Ferka - komputer i spalanie
Moderator: s3R
Ferka - komputer i spalanie
Byłem dzisiaj u elektryka i dowiedziałem się, że robi regulację kompa w silniku. Chciał za tą zabawę 300 złotych i twierdził, że spalanie pójdzie w dół o 20%. Twierdził też, że jak dołożę kolejną stówę, to jeszcze wsadzi jakiś tyrystor i moc pójdzie w górę...
Gość mówił, że to elektronika, ale ja się zastanawiam, czy to nie jaka magia przypadkiem? Mniej pali, lepiej jedzie? To w ogóle możliwe?
Gość mówił, że to elektronika, ale ja się zastanawiam, czy to nie jaka magia przypadkiem? Mniej pali, lepiej jedzie? To w ogóle możliwe?
Re: Ferka - komputer i spalanie
komputera powiadasz, pewnie od wtrysku paliwa - masz motor z cammon railpibis pisze:Byłem dzisiaj u elektryka i dowiedziałem się, że robi regulację kompa w silniku.


ymm kolejna stówka normalnie jak w gabincie masarzu - bedzie Pan zadowolonypibis pisze: . Twierdził też, że jak dołożę kolejną stówę, to jeszcze wsadzi jakiś tyrystor i moc pójdzie w górę...

oczywiście że tak zobacz na historie WV Golfa co model to mniej pali, ma wiecej mocy, lepiej jedziepibis pisze: Mniej pali, lepiej jedzie? To w ogóle możliwe?

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
magik, czarodziej, fantasta ale nie naciągacz...
czemu of razu tak człowieka oceniacie...

ma chłop dobre intencje i tyle.
a tak na poważnie to może i moc zwiększy ale nie przy zmniejszonym spalaniu, też mechanikiem nie jestem ale coś za coś.
czemu of razu tak człowieka oceniacie...

ma chłop dobre intencje i tyle.
a tak na poważnie to może i moc zwiększy ale nie przy zmniejszonym spalaniu, też mechanikiem nie jestem ale coś za coś.
daihatsu feroza 1.6 - BFG 30", żona-pilot, home-made snorkel, łopata, kinetyk, 2 szekle 

OK jak masz EFI to masz komputer bo mi sie cos skojarzyło ze masz dizalapibis pisze:@Eskapada
Ja mam 1.6, 16V EFI bena. A czemu?
.

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Ferka - komputer i spalanie
Odgrzebuję stary temat..
Takie modyfikacje były oferowane już dawno temu przez firmy tuningujące Ferozę. Rozwiązanie polega na zmianie sterownika układu EFI na taki w którym się da modyfikować ustawienia, w przeciwieństwie do fabrycznego. Po wymianie przeprowadzane są pomiary parametrów pracy danego silnika i na ich podstawie ustalane są indywidualne wartości, programowane w sterowniku przy jego montażu. Czyli w zależności od tego w jakim stanie jest silnik danej Ferozy, tak są programowane parametry. Katalogowo według MRT taka usługa daje wzrost mocy do 8% i likwidację stuków. Cena w Australii powyżej 500$ AUD. Opinie na zagranicznych forach - neutralne, bez szczególnego entuzjazmu.
Więcej na http://www.warfs.org/content/view/21/1/
Jeśli jakiś warsztat to w Polsce oferuje, to albo się naprawde zna, albo wyjęli z czegoś taką zaprogramowaną kostkę która niekoniecznie będzie działać poprawnie z innym silnikiem
Tańszą alternatywą (ok. 50zł) oferowaną np. na Ebay jest układ który wysyła sterownikowi sygnały oznaczające że powietrze wchodzące do silnika jest zimne, przez co sterownik przestawia kąt wyprzedzenia zapłonu o 2 stopnie. Powoduje to zwiększenie mocy i maksymalnej prędkości, jednocześnie powodując zwiększenie zużycia paliwa.
Takie modyfikacje były oferowane już dawno temu przez firmy tuningujące Ferozę. Rozwiązanie polega na zmianie sterownika układu EFI na taki w którym się da modyfikować ustawienia, w przeciwieństwie do fabrycznego. Po wymianie przeprowadzane są pomiary parametrów pracy danego silnika i na ich podstawie ustalane są indywidualne wartości, programowane w sterowniku przy jego montażu. Czyli w zależności od tego w jakim stanie jest silnik danej Ferozy, tak są programowane parametry. Katalogowo według MRT taka usługa daje wzrost mocy do 8% i likwidację stuków. Cena w Australii powyżej 500$ AUD. Opinie na zagranicznych forach - neutralne, bez szczególnego entuzjazmu.
Więcej na http://www.warfs.org/content/view/21/1/
Jeśli jakiś warsztat to w Polsce oferuje, to albo się naprawde zna, albo wyjęli z czegoś taką zaprogramowaną kostkę która niekoniecznie będzie działać poprawnie z innym silnikiem

Tańszą alternatywą (ok. 50zł) oferowaną np. na Ebay jest układ który wysyła sterownikowi sygnały oznaczające że powietrze wchodzące do silnika jest zimne, przez co sterownik przestawia kąt wyprzedzenia zapłonu o 2 stopnie. Powoduje to zwiększenie mocy i maksymalnej prędkości, jednocześnie powodując zwiększenie zużycia paliwa.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość