Głowica zrobiona a olej znika!!

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Głowica zrobiona a olej znika!!

Post autor: verbea » śr lis 21, 2007 9:19 pm

Witam zrobiłem kompletny remont głowicy (planowanie, gniazda, prowadnice i wszystkie uszczelki) a pomimo to bierze dużo oleju około 1l na 1000km. Ciśnienie na garach po 15,6. Juz sam niewiem co mam zrobic. Moze oddać na złom?:) pomózcie.
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » śr lis 21, 2007 9:51 pm

Samo ciśnienie w cylindrach nie ma wielkiego znaczenia.Jeśli silnik zużywa nadmierne ilości oleju , a prowadnice zaworów masz szczelne to wina jest po stronie pierścieni olejowych :)3 Czeka cię przyjacielu demontaż głowicy , miski i korb z tłokami.Na koniec wymiana pierścieni...no chyba że gładzie wyrąbane :o
Uprzedzając twoje pytanie kompresje robią dwa pierścienie uszczelniające , a ostatni olejowy inaczej zgarniający dba o to żeby olej się nad tłok nie wydostawał.Powodzenia :)2
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Ile kosztuję i gdzie to kupić

Post autor: verbea » czw lis 22, 2007 4:18 pm

Witam dziękuje za odpowiedź a teraz pytanko gdzie kupić pierścienie olejowe i jaki moze byc ich koszt? Czy konieczne jest zwalenie głowicy żeby wymienić pierścienie? jak była zdjęta głowica to sprawdzałem że progów niebyło ale podobno tuleje wyrabiają się w jajko? trzeba by pewnie średnicówka sprawdzić? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam krzysiek
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » czw lis 22, 2007 4:52 pm

Głowicę niestety zdjąć trzeba - tłoki z korbami wychodza do góry :)3
Co do pierścieni to drogie nie są ok.25zł/szt ,w Bielsku wiem gdzie sprzedają na sztuki , ale karzdy sklep z częściami da radę zamówić :)2
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Podziękowanie

Post autor: verbea » czw lis 22, 2007 5:05 pm

Dzięki. A masz namiar na ten sklep? może by mi to przesłali pocztą. Jak zrobię te pierścienie to chyba nie znajdzię sie znowu jakiś innym problem. Szkoda że niewymieniałem jak robiłem głowicę. Pozdrawiam i dziekuję za odpowiedź.
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » czw lis 22, 2007 8:03 pm

Mam telefon: (033) 818-40-03
Nie wiem czy jeszcze prowadza pierścienie , ostatni raz brałem od nich ze dwa lata temu. Ale zapytaj
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Jak zadzwonie to napisze co i jak

Post autor: verbea » czw lis 22, 2007 8:38 pm

A jeszcze proszę o taką radę czy lepiej robic remont czy kupic inny silnik (ja juz zrobiłem głowicę za 800pln wiec pewno juz sie nieoplaca zmieniac silnika) bo mam nadzieje ze to tylko pierscienie poszly
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » czw lis 22, 2007 10:33 pm

Pieścionki jak sam zrobisz to nie przekroczą 400zł. Jak dasz do mechoptyka to +jakieś 400zł , a jak do dobrego mechanika to razem z 1300zł.Używany silnik to jakieś 2-3 tyś zł. , a nie wiesz co tam będzie...
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: verbea » czw lis 29, 2007 1:01 pm

Właśnie zamówiłem pierścienie i uszczelki w JC (pierścienie 195zł) wszystko firmy ajusa. Jak myślicie czy po takiej wymianie będzie brał mniej oleju? Pozdrawiam
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw lis 29, 2007 2:03 pm

trochę się pospieszyłeś chyba :lol:
najpierw diagnoza, potem zakup

jeżeli silnik jest uturbiony to turbina może zasysać olej z komory korbowej...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: verbea » czw lis 29, 2007 6:14 pm

No tak ale ja mam ferozkę w benzynce więc turbina to odpada. Głowica zrobiona. Byęm na stacji diagnostycznej i sprawdzałem spaliny. Wszystko w porządku mieści się w normach. Mam nadzieje że pierścienie załatwia sprawę
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » czw lis 29, 2007 8:23 pm

Jak masz benzynę to skąd ci się wzięło 16 kompresji :o :o :o :o :o :o
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: verbea » czw lis 29, 2007 9:37 pm

Niewiem skąd ale mam wydruki ze stacji diagnostycznej i tam jest po 15,6 na każdy gar. A może się uszczelnia tym pobieranym olejem? Naprawde nie sciemniam. Ferozka jest bardzo mocna i swietnie idzie w małe wydmy (mieszkam w lesie i jest tam duzooooooooo piachu) Tam gdzie uazem musiałem załączać napęd to ferozka przemykam bez reduktora. Pozdrawiam
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » czw lis 29, 2007 9:51 pm

No ,no... Ale bez 120 oktan to musi klekotać :D
Zrobiłem kiedyś silnik do rajdów KJS 65 koni z malucha.Było 14 komprechy i musiał mieć V-Pover bo inaczej spalanie stukowe jak diabli :lol:
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: verbea » pt lis 30, 2007 9:06 am

No tak ale ja śmigam na gazie i nic nie stuka:) No nic aqle czesci już w drodze więc jak tylko zrobie to w przyszłym tygodniu opisze efekty. Nawet fotografie starych pierścieni mogę wrzucić:) Pozdrawiam
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » sob gru 01, 2007 3:10 pm

Hmm... Według manuala sprężanie powinno być 11-14 w Ferozie, o ile mnie pamięć nie myli. A co do oleum, to oprócz pierścieni mogą być jeszcze zawory, uszczelniacze zaworów. Ja ostatnio musiałem zrobić hurtem wszystko - pierścienie, 16 zaworów, 10 prowadnic.

Pierścienie z JC słyszałem/czytałem, że robione są z gównolitu... W Łodzi podobno robią za to bardzo dobre.

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » sob gru 01, 2007 5:35 pm

fakt,lepsze od ajusy i spokojnie dają radę np.w ursusie,zetorze.....
tel660675798

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: verbea » pt gru 07, 2007 8:03 pm

No więc pierścienie tak jak myślałem mocno zużyte. Jedna panewka zupoełnie wytarta (a dziwne bo nic nie stukało) Nieźle się naciąłem na ferozkę. Miał jeździć w niemczech jakiś stary dziadek a w polsce dziewczyna. Stan blacharki i podwozia jest w idealnym stanie. Byłem na szarpakach i nic nie stuka. Ale silnik to już zrobiłem głowice teraz pierścienie i panewki. mam nadzieję że to wszystko i remonty natym zakończe. W przeciwnym razie będziecie mogli zobaczyć moją ferozę na allegro:) Pozdrawiam
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » sob gru 08, 2007 12:30 am

Jest jedna zasada przy zakupie aftka:
Nigdy nie kupować od starych dziadków :lol: Dziewczyna jak fajna to obleci :wink:
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
Tomek-Wrocław
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 1:24 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

To zaden problem

Post autor: Tomek-Wrocław » wt mar 18, 2008 11:08 pm

Dzień dobry.

Moja Ferka bierze ok 1l na 100 km i mam to głeboko w d...e.
Każdy mechanior mówi co innego - bo tak na prawdę to oni nie mają o tym bladego pojęcia.
Fakt, że jeżdżę na LPG + koszt oleju to tak jak bym jeździł na benzynce.
Ale poczekam aż ktoś zrobi swoją ferkę i powie że jest ok.

Pozdrawiam
Tomek B.
Ferozki 2/94 i 12/94

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » wt mar 18, 2008 11:42 pm

Litr na 100km :D Gratulacje :)21 Stosunek olej - benzyna 1:10. Syrena i Trabant miały 1:25 - a to 2T z ery kamienia łupanego :)20
Coś ci się chyba pomyliło kolego :roll:
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
Tomek-Wrocław
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 1:24 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Tomek-Wrocław » śr mar 19, 2008 12:34 am

Niestety nic mi się nie pomyliło.
Sprawdziłem to bardzo dokładnie na trasie z Mazur na Dolny Śląsk.
Przejechałem wtedy 460 km Na starcie miałem Full na bagnecie po drodze trzy razy dolewałem (bo kontrolka już mrugała) i jak dojechałem do domu to bagnet znowu był suchy. Razem na tej trasie dolałem 4,5 litra.
Czyli wychodzi ok 1l /100km

Dzisiaj oglądałem moją Ferkę od spodu i w zasadzie jest całkienm sucha z wyjątkiem skrzyni biegów gdzie widać troszkę mokrego syfu.


Z poważaniem
Tomasz B.
Ferozki 2/94 i 12/94

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: To zaden problem

Post autor: daro 16v » śr mar 19, 2008 12:59 am

Tomek-Wrocław pisze:Dzień dobry.

Moja Ferka bierze ok 1l na 100 km i mam to głeboko w d...e.
Każdy mechanior mówi co innego - bo tak na prawdę to oni nie mają o tym bladego pojęcia.
Fakt, że jeżdżę na LPG + koszt oleju to tak jak bym jeździł na benzynce.
Ale poczekam aż ktoś zrobi swoją ferkę i powie że jest ok.

Pozdrawiam
Tomek B.
znam auta ktore biora litr na 100o -to juz naprawde duzo a silniki nadaja sie do remontu ale litr na 100km to niewiem czy ten silnik wogole jeszcze zyje :Dza toba musi isc chmura jak z parowozu
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » czw mar 20, 2008 8:59 am

Ja też tak miałem - litr na 100. Dymu też nie było. Mam wymienione wszystkie zawory, wszystkie uszczelniacze i się poprawiło dość znacznie.

Awatar użytkownika
Tomek-Wrocław
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 1:24 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Głowica zrobiona a olej znika!!

Post autor: Tomek-Wrocław » sob gru 12, 2009 1:11 am

Za mną nie ma ani śladu dymu , a jak przełączę na LPG to tylko woda kapie sobie z wydechu.
A wydech jest czysty , zresztą na analizie spalin powiedzieli że wszystko w normie.
Moja zielonka (Ferka) jest właśnie u mechaniora na generalnym remoncie zawieszenia , mam nadzieję że do silnika mechanior też zajży.
Ferozki 2/94 i 12/94

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość