
Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.
Moderator: s3R
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.
Bezsensowne może też wrzucajcie, niech będą przestrogą 

Podziękowania dla Miśka za ten temat! 
No to jazda!!!
Z miesiąc temu nabyłem Rakietę 2.8D z 84r. Auto totalnie normalne , fabryczne , bez żadnych przeróbek. Wjechałem w las i ... zawisnąłem w pierwszym rowie
Prawy przód i lewy tył w powietrzu - koniec jazdy. Zacząłem kombinować co by tu przemotać , coby autko usprawnić. Po trzech tygodniach rozmyślań nastąpiła faza czynów
Krótki opis przeróbek które zostaną po kolei wdrożone w życie mojej Rakiety
1. -zmiana mostów na mosty z RR przeł 3.54 - pozwolą na zał opon 32" bez strat na mocy
2.-razem z mostami w komplecie sprężyny , przód - radiusy i panhard , tył -dwa drążki wleczone i sierżant
3.- amortyzatory o skoku 35-40cm (jakiej firmy jeszcze nie wiem )
4.- wąs obniżający panharda o 10cm
5.-przedni most zamontowany będzie 12cm bliżej przodu - co zaowocuje lepszym rozkładem mas i większą stabilnością zmotki
- rozstaw osi 91"
6.- rama skrócona z przodu i z tyłu - zero zwisów , kąt natarcia i zejścia bez ograniczeń
7.-karoseria skrócona , obcięta za drzwiami , otwarta paka
8..- klatka zewnętrzna z rur 50mm , progi z rur 50mm
9.- zderzaki p. i t. z profili zamkniętych wystające po 2cm poza średnicę kół
10 .- winda przód i tył (nie wiem jakie windy kupić - doradzcie coś
)
11.- snorkel i wydech na górze
12.- blokada 100% przedniego mostu ( ale jeszcze nie jestem pewien)
No i to by było na tyle
Tył mam już prawie gotowy
Jak położę moją małą spać to wrzucę zdjęcia z postępu prac
A
Byłbym zapomniał o systemie samopoziomującym zmotę na trawersach

....No po ciężkim boju córa śpi...
Tu jest link do zdjęć z cięcia , gięcia i spawania , a także próba zawieszenia tylnego po zmotaniu do Rakiety -po 60cm brakło mi podnośnika , a rama trzyma poziom - będzie robić
http://gierek77.fotosik.pl/albumy/321399.html
W miarę postępu dodam nowe zdjęcia

No to jazda!!!
Z miesiąc temu nabyłem Rakietę 2.8D z 84r. Auto totalnie normalne , fabryczne , bez żadnych przeróbek. Wjechałem w las i ... zawisnąłem w pierwszym rowie


Krótki opis przeróbek które zostaną po kolei wdrożone w życie mojej Rakiety
1. -zmiana mostów na mosty z RR przeł 3.54 - pozwolą na zał opon 32" bez strat na mocy
2.-razem z mostami w komplecie sprężyny , przód - radiusy i panhard , tył -dwa drążki wleczone i sierżant
3.- amortyzatory o skoku 35-40cm (jakiej firmy jeszcze nie wiem )
4.- wąs obniżający panharda o 10cm
5.-przedni most zamontowany będzie 12cm bliżej przodu - co zaowocuje lepszym rozkładem mas i większą stabilnością zmotki

6.- rama skrócona z przodu i z tyłu - zero zwisów , kąt natarcia i zejścia bez ograniczeń
7.-karoseria skrócona , obcięta za drzwiami , otwarta paka
8..- klatka zewnętrzna z rur 50mm , progi z rur 50mm
9.- zderzaki p. i t. z profili zamkniętych wystające po 2cm poza średnicę kół
10 .- winda przód i tył (nie wiem jakie windy kupić - doradzcie coś

11.- snorkel i wydech na górze
12.- blokada 100% przedniego mostu ( ale jeszcze nie jestem pewien)
No i to by było na tyle

Tył mam już prawie gotowy

Jak położę moją małą spać to wrzucę zdjęcia z postępu prac
A




....No po ciężkim boju córa śpi...

Tu jest link do zdjęć z cięcia , gięcia i spawania , a także próba zawieszenia tylnego po zmotaniu do Rakiety -po 60cm brakło mi podnośnika , a rama trzyma poziom - będzie robić

http://gierek77.fotosik.pl/albumy/321399.html
W miarę postępu dodam nowe zdjęcia

Jestem na odwyku!
Blokada o jakiej myślę to cały kit wraz z półosiami.Po zamontowaniu most robi się prawie niezniszczalny.Jak wsadzę 100% w tylny most , a rozwalę w ciężkim terenie przód to na tyle i tak nie wyjadę , a jak padnie tył , a w przednim będzie blokada to bez większych problemów można dojechać do mety. Nie mam racji



Jestem na odwyku!
co do wyjechania się nie będę wypowiadał czy tył lepszy czy przódGierek pisze:Blokada o jakiej myślę to cały kit wraz z półosiami.Po zamontowaniu most robi się prawie niezniszczalny.Jak wsadzę 100% w tylny most , a rozwalę w ciężkim terenie przód to na tyle i tak nie wyjadę , a jak padnie tył , a w przednim będzie blokada to bez większych problemów można dojechać do mety. Nie mam racji![]()
natomiast jest teoria, że z blokadą przodu jest trochę problem ze skręcaniem

btw co to za blokada?
LR Rendzi stajla 

Jeżdziłem RR-em z taką blokadą i kieruje się normalnie.Poza tym włączasz ją tylko w razie trudności , a nie wymiatasz non-stopTRAWOLT pisze:co do wyjechania się nie będę wypowiadał czy tył lepszy czy przódGierek pisze:Blokada o jakiej myślę to cały kit wraz z półosiami.Po zamontowaniu most robi się prawie niezniszczalny.Jak wsadzę 100% w tylny most , a rozwalę w ciężkim terenie przód to na tyle i tak nie wyjadę , a jak padnie tył , a w przednim będzie blokada to bez większych problemów można dojechać do mety. Nie mam racji![]()
natomiast jest teoria, że z blokadą przodu jest trochę problem ze skręcaniem![]()
btw co to za blokada?

Co ta za blokada dokładnie nie wiem.Cały kit z UK przychodzi no i się wkłada

Jestem na odwyku!
Blokada piszesz z półosiami to pewnie Maxi DriveGierek pisze:Jeżdziłem RR-em z taką blokadą i kieruje się normalnie.Poza tym włączasz ją tylko w razie trudności , a nie wymiatasz non-stop![]()
Co ta za blokada dokładnie nie wiem.Cały kit z UK przychodzi no i się wkłada
Tu masz trochę o najpopularniejszych blokadach w LR: http://www.lr.pl/blokady.html
Co do blokady 100% przód/tył to nie bardzo chcę się wypowiadać ale tak na szybkiego:
- przy zjeździe blokada raczej niepotrzebna
- przy podjeździe dociążony jest tył samochodu więc chyba lepiej blokadę mieć z tyłu
- na płaskim to totolotek ale mając na uwadze teorie że powinno się zapinać przed wjazdem, a nie jak się utknie to wydawałoby się lepiej z tyłu zachowując pełną manewrowość przodu.
Jak uczeni w piśmie twierdzą głównym problemem w mostach LR są dwu satelitowe dyfry, a półośki jako tako jeżdżą - 2 tonowe disco czy RR jakoś jeżdżą i można powiedzieć że 32" jest "standardem". Twój samochód raczej do ciężkich nie będzie się zaliczał a i oponki 32" to też nie jakiś ekstrem dla tych mostów, więc nie wiem czy lepszym rozwiązaniem w podobnym budżecie nie byłoby 100% tył bez półosi, a na przód np. truetrac, a z czasem można kombinować dalej. Zwróć także uwagę, że żeby mieć "niezniszczalny" przód to jest też dodatkowo mowa o wzmacnianych przegubach


PS. Jak już się zdecydujesz na tą blokadkę z UK to chętnie na PW dowiem się skąd, jak i za ile


LR Rendzi stajla 

Co do tego gdzie jaka blokada będzie to muszę jeszcze pomyśleć bo to spory wydatek. Jednak wciąż z dwojga myślę ze lepsza na przodzie bo tam jest silnik i obciążenie osi większe.Co do podjazdów to w razie awarji można na wstecznym podjechaćTRAWOLT pisze:Blokada piszesz z półosiami to pewnie Maxi DriveGierek pisze:Jeżdziłem RR-em z taką blokadą i kieruje się normalnie.Poza tym włączasz ją tylko w razie trudności , a nie wymiatasz non-stop![]()
Co ta za blokada dokładnie nie wiem.Cały kit z UK przychodzi no i się wkłada
Tu masz trochę o najpopularniejszych blokadach w LR: http://www.lr.pl/blokady.html
Co do blokady 100% przód/tył to nie bardzo chcę się wypowiadać ale tak na szybkiego:
- przy zjeździe blokada raczej niepotrzebna
- przy podjeździe dociążony jest tył samochodu więc chyba lepiej blokadę mieć z tyłu
- na płaskim to totolotek ale mając na uwadze teorie że powinno się zapinać przed wjazdem, a nie jak się utknie to wydawałoby się lepiej z tyłu zachowując pełną manewrowość przodu.
Jak uczeni w piśmie twierdzą głównym problemem w mostach LR są dwu satelitowe dyfry, a półośki jako tako jeżdżą - 2 tonowe disco czy RR jakoś jeżdżą i można powiedzieć że 32" jest "standardem". Twój samochód raczej do ciężkich nie będzie się zaliczał a i oponki 32" to też nie jakiś ekstrem dla tych mostów, więc nie wiem czy lepszym rozwiązaniem w podobnym budżecie nie byłoby 100% tył bez półosi, a na przód np. truetrac, a z czasem można kombinować dalej. Zwróć także uwagę, że żeby mieć "niezniszczalny" przód to jest też dodatkowo mowa o wzmacnianych przegubach. Zresztą ja to się nie znam, więc poczytaj dział LR i popytaj tych co na tym zęby stracili.
![]()
PS. Jak już się zdecydujesz na tą blokadkę z UK to chętnie na PW dowiem się skąd, jak i za ile![]()

W komplecie z blokadą jest cały dyfer ośmiosatelitowy , a może cztero a koszt to ok.5000zł.netto


Ostatnio zmieniony śr gru 05, 2007 8:55 pm przez Gierek, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem na odwyku!
KOLEJNY DZIEń PRAC NAD ZMOTKą - mocowanie sierżanta jako miejsce ramy przenoszące ogromne siły musi być wytrzymałe. 4 godziny roboty i niech coś spróbuje to ruszyć. Z pomocą w wycinaniu elementów układanki przyszła przecinarka plazmowa 
Zdjęcia z dnia dzisiejszego
http://gierek77.fotosik.pl/albumy/325490.html

Zdjęcia z dnia dzisiejszego

http://gierek77.fotosik.pl/albumy/325490.html
Jestem na odwyku!
ZAWIESZENIA ZAKONCZONE
Kilka dni , a raczej popołódni i rakieta stoi na springach.Nie było to wcale takie straszne
Bez żadnych przeróbek zawiasa od RR zmotałem je z ramą Rakiety.Nawet rama Rakiety wyglądała jakby była przygotowana pod te mosty.Szerokość , miejsca mocowań radiusów i drążków tylnych.Najwięcej roboty z moc. sierżanta , a reszta to łatwizna
Teraz idę dalej. Zastanawiam się nad usunięciem całej karoserii i zastąpieniem jej klatką z rur pokrytą w miejscu kabiny blachą alu. Powinienem zaoszczędzić ze 300 -400kg , a to w przypadku mojego 2.8 wolnego diesla
w cholerę dużo da. Czy ktoś wie ile waży karoseria z Rakiety
Może się uda zamknąć zmotę w 1200-1300kg. Było by fajnie 
Jutro jadę po bezszfowe rury i zaczynam gięcie. Sprubuję dodać Rakiecie bardziej agresywnego wyglądu. Widzieliście jak to robi Lipu z Bangladeszu


Kilka dni , a raczej popołódni i rakieta stoi na springach.Nie było to wcale takie straszne

Bez żadnych przeróbek zawiasa od RR zmotałem je z ramą Rakiety.Nawet rama Rakiety wyglądała jakby była przygotowana pod te mosty.Szerokość , miejsca mocowań radiusów i drążków tylnych.Najwięcej roboty z moc. sierżanta , a reszta to łatwizna

Teraz idę dalej. Zastanawiam się nad usunięciem całej karoserii i zastąpieniem jej klatką z rur pokrytą w miejscu kabiny blachą alu. Powinienem zaoszczędzić ze 300 -400kg , a to w przypadku mojego 2.8 wolnego diesla



Jutro jadę po bezszfowe rury i zaczynam gięcie. Sprubuję dodać Rakiecie bardziej agresywnego wyglądu. Widzieliście jak to robi Lipu z Bangladeszu


Jestem na odwyku!
- daniel sto
-
- Posty: 1044
- Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
- Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23
abstrachując od zmototekstu kolegi (nie czytałem, bo za długi jak na moją starczą mini percepcję),TRAWOLT pisze:ja to się nie znam ale czemu przód a nie tył ?Gierek pisze:12.- blokada 100% przedniego mostu ( ale jeszcze nie jestem pewien)
to całkiem poważnie Arciu, taki trend jest generalnie, ze sie teraz zakłada na przód, jeśli tylko na jedną oś.
(opowiem Ci na przykładzie auta ze stałym napędem i diff lockiem, ale nie tu).
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi




Wieczorem kolejne moje zdjęcia.Klatka w trakcie budowy(zamiast karoserii) , oraz zaległe przednie zawieszenie. 100% LAJF

Jestem na odwyku!
Nowe zdjęcia.Klatka.
http://gierek77.fotosik.pl/albumy/333824.html
Może jakiś komentarz , bo na odwiedziny to się chyba nie doczekam
Co wyście tutaj powymierali

http://gierek77.fotosik.pl/albumy/333824.html
Może jakiś komentarz , bo na odwiedziny to się chyba nie doczekam

Co wyście tutaj powymierali


Jestem na odwyku!
- ArtekRadom
- Posty: 582
- Rejestracja: ndz sty 20, 2008 10:55 pm
- Lokalizacja: www.4x4.radom.pl
- Kontaktowanie:
Witam, ostatnio złapałem bakcyla po kilku przejażdżkach ze znajomymi i po ich namowach zakupiłem:
ROCKY 2.8D z 88r,

jestem zupełnym amatorem w tejże branży, lecz jako szczęśliwy już posiadacz terenówki myślę czy coś by nie pokombinować.
Na pierwszy plan chciałbym rzucić zawieszenie, myślałem podnieść auto o kilka centymetrów lecz w moim mieście od nikogo nic na ten temat nie mogę się dowiedzieć.
Mam nadzieję, że ktoś przeczyta te moje wypociny i podpowie coś ciekawego, czekam z niecierpliwością i pozdrawiam wszystkich, którym błotko nie jest obce.
ROCKY 2.8D z 88r,

jestem zupełnym amatorem w tejże branży, lecz jako szczęśliwy już posiadacz terenówki myślę czy coś by nie pokombinować.
Na pierwszy plan chciałbym rzucić zawieszenie, myślałem podnieść auto o kilka centymetrów lecz w moim mieście od nikogo nic na ten temat nie mogę się dowiedzieć.
Mam nadzieję, że ktoś przeczyta te moje wypociny i podpowie coś ciekawego, czekam z niecierpliwością i pozdrawiam wszystkich, którym błotko nie jest obce.
ROCKY 2.8D '88
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
- ArtekRadom
- Posty: 582
- Rejestracja: ndz sty 20, 2008 10:55 pm
- Lokalizacja: www.4x4.radom.pl
- Kontaktowanie:
Dzięki za rade, tak zrobię pośmigam troszkę tak jak jest, auto na razie mnie nie zawiodło. Mamy tu u nas w Radomiu tor off-roadowy, troszke potrenuje, a potem sie zobaczy.Misiek Bielsko pisze:Masz dobre auto, dobre opony, wiec na poczatek to zacznij jezdzic tym, co masz. Podnoszenie rocky'ego nie bedac jego swiadomym uzytkownikiem jest bez sensu....
Pozdrawiam
ROCKY 2.8D '88
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość