Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

Post autor: Misiek Bielsko » wt gru 04, 2007 6:42 pm

Bezsensowne może też wrzucajcie, niech będą przestrogą :)21

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » wt gru 04, 2007 7:43 pm

Podziękowania dla Miśka za ten temat! :)2
No to jazda!!!
Z miesiąc temu nabyłem Rakietę 2.8D z 84r. Auto totalnie normalne , fabryczne , bez żadnych przeróbek. Wjechałem w las i ... zawisnąłem w pierwszym rowie :)3 Prawy przód i lewy tył w powietrzu - koniec jazdy. Zacząłem kombinować co by tu przemotać , coby autko usprawnić. Po trzech tygodniach rozmyślań nastąpiła faza czynów :)23
Krótki opis przeróbek które zostaną po kolei wdrożone w życie mojej Rakiety
1. -zmiana mostów na mosty z RR przeł 3.54 - pozwolą na zał opon 32" bez strat na mocy
2.-razem z mostami w komplecie sprężyny , przód - radiusy i panhard , tył -dwa drążki wleczone i sierżant
3.- amortyzatory o skoku 35-40cm (jakiej firmy jeszcze nie wiem )
4.- wąs obniżający panharda o 10cm
5.-przedni most zamontowany będzie 12cm bliżej przodu - co zaowocuje lepszym rozkładem mas i większą stabilnością zmotki :) - rozstaw osi 91"
6.- rama skrócona z przodu i z tyłu - zero zwisów , kąt natarcia i zejścia bez ograniczeń
7.-karoseria skrócona , obcięta za drzwiami , otwarta paka
8..- klatka zewnętrzna z rur 50mm , progi z rur 50mm
9.- zderzaki p. i t. z profili zamkniętych wystające po 2cm poza średnicę kół
10 .- winda przód i tył (nie wiem jakie windy kupić - doradzcie coś :D )
11.- snorkel i wydech na górze
12.- blokada 100% przedniego mostu ( ale jeszcze nie jestem pewien)
No i to by było na tyle :)21
Tył mam już prawie gotowy :)23
Jak położę moją małą spać to wrzucę zdjęcia z postępu prac
A !! !! Byłbym zapomniał o systemie samopoziomującym zmotę na trawersach :lol: :wink:
....No po ciężkim boju córa śpi... :D
Tu jest link do zdjęć z cięcia , gięcia i spawania , a także próba zawieszenia tylnego po zmotaniu do Rakiety -po 60cm brakło mi podnośnika , a rama trzyma poziom - będzie robić :)23
http://gierek77.fotosik.pl/albumy/321399.html
W miarę postępu dodam nowe zdjęcia 8)
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » wt gru 04, 2007 9:40 pm

Prośba do administratorów - ODBLOKUJCIE MOJE PW :roll:
Już działa :)2
Ostatnio zmieniony czw gru 06, 2007 8:22 am przez Gierek, łącznie zmieniany 2 razy.
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt gru 04, 2007 9:44 pm

Gierek pisze:12.- blokada 100% przedniego mostu ( ale jeszcze nie jestem pewien)
ja to się nie znam ale czemu przód a nie tył ?
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » wt gru 04, 2007 9:52 pm

Blokada o jakiej myślę to cały kit wraz z półosiami.Po zamontowaniu most robi się prawie niezniszczalny.Jak wsadzę 100% w tylny most , a rozwalę w ciężkim terenie przód to na tyle i tak nie wyjadę , a jak padnie tył , a w przednim będzie blokada to bez większych problemów można dojechać do mety. Nie mam racji ?? ??
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt gru 04, 2007 9:57 pm

Gierek pisze:Blokada o jakiej myślę to cały kit wraz z półosiami.Po zamontowaniu most robi się prawie niezniszczalny.Jak wsadzę 100% w tylny most , a rozwalę w ciężkim terenie przód to na tyle i tak nie wyjadę , a jak padnie tył , a w przednim będzie blokada to bez większych problemów można dojechać do mety. Nie mam racji ?? ??
co do wyjechania się nie będę wypowiadał czy tył lepszy czy przód
natomiast jest teoria, że z blokadą przodu jest trochę problem ze skręcaniem :D

btw co to za blokada?
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Mad Max
 
 
Posty: 264
Rejestracja: pn lis 19, 2007 8:00 pm
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: Mad Max » wt gru 04, 2007 10:58 pm

Na PW doszło spoko :)2
"Żywot Briana"

-Mamo, czy ja mam duży nos??
-Przestań myśleć o seksie!

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » wt gru 04, 2007 11:03 pm

TRAWOLT pisze:
Gierek pisze:Blokada o jakiej myślę to cały kit wraz z półosiami.Po zamontowaniu most robi się prawie niezniszczalny.Jak wsadzę 100% w tylny most , a rozwalę w ciężkim terenie przód to na tyle i tak nie wyjadę , a jak padnie tył , a w przednim będzie blokada to bez większych problemów można dojechać do mety. Nie mam racji ?? ??
co do wyjechania się nie będę wypowiadał czy tył lepszy czy przód
natomiast jest teoria, że z blokadą przodu jest trochę problem ze skręcaniem :D

btw co to za blokada?
Jeżdziłem RR-em z taką blokadą i kieruje się normalnie.Poza tym włączasz ją tylko w razie trudności , a nie wymiatasz non-stop :wink:
Co ta za blokada dokładnie nie wiem.Cały kit z UK przychodzi no i się wkłada :)21
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr gru 05, 2007 12:32 pm

Gierek pisze:Jeżdziłem RR-em z taką blokadą i kieruje się normalnie.Poza tym włączasz ją tylko w razie trudności , a nie wymiatasz non-stop :wink:
Co ta za blokada dokładnie nie wiem.Cały kit z UK przychodzi no i się wkłada :)21
Blokada piszesz z półosiami to pewnie Maxi Drive
Tu masz trochę o najpopularniejszych blokadach w LR: http://www.lr.pl/blokady.html

Co do blokady 100% przód/tył to nie bardzo chcę się wypowiadać ale tak na szybkiego:
- przy zjeździe blokada raczej niepotrzebna
- przy podjeździe dociążony jest tył samochodu więc chyba lepiej blokadę mieć z tyłu
- na płaskim to totolotek ale mając na uwadze teorie że powinno się zapinać przed wjazdem, a nie jak się utknie to wydawałoby się lepiej z tyłu zachowując pełną manewrowość przodu.

Jak uczeni w piśmie twierdzą głównym problemem w mostach LR są dwu satelitowe dyfry, a półośki jako tako jeżdżą - 2 tonowe disco czy RR jakoś jeżdżą i można powiedzieć że 32" jest "standardem". Twój samochód raczej do ciężkich nie będzie się zaliczał a i oponki 32" to też nie jakiś ekstrem dla tych mostów, więc nie wiem czy lepszym rozwiązaniem w podobnym budżecie nie byłoby 100% tył bez półosi, a na przód np. truetrac, a z czasem można kombinować dalej. Zwróć także uwagę, że żeby mieć "niezniszczalny" przód to jest też dodatkowo mowa o wzmacnianych przegubach :D . Zresztą ja to się nie znam, więc poczytaj dział LR i popytaj tych co na tym zęby stracili. :D

PS. Jak już się zdecydujesz na tą blokadkę z UK to chętnie na PW dowiem się skąd, jak i za ile :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » śr gru 05, 2007 7:54 pm

TRAWOLT pisze:
Gierek pisze:Jeżdziłem RR-em z taką blokadą i kieruje się normalnie.Poza tym włączasz ją tylko w razie trudności , a nie wymiatasz non-stop :wink:
Co ta za blokada dokładnie nie wiem.Cały kit z UK przychodzi no i się wkłada :)21
Blokada piszesz z półosiami to pewnie Maxi Drive
Tu masz trochę o najpopularniejszych blokadach w LR: http://www.lr.pl/blokady.html

Co do blokady 100% przód/tył to nie bardzo chcę się wypowiadać ale tak na szybkiego:
- przy zjeździe blokada raczej niepotrzebna
- przy podjeździe dociążony jest tył samochodu więc chyba lepiej blokadę mieć z tyłu
- na płaskim to totolotek ale mając na uwadze teorie że powinno się zapinać przed wjazdem, a nie jak się utknie to wydawałoby się lepiej z tyłu zachowując pełną manewrowość przodu.

Jak uczeni w piśmie twierdzą głównym problemem w mostach LR są dwu satelitowe dyfry, a półośki jako tako jeżdżą - 2 tonowe disco czy RR jakoś jeżdżą i można powiedzieć że 32" jest "standardem". Twój samochód raczej do ciężkich nie będzie się zaliczał a i oponki 32" to też nie jakiś ekstrem dla tych mostów, więc nie wiem czy lepszym rozwiązaniem w podobnym budżecie nie byłoby 100% tył bez półosi, a na przód np. truetrac, a z czasem można kombinować dalej. Zwróć także uwagę, że żeby mieć "niezniszczalny" przód to jest też dodatkowo mowa o wzmacnianych przegubach :D . Zresztą ja to się nie znam, więc poczytaj dział LR i popytaj tych co na tym zęby stracili. :D

PS. Jak już się zdecydujesz na tą blokadkę z UK to chętnie na PW dowiem się skąd, jak i za ile :roll: :D
Co do tego gdzie jaka blokada będzie to muszę jeszcze pomyśleć bo to spory wydatek. Jednak wciąż z dwojga myślę ze lepsza na przodzie bo tam jest silnik i obciążenie osi większe.Co do podjazdów to w razie awarji można na wstecznym podjechać :lol:
W komplecie z blokadą jest cały dyfer ośmiosatelitowy , a może cztero a koszt to ok.5000zł.netto :o Sporo... :cry: Dlatego narazie dam se siana i zobaczymy co próby w terenie pokażą .
Ostatnio zmieniony śr gru 05, 2007 8:55 pm przez Gierek, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » śr gru 05, 2007 8:25 pm

KOLEJNY DZIEń PRAC NAD ZMOTKą - mocowanie sierżanta jako miejsce ramy przenoszące ogromne siły musi być wytrzymałe. 4 godziny roboty i niech coś spróbuje to ruszyć. Z pomocą w wycinaniu elementów układanki przyszła przecinarka plazmowa :)2
Zdjęcia z dnia dzisiejszego :)
http://gierek77.fotosik.pl/albumy/325490.html
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw gru 06, 2007 2:20 pm

twórczość ludowa widzę kwitnie :)21
motaj motaj...
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » czw gru 13, 2007 10:57 pm

ZAWIESZENIA ZAKONCZONE !!
Kilka dni , a raczej popołódni i rakieta stoi na springach.Nie było to wcale takie straszne :)21
Bez żadnych przeróbek zawiasa od RR zmotałem je z ramą Rakiety.Nawet rama Rakiety wyglądała jakby była przygotowana pod te mosty.Szerokość , miejsca mocowań radiusów i drążków tylnych.Najwięcej roboty z moc. sierżanta , a reszta to łatwizna :D
Teraz idę dalej. Zastanawiam się nad usunięciem całej karoserii i zastąpieniem jej klatką z rur pokrytą w miejscu kabiny blachą alu. Powinienem zaoszczędzić ze 300 -400kg , a to w przypadku mojego 2.8 wolnego diesla :lol: w cholerę dużo da. Czy ktoś wie ile waży karoseria z Rakiety ?? Może się uda zamknąć zmotę w 1200-1300kg. Było by fajnie :roll:
Jutro jadę po bezszfowe rury i zaczynam gięcie. Sprubuję dodać Rakiecie bardziej agresywnego wyglądu. Widzieliście jak to robi Lipu z Bangladeszu ?? :lol:
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Post autor: daniel sto » pt gru 14, 2007 6:03 am

[quote="Gierek"
Widzieliście jak to robi Lipu z Bangladeszu ?? :lol:[/quote]

Ja widziałem !! !! !! :)2 :)2 :)2
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

mazvr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 07, 2006 4:59 pm
Lokalizacja: Boguszów-Gorce

Post autor: mazvr » pt gru 14, 2007 1:09 pm

moze jakies fotki :wink:
Rocky 2.8 TDintercoler

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » pt gru 14, 2007 5:09 pm

mazvr pisze:moze jakies fotki :wink:
Dam.Aparat mi nawalił i dziś jadę po nowy :roll:
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pt gru 14, 2007 10:36 pm

TRAWOLT pisze:
Gierek pisze:12.- blokada 100% przedniego mostu ( ale jeszcze nie jestem pewien)
ja to się nie znam ale czemu przód a nie tył ?
abstrachując od zmototekstu kolegi (nie czytałem, bo za długi jak na moją starczą mini percepcję),
to całkiem poważnie Arciu, taki trend jest generalnie, ze sie teraz zakłada na przód, jeśli tylko na jedną oś.



(opowiem Ci na przykładzie auta ze stałym napędem i diff lockiem, ale nie tu).
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » śr gru 19, 2007 8:24 am

:( Czy naprawdę nikt nic nie mota/motał ?? Wrzucajcie jakieś ciekawe rzeczy.Podzielcie się doświadczeniami :)2 Może ktoś zbudował zmotę na innej bazie. Chodzi o technikę budowy. Piszcie , wklejajcie foty , opisy.Niech coś się dzieje :)2
Wieczorem kolejne moje zdjęcia.Klatka w trakcie budowy(zamiast karoserii) , oraz zaległe przednie zawieszenie. 100% LAJF :wink:
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » śr gru 19, 2007 9:10 pm

Nowe zdjęcia.Klatka.
http://gierek77.fotosik.pl/albumy/333824.html
Może jakiś komentarz , bo na odwiedziny to się chyba nie doczekam :lol:
Co wyście tutaj powymierali ?? :lol:
Jestem na odwyku!

mazvr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 07, 2006 4:59 pm
Lokalizacja: Boguszów-Gorce

Post autor: mazvr » śr gru 19, 2007 10:40 pm

ze tak powiem fura zmienila ci sie nie do poznania :wink:
Rocky 2.8 TDintercoler

Awatar użytkownika
Mad Max
 
 
Posty: 264
Rejestracja: pn lis 19, 2007 8:00 pm
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: Mad Max » śr gru 19, 2007 11:53 pm

Bardzo ładna i zgrabna kalteczka :D nawet sie świeci jakby chromowana była
"Żywot Briana"

-Mamo, czy ja mam duży nos??
-Przestań myśleć o seksie!

Awatar użytkownika
ArtekRadom
Posty: 582
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 10:55 pm
Lokalizacja: www.4x4.radom.pl
Kontaktowanie:

Post autor: ArtekRadom » pn sty 21, 2008 8:44 pm

Witam, ostatnio złapałem bakcyla po kilku przejażdżkach ze znajomymi i po ich namowach zakupiłem:
ROCKY 2.8D z 88r,
Obrazek
jestem zupełnym amatorem w tejże branży, lecz jako szczęśliwy już posiadacz terenówki myślę czy coś by nie pokombinować.
Na pierwszy plan chciałbym rzucić zawieszenie, myślałem podnieść auto o kilka centymetrów lecz w moim mieście od nikogo nic na ten temat nie mogę się dowiedzieć.
Mam nadzieję, że ktoś przeczyta te moje wypociny i podpowie coś ciekawego, czekam z niecierpliwością i pozdrawiam wszystkich, którym błotko nie jest obce.
ROCKY 2.8D '88

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt sty 22, 2008 12:31 am

Masz dobre auto, dobre opony, wiec na poczatek to zacznij jezdzic tym, co masz. Podnoszenie rocky'ego nie bedac jego swiadomym uzytkownikiem jest bez sensu....

Awatar użytkownika
ArtekRadom
Posty: 582
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 10:55 pm
Lokalizacja: www.4x4.radom.pl
Kontaktowanie:

Post autor: ArtekRadom » wt sty 22, 2008 8:14 am

Misiek Bielsko pisze:Masz dobre auto, dobre opony, wiec na poczatek to zacznij jezdzic tym, co masz. Podnoszenie rocky'ego nie bedac jego swiadomym uzytkownikiem jest bez sensu....
Dzięki za rade, tak zrobię pośmigam troszkę tak jak jest, auto na razie mnie nie zawiodło. Mamy tu u nas w Radomiu tor off-roadowy, troszke potrenuje, a potem sie zobaczy.
Pozdrawiam
ROCKY 2.8D '88

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » wt sty 22, 2008 8:21 am

Jak poobrywasz te plastiki na zderzaku to możesz się zacząć zastanawiać co dalej 8)
Zdrapek i poharatka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość