Bertone Freeclimber I i II

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Bertone Freeclimber I i II

Post autor: nes421 » śr mar 04, 2009 3:59 am

Czy ktoś z posiadaczy Freeclimberów I / II mógłby potwierdzić lub zdementować informację że w Freeclimberach montowana jest standartowa skrzynia biegów Daihatsu a jej dostosowanie do silnika BMW polega tylko na wymianie kołnierza pomiędzy skrzynią a silnikiem ? (informacja z niemieckiej strony http://weidt-site.de/bertone/freeclimber.html)
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: barteks » śr mar 04, 2009 8:35 am

na 100% tego nie wiem, ale raczej potwierdzam ze slyszenia. Natomiast chyba nie jest mozliwe zeby w I i II byly te same skrzynie, to zupelnie inne samochody, tak jak ROcky i Feroza.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: nes421 » śr mar 04, 2009 4:32 pm

Te same nie, ale odpowiednio po prostu zwykłe z Ferozy i Rockyego chyba. Nie natrafiłem nigdzie w internecie na informacje o jakichś innych skrzyniach. Na tej stronie jest napisane że Bertone nie miało problemów z dostosowaniem silników BMW bo ograniczyło się to do zmiany kołnierza na skrzyni, ale kto to napisał i czy to prawda to tylko jakiś właściciel Bertone chyba może potwierdzić :)
Napisali też tam że dzięki zastosowaniu silnika BMW w Freeclimber II znacznie poprawiła się dynamika jazdy zbliżając kulturę jazdy auta do aut osobowych w stosunku do orginalnej Ferozy. Na filmach faktycznie jest chyba cichszy i bardziej żwawy niż Feroza, ciekawe jak w rzeczywistości..
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: MACIEK KRAKÓW » ndz mar 15, 2009 11:21 pm

POTWIERDZAM SKRZYNIA WE FREECLIMBERACH I JEST CALA ORYGINALNA WRAZ Z REDUKTOREM Z DAIHATSU :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: seba4x4 » czw lip 21, 2011 7:48 am

Jak jest rozwiązane zawieszenie w Daihatsu Freeclimer? Resor, sprężyna, prześwit?
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: s3R » czw lip 21, 2011 8:01 am

Takie jak w odpowiadającym im daihatsu. Czyli w tym na rockim resor a tym na ferozie drążki i resor.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: vandall1 » pt lip 22, 2011 8:05 am

A jakież to dokładniej BMW tam siedzi?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: seba4x4 » pt lip 22, 2011 12:34 pm

2,7, R6, 130,8 PS 8)
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
jimmie
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr lut 11, 2009 1:32 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: jimmie » pt lip 22, 2011 10:02 pm

w Freeclimberach I dostępne były superETA M20B27 (2.7L 129KM / 230Nm), M20B20 (2.0L 129KM / 164Nm) i diesel M21B24 (2.4L 119KM)
Daihatsu Feroza 1.6 '89 6860
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: nes421 » pt lip 22, 2011 10:46 pm

Ta superETA 2.7 to była jakaś dziwna konstrukcja jak na tamten okres - równocześnie produkowane 2.5L V6 miało 150KM . Chyba mniej się ta ETA męczy w terenie, dlatego wybrali zamiast M30B25 ;)
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: vandall1 » sob lip 23, 2011 12:11 am

Znaczy,o ile dobrze rozumiem,to kazdy M20 powinien pasować na skrzynię ferozarri :roll: ?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
jimmie
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr lut 11, 2009 1:32 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: jimmie » sob lip 23, 2011 8:30 pm

BMW nie miało V6 tylko R6 2.5L i miało 170KM. 2.7ETA był ekonomiczną wersją (duża pojemność/duży moment, mała moc, odcinka na poziome 5000 obr/min). BMW M20/M21 pasują do rocyghini a do ferozarri pasują M40 i M42 :)
Daihatsu Feroza 1.6 '89 6860
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: nes421 » sob lip 23, 2011 10:23 pm

jimmie pisze:BMW nie miało V6 tylko R6 2.5L i miało 170KM. 2.7ETA był ekonomiczną wersją (duża pojemność/duży moment, mała moc, odcinka na poziome 5000 obr/min). BMW M20/M21 pasują do rocyghini a do ferozarri pasują M40 i M42 :)
A sorry, faktycznie R6, ale nie 170 KM tylko 150KM. Seria M30. Silniki M30B25,M30B28 M30B30, M30B32, M30B33, M30B34, M30B35.

M20 miały mniejsze pojemności i inne kołnierze skrzyni.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: vandall1 » sob lip 23, 2011 10:52 pm

No to co w końcu? M20 czy M30,czy M40/42???????
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
jimmie
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr lut 11, 2009 1:32 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: jimmie » sob lip 23, 2011 11:22 pm

M20/M21 we freeclimberach I (2.0i, 2.7i, 2.4TD), natomiast M40 (1.6i pasują M40 i M42) we freeclimberach II

M30 to jest "duża szóstka" (rzeczywiście miała 150KM ale były też m20b25 170km czyli oboje mamy racje :) )i myślę ze mogłyby być problemy ze zmieszczeniem jej pod maską bez modyfikacji nadwozia, bo już M20 czyli "mała szóstka" ma ciasno.
Daihatsu Feroza 1.6 '89 6860
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: vandall1 » ndz lip 24, 2011 12:09 am

Czyli jak klasyczną ferkę 1.6 będę chciał przerobić na ferozarri to M40?
Bo mnie zaraz piorun spali :evil: :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
jimmie
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr lut 11, 2009 1:32 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: jimmie » ndz lip 24, 2011 10:48 am

tak, M40
Daihatsu Feroza 1.6 '89 6860
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Bertone Freeclimber I i II

Post autor: vandall1 » ndz lip 24, 2011 12:25 pm

Uffff...wreszcie się dowiedziałem,dzięki :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość