feroza grzeje się
Moderator: s3R
feroza grzeje się
Jest taki problem.
Feroza EL2 93r przy prędkości ponad 80 zaczyna łapać temperaturę, w mieście i w terenie temperatura utrzymuje się w normie.
Wymienione termostat, wisco, pompa wody i dalej dupa. ;/
Ja już nie mam koncepcji.
Feroza EL2 93r przy prędkości ponad 80 zaczyna łapać temperaturę, w mieście i w terenie temperatura utrzymuje się w normie.
Wymienione termostat, wisco, pompa wody i dalej dupa. ;/
Ja już nie mam koncepcji.
Feroza EL2 1.6 16V +LPG, HardTop
www.amisar.pl
www.amisar.pl
- fryjan
- jestem tu nowy...
- Posty: 5
- Rejestracja: sob maja 19, 2007 11:02 pm
- Lokalizacja: Pionki-mazowieckie
Mam ten sam problem.Przy jeżdzie po lesie na dwójce wszystko ok. Na trasie przy 90 km/h po 15km wskazówka temp idzie pod maxa i po zatrzymaniu słychać bulgotanie w głowicy.Płynu w zbiorniku wyrównawczym nie przybywa.Byłem u mechanika , mierzył testerem przy wylocie z chłodnicy czy nie ma spalin i wg niego to nie chłodnica.
Daihatsu Feroza EL-II, 1993r.
1,6l 16V EFI
1,6l 16V EFI
Ja bym najpierw wyczyścił układ chłodzenia. Są takie specyfiki do odkamieniania układu.
A przed tym można nalać płynu E do układu i trochę silnikowi dać popracować. On też usuwa kamień.
Potem tym specyfikiem do odkamieniania i dobrze wypłukać.
Może się okazać że macie kanały pozarastane kamieniem np.
A przed tym można nalać płynu E do układu i trochę silnikowi dać popracować. On też usuwa kamień.
Potem tym specyfikiem do odkamieniania i dobrze wypłukać.
Może się okazać że macie kanały pozarastane kamieniem np.
Zdrapek i poharatka
chyba jak się zaczyna gotować to powinno wywalić płyn do zbiorniczka a tak to gzieś on się podziewafryjan pisze:Mam ten sam problem.Przy jeżdzie po lesie na dwójce wszystko ok. Na trasie przy 90 km/h po 15km wskazówka temp idzie pod maxa i po zatrzymaniu słychać bulgotanie w głowicy.Płynu w zbiorniku wyrównawczym nie przybywa.Byłem u mechanika , mierzył testerem przy wylocie z chłodnicy czy nie ma spalin i wg niego to nie chłodnica.
F78
może idzie w rurę wydechowa???????????????/
Patrol GR 2.8TD.www.forum4x4.pl '' Patrol Włocławek'' na FB
s3R napisał

Jest jeszcze jedna zecz np nieoryginalny wentylator na wiskozie (łopatki w złą strone)
może kolega ma racje jaki problem sprubowaćJa bym najpierw wyczyścił układ chłodzenia. Są takie specyfiki do odkamieniania układu.
A przed tym można nalać płynu E do układu i trochę silnikowi dać popracować. On też usuwa kamień.
Potem tym specyfikiem do odkamieniania i dobrze wypłukać.
Może się okazać że macie kanały pozarastane kamieniem np

Jest jeszcze jedna zecz np nieoryginalny wentylator na wiskozie (łopatki w złą strone)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 

Miałem dokładnie to samo i przyczyną był zacięty termostat. Po wymianie jak ręką odjął.fryjan pisze:Mam ten sam problem.Przy jeżdzie po lesie na dwójce wszystko ok. Na trasie przy 90 km/h po 15km wskazówka temp idzie pod maxa i po zatrzymaniu słychać bulgotanie w głowicy.Płynu w zbiorniku wyrównawczym nie przybywa.Byłem u mechanika , mierzył testerem przy wylocie z chłodnicy czy nie ma spalin i wg niego to nie chłodnica.
Pozdrawiam Hubert
Feroza 1.6 16V '93 Cabrio Jump! LPG
Daihatsu Rocky 2.8D '93 Hard Top
Feroza 1.6 16V '93 Cabrio Jump! LPG
Daihatsu Rocky 2.8D '93 Hard Top
- ArtekRadom
- Posty: 582
- Rejestracja: ndz sty 20, 2008 10:55 pm
- Lokalizacja: www.4x4.radom.pl
- Kontaktowanie:
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
a na podstawie czego tak twierdzi? zdjął głowicę i oglądał uszczelkę? a samą głowicę prześwietlał na okoliczność mikropęknięć?fryjan pisze:To by wskazywało na głowice ale mechanik twierdzi że to nie głowica.
gdyby nie znikający płyn, to diagnoza byłaby w 99% na chłodnicę, a tak to trzeba też zdroworozsądkowo uwzględnić głowicę
poprzedni właściciel wyjął termostat, a to też nie nastraja optymistycznie
piszesz, że na trasie przy 90km/h się grzeje, przy jeździe po lesie na dwójce nie - jednak ta jazda po lesie może być zbyt małym obciążeniem, więc zapnij reduktor, wbij dwójkę i jedź trzymając wysokie obroty constans, najlepiej byłoby poatakować trochę ostrych podjazdów, jakaś żwirownia, piaskarnia
jak będzie się grzał to masz odpowiedź
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Damian napisał
Tak czy inaczej optymistą nie jestem ale trzymam kciuki za termostatem
tu masz 100 % racji ale zobaczymy co bedzie jak zmieni termostat. Płynu mogło ubywać przez temperaturegdyby nie znikający płyn, to diagnoza byłaby w 99% na chłodnicę, a tak to trzeba też zdroworozsądkowo uwzględnić głowicę
poprzedni właściciel wyjął termostat, a to też nie nastraja optymistycznie
Tak czy inaczej optymistą nie jestem ale trzymam kciuki za termostatem

PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 

Głowica zrobiona i stało się to czego sie bałem najbardziej. Nietrafiona naprawa. Dalej się grzeje.
Woda nie ubywa, ale wywala ją do wyrównawczego. Przy zgaszeniu silnika bulgotanie w chłodnicy, z pod korka idzie para w zbiorniczku tez bulgocze.
Chłodnicę płukałem już różnymi środkami do tego cel.
Co do jazdy w terenie przed wymianą uszczelki spędziła prawie 2h na reduktorze, wisco jak się załączyło tak trzymało już cały czas tak że dostała swoje i trzymała temperaturę w normie.
No praktycznie zostały 2 kwestie, chłodnica lub zapowietrzony układ, totalnie nie wiem jak sie zabrać do odpowietrzania (zmieniałem płyn już nie raz wcześniej i nigdy się on nie zapowietrzał)
Co do zderzaka - mam orginał, jedyne co zmieniłem na ponad standard ferozy to manualne Huby przedniego napędu.
Opis co się dzieje podczas jazdy.
Jadę na ciągle włączonym ogrzewaniu kabiny wtedy mogę jechać w miarę spokojnie 80 km/h jak zaczynam przekraczać tą prędkość wskazówka z wolna zaczyna przechodzić przez środek wskaźnika, póki wskazówka jest jeszcze w tle rysunku termometru tmp. rośnie powoli, przy prędkości 100km/h i przekroczeniu rysunku termometru na wskaźniku wzrost zaczyna być szybszy wtedy przeważnie zwalniam do 60-70 wtedy jeszcze przez chwilę rośnie i po chwili zaczyna spadać .
Nie dopuszczałem by wskazówka doszła do pola czerwonego max temp do jakiej dopuściłem to 2mm przed polem czerwonym, zwyczajnie wskazówka dochodziła do 3/4 skali ale po przekroczeniu rysunku termometru na wskaźniku już podejmowałem kroki które miały dać chwilę odpocząć i możliwość schłodzenia silnika (zwalniając, zatrzymując się)
Woda nie ubywa, ale wywala ją do wyrównawczego. Przy zgaszeniu silnika bulgotanie w chłodnicy, z pod korka idzie para w zbiorniczku tez bulgocze.
Chłodnicę płukałem już różnymi środkami do tego cel.
Co do jazdy w terenie przed wymianą uszczelki spędziła prawie 2h na reduktorze, wisco jak się załączyło tak trzymało już cały czas tak że dostała swoje i trzymała temperaturę w normie.
No praktycznie zostały 2 kwestie, chłodnica lub zapowietrzony układ, totalnie nie wiem jak sie zabrać do odpowietrzania (zmieniałem płyn już nie raz wcześniej i nigdy się on nie zapowietrzał)
Co do zderzaka - mam orginał, jedyne co zmieniłem na ponad standard ferozy to manualne Huby przedniego napędu.
Opis co się dzieje podczas jazdy.
Jadę na ciągle włączonym ogrzewaniu kabiny wtedy mogę jechać w miarę spokojnie 80 km/h jak zaczynam przekraczać tą prędkość wskazówka z wolna zaczyna przechodzić przez środek wskaźnika, póki wskazówka jest jeszcze w tle rysunku termometru tmp. rośnie powoli, przy prędkości 100km/h i przekroczeniu rysunku termometru na wskaźniku wzrost zaczyna być szybszy wtedy przeważnie zwalniam do 60-70 wtedy jeszcze przez chwilę rośnie i po chwili zaczyna spadać .
Nie dopuszczałem by wskazówka doszła do pola czerwonego max temp do jakiej dopuściłem to 2mm przed polem czerwonym, zwyczajnie wskazówka dochodziła do 3/4 skali ale po przekroczeniu rysunku termometru na wskaźniku już podejmowałem kroki które miały dać chwilę odpocząć i możliwość schłodzenia silnika (zwalniając, zatrzymując się)
Feroza EL2 1.6 16V +LPG, HardTop
www.amisar.pl
www.amisar.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości