Strona 1 z 10

Nasze zmoty, czyli zdjęcia i opisy przeróbek sensownych.

: wt gru 04, 2007 6:42 pm
autor: Misiek Bielsko
Bezsensowne może też wrzucajcie, niech będą przestrogą :)21

: wt gru 04, 2007 7:43 pm
autor: Gierek
Podziękowania dla Miśka za ten temat! :)2
No to jazda!!!
Z miesiąc temu nabyłem Rakietę 2.8D z 84r. Auto totalnie normalne , fabryczne , bez żadnych przeróbek. Wjechałem w las i ... zawisnąłem w pierwszym rowie :)3 Prawy przód i lewy tył w powietrzu - koniec jazdy. Zacząłem kombinować co by tu przemotać , coby autko usprawnić. Po trzech tygodniach rozmyślań nastąpiła faza czynów :)23
Krótki opis przeróbek które zostaną po kolei wdrożone w życie mojej Rakiety
1. -zmiana mostów na mosty z RR przeł 3.54 - pozwolą na zał opon 32" bez strat na mocy
2.-razem z mostami w komplecie sprężyny , przód - radiusy i panhard , tył -dwa drążki wleczone i sierżant
3.- amortyzatory o skoku 35-40cm (jakiej firmy jeszcze nie wiem )
4.- wąs obniżający panharda o 10cm
5.-przedni most zamontowany będzie 12cm bliżej przodu - co zaowocuje lepszym rozkładem mas i większą stabilnością zmotki :) - rozstaw osi 91"
6.- rama skrócona z przodu i z tyłu - zero zwisów , kąt natarcia i zejścia bez ograniczeń
7.-karoseria skrócona , obcięta za drzwiami , otwarta paka
8..- klatka zewnętrzna z rur 50mm , progi z rur 50mm
9.- zderzaki p. i t. z profili zamkniętych wystające po 2cm poza średnicę kół
10 .- winda przód i tył (nie wiem jakie windy kupić - doradzcie coś :D )
11.- snorkel i wydech na górze
12.- blokada 100% przedniego mostu ( ale jeszcze nie jestem pewien)
No i to by było na tyle :)21
Tył mam już prawie gotowy :)23
Jak położę moją małą spać to wrzucę zdjęcia z postępu prac
A !! !! Byłbym zapomniał o systemie samopoziomującym zmotę na trawersach :lol: :wink:
....No po ciężkim boju córa śpi... :D
Tu jest link do zdjęć z cięcia , gięcia i spawania , a także próba zawieszenia tylnego po zmotaniu do Rakiety -po 60cm brakło mi podnośnika , a rama trzyma poziom - będzie robić :)23
http://gierek77.fotosik.pl/albumy/321399.html
W miarę postępu dodam nowe zdjęcia 8)

: wt gru 04, 2007 9:40 pm
autor: Gierek
Prośba do administratorów - ODBLOKUJCIE MOJE PW :roll:
Już działa :)2

: wt gru 04, 2007 9:44 pm
autor: TRAWOLT
Gierek pisze:12.- blokada 100% przedniego mostu ( ale jeszcze nie jestem pewien)
ja to się nie znam ale czemu przód a nie tył ?

: wt gru 04, 2007 9:52 pm
autor: Gierek
Blokada o jakiej myślę to cały kit wraz z półosiami.Po zamontowaniu most robi się prawie niezniszczalny.Jak wsadzę 100% w tylny most , a rozwalę w ciężkim terenie przód to na tyle i tak nie wyjadę , a jak padnie tył , a w przednim będzie blokada to bez większych problemów można dojechać do mety. Nie mam racji ?? ??

: wt gru 04, 2007 9:57 pm
autor: TRAWOLT
Gierek pisze:Blokada o jakiej myślę to cały kit wraz z półosiami.Po zamontowaniu most robi się prawie niezniszczalny.Jak wsadzę 100% w tylny most , a rozwalę w ciężkim terenie przód to na tyle i tak nie wyjadę , a jak padnie tył , a w przednim będzie blokada to bez większych problemów można dojechać do mety. Nie mam racji ?? ??
co do wyjechania się nie będę wypowiadał czy tył lepszy czy przód
natomiast jest teoria, że z blokadą przodu jest trochę problem ze skręcaniem :D

btw co to za blokada?

: wt gru 04, 2007 10:58 pm
autor: Mad Max
Na PW doszło spoko :)2

: wt gru 04, 2007 11:03 pm
autor: Gierek
TRAWOLT pisze:
Gierek pisze:Blokada o jakiej myślę to cały kit wraz z półosiami.Po zamontowaniu most robi się prawie niezniszczalny.Jak wsadzę 100% w tylny most , a rozwalę w ciężkim terenie przód to na tyle i tak nie wyjadę , a jak padnie tył , a w przednim będzie blokada to bez większych problemów można dojechać do mety. Nie mam racji ?? ??
co do wyjechania się nie będę wypowiadał czy tył lepszy czy przód
natomiast jest teoria, że z blokadą przodu jest trochę problem ze skręcaniem :D

btw co to za blokada?
Jeżdziłem RR-em z taką blokadą i kieruje się normalnie.Poza tym włączasz ją tylko w razie trudności , a nie wymiatasz non-stop :wink:
Co ta za blokada dokładnie nie wiem.Cały kit z UK przychodzi no i się wkłada :)21

: śr gru 05, 2007 12:32 pm
autor: TRAWOLT
Gierek pisze:Jeżdziłem RR-em z taką blokadą i kieruje się normalnie.Poza tym włączasz ją tylko w razie trudności , a nie wymiatasz non-stop :wink:
Co ta za blokada dokładnie nie wiem.Cały kit z UK przychodzi no i się wkłada :)21
Blokada piszesz z półosiami to pewnie Maxi Drive
Tu masz trochę o najpopularniejszych blokadach w LR: http://www.lr.pl/blokady.html

Co do blokady 100% przód/tył to nie bardzo chcę się wypowiadać ale tak na szybkiego:
- przy zjeździe blokada raczej niepotrzebna
- przy podjeździe dociążony jest tył samochodu więc chyba lepiej blokadę mieć z tyłu
- na płaskim to totolotek ale mając na uwadze teorie że powinno się zapinać przed wjazdem, a nie jak się utknie to wydawałoby się lepiej z tyłu zachowując pełną manewrowość przodu.

Jak uczeni w piśmie twierdzą głównym problemem w mostach LR są dwu satelitowe dyfry, a półośki jako tako jeżdżą - 2 tonowe disco czy RR jakoś jeżdżą i można powiedzieć że 32" jest "standardem". Twój samochód raczej do ciężkich nie będzie się zaliczał a i oponki 32" to też nie jakiś ekstrem dla tych mostów, więc nie wiem czy lepszym rozwiązaniem w podobnym budżecie nie byłoby 100% tył bez półosi, a na przód np. truetrac, a z czasem można kombinować dalej. Zwróć także uwagę, że żeby mieć "niezniszczalny" przód to jest też dodatkowo mowa o wzmacnianych przegubach :D . Zresztą ja to się nie znam, więc poczytaj dział LR i popytaj tych co na tym zęby stracili. :D

PS. Jak już się zdecydujesz na tą blokadkę z UK to chętnie na PW dowiem się skąd, jak i za ile :roll: :D

: śr gru 05, 2007 7:54 pm
autor: Gierek
TRAWOLT pisze:
Gierek pisze:Jeżdziłem RR-em z taką blokadą i kieruje się normalnie.Poza tym włączasz ją tylko w razie trudności , a nie wymiatasz non-stop :wink:
Co ta za blokada dokładnie nie wiem.Cały kit z UK przychodzi no i się wkłada :)21
Blokada piszesz z półosiami to pewnie Maxi Drive
Tu masz trochę o najpopularniejszych blokadach w LR: http://www.lr.pl/blokady.html

Co do blokady 100% przód/tył to nie bardzo chcę się wypowiadać ale tak na szybkiego:
- przy zjeździe blokada raczej niepotrzebna
- przy podjeździe dociążony jest tył samochodu więc chyba lepiej blokadę mieć z tyłu
- na płaskim to totolotek ale mając na uwadze teorie że powinno się zapinać przed wjazdem, a nie jak się utknie to wydawałoby się lepiej z tyłu zachowując pełną manewrowość przodu.

Jak uczeni w piśmie twierdzą głównym problemem w mostach LR są dwu satelitowe dyfry, a półośki jako tako jeżdżą - 2 tonowe disco czy RR jakoś jeżdżą i można powiedzieć że 32" jest "standardem". Twój samochód raczej do ciężkich nie będzie się zaliczał a i oponki 32" to też nie jakiś ekstrem dla tych mostów, więc nie wiem czy lepszym rozwiązaniem w podobnym budżecie nie byłoby 100% tył bez półosi, a na przód np. truetrac, a z czasem można kombinować dalej. Zwróć także uwagę, że żeby mieć "niezniszczalny" przód to jest też dodatkowo mowa o wzmacnianych przegubach :D . Zresztą ja to się nie znam, więc poczytaj dział LR i popytaj tych co na tym zęby stracili. :D

PS. Jak już się zdecydujesz na tą blokadkę z UK to chętnie na PW dowiem się skąd, jak i za ile :roll: :D
Co do tego gdzie jaka blokada będzie to muszę jeszcze pomyśleć bo to spory wydatek. Jednak wciąż z dwojga myślę ze lepsza na przodzie bo tam jest silnik i obciążenie osi większe.Co do podjazdów to w razie awarji można na wstecznym podjechać :lol:
W komplecie z blokadą jest cały dyfer ośmiosatelitowy , a może cztero a koszt to ok.5000zł.netto :o Sporo... :cry: Dlatego narazie dam se siana i zobaczymy co próby w terenie pokażą .

: śr gru 05, 2007 8:25 pm
autor: Gierek
KOLEJNY DZIEń PRAC NAD ZMOTKą - mocowanie sierżanta jako miejsce ramy przenoszące ogromne siły musi być wytrzymałe. 4 godziny roboty i niech coś spróbuje to ruszyć. Z pomocą w wycinaniu elementów układanki przyszła przecinarka plazmowa :)2
Zdjęcia z dnia dzisiejszego :)
http://gierek77.fotosik.pl/albumy/325490.html

: czw gru 06, 2007 2:20 pm
autor: s3R
twórczość ludowa widzę kwitnie :)21
motaj motaj...

: czw gru 13, 2007 10:57 pm
autor: Gierek
ZAWIESZENIA ZAKONCZONE !!
Kilka dni , a raczej popołódni i rakieta stoi na springach.Nie było to wcale takie straszne :)21
Bez żadnych przeróbek zawiasa od RR zmotałem je z ramą Rakiety.Nawet rama Rakiety wyglądała jakby była przygotowana pod te mosty.Szerokość , miejsca mocowań radiusów i drążków tylnych.Najwięcej roboty z moc. sierżanta , a reszta to łatwizna :D
Teraz idę dalej. Zastanawiam się nad usunięciem całej karoserii i zastąpieniem jej klatką z rur pokrytą w miejscu kabiny blachą alu. Powinienem zaoszczędzić ze 300 -400kg , a to w przypadku mojego 2.8 wolnego diesla :lol: w cholerę dużo da. Czy ktoś wie ile waży karoseria z Rakiety ?? Może się uda zamknąć zmotę w 1200-1300kg. Było by fajnie :roll:
Jutro jadę po bezszfowe rury i zaczynam gięcie. Sprubuję dodać Rakiecie bardziej agresywnego wyglądu. Widzieliście jak to robi Lipu z Bangladeszu ?? :lol:

: pt gru 14, 2007 6:03 am
autor: daniel sto
[quote="Gierek"
Widzieliście jak to robi Lipu z Bangladeszu ?? :lol:[/quote]

Ja widziałem !! !! !! :)2 :)2 :)2

: pt gru 14, 2007 1:09 pm
autor: mazvr
moze jakies fotki :wink:

: pt gru 14, 2007 5:09 pm
autor: Gierek
mazvr pisze:moze jakies fotki :wink:
Dam.Aparat mi nawalił i dziś jadę po nowy :roll:

: pt gru 14, 2007 10:36 pm
autor: darkman
TRAWOLT pisze:
Gierek pisze:12.- blokada 100% przedniego mostu ( ale jeszcze nie jestem pewien)
ja to się nie znam ale czemu przód a nie tył ?
abstrachując od zmototekstu kolegi (nie czytałem, bo za długi jak na moją starczą mini percepcję),
to całkiem poważnie Arciu, taki trend jest generalnie, ze sie teraz zakłada na przód, jeśli tylko na jedną oś.



(opowiem Ci na przykładzie auta ze stałym napędem i diff lockiem, ale nie tu).

: śr gru 19, 2007 8:24 am
autor: Gierek
:( Czy naprawdę nikt nic nie mota/motał ?? Wrzucajcie jakieś ciekawe rzeczy.Podzielcie się doświadczeniami :)2 Może ktoś zbudował zmotę na innej bazie. Chodzi o technikę budowy. Piszcie , wklejajcie foty , opisy.Niech coś się dzieje :)2
Wieczorem kolejne moje zdjęcia.Klatka w trakcie budowy(zamiast karoserii) , oraz zaległe przednie zawieszenie. 100% LAJF :wink:

: śr gru 19, 2007 9:10 pm
autor: Gierek
Nowe zdjęcia.Klatka.
http://gierek77.fotosik.pl/albumy/333824.html
Może jakiś komentarz , bo na odwiedziny to się chyba nie doczekam :lol:
Co wyście tutaj powymierali ?? :lol:

: śr gru 19, 2007 10:40 pm
autor: mazvr
ze tak powiem fura zmienila ci sie nie do poznania :wink:

: śr gru 19, 2007 11:53 pm
autor: Mad Max
Bardzo ładna i zgrabna kalteczka :D nawet sie świeci jakby chromowana była

: pn sty 21, 2008 8:44 pm
autor: ArtekRadom
Witam, ostatnio złapałem bakcyla po kilku przejażdżkach ze znajomymi i po ich namowach zakupiłem:
ROCKY 2.8D z 88r,
Obrazek
jestem zupełnym amatorem w tejże branży, lecz jako szczęśliwy już posiadacz terenówki myślę czy coś by nie pokombinować.
Na pierwszy plan chciałbym rzucić zawieszenie, myślałem podnieść auto o kilka centymetrów lecz w moim mieście od nikogo nic na ten temat nie mogę się dowiedzieć.
Mam nadzieję, że ktoś przeczyta te moje wypociny i podpowie coś ciekawego, czekam z niecierpliwością i pozdrawiam wszystkich, którym błotko nie jest obce.

: wt sty 22, 2008 12:31 am
autor: Misiek Bielsko
Masz dobre auto, dobre opony, wiec na poczatek to zacznij jezdzic tym, co masz. Podnoszenie rocky'ego nie bedac jego swiadomym uzytkownikiem jest bez sensu....

: wt sty 22, 2008 8:14 am
autor: ArtekRadom
Misiek Bielsko pisze:Masz dobre auto, dobre opony, wiec na poczatek to zacznij jezdzic tym, co masz. Podnoszenie rocky'ego nie bedac jego swiadomym uzytkownikiem jest bez sensu....
Dzięki za rade, tak zrobię pośmigam troszkę tak jak jest, auto na razie mnie nie zawiodło. Mamy tu u nas w Radomiu tor off-roadowy, troszke potrenuje, a potem sie zobaczy.
Pozdrawiam

: wt sty 22, 2008 8:21 am
autor: s3R
Jak poobrywasz te plastiki na zderzaku to możesz się zacząć zastanawiać co dalej 8)