Nieduży body lifcik Ferki

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Nieduży body lifcik Ferki

Post autor: vandall1 » sob mar 08, 2008 4:59 pm

Chcę zmienić ogumienie na 235/75/15 i o ile wiem trzeba w takim wypadku nieco podrzucić do góry nadwozie /zawieszenie bez zmian/.
Jaki minimalny lift jest konieczny w tym wypadku?Czy 2.5 cm wystarcza?
Po przeszukaniu forum-nie mam jednoznacznej odpowiedzi :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

randallek
Posty: 502
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 7:27 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: randallek » sob mar 08, 2008 5:27 pm

o ile wiadomo to maksymalny rozmiar ktory wchodzi bez liftu to wlasnie 235/75/r15, jesli nie masz klapnietych resorow :)21
pozdro

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » sob mar 08, 2008 8:34 pm

2,5 wystarcza i bardzo latwo zrobic bo nic nie trzeba motac z chlodnica itp.
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
dawid_wroc
 
 
Posty: 197
Rejestracja: pt sty 12, 2007 1:43 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: dawid_wroc » sob mar 08, 2008 11:14 pm

ja niby tez po przeczytaniu wszystkich postów o lifcie zabrałem sie za motanie rakiety...
dodałem dystanse z ertalonu 3 cm.
Miało być "bez niczego... z palcem po łokieć...pełen luzik..."-a okazało sie ze: osłona wiatraka- do zmiany, drążek reduktora również musi zostać zmieniony bo napęd przez reduktor nie wchodzi, linka od "ssania" jakimś cudem również musiała być poluzowana...
Posty na forum to jedno a motanie i rzeczywistość w garażu to drugie ;)
miłej końfrontacji z rzeczywistością w trakcie motania ;)
takie tam jeżdżenie gdzie dróg nie ma....

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob mar 08, 2008 11:32 pm

Problem jest po prostu taki,że klocki dystansowe muszę przygotować wcześniej i całą operację zrobić za jednym podejściem.
Resory?Hmmm...nie znam wymiaru kontrolnego,ale nie są przegięte.
dawid_wroc:chodzi o Ferkę,a ta się różni od rakiety.
Chyba więc skończę na 2.5cm :roll: Też,aby nie zwalniać zbytnio na zakrętach :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » ndz mar 09, 2008 12:00 am

Z tego co wiem to 225/75/15 to jest rozmiar fabryczny więc 235/75/15 musi wejść bez żadnych modyfikacji.
gg 3041301

Awatar użytkownika
dawid_wroc
 
 
Posty: 197
Rejestracja: pt sty 12, 2007 1:43 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: dawid_wroc » ndz mar 09, 2008 12:36 am

teoretycznie niby i ferka i rakieta do 4 cm miała iść łatwo......
jednak życie weryfikuje :)
takie tam jeżdżenie gdzie dróg nie ma....

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz mar 09, 2008 1:56 am

Koni pisze:Z tego co wiem to 225/75/15 to jest rozmiar fabryczny więc 235/75/15 musi wejść bez żadnych modyfikacji.
Dopuszczalny wymiar fabryczny to: 225/70/15-zatem niższa.
Z pobieżnych wyliczeń wychodzi,że w porównaniu do 235/75-25mm liftu to wystarczające minimum.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

randallek
Posty: 502
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 7:27 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: randallek » ndz mar 09, 2008 10:50 am

Koni pisze:Z tego co wiem to 225/75/15 to jest rozmiar fabryczny więc 235/75/15 musi wejść bez żadnych modyfikacji.
u mnie w oryginalnym manualu (tak, tak posiadam takowy :)21 ) jest napisane że fabryczny rozmiar to 195/65/r15 , ale to w nowszych ferozach były większe - 220/70/r15

Khadd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 11:38 am
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: Khadd » ndz mar 09, 2008 12:16 pm

u mnie 235/75/15 nalewki fedimu weszły bez liftu i generalnie nic nie obciera - konieczne było jedynie przycięcie nakładek na zderzaku :)

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » ndz mar 09, 2008 9:06 pm

Eeech.
Feroza to feroza a rocky to rocky.
W ferozie przy 2,5 cm. bodyliftu nic nie tezeba przerabiac z wentylatorem, rury od wlewu paliwa tez wystarczy, drazka od reduktora tez nie trzeba przerabiac. Problemem moze byc estetyczny montaz fabrycznych zderzakow. Ja nie mialem ich wcale, przedni grill przykrecilem w otwory przeznaczone do zderzaka i bylo ok.
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn mar 10, 2008 12:56 am

randallek pisze:...............
u mnie w oryginalnym manualu (tak, tak posiadam takowy :)21 ) jest napisane że fabryczny rozmiar to 195/65/r15 , ale to w nowszych ferozach były większe - 220/70/r15
Oczywiście masz rację:195/65/15 to wymiar standartowy,ale w moim "manualu"/czyli zwykłej instr obsługi/podają jeszcze 225/70/15 i ja to traktuję jako maksimum bez liftu.
Znakiem tego leciem na 2.5 :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
youlo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 10:26 pm
Lokalizacja: Sanok Podkarpacie

Re: Nieduży body lifcik Ferki

Post autor: youlo » śr lut 11, 2009 12:24 pm

Napisz na jakie problemy napotkales podczas lifciku :) moze jakies fotki zostały :) no i czy te 2,5 wystarcza....
Cherokee Sport -- L6 - 4.0L vin S 242ci - MFI GAS OHV
--
K160 3,3D
BRONCO II (89)

Awatar użytkownika
karaś
Posty: 461
Rejestracja: pn paź 17, 2005 11:39 am
Lokalizacja: włocławek

Re: Nieduży body lifcik Ferki

Post autor: karaś » śr lut 11, 2009 6:21 pm

Witam,u mnie jest zrobione 3cm liftu.Nic sie nie dzieje,wszystko gra,poszukajcie na forum było wszystko dokładnie opisane ze zdjęciami.
Patrol GR 2.8TD.www.forum4x4.pl '' Patrol Włocławek'' na FB

Awatar użytkownika
yarkom
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 7:45 am

Re:

Post autor: yarkom » czw lut 12, 2009 12:01 am

vandall1 pisze:
Koni pisze:Z tego co wiem to 225/75/15 to jest rozmiar fabryczny więc 235/75/15 musi wejść bez żadnych modyfikacji.
Dopuszczalny wymiar fabryczny to: 225/70/15-zatem niższa.
Z pobieżnych wyliczeń wychodzi,że w porównaniu do 235/75-25mm liftu to wystarczające minimum.
Wyglada ze co Feroza to co innego pisze, w przegladzie pierwszym po sprowadzeniu u mnie w papierach pisze 225/75/15 czyli tak jak pare postow wyzej. Ja jednak mam 215/70 (ze wzgledow ekonomicznych, a pozatym wiekszosc jezdze po asfalcie i twardym terenie)
---
Feroza '96 +opony z białymi paskami

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Nieduży body lifcik Ferki

Post autor: vandall1 » czw lut 12, 2009 1:16 am

youlo pisze:Napisz na jakie problemy napotkales podczas lifciku :) moze jakies fotki zostały :) no i czy te 2,5 wystarcza....
Body lift to już stara historia :wink:
Problemów żadnych-inne długości śrub,opuszczenie chłodnicy,podniesienie zderzaków,lewarek reduktora zrobił się przykrótki /ale wyrabia/.
Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to,że nie zmieniłem jeszcze ogumienia:mało śmigam w terenie i najpierw je "dojeżdżę".
Jakieś jedno zdjęcie się plącze w moim albumie:
http://picasaweb.google.pl/Marek.B.is1/RemontFerozy2008#
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość