmu.

Więcej na http://www.warfs.org/content/view/21/1/

Jeśli jakiś warsztat to w Polsce oferuje, to albo się naprawde zna, albo wyjęli z czegoś taką zaprogramowaną kostkę która niekoniecznie będzie działać poprawnie z innym silnikiem ;)

Tańszą alternatywą (ok. 50zł) oferowaną np. na Ebay jest układ który wysyła sterownikowi sygnały oznaczające że powietrze wchodzące do silnika jest zimne, przez co sterownik przestawia kąt wyprzedzenia zapłonu o 2 stopnie. Powoduje to zwiększenie mocy i maksymalnej prędkości, jednocześnie powodując zwiększenie zużycia paliwa.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość