Zbieżność kół Rocky?

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
Tomstar
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Zbieżność kół Rocky?

Post autor: Tomstar » pt paź 17, 2008 4:35 pm

Panie i Panowie powiedzcie mi jak ustawić zbieżność kół bo szkoda nowych opon. Rocky ma oponki 31"10.5"15 na przespawanych felgach i dystansach 30mm i nie wiem czy to nie zmienia fabrycznych danych.
Czy jak pojadę do speca to da radę czy lepiej samemu z centymetrem?

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Hinek » pt paź 17, 2008 8:01 pm

Przespawanie felg nie ma wpływu na zbieżność.
Pozdr
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » ndz paź 19, 2008 9:28 pm

:o
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » wt paź 21, 2008 4:59 pm

Czlowieku, jedz do dobrego punktu, ustawia zbieznosc wedlug ksiazki, z centymetrem to sobie mozesz pomierzyc...
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » pt paź 24, 2008 5:42 am

barteks napisał
Czlowieku, jedz do dobrego punktu, ustawia zbieznosc wedlug ksiazki, z centymetrem to sobie mozesz pomierzyc...
Kiedyś tak ustawiali zbieżność i zawsze było dobrze mam znajomego mechanika co dalej tak ustawia i muszę przyznać zawsze jest dobrze 8)
Tylko skąd to pytanie :o chyba że kolega Tomstar krzywo felgi przespawał ale zbieżnością tego nie naprawi 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
Tomstar
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Tomstar » pt paź 24, 2008 6:15 pm

Pytanie stąd, że auto miało zła zbieżność jak je kupiłem. Przynajmniej tak wyglądało po zużyciu opon. Teraz Rocky przeszedł zabieg tzw. SPOA, dostał nowe ogumienie które zostało założone na przespawane felgi (fachowo i prosto) i dystanse 3 cm.
A o ile się orientuje to fachowiec wiesza na tylne koła jakąś podziałkę a na przednich cosik z laserem i tak ustawia kąt koła.
I cała rzecz polega na tym czy po zmianie wielkości opon i całej reszty opisanej powyżej nie zmienia się ta cyferka, która ma być na tej podziałce zaznaczona laserem. I czy wogóle fachowcy od zbieżnosci bedą mieli Rockiego w spisie, bo z tym też bywa różnie.
A logicznie rzecz biorąc dałoby się to zrobić centymetrem i to nawet prosto tylko trzeba wiedzieć jakie odległości muszą być miedzy kołami w przedniej i tylnej części (mowa o przedniej osi)

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » sob paź 25, 2008 7:23 pm

Hmm, żeby to mierzenie centymetrem było jakkolwiek powtarzalne to chyba trzeba by brać odległości między krawędziami tarcz hamulcowych o ile oczywiście zawieszenie jest seryjne i model dokładnie ten sam

Zapytaj w serwisie przed ustawianiem czy wiedzą jak to zrobić.

Za ustawienie zbieżności w plaskaczu płaciłem ostatnio 62zł.. Jest sens kombinować?

Znalazłem takie wartości (dane nie pochodzą bezpośrednio z Daihatsu więc możliwe są błędy):

Daihatsu ROCKY 2.8TD:

Zbieżność kół, przód: 0 - 8 mm
Pochylenie kół, przód: 1°00' ± 1°00'
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód: 1°30' ± 1°00'
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, przód: 9°30' ± 1°00'

Daihatsu Feroza (z silnikiem HD-E):

Zbieżność kół, przód: 1.00 ± 1.00 mm
Pochylenie kół, przód: 1°00' ± 0°30'
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód: 2°00' ± 0°30'
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, przód: 9°30'

Obrazki:

Zbieżność kół
Obrazek

Pochylenie kół
Obrazek

Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy

Obrazek

Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy

Obrazek
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » pn gru 29, 2008 10:12 pm

Ja tam nigdy nie ustawialem zbierzności, z zrobilem ponad 120 tys. km. Opon nie zdziera to nie ruszam, bo po co :)
GG: 1105809

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » wt gru 30, 2008 1:22 am

A robiles jakiekolwiek przeszczepy w przednim zawieszeniu?

Tez nigdy nie robilem zbieżności bo jakos to tam latało, ale po kolejnej wymianie prawie wszystkiego, od kolumny kierownicy po bębny (przeszczepy) okazało się że nie ma innego wyjścia jeśli to co się ustawi na kierownicy ma się zgadzać z celem podróżny conajmniej przez następnych 500m ;)

Jeśli ktoś czuje że nie czuje auta w kiepskich sytuacjach to zbieżność moim skromnym zdaniem lepiej zrobić
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość