
Feroza po zakupie - co wymieniac?
Moderator: s3R
Feroza po zakupie - co wymieniac?
Witajcie, od dziś będę po raz pierwszy szczęśliwym posiadaczem 4x4
Podpowiedzcie zatem please co koniecznie muszę wymienić, albo co można na wszelki wypadek? Autko ponoć serwisowane, no i wizualnie i technicznie - miodzio, chyba że czegoś nie dostrzegam... Rocznik 94, przebieg 168tys. i nie znalazłem nic, do czego możnaby się doczepić.

Ja od 5 miesięcy przerabiam remonty Ferozay, która była miodzio.
1) Jesteś pewien, ze to 168 a nie 268 tys?
2) Pasek rozrządu, napinacz paska rozrządu, pasek alternatora, olej silnikowy, filtr oleju, filtr powietrza, oleje w mostach, oleje w reduktorze i skrzyni. Gumy na wycieraczkach
. Sprawdź poziomy płynu hamulcowego i wspomagania. Wymień płyn w chłodnicy.
3) Zajrzyj pod tapicerkę bagażnika - jest odpinana, obejrzyj podłogę i oba tylne nadkola - ja tam znalazłem otwory wentylacyjne.
4) Weź chwyć za koło przednie i nim poszarp - nie wiadomo jaki jest stan sworzni. O tym zaraz bedę topic zakładał. I obejrzyj tylne resory - u mnie były dwa różne.
5) Powinienneś nasmarować punkty na podwoziu.
Coś pominąłem? Jak sobie przypomnę to będę pisał
1) Jesteś pewien, ze to 168 a nie 268 tys?
2) Pasek rozrządu, napinacz paska rozrządu, pasek alternatora, olej silnikowy, filtr oleju, filtr powietrza, oleje w mostach, oleje w reduktorze i skrzyni. Gumy na wycieraczkach

3) Zajrzyj pod tapicerkę bagażnika - jest odpinana, obejrzyj podłogę i oba tylne nadkola - ja tam znalazłem otwory wentylacyjne.
4) Weź chwyć za koło przednie i nim poszarp - nie wiadomo jaki jest stan sworzni. O tym zaraz bedę topic zakładał. I obejrzyj tylne resory - u mnie były dwa różne.
5) Powinienneś nasmarować punkty na podwoziu.
Coś pominąłem? Jak sobie przypomnę to będę pisał

Jeep Cherokee XJ Sport
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
- pbyra
-
- Posty: 992
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
- Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne
oprócz tego co wymienił kolega powyżej, połóż sie pod samochodem sprawdź wszystko co mozliwe, każdą luźną srubę dokręć, jak jest możliwa przesmaruj wszystko co ma możliwość smarowania..... kilka godzin pracy moze zaoszczędzić przykrych niespodzianek w dalszym użytkowaniu ....
powodzenia życzę
powodzenia życzę

TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ
skype: pawelbyra
gg: 4793104
skype: pawelbyra
gg: 4793104
Acha! Jeszcze katalizator wymieniałem, ale to też na używany, bo mój dzwonił przy 3tys obrotów.
Jeep Cherokee XJ Sport
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
I we dwie osoby, żeby słuchać przy całym zakresie obrotów. 

Jeep Cherokee XJ Sport
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
Dzięki wielkie wszystkim za porady! Jesteście skarbnicą wiedzypibis pisze:Ja od 5 miesięcy przerabiam remonty Ferozy, która była miodzio
Jesteś pewien, ze to 168 a nie 268 tys?

Ferozę już mam na podwórku (ta co w mym avatarze). Czy pewien że 168tys. km? Hmm... tyle stoi w książce serwisowej (na liczniku 68tys), ale 100% pewności oczywiście nie mam. Obejrzałem kufer i nadprogramowej wentylacji brak

Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).
Heh
Jedź do kowala. To chyba najczęściej powtarzana rada na tym forum, jeśli chodzi o resory. Tutaj masz link do wątku, w którym to wałkowane było.
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=40205

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=40205
Jeep Cherokee XJ Sport
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Jak tył skacze to amory do wywalenia.
Klapnięte resory widać już na tym avatarze. Co robić? Na pewno nie hebrować (podklepywać). Jedyne sensowne rozwiązanie to kupno nowych. Można więc zamówić takowe u kowala (najtaniej, kupić oryginalne, dobrać od innego pojazdu czy też kupić zestaw Ironmana +2".
Sprawdź jeszcze luz na przednich półosiach. Połóż się pod samochodem, złpa za półośkę i szarp góra - dół. Jak są luzy spore połączone z takim "dzyń-dzyń"
to trzeba rozbierać.
Zapnij reduktor i przykatuj go solidnie na jakimś podjeździe, sprawdź pod obciążeniem na każdym biegu. Nasłuchuj odgłosów jakby jakiś kransal siedział wewnątrz skrzyni i próbował się przewiercić na zewnątrz
Jeśli krasna wierci - trzeba rozbierać.
Klapnięte resory widać już na tym avatarze. Co robić? Na pewno nie hebrować (podklepywać). Jedyne sensowne rozwiązanie to kupno nowych. Można więc zamówić takowe u kowala (najtaniej, kupić oryginalne, dobrać od innego pojazdu czy też kupić zestaw Ironmana +2".
Sprawdź jeszcze luz na przednich półosiach. Połóż się pod samochodem, złpa za półośkę i szarp góra - dół. Jak są luzy spore połączone z takim "dzyń-dzyń"

Zapnij reduktor i przykatuj go solidnie na jakimś podjeździe, sprawdź pod obciążeniem na każdym biegu. Nasłuchuj odgłosów jakby jakiś kransal siedział wewnątrz skrzyni i próbował się przewiercić na zewnątrz

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Dzięki Damian, krasnala nie stwierdzamDamian pisze: Zapnij reduktor i przykatuj go solidnie na jakimś podjeździe, sprawdź pod obciążeniem na każdym biegu. Nasłuchuj odgłosów jakby jakiś kransal siedział wewnątrz

A teraz zauważyłem, że przy pełnym skręcie w lewo, jazda na lekkim gazie, zaczyna dobywać się terkot z przodu - tylko gdy dam skręt do oporu, terkot też z lewej chyba, coś jakby patykiem po szprychach... Co to może być? W prawo nic się nie dzieje.
Ostatnio zmieniony śr cze 20, 2007 9:52 pm przez valdi99, łącznie zmieniany 1 raz.
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).
znajomy kupil wlasnie ferozke za niewielkie pieniadze i przed pierwszyn wyjazdem nastapila wymiana opon na 31'' i tradycyjne podciecie
po wyjezdzie do wymiany przegub, dyfer przedni, lozyska w moscie
tylnim, resory, sworzen i pare innych duperel wiec koszt naprawy bedzie
oscylowal w granicach zakupu auta ale jak mowi staropolskie
przyslowie "każdego szkoda "
po wyjezdzie do wymiany przegub, dyfer przedni, lozyska w moscie
tylnim, resory, sworzen i pare innych duperel wiec koszt naprawy bedzie
oscylowal w granicach zakupu auta ale jak mowi staropolskie
przyslowie "każdego szkoda "

Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę
wymien odrazu znajomy nie wymieni i przez to prawdopodobnie rozwalivaldi99 pisze:Thxpibis pisze:Przegub...Wymieniać zaraz? Czy można poczekać, bom się wykosztował już trochę...
przedni dyfer tyle tylko ze podobno ciezko zdobyc i cena malo przyjazna

Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę
W Poznaniu pani Agnieszka mowiła, że 250 za noswy chyba i że powinna też znaleźć jakiś sensowny używany.
Jeep Cherokee XJ Sport
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość