Strona 1 z 1
Ferka - komputer i spalanie
: śr cze 06, 2007 10:59 am
autor: pibis
Byłem dzisiaj u elektryka i dowiedziałem się, że robi regulację kompa w silniku. Chciał za tą zabawę 300 złotych i twierdził, że spalanie pójdzie w dół o 20%. Twierdził też, że jak dołożę kolejną stówę, to jeszcze wsadzi jakiś tyrystor i moc pójdzie w górę...
Gość mówił, że to elektronika, ale ja się zastanawiam, czy to nie jaka magia przypadkiem? Mniej pali, lepiej jedzie? To w ogóle możliwe?
Re: Ferka - komputer i spalanie
: śr cze 06, 2007 12:15 pm
autor: Eskapada
pibis pisze:Byłem dzisiaj u elektryka i dowiedziałem się, że robi regulację kompa w silniku.
komputera powiadasz, pewnie od wtrysku paliwa - masz motor z cammon rail

super
pibis pisze: . Twierdził też, że jak dołożę kolejną stówę, to jeszcze wsadzi jakiś tyrystor i moc pójdzie w górę...
ymm kolejna stówka normalnie jak w gabincie masarzu - bedzie Pan zadowolony
pibis pisze: Mniej pali, lepiej jedzie? To w ogóle możliwe?
oczywiście że tak zobacz na historie WV Golfa co model to mniej pali, ma wiecej mocy, lepiej jedzie

: śr cze 06, 2007 12:34 pm
autor: pibis
Ha, obsługa full complex.
Cały czas mi się wydawało, że common rail jest konceptem dieslowskim?
: śr cze 06, 2007 12:44 pm
autor: Eskapada
czekaj bo ja hihi haha ale Ty masz benzyne na wtrysku czy diesla

: śr cze 06, 2007 12:52 pm
autor: pibis
@Eskapada
Ja mam 1.6, 16V EFI bena. A czemu?
Cieszę się, że dostarczam Wam śmiechu, ale czy ktoś może chociaż napisać coś bardziej obszernego?

Ja naprawdę się nie znam...
Pytam się, bo mi elektryk próbował magię wciskać i się zastanawiam czy to możliwe.

: śr cze 06, 2007 1:01 pm
autor: kozioU
zaznaczam, że się nie znam, ale coś mi się wydaje, że albo ten mechanik to magik, albo fantasta, albo naciągacz
moc w górę, a spalanie 20% w dół.. zbyt piękne by było prawdziwe

: śr cze 06, 2007 1:02 pm
autor: pibis
kozioU pisze:moc w górę, a spalanie 20% w dół.. zbyt piękne by było prawdziwe

O! O! To dokładnie co sobie pomyślałem. Przeca nie ma nic za darmo w życiu...
: śr cze 06, 2007 1:47 pm
autor: piotr_tk
magik, czarodziej, fantasta ale nie naciągacz...
czemu of razu tak człowieka oceniacie...

ma chłop dobre intencje i tyle.
a tak na poważnie to może i moc zwiększy ale nie przy zmniejszonym spalaniu, też mechanikiem nie jestem ale coś za coś.
: śr cze 06, 2007 2:31 pm
autor: Eskapada
pibis pisze:@Eskapada
Ja mam 1.6, 16V EFI bena. A czemu?
.

OK jak masz EFI to masz komputer bo mi sie cos skojarzyło ze masz dizala

Tak wiec na pewno mozna coś dłubnąć w nim ale wartości które podałeś mało relane mi sie wydają zwłaszcze te dotyczące redukcji w spalaniu - moc zwiększyć zawsze mozna ale to sie wiąże ze wzrostem spalania. Moim zdaniem nie rób nic nie ruszaj
: śr cze 06, 2007 2:36 pm
autor: gebels
Jak chłop potrafi zredukować spalanie 0 20% i podnieść jeszcze moc to ja mu postawię swoje dwa autka

: śr cze 06, 2007 2:43 pm
autor: pibis
Ha. Czyli tak jak sądziłem.
@Eskapada
Dlaczego Ci się z dizlem skojarzyłem??
@all
NIe było chyba Ferek z fabrycznym dizlem, prawda? Były 16V HD-E/HD-C i jakaś 8V?
: śr cze 06, 2007 3:20 pm
autor: kozioU
gebels pisze:Jak chłop potrafi zredukować spalanie 0 20% i podnieść jeszcze moc to ja mu postawię swoje dwa autka

To ja jestem następny w kolejce

Re: Ferka - komputer i spalanie
: pt kwie 03, 2009 1:23 am
autor: nes421
Odgrzebuję stary temat..
Takie modyfikacje były oferowane już dawno temu przez firmy tuningujące Ferozę. Rozwiązanie polega na zmianie sterownika układu EFI na taki w którym się da modyfikować ustawienia, w przeciwieństwie do fabrycznego. Po wymianie przeprowadzane są pomiary parametrów pracy danego silnika i na ich podstawie ustalane są indywidualne wartości, programowane w sterowniku przy jego montażu. Czyli w zależności od tego w jakim stanie jest silnik danej Ferozy, tak są programowane parametry. Katalogowo według MRT taka usługa daje wzrost mocy do 8% i likwidację stuków. Cena w Australii powyżej 500$ AUD. Opinie na zagranicznych forach - neutralne, bez szczególnego entuzjazmu.
Więcej na
http://www.warfs.org/content/view/21/1/
Jeśli jakiś warsztat to w Polsce oferuje, to albo się naprawde zna, albo wyjęli z czegoś taką zaprogramowaną kostkę która niekoniecznie będzie działać poprawnie z innym silnikiem
Tańszą alternatywą (ok. 50zł) oferowaną np. na Ebay jest układ który wysyła sterownikowi sygnały oznaczające że powietrze wchodzące do silnika jest zimne, przez co sterownik przestawia kąt wyprzedzenia zapłonu o 2 stopnie. Powoduje to zwiększenie mocy i maksymalnej prędkości, jednocześnie powodując zwiększenie zużycia paliwa.