Naprawa blacharki-zamienniki

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

dowian
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 1:11 pm

Naprawa blacharki-zamienniki

Post autor: dowian » pn lis 03, 2008 6:41 pm

Niedawno kupiłem Ferozę. Cena była zachęcająca, ale stan blacharki nienajlepszy. Trochę się nacieszyłem i czas na naprawę.

?? Muszę wymienić progi i tylne-wewnętrzne nadkola.
Może ktoś przerabiał ten temat i podpowie - od jakiego samochodu można podebrać te elementy i po małych przeróbkach wspawać do Ferozy?

?? Czeka mnie jeszcze wzmocnienie ramy w okolicach mocowania resorów.
Pokazały się dziury z obu stron.
Czy nakładki z grubszej blachy (ok.4mm) wystarczą ?


Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.

kacmil
 
 
Posty: 211
Rejestracja: sob cze 02, 2007 3:28 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kacmil » pn lis 03, 2008 6:59 pm

Generalnie radzę poszukać sprawnego manualnie blacharza ( nie mylić z wymieniaczem ) ,który dorobi "brakujące" elementy. Na zamienniki nie licz ,a oryginały to owszem ale chyba równowartość kilku Twoich ferek musiałaby wystarczyć na to co potrzebujesz :lol: .

Pozostają jeszcze używki o ile są w stanie zdecydowanie lepszym niż to co właśnie pada w Twoim autku.

Greg Sz-n
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt lip 24, 2007 10:28 pm

Zamienniki?

Post autor: Greg Sz-n » pn lis 03, 2008 7:53 pm

Witam, jestem właśnie po remoncie ferozki z dokładnie takimi jak opisuje sz brakami tzn brak progow i tylne nadkola i błotniki.

Generalnie tak jak przedmówca mogę poradzić szukasz DOBREGO blacharza <w moim przypadku był to ojciec ;-)>

więc tak
progi wywijaliśmy na gientarce z prostych kawałków blachy

z błotnikami to już inna bajka kupiłem 2 przednie błotniki i po delikatnej przeróbce wstawiliśmy to na tył, wygląda ekstra taka szeroka jak GR :-D jestem bardzo zadowolony z efektu, jak będe miał chwilkę to wrzuce fotki jak auto wygląda w podkładzie.

O zamiennikach możesz niestety zapomnieć, nie istnieje coś takiego.
Tylko dobry rzemieślnik, pozatym wiadomo, że na prototypa to najlepsza ręczna robota. Pozdrawim i powodzenia w remontowaniu.
Off road po pachy

dowian
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 1:11 pm

Post autor: dowian » wt lis 04, 2008 7:22 am

No i tego się obawiałem. Miałem nadzieję, że jednak znajdzie się jakieś prostsze rozwiązanie. Znajomy spawał Peugeota 405 i progi pięknie pasowały od BMW E36. Myślałem, że w przypadku Ferozy będzie podobnie i można podebrać te elementy od innego auta.(najlepiej jeszcze taniego :wink: )
Dzięki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: verbea » wt lis 04, 2008 11:46 am

U mnie też poleciały tylne błotniki od wewnątrz. Sam to napraiłem wysiąłem zepsute nadkola i odtworzyłem z blachy ocynkowanej 1mm. Trochę cięższa ale wiadomo że nie poleci. Na to od strony koła nałożyłem żywicę. Kiedyś jak miałem uaza to nadkola zrobiłem z samej żywicy i było OK.
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: verbea » wt lis 04, 2008 11:47 am

A co do ramy to ja nakładałem od dołu i od góry ramy ceowniki o grubości 6mm. I oczywiście spawarka.
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość