Strona 1 z 1

Zbieżność kół Rocky?

: pt paź 17, 2008 4:35 pm
autor: Tomstar
Panie i Panowie powiedzcie mi jak ustawić zbieżność kół bo szkoda nowych opon. Rocky ma oponki 31"10.5"15 na przespawanych felgach i dystansach 30mm i nie wiem czy to nie zmienia fabrycznych danych.
Czy jak pojadę do speca to da radę czy lepiej samemu z centymetrem?

: pt paź 17, 2008 8:01 pm
autor: Hinek
Przespawanie felg nie ma wpływu na zbieżność.
Pozdr

: ndz paź 19, 2008 9:28 pm
autor: s3R
:o

: wt paź 21, 2008 4:59 pm
autor: barteks
Czlowieku, jedz do dobrego punktu, ustawia zbieznosc wedlug ksiazki, z centymetrem to sobie mozesz pomierzyc...

: pt paź 24, 2008 5:42 am
autor: kw99
barteks napisał
Czlowieku, jedz do dobrego punktu, ustawia zbieznosc wedlug ksiazki, z centymetrem to sobie mozesz pomierzyc...
Kiedyś tak ustawiali zbieżność i zawsze było dobrze mam znajomego mechanika co dalej tak ustawia i muszę przyznać zawsze jest dobrze 8)
Tylko skąd to pytanie :o chyba że kolega Tomstar krzywo felgi przespawał ale zbieżnością tego nie naprawi 8)

: pt paź 24, 2008 6:15 pm
autor: Tomstar
Pytanie stąd, że auto miało zła zbieżność jak je kupiłem. Przynajmniej tak wyglądało po zużyciu opon. Teraz Rocky przeszedł zabieg tzw. SPOA, dostał nowe ogumienie które zostało założone na przespawane felgi (fachowo i prosto) i dystanse 3 cm.
A o ile się orientuje to fachowiec wiesza na tylne koła jakąś podziałkę a na przednich cosik z laserem i tak ustawia kąt koła.
I cała rzecz polega na tym czy po zmianie wielkości opon i całej reszty opisanej powyżej nie zmienia się ta cyferka, która ma być na tej podziałce zaznaczona laserem. I czy wogóle fachowcy od zbieżnosci bedą mieli Rockiego w spisie, bo z tym też bywa różnie.
A logicznie rzecz biorąc dałoby się to zrobić centymetrem i to nawet prosto tylko trzeba wiedzieć jakie odległości muszą być miedzy kołami w przedniej i tylnej części (mowa o przedniej osi)

: sob paź 25, 2008 7:23 pm
autor: nes421
Hmm, żeby to mierzenie centymetrem było jakkolwiek powtarzalne to chyba trzeba by brać odległości między krawędziami tarcz hamulcowych o ile oczywiście zawieszenie jest seryjne i model dokładnie ten sam

Zapytaj w serwisie przed ustawianiem czy wiedzą jak to zrobić.

Za ustawienie zbieżności w plaskaczu płaciłem ostatnio 62zł.. Jest sens kombinować?

Znalazłem takie wartości (dane nie pochodzą bezpośrednio z Daihatsu więc możliwe są błędy):

Daihatsu ROCKY 2.8TD:

Zbieżność kół, przód: 0 - 8 mm
Pochylenie kół, przód: 1°00' ± 1°00'
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód: 1°30' ± 1°00'
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, przód: 9°30' ± 1°00'

Daihatsu Feroza (z silnikiem HD-E):

Zbieżność kół, przód: 1.00 ± 1.00 mm
Pochylenie kół, przód: 1°00' ± 0°30'
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód: 2°00' ± 0°30'
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, przód: 9°30'

Obrazki:

Zbieżność kół
Obrazek

Pochylenie kół
Obrazek

Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy

Obrazek

Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy

Obrazek

: pn gru 29, 2008 10:12 pm
autor: caterpillar
Ja tam nigdy nie ustawialem zbierzności, z zrobilem ponad 120 tys. km. Opon nie zdziera to nie ruszam, bo po co :)

: wt gru 30, 2008 1:22 am
autor: nes421
A robiles jakiekolwiek przeszczepy w przednim zawieszeniu?

Tez nigdy nie robilem zbieżności bo jakos to tam latało, ale po kolejnej wymianie prawie wszystkiego, od kolumny kierownicy po bębny (przeszczepy) okazało się że nie ma innego wyjścia jeśli to co się ustawi na kierownicy ma się zgadzać z celem podróżny conajmniej przez następnych 500m ;)

Jeśli ktoś czuje że nie czuje auta w kiepskich sytuacjach to zbieżność moim skromnym zdaniem lepiej zrobić