Głowica zrobiona a olej znika!!
Moderator: s3R
Głowica zrobiona a olej znika!!
Witam zrobiłem kompletny remont głowicy (planowanie, gniazda, prowadnice i wszystkie uszczelki) a pomimo to bierze dużo oleju około 1l na 1000km. Ciśnienie na garach po 15,6. Juz sam niewiem co mam zrobic. Moze oddać na złom?:) pomózcie.
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Samo ciśnienie w cylindrach nie ma wielkiego znaczenia.Jeśli silnik zużywa nadmierne ilości oleju , a prowadnice zaworów masz szczelne to wina jest po stronie pierścieni olejowych
Czeka cię przyjacielu demontaż głowicy , miski i korb z tłokami.Na koniec wymiana pierścieni...no chyba że gładzie wyrąbane
Uprzedzając twoje pytanie kompresje robią dwa pierścienie uszczelniające , a ostatni olejowy inaczej zgarniający dba o to żeby olej się nad tłok nie wydostawał.Powodzenia


Uprzedzając twoje pytanie kompresje robią dwa pierścienie uszczelniające , a ostatni olejowy inaczej zgarniający dba o to żeby olej się nad tłok nie wydostawał.Powodzenia

Jestem na odwyku!
Ile kosztuję i gdzie to kupić
Witam dziękuje za odpowiedź a teraz pytanko gdzie kupić pierścienie olejowe i jaki moze byc ich koszt? Czy konieczne jest zwalenie głowicy żeby wymienić pierścienie? jak była zdjęta głowica to sprawdzałem że progów niebyło ale podobno tuleje wyrabiają się w jajko? trzeba by pewnie średnicówka sprawdzić? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam krzysiek
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Podziękowanie
Dzięki. A masz namiar na ten sklep? może by mi to przesłali pocztą. Jak zrobię te pierścienie to chyba nie znajdzię sie znowu jakiś innym problem. Szkoda że niewymieniałem jak robiłem głowicę. Pozdrawiam i dziekuję za odpowiedź.
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Jak zadzwonie to napisze co i jak
A jeszcze proszę o taką radę czy lepiej robic remont czy kupic inny silnik (ja juz zrobiłem głowicę za 800pln wiec pewno juz sie nieoplaca zmieniac silnika) bo mam nadzieje ze to tylko pierscienie poszly
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Niewiem skąd ale mam wydruki ze stacji diagnostycznej i tam jest po 15,6 na każdy gar. A może się uszczelnia tym pobieranym olejem? Naprawde nie sciemniam. Ferozka jest bardzo mocna i swietnie idzie w małe wydmy (mieszkam w lesie i jest tam duzooooooooo piachu) Tam gdzie uazem musiałem załączać napęd to ferozka przemykam bez reduktora. Pozdrawiam
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Hmm... Według manuala sprężanie powinno być 11-14 w Ferozie, o ile mnie pamięć nie myli. A co do oleum, to oprócz pierścieni mogą być jeszcze zawory, uszczelniacze zaworów. Ja ostatnio musiałem zrobić hurtem wszystko - pierścienie, 16 zaworów, 10 prowadnic.
Pierścienie z JC słyszałem/czytałem, że robione są z gównolitu... W Łodzi podobno robią za to bardzo dobre.
Pierścienie z JC słyszałem/czytałem, że robione są z gównolitu... W Łodzi podobno robią za to bardzo dobre.
Jeep Cherokee XJ Sport
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
No więc pierścienie tak jak myślałem mocno zużyte. Jedna panewka zupoełnie wytarta (a dziwne bo nic nie stukało) Nieźle się naciąłem na ferozkę. Miał jeździć w niemczech jakiś stary dziadek a w polsce dziewczyna. Stan blacharki i podwozia jest w idealnym stanie. Byłem na szarpakach i nic nie stuka. Ale silnik to już zrobiłem głowice teraz pierścienie i panewki. mam nadzieję że to wszystko i remonty natym zakończe. W przeciwnym razie będziecie mogli zobaczyć moją ferozę na allegro:) Pozdrawiam
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
- Tomek-Wrocław
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 1:24 pm
- Lokalizacja: WROCŁAW
To zaden problem
Dzień dobry.
Moja Ferka bierze ok 1l na 100 km i mam to głeboko w d...e.
Każdy mechanior mówi co innego - bo tak na prawdę to oni nie mają o tym bladego pojęcia.
Fakt, że jeżdżę na LPG + koszt oleju to tak jak bym jeździł na benzynce.
Ale poczekam aż ktoś zrobi swoją ferkę i powie że jest ok.
Pozdrawiam
Tomek B.
Moja Ferka bierze ok 1l na 100 km i mam to głeboko w d...e.
Każdy mechanior mówi co innego - bo tak na prawdę to oni nie mają o tym bladego pojęcia.
Fakt, że jeżdżę na LPG + koszt oleju to tak jak bym jeździł na benzynce.
Ale poczekam aż ktoś zrobi swoją ferkę i powie że jest ok.
Pozdrawiam
Tomek B.
Ferozki 2/94 i 12/94
- Tomek-Wrocław
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 1:24 pm
- Lokalizacja: WROCŁAW
Niestety nic mi się nie pomyliło.
Sprawdziłem to bardzo dokładnie na trasie z Mazur na Dolny Śląsk.
Przejechałem wtedy 460 km Na starcie miałem Full na bagnecie po drodze trzy razy dolewałem (bo kontrolka już mrugała) i jak dojechałem do domu to bagnet znowu był suchy. Razem na tej trasie dolałem 4,5 litra.
Czyli wychodzi ok 1l /100km
Dzisiaj oglądałem moją Ferkę od spodu i w zasadzie jest całkienm sucha z wyjątkiem skrzyni biegów gdzie widać troszkę mokrego syfu.
Z poważaniem
Tomasz B.
Sprawdziłem to bardzo dokładnie na trasie z Mazur na Dolny Śląsk.
Przejechałem wtedy 460 km Na starcie miałem Full na bagnecie po drodze trzy razy dolewałem (bo kontrolka już mrugała) i jak dojechałem do domu to bagnet znowu był suchy. Razem na tej trasie dolałem 4,5 litra.
Czyli wychodzi ok 1l /100km
Dzisiaj oglądałem moją Ferkę od spodu i w zasadzie jest całkienm sucha z wyjątkiem skrzyni biegów gdzie widać troszkę mokrego syfu.
Z poważaniem
Tomasz B.
Ferozki 2/94 i 12/94
Re: To zaden problem
znam auta ktore biora litr na 100o -to juz naprawde duzo a silniki nadaja sie do remontu ale litr na 100km to niewiem czy ten silnik wogole jeszcze zyjeTomek-Wrocław pisze:Dzień dobry.
Moja Ferka bierze ok 1l na 100 km i mam to głeboko w d...e.
Każdy mechanior mówi co innego - bo tak na prawdę to oni nie mają o tym bladego pojęcia.
Fakt, że jeżdżę na LPG + koszt oleju to tak jak bym jeździł na benzynce.
Ale poczekam aż ktoś zrobi swoją ferkę i powie że jest ok.
Pozdrawiam
Tomek B.

Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Ja też tak miałem - litr na 100. Dymu też nie było. Mam wymienione wszystkie zawory, wszystkie uszczelniacze i się poprawiło dość znacznie.
Jeep Cherokee XJ Sport
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
Pyrkon 2009 - Poznański Konwent Fantastyki
- Tomek-Wrocław
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 1:24 pm
- Lokalizacja: WROCŁAW
Re: Głowica zrobiona a olej znika!!
Za mną nie ma ani śladu dymu , a jak przełączę na LPG to tylko woda kapie sobie z wydechu.
A wydech jest czysty , zresztą na analizie spalin powiedzieli że wszystko w normie.
Moja zielonka (Ferka) jest właśnie u mechaniora na generalnym remoncie zawieszenia , mam nadzieję że do silnika mechanior też zajży.
A wydech jest czysty , zresztą na analizie spalin powiedzieli że wszystko w normie.
Moja zielonka (Ferka) jest właśnie u mechaniora na generalnym remoncie zawieszenia , mam nadzieję że do silnika mechanior też zajży.
Ferozki 2/94 i 12/94
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość