Strona 1 z 2
prześwit Rocky
: czw wrz 06, 2007 10:01 am
autor: Elstrzelec
Koledzy zamierzam kupić Rocky rok 1994 wersja SLX nie wiem dokładnie co to znaczy, bo do tej pory jeździłem NIVĄ.
Mam w związku z tym pytania. Jak można zwiększyć prześwit. Poluję w górach i jest mi potrzebny jak największy prześwit. Jaka najwyższa opona wchodzi do Rocky, a może można włożyć felgi 16-tki. I jaka powinna być optymalna szerokość opony.
2. Koledzy i Koleżanki proszę powiedzcie mi na czym polega to dwustopniowe zawieszenie w RockY. Facet który sprzedaje mi auto nie wie.
3. Jakieś inne sugestie i porady.
Zaznaczam, że o Rockym wiem niewiele. To co wyczytałem na forach i w internecie.
Pozdrawiam
: czw wrz 06, 2007 11:58 am
autor: barteks
Trójstopniowe zawieszenie polega na możliwości wyboru twardości amortyzatorów.
Opony niektórzy wsadzają nawet 33 cale. Ale konieczne są modyfikacje resorów lub lift budy.
Przy sztywnym moście inaczej niż oponą prześwitu nie zwiększysz.
: czw wrz 06, 2007 1:07 pm
autor: s3R
Wsadzisz 30 calowe koła i będzie ok
Ojciec poluje w górach i nie narzeka
A jeździ albo swoją rakieta na 30 albo moją na 31.
: czw wrz 06, 2007 1:35 pm
autor: Davido
A jeśli 1994r to nie będzie już ta z niezależnym przodem?
: czw wrz 06, 2007 2:06 pm
autor: s3R
Będzie. I co w związku z tym ?
Wy też macie w ferozach nie zależny przód.
Rocky z 94 ma z tyłu sprężynę więc myślę że będzie i dobry w trenie i komfortowy zarazem.
: czw wrz 06, 2007 2:35 pm
autor: Davido
No pewnie będzie komfortowy. Tylko ze zmotaniem zawiasu trochę zachodu będzie, a widzę, że koledze na prześwicie zależy.
: czw wrz 06, 2007 2:37 pm
autor: barteks
Jakaś nowość z tą sprężyną z tyłu w 94 roczniku.
Jestescie pewni Sir?
: czw wrz 06, 2007 2:48 pm
autor: X90
Od połowy 93' Rocky miał przód na drążkach i podwójnych wahaczach poprzecznych a tył na sprężynach, dwóch wahaczach wleczonych i panhardzie. Nie widziałem jeszcze takiego Rockiego na 33"

: czw wrz 06, 2007 8:01 pm
autor: profesorr
potwierdzam tak jest,widziałem na 33 ale podkładki pod sprężyny były i drążki podkręcone na maksa,nie wiem jak z kątami,do tego zciągnięte nadkola plastikowe,dystanse i odsadzone felgi,mój na resorze to była komfortowa limuzyna przy nim

: czw wrz 06, 2007 10:18 pm
autor: X90
@Professor, może masz jakieś zdjęcia tego wynalazku

: pt wrz 07, 2007 6:10 am
autor: profesorr
niestety

: pt wrz 07, 2007 8:17 am
autor: s3R
33 to przesada moim zdaniem ale co kto lubi

może przeguby w tych z niezaleznym zawieszeniem są lepsze ? w sumie to ciekawe może być to auto

: pt wrz 07, 2007 11:10 am
autor: Elstrzelec
Serdeczne dzięki wszystkim!
A możecie koledzy jeszcze rozjaśnić to SLX. Tylko prosze się ze mnie nie śmiać.
:D
Podziękowania
: pt wrz 07, 2007 3:20 pm
autor: Davido
SLX to pewnie jakaś wersja wyposażenia.
: sob wrz 08, 2007 7:00 pm
autor: MACIEK KRAKÓW
Szczerze mowiac Rocky po polowie 93 roku na drazkach i sprezynie to juz
baaardzo delikatna zabawka w porownaniu z modelem na sztywnych mostach - z modyfikacjami trzeba uwazac, a o kolach 33 cale to raczej mozna w nim zapomniec
31 cali wchodzi do nowego Rocky-iego na drazkach i sprezynie z problemami a plastiki przednie i tylne samoczynnie przy dobiciach i skrecie sie modyfikuja

: ndz wrz 09, 2007 1:14 pm
autor: X90
Szczerze mowiac Rocky po polowie 93 roku na drazkach i sprezynie to juz baaardzo delikatna zabawka w porownaniu z modelem na sztywnych mostach - z modyfikacjami trzeba uwazac, a o kolach 33 cale to raczej mozna w nim zapomniec
31 cali wchodzi do nowego Rocky-iego na drazkach i sprezynie z problemami a plastiki przednie i tylne samoczynnie przy dobiciach i skrecie sie modyfikuja
Wiesz to z doświadczenia czy tak Ci się wydaje?
Mnie osobiście ta realizacja bardzo się podoba (zwłaszcza zdjęcia z ósmej strony) :
http://www.cardomain.com/ride/2401394
: pn wrz 10, 2007 8:40 am
autor: s3R
ja tam myślę że nie jest z nim aż tak źle... a co do 33 calowych kół to znasz moje zdanie

: pn wrz 10, 2007 4:37 pm
autor: MACIEK KRAKÓW
X90 pisze:Szczerze mowiac Rocky po polowie 93 roku na drazkach i sprezynie to juz baaardzo delikatna zabawka w porownaniu z modelem na sztywnych mostach - z modyfikacjami trzeba uwazac, a o kolach 33 cale to raczej mozna w nim zapomniec
31 cali wchodzi do nowego Rocky-iego na drazkach i sprezynie z problemami a plastiki przednie i tylne samoczynnie przy dobiciach i skrecie sie modyfikuja
Wiesz to z doświadczenia czy tak Ci się wydaje?
Mnie osobiście ta realizacja bardzo się podoba (zwłaszcza zdjęcia z ósmej strony) :
http://www.cardomain.com/ride/2401394
Wiem to z doswiadczenia na TRANSPOLONI!!!!!! ja bylem swoim wynalazkiem a Kolega byl wlasnie taka z 94 roku na 31/10,5/15 i wszystko to wyszlo podczas rajdu

: pn wrz 10, 2007 4:51 pm
autor: X90
Dzięki, cenne uwagi

No i standardowa prośba

: ZDJĘĘĘCIA
Pozdro

: pt wrz 21, 2007 9:41 am
autor: Elstrzelec
Panie i Panowie jeszcze jedno pytanie.
Jeśli mam felgi 30 i zgodnie z producentem mogę założyć opony od 215 do 235, producent zaleca 225.
Jak wybrać najwyższą oponę. Wiem, że oznaczenie typ nap. 75 jest to stosunek wysokości do szerokości. Chciałbym najwyższą oponę.
Jeśli wezmę 195/80R15 to powinna ona być niższa niż np.235/75.
Powiedzcie, czy dobrze myslę - uczę sie tego.
Pozdrawiam
: pt wrz 21, 2007 10:00 am
autor: s3R
Elstrzelec pisze:
Jeśli mam felgi 30
Pozdrawiam
Kraz ?
koła 30
: pt wrz 21, 2007 11:46 am
autor: Elstrzelec
OK
mam koła 30.
Przecież się tego uczę-litości.
: pt wrz 21, 2007 12:10 pm
autor: s3R
Okazałem litość
http://www.kilometr.republika.pl/napraw ... html#opony
Tutaj masz przelicznik wysokości w calach i cm...
powodzenia

: pt wrz 21, 2007 12:16 pm
autor: grzegorzh
Elstrzelec pisze:Chciałbym najwyższą oponę.
Jeśli wezmę 195/80R15 to powinna ona być niższa niż np.235/75
http://www.net-comber.com/tirecalc.html i wszystko ;)
Uwaga, możesz policzyć dla nieistniejącej rozmiarówki, więc sprawdź, czy opona o preferowanym przez Ciebie bieżniku jest dostępna.
I tak:
195/80R15 to: 27.283 cali
235/75R15 to: 28.878 cali
: pt wrz 28, 2007 9:49 am
autor: MACIEK KRAKÓW