[Feroza '91] Wyciek oleju przy wale - proszę o informację

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
ssnake80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: czw cze 15, 2006 10:27 pm
Lokalizacja: Wałbrzych / Szczawno Zdrój

[Feroza '91] Wyciek oleju przy wale - proszę o informację

Post autor: ssnake80 » sob lis 22, 2008 4:46 pm

Potrzebuje szybko wyeliminować przedstawiony poniżej wyciek oleju.
Wycieka to gdzieś przy połączeniu przedniego wału napędowego ze skrzynią/reduktorem. Nie widać tego dokładnie na zdjęciu ale wyciek jest z otworu znajdującego się na środku tej stalowej puszki/osłony.

Obrazek

Proszę o informację przez co może to wyciekać i co kupić oraz jak to najsprawniej naprawić. Tu od strony skrzyni nie widzę żadnych śrub żeby odkręcić wał, czy będę musiał go odkręcić z przodu ?

Proszę o odpowiedź oraz cenne wskazówki.
Pozdrawiam
ssnake
http://youtu.be/4TQsGhu49Ws

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: verbea » sob lis 22, 2008 5:34 pm

Od strony skrzyni jest na wielowpuście. Musisz odkręcić od redukrota i wtedy zejdzie. Zanim odkręcisz to zaznacz sobie położenie bo niema fabrycznych znaków (przynajmniej umnie nie było) tam jest simering ale go nie ruszałem więc nie podpowiem co i jak.
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » pn lis 24, 2008 6:55 am

napisz do s3R-a on pewnie ma taki simmer 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
ssnake80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: czw cze 15, 2006 10:27 pm
Lokalizacja: Wałbrzych / Szczawno Zdrój

Post autor: ssnake80 » pn gru 01, 2008 11:27 am

Witam ponownie...

Ściągnąłem ten wał,
uszczelniacz przy reduktorze wygląda na cały, kołnierz wokół jest suchy więc tędy raczej nie cieknie:
Obrazek

ale dziwi mnie jedna rzecz, dlaczego wielowpust przy wale ma w środku otwór na wylot?? to tędy cieknie:
Obrazek

Pytanie czy tak ma być, czy tam powinna być jakaś zaślepka lub cokolwiek innego?? Proszę o pomoc, jak Wy to macie u siebie zrobione?

A tu jeszcze widok od drugiej strony:
Obrazek

Proszę o pomoc bo nie wiem jak rozwiązać ten problem i dlaczego tu jest takie rozwiązanie, że wielowpust ma otwór na wylot?
Pozdrawiam
ssnake
http://youtu.be/4TQsGhu49Ws

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » pn gru 01, 2008 1:27 pm

Z autopsji nie znam ale tu jest opis i rozwiązanie tego problemu:

http://www.warfs.org/content/view/31/1/

Mógłbyś dla potomnych podać jaką to ma średnicę i czym się naprawia?

W Fiatach stosowane są i dostępne metalowe zaślepki różnych rozmiarów, np. ok 22mm wału korbowego żeby olej nie wyciekał na pasek, wbijane we wnętrze, może coś spasuje jeśli nie znajdziesz orginału.

Pozdrawiam!
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości