feroza grzeje się

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

GyrosS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 21, 2008 9:54 am
Lokalizacja: Wrocław

feroza grzeje się

Post autor: GyrosS » śr cze 25, 2008 9:14 am

Jest taki problem.
Feroza EL2 93r przy prędkości ponad 80 zaczyna łapać temperaturę, w mieście i w terenie temperatura utrzymuje się w normie.
Wymienione termostat, wisco, pompa wody i dalej dupa. ;/
Ja już nie mam koncepcji.
Feroza EL2 1.6 16V +LPG, HardTop
www.amisar.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr cze 25, 2008 11:05 am

no to nadchodzi moment, żeby przyjrzeć się głowicy...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr cze 25, 2008 11:44 am

no i chłodnicy tyz przy okazji
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
blueman1
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw lut 08, 2007 1:23 pm
Lokalizacja: WAWA
Kontaktowanie:

Post autor: blueman1 » śr cze 25, 2008 12:35 pm

a płynu z chłodnicy ubywa?
DISCO '98 - OME 2", blokada ARB-tył, zderzak przedni UP z winchem, opony MT 235/85/16, automat

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » czw cze 26, 2008 6:14 am

konkretne odpowietrzenie powinno pomóc spotakłem sie z czymś takim w civicu, jest jeszcze opcja że coś nie tak z hłodnicą 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Post autor: tower5 » czw cze 26, 2008 7:47 am

A ja bym przyjrzał się czujnikowi temperatury i jego kabelkom........
F78

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw cze 26, 2008 8:24 am

A co to znaczy łapać temperaturę ?
w sensie podnosi się na czerwone czy o 2 grubości wskazówki.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
fryjan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob maja 19, 2007 11:02 pm
Lokalizacja: Pionki-mazowieckie

Post autor: fryjan » czw cze 26, 2008 8:58 am

Mam ten sam problem.Przy jeżdzie po lesie na dwójce wszystko ok. Na trasie przy 90 km/h po 15km wskazówka temp idzie pod maxa i po zatrzymaniu słychać bulgotanie w głowicy.Płynu w zbiorniku wyrównawczym nie przybywa.Byłem u mechanika , mierzył testerem przy wylocie z chłodnicy czy nie ma spalin i wg niego to nie chłodnica.
Daihatsu Feroza EL-II, 1993r.
1,6l 16V EFI

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw cze 26, 2008 9:41 am

Ja bym najpierw wyczyścił układ chłodzenia. Są takie specyfiki do odkamieniania układu.
A przed tym można nalać płynu E do układu i trochę silnikowi dać popracować. On też usuwa kamień.
Potem tym specyfikiem do odkamieniania i dobrze wypłukać.
Może się okazać że macie kanały pozarastane kamieniem np.
Zdrapek i poharatka

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Post autor: tower5 » czw cze 26, 2008 10:02 am

fryjan pisze:Mam ten sam problem.Przy jeżdzie po lesie na dwójce wszystko ok. Na trasie przy 90 km/h po 15km wskazówka temp idzie pod maxa i po zatrzymaniu słychać bulgotanie w głowicy.Płynu w zbiorniku wyrównawczym nie przybywa.Byłem u mechanika , mierzył testerem przy wylocie z chłodnicy czy nie ma spalin i wg niego to nie chłodnica.
chyba jak się zaczyna gotować to powinno wywalić płyn do zbiorniczka a tak to gzieś on się podziewa
F78

Awatar użytkownika
karaś
Posty: 461
Rejestracja: pn paź 17, 2005 11:39 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: karaś » czw cze 26, 2008 11:37 am

może idzie w rurę wydechowa???????????????/
Patrol GR 2.8TD.www.forum4x4.pl '' Patrol Włocławek'' na FB

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw cze 26, 2008 11:49 am

upały przyszły
sezon podskakujących głowic w pełni :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » czw cze 26, 2008 5:41 pm

s3R napisał
Ja bym najpierw wyczyścił układ chłodzenia. Są takie specyfiki do odkamieniania układu.
A przed tym można nalać płynu E do układu i trochę silnikowi dać popracować. On też usuwa kamień.
Potem tym specyfikiem do odkamieniania i dobrze wypłukać.
Może się okazać że macie kanały pozarastane kamieniem np
może kolega ma racje jaki problem sprubować ??
Jest jeszcze jedna zecz np nieoryginalny wentylator na wiskozie (łopatki w złą strone)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw cze 26, 2008 6:02 pm

jeśli grzeje się przy większych prędkościach to problemem jest chłodnica brudna wewnątrz lub na zewnątrz, umyć tak żeby prześwit przez chłodnicę był i w 90% problem ustępuje :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » pt cze 27, 2008 4:03 am

Jeszcze pytanko czy nie motałeś zdezaka i czy przypadkiem nie zasłoniłeś znacznej części chłodnicy ?? 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
hugo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr sty 04, 2006 1:30 pm
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: hugo » wt lip 01, 2008 5:13 pm

fryjan pisze:Mam ten sam problem.Przy jeżdzie po lesie na dwójce wszystko ok. Na trasie przy 90 km/h po 15km wskazówka temp idzie pod maxa i po zatrzymaniu słychać bulgotanie w głowicy.Płynu w zbiorniku wyrównawczym nie przybywa.Byłem u mechanika , mierzył testerem przy wylocie z chłodnicy czy nie ma spalin i wg niego to nie chłodnica.
Miałem dokładnie to samo i przyczyną był zacięty termostat. Po wymianie jak ręką odjął.
Pozdrawiam Hubert
Feroza 1.6 16V '93 Cabrio Jump! LPG
Daihatsu Rocky 2.8D '93 Hard Top

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » śr lip 02, 2008 3:38 am

hugo napisał
Miałem dokładnie to samo i przyczyną był zacięty termostat. Po wymianie jak ręką odjął
GyrosS napisał że zmieniał termostat i cytuje dalej dupa 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
ArtekRadom
Posty: 582
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 10:55 pm
Lokalizacja: www.4x4.radom.pl
Kontaktowanie:

Post autor: ArtekRadom » śr lip 02, 2008 7:53 am

Wypłukaj chłodnicę jak radzili, tylko nie przesadź z odkamienianiem bo może się okazać, że będzie sito.
ROCKY 2.8D '88

Awatar użytkownika
fryjan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob maja 19, 2007 11:02 pm
Lokalizacja: Pionki-mazowieckie

Post autor: fryjan » śr lip 02, 2008 9:07 am

Mechanik stwierdził , że to musi być termostat . Miesiąc wcześniej był wstawiany nowy termostat bo po zakupie okazało się , że nie miałem wcale termostatu.Zostawiłem jeszcze raz do wymiany. Jutro będzie wiadomo co dalej.
Daihatsu Feroza EL-II, 1993r.
1,6l 16V EFI

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » śr lip 02, 2008 10:27 am

Skoro nie było to zastanów sie dlaczego...
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
fryjan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob maja 19, 2007 11:02 pm
Lokalizacja: Pionki-mazowieckie

Post autor: fryjan » śr lip 02, 2008 10:39 am

To by wskazywało na głowice ale mechanik twierdzi że to nie głowica.
Daihatsu Feroza EL-II, 1993r.
1,6l 16V EFI

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr lip 02, 2008 12:22 pm

fryjan pisze:To by wskazywało na głowice ale mechanik twierdzi że to nie głowica.
a na podstawie czego tak twierdzi? zdjął głowicę i oglądał uszczelkę? a samą głowicę prześwietlał na okoliczność mikropęknięć?

gdyby nie znikający płyn, to diagnoza byłaby w 99% na chłodnicę, a tak to trzeba też zdroworozsądkowo uwzględnić głowicę
poprzedni właściciel wyjął termostat, a to też nie nastraja optymistycznie

piszesz, że na trasie przy 90km/h się grzeje, przy jeździe po lesie na dwójce nie - jednak ta jazda po lesie może być zbyt małym obciążeniem, więc zapnij reduktor, wbij dwójkę i jedź trzymając wysokie obroty constans, najlepiej byłoby poatakować trochę ostrych podjazdów, jakaś żwirownia, piaskarnia

jak będzie się grzał to masz odpowiedź
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » czw lip 03, 2008 4:04 am

Damian napisał
gdyby nie znikający płyn, to diagnoza byłaby w 99% na chłodnicę, a tak to trzeba też zdroworozsądkowo uwzględnić głowicę
poprzedni właściciel wyjął termostat, a to też nie nastraja optymistycznie
tu masz 100 % racji ale zobaczymy co bedzie jak zmieni termostat. Płynu mogło ubywać przez temperature
Tak czy inaczej optymistą nie jestem ale trzymam kciuki za termostatem 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
fryjan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob maja 19, 2007 11:02 pm
Lokalizacja: Pionki-mazowieckie

Post autor: fryjan » czw lip 03, 2008 8:16 am

Płyn w normie, nie zauważyłem żeby go ubywało.
Daihatsu Feroza EL-II, 1993r.
1,6l 16V EFI

GyrosS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 21, 2008 9:54 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GyrosS » czw lip 03, 2008 10:33 am

Głowica zrobiona i stało się to czego sie bałem najbardziej. Nietrafiona naprawa. Dalej się grzeje.
Woda nie ubywa, ale wywala ją do wyrównawczego. Przy zgaszeniu silnika bulgotanie w chłodnicy, z pod korka idzie para w zbiorniczku tez bulgocze.
Chłodnicę płukałem już różnymi środkami do tego cel.
Co do jazdy w terenie przed wymianą uszczelki spędziła prawie 2h na reduktorze, wisco jak się załączyło tak trzymało już cały czas tak że dostała swoje i trzymała temperaturę w normie.
No praktycznie zostały 2 kwestie, chłodnica lub zapowietrzony układ, totalnie nie wiem jak sie zabrać do odpowietrzania (zmieniałem płyn już nie raz wcześniej i nigdy się on nie zapowietrzał)

Co do zderzaka - mam orginał, jedyne co zmieniłem na ponad standard ferozy to manualne Huby przedniego napędu.

Opis co się dzieje podczas jazdy.
Jadę na ciągle włączonym ogrzewaniu kabiny wtedy mogę jechać w miarę spokojnie 80 km/h jak zaczynam przekraczać tą prędkość wskazówka z wolna zaczyna przechodzić przez środek wskaźnika, póki wskazówka jest jeszcze w tle rysunku termometru tmp. rośnie powoli, przy prędkości 100km/h i przekroczeniu rysunku termometru na wskaźniku wzrost zaczyna być szybszy wtedy przeważnie zwalniam do 60-70 wtedy jeszcze przez chwilę rośnie i po chwili zaczyna spadać .
Nie dopuszczałem by wskazówka doszła do pola czerwonego max temp do jakiej dopuściłem to 2mm przed polem czerwonym, zwyczajnie wskazówka dochodziła do 3/4 skali ale po przekroczeniu rysunku termometru na wskaźniku już podejmowałem kroki które miały dać chwilę odpocząć i możliwość schłodzenia silnika (zwalniając, zatrzymując się)
Feroza EL2 1.6 16V +LPG, HardTop
www.amisar.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości