Przygoda z wałem napędowym

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Przygoda z wałem napędowym

Post autor: verbea » wt sie 12, 2008 3:20 pm

A to było tak:) Po tym jak pękły mi oba resory postanowiłem załorzyć coś mocniejszego. Zaopatrzyłem sie więc w resory od żuka. Bedąc mądrzejszym od wszystkich postanowiłem ich nie przewiercać. Załorzyłem odjechałem 500 metrów i z wielkim hukiem wypiął się wał. Odkręciłem więc wał i zjechałem na przednim napędzie. Resory wymontowałem i ym razem przewierciłem. Moją uwagę przykuło kilka drobnych niegroźnie wyglądających wgnieceń na wale. Po załorzeniu przy prędkości około 80km/h słychać dośc mocne bicie. Wymontowałem wał i wiem że nie jest zgięty. I teraz kilka pytań:
1. Gdzie można taki wał naprawić (wyważyć)
2. Na wale są znaki a na moście nie ma jak więc mam go zamontować żeby było w mierę wyważone?
3. Co się może stac jeśli nie będę nic naprawiał?:)
Pozdrawiam
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Przygoda z wałem napędowym

Post autor: Hinek » wt sie 12, 2008 7:20 pm

verbea pisze: 1. Gdzie można taki wał naprawić (wyważyć)
2. Na wale są znaki a na moście nie ma jak więc mam go zamontować żeby było w mierę wyważone?
3. Co się może stac jeśli nie będę nic naprawiał?:)
1. W specjalistycznym zakładzie naprawy wałów napędowych.
2. Skoro nie ma znaków na flanszy przy moście, to wszystko
jedno.
3. Wysypią się szybciej krzyżaki, wielowypust, łożysko wałka
atakującego w dyfrze itd. Oczywiście nie od razu :D
Pozdr
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Re: Przygoda z wałem napędowym

Post autor: papas » wt sie 12, 2008 8:18 pm

Hinek pisze: .... to wszystko jedno...
Eno ale bez przesady, jak pamiętam to w zawodówce uczyli że osie obrotu krzyżaka w części tzw. rura powinny leżeć w jednej płaszczyźnie.
A co za tym idzie osie obrotu krzyżaka we flanszach też bedą leżec w jednej płaszczyźnie (czy jakoś tak)
A co do znaków na flanszy na moście to jeśli otwory rozmieszczone są symetrycznie to niema znaczenia zamontowanie
:wink:
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Przygoda z wałem napędowym

Post autor: Hinek » wt sie 12, 2008 9:13 pm

papas pisze: Eno ale bez przesady, jak pamiętam to w zawodówce uczyli że osie obrotu krzyżaka w części tzw. rura powinny leżeć w jednej płaszczyźnie.
A co za tym idzie osie obrotu krzyżaka we flanszach też bedą leżec w jednej płaszczyźnie (czy jakoś tak)
A co do znaków na flanszy na moście to jeśli otwory rozmieszczone są symetrycznie to niema znaczenia zamontowanie
No jasne ze musi wal złożyć na wielowypuście tak jak był. Ale przecież napisał że są znaki - więc nie ma problemu. Jeśli chodzi o flansze dyfra, wału i reduktora - w starym aucie ich wzajemne położenie praktycznie nie ma znaczenia. Jeśli jednak są znaki - to lepiej złożyć tak jak było. Nie masz
gwarancji że wał nie był wyważany po zamontowaniu w samochodzie.
Pozdr
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » wt sie 12, 2008 9:40 pm

Wał złóż tak żeby "uszy" od krzyżaków były symetrycznie.
W jednej płaszczyźnie. Możliwe że tym samym trafisz na poprzednie ustawienie wału. Masz 2 opcje. Wypróbuj obie i jest szansa że wibracje znikną.
Flanszami reduktora i mostu się nie przejmuj !! 8) Byleś na 4 śrubach poskręcał.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » śr sie 13, 2008 7:49 am

Papas'q -> w LR chyba są pod kontem 45 stopni zdaje mi się ??
Trzeba by się jakiegoś Landryniarza spytać.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: verbea » śr sie 13, 2008 8:41 am

Flansza jest tylko od strony mosty a do skrzyni jest bezpośrednio na wieloklin. Aha i widziałem na allegro wał ale miał z dwóch stron flansze a mój ma tylko z tyłu czy więc są różne rodzaje wałów pędnych?
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr sie 13, 2008 8:58 am

no właśnie, nie musza leżeć w osi i po to są krzyżaki na wale
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » śr sie 13, 2008 10:45 am

s3R pisze:Papas'q -> w LR chyba są pod kontem 45 stopni zdaje mi się ??
Trzeba by się jakiegoś Landryniarza spytać.
A to by było ciekawe, nie widziałem jeszcze takie czeguś :wink:
Jak bede w Mysłowicach to muszę do chłopaków od wałów podjechać, pewnie bedą wiedzieć, w końcu ich trochę do terenówek wyprodukowali :wink:

EDIT:
Przegub krzyżakowy to przegub prosty, w którym chwilowe prędkości obrotowe elementów przed i za przegubem nie są równe. Jeżeli element napędzany przegubu obraca się ze stałą prędkością obrotową, to prędkość obrotowa elementu napędzanego jest zmienna i zmienia się sinusoidalne tak, że dwa pełne okresy odpowiadają jednemu obrotowi wału.
Aby zmiany prędkości kątowej wywołane pracą przegubu krzyżakowego nie przenosiły na inne zespoły stosuje się na wałach napędowych dwa przeguby, przy czym są tak ustawiane by zmiany prędkości wywołane pracą jednego przegubu były kompensowane przez drugi przegub.
"cytat" :D
:wink:
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: verbea » śr sie 13, 2008 2:38 pm

Wał już zamówiony na alledrogo:) Takie małe wgniecenia a tyle problemu:) Pozdrawiam
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości