szarpie po odpaleniu

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

szarpie po odpaleniu

Post autor: tower5 » wt kwie 22, 2008 8:06 am

Witam
co sprawdzić ponieważ od jakiegoś czasu silnik w rakiecie po odpaleniu szarpnie dwa trzy razy mocno i nie chce wejść na normalne obroty a po chwili zaczyna chodzić normalnie. Może to być powietrze w układzie paliwa???Zawsze po dłuższym postoju np. noc szarpnie mocno kilka razy. Nawet jak odpala się z wciśniętym gazem obroty idą w górę ładnie ale dwa trzy razy szarpnie. Były wymieniane świece i filtr paliwa. Jak jest ciepły nie ma problemu. Mamy kilka rakiet i jedna się zawzieła że nie będzie normalnie jeździć, co chwila jakiś problem :)11 była już u niby mądzrzejszych magików i niby ok a dalej niedomaga. Za podpowiedzi i sugestie z góry dzięki
F78

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » wt kwie 22, 2008 9:35 am

luzy zaworowe,kompresja-sprawdzić,odpiąć przewód prądowy od swiec żarowych,zagrzać na krótko 10 sek i zobaczyć jak wtedy
tel660675798

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Post autor: tower5 » wt lis 04, 2008 2:40 pm

Witam
zimno się robi i objawy powracają jak bumerang bo nic z tym w lato się nie robiło :( Wszystko wskazuje że coś z dogrzewaniem świec ale czy to timer czy przekaźniki lub czujniki to :o , ponieważ jak 3 razy włączę stacyjkę i chwilę poczekam samochód odpala i pracuje równo, świeczki były wymienione i nic nie dało
Czy ktoś z was diagnozował dwustopniowe dogrzewanie świec, gdzie znajdują się przekaźniki, czujniki, jak to zrobić i co najszybciej mogło polecieć? Timer jest pod schowkiem nad nogami pasażera.......
F78

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » wt lis 04, 2008 7:47 pm

tower5 pisze:Witam
zimno się robi i objawy powracają jak bumerang bo nic z tym w lato się nie robiło :( Wszystko wskazuje że coś z dogrzewaniem świec ale czy to timer czy przekaźniki lub czujniki to :o , ponieważ jak 3 razy włączę stacyjkę i chwilę poczekam samochód odpala i pracuje równo, świeczki były wymienione i nic nie dało
Czy ktoś z was diagnozował dwustopniowe dogrzewanie świec, gdzie znajdują się przekaźniki, czujniki, jak to zrobić i co najszybciej mogło polecieć? Timer jest pod schowkiem nad nogami pasażera.......

przerób na krótko na ręczny przycisk z wykorzystaniem orginalnego przekaźnika,jest koło akumlatora,taki okrągły na dwa kable,w paru rokersach tak robiłem,za krótko grzeje świece,steruje tym ten przekaźnik w obudowie termostatu
tel660675798

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Post autor: tower5 » śr lis 05, 2008 7:42 pm

dzięki profesorku za rozjaśnienie :)2
jeszcze kilka pytań :D
za fazę wstepną grzania odpowiada który przekaźnik ten nad nogami czy okragły w komorze silnika koło akumulatora??
skoro na czas grzania ma wpływ czujnik temperatury to może go wymienić?albo wyczyscić bo wskaźnik temp działa ok czyli gorne wskazania czujnika są ok a nie wiem jak gdy jest zimny.
jak na zlość i miernik mi szlag trafił :evil: nowa bakteria potrzebna

ps chcę w miarę możliwości zrobić to bo nie tylko ja jeżdzę a moja druga połowa i tak miała długo problem z nauką czekania aż kontrolka od świec zgaśnie zgaśnie a grzanie ręczne kosmos :D
F78

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » czw lis 06, 2008 7:40 am

tower5 pisze:dzięki profesorku za rozjaśnienie :)2
jeszcze kilka pytań :D
za fazę wstepną grzania odpowiada który przekaźnik ten nad nogami czy okragły w komorze silnika koło akumulatora??
skoro na czas grzania ma wpływ czujnik temperatury to może go wymienić?albo wyczyscić bo wskaźnik temp działa ok czyli gorne wskazania czujnika są ok a nie wiem jak gdy jest zimny.
jak na zlość i miernik mi szlag trafił :evil: nowa bakteria potrzebna

ps chcę w miarę możliwości zrobić to bo nie tylko ja jeżdzę a moja druga połowa i tak miała długo problem z nauką czekania aż kontrolka od świec zgaśnie zgaśnie a grzanie ręczne kosmos :D

ten okrągły przekaźnik tylko załącza świece,jego znowu steruje ta skrzynka blaszana na słupku pasażera a tej skrzynce daje sygnał ten czujnik w obudowie termostatu,ten na dwa piny(on nie ma nic wspólnego z zegarem),bo ten w głowicy na jeden pin jest tylko do zegara,i powiem ci że tak się działo w paru rockych i po dłuższych szukaniach zawsze sie okazywało że jak mierzyłem kompresję to była na minimum granicy normy lub niżej i wydaje mi się że to jest przyczyna
tel660675798

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Post autor: tower5 » czw lis 06, 2008 9:05 am

Bardzo możliwe że kompresja jest już na granicy przy okazji sprawdzę jak będzie okazja. Jest problem u nas z mechanikami niestety są jacyś ale trochę niedouczeni :evil: jak tylko kupiłem rakietę to pytałem się jednego i wyszło że może komprechę umie zmierzyć ale jak powiedziałem że jakby słaba była to chcę żeby próbę olejową zrobił to nie wiedział o co chodzi.
Dziwi mnie natomiast to że czy jest zimniej czy ciepło kontrolka świec świeci się góra 1-3 sekundy i gaśnie i zaraz słychać przekaźnik, gdzie wydaje się że grzanie powinno trwać około 10 sekund i nieraz dłużej.
F78

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » czw lis 06, 2008 1:34 pm

tower5 pisze:Bardzo możliwe że kompresja jest już na granicy przy okazji sprawdzę jak będzie okazja. Jest problem u nas z mechanikami niestety są jacyś ale trochę niedouczeni :evil: jak tylko kupiłem rakietę to pytałem się jednego i wyszło że może komprechę umie zmierzyć ale jak powiedziałem że jakby słaba była to chcę żeby próbę olejową zrobił to nie wiedział o co chodzi.
Dziwi mnie natomiast to że czy jest zimniej czy ciepło kontrolka świec świeci się góra 1-3 sekundy i gaśnie i zaraz słychać przekaźnik, gdzie wydaje się że grzanie powinno trwać około 10 sekund i nieraz dłużej.

dlatego najprosciej założyć przycisk taki jak przy traktorze 25 amperowy a policzyć do 10 umiesz i po problemie :)21 i zawsze to ty jesteś szefem :)21
tel660675798

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Post autor: tower5 » czw lis 06, 2008 2:54 pm

nie zawsze
jak żona wrzuca moje zwłoki po jakiejś imprezie to już nie szefuję bo jeszcze mnie zostawi a nie cierpię wylegiwać się w obcych miejscach :)21

ale ten włącznik to nie głupi pomysł
F78

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość