Bertone Freeclimber I i II
Moderator: s3R
Bertone Freeclimber I i II
Czy ktoś z posiadaczy Freeclimberów I / II mógłby potwierdzić lub zdementować informację że w Freeclimberach montowana jest standartowa skrzynia biegów Daihatsu a jej dostosowanie do silnika BMW polega tylko na wymianie kołnierza pomiędzy skrzynią a silnikiem ? (informacja z niemieckiej strony http://weidt-site.de/bertone/freeclimber.html)
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Re: Bertone Freeclimber I i II
na 100% tego nie wiem, ale raczej potwierdzam ze slyszenia. Natomiast chyba nie jest mozliwe zeby w I i II byly te same skrzynie, to zupelnie inne samochody, tak jak ROcky i Feroza.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD
Re: Bertone Freeclimber I i II
Te same nie, ale odpowiednio po prostu zwykłe z Ferozy i Rockyego chyba. Nie natrafiłem nigdzie w internecie na informacje o jakichś innych skrzyniach. Na tej stronie jest napisane że Bertone nie miało problemów z dostosowaniem silników BMW bo ograniczyło się to do zmiany kołnierza na skrzyni, ale kto to napisał i czy to prawda to tylko jakiś właściciel Bertone chyba może potwierdzić
Napisali też tam że dzięki zastosowaniu silnika BMW w Freeclimber II znacznie poprawiła się dynamika jazdy zbliżając kulturę jazdy auta do aut osobowych w stosunku do orginalnej Ferozy. Na filmach faktycznie jest chyba cichszy i bardziej żwawy niż Feroza, ciekawe jak w rzeczywistości..

Napisali też tam że dzięki zastosowaniu silnika BMW w Freeclimber II znacznie poprawiła się dynamika jazdy zbliżając kulturę jazdy auta do aut osobowych w stosunku do orginalnej Ferozy. Na filmach faktycznie jest chyba cichszy i bardziej żwawy niż Feroza, ciekawe jak w rzeczywistości..
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
- MACIEK KRAKÓW
- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Re: Bertone Freeclimber I i II
POTWIERDZAM SKRZYNIA WE FREECLIMBERACH I JEST CALA ORYGINALNA WRAZ Z REDUKTOREM Z DAIHATSU 

Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Bertone Freeclimber I i II
Jak jest rozwiązane zawieszenie w Daihatsu Freeclimer? Resor, sprężyna, prześwit?
Re: Bertone Freeclimber I i II
Takie jak w odpowiadającym im daihatsu. Czyli w tym na rockim resor a tym na ferozie drążki i resor.
Zdrapek i poharatka
Re: Bertone Freeclimber I i II
A jakież to dokładniej BMW tam siedzi?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Bertone Freeclimber I i II
2,7, R6, 130,8 PS 

Re: Bertone Freeclimber I i II
w Freeclimberach I dostępne były superETA M20B27 (2.7L 129KM / 230Nm), M20B20 (2.0L 129KM / 164Nm) i diesel M21B24 (2.4L 119KM)
Daihatsu Feroza 1.6 '89 6860
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8
Re: Bertone Freeclimber I i II
Ta superETA 2.7 to była jakaś dziwna konstrukcja jak na tamten okres - równocześnie produkowane 2.5L V6 miało 150KM . Chyba mniej się ta ETA męczy w terenie, dlatego wybrali zamiast M30B25 

Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Re: Bertone Freeclimber I i II
Znaczy,o ile dobrze rozumiem,to kazdy M20 powinien pasować na skrzynię ferozarri
?

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Bertone Freeclimber I i II
BMW nie miało V6 tylko R6 2.5L i miało 170KM. 2.7ETA był ekonomiczną wersją (duża pojemność/duży moment, mała moc, odcinka na poziome 5000 obr/min). BMW M20/M21 pasują do rocyghini a do ferozarri pasują M40 i M42 

Daihatsu Feroza 1.6 '89 6860
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8
Re: Bertone Freeclimber I i II
A sorry, faktycznie R6, ale nie 170 KM tylko 150KM. Seria M30. Silniki M30B25,M30B28 M30B30, M30B32, M30B33, M30B34, M30B35.jimmie pisze:BMW nie miało V6 tylko R6 2.5L i miało 170KM. 2.7ETA był ekonomiczną wersją (duża pojemność/duży moment, mała moc, odcinka na poziome 5000 obr/min). BMW M20/M21 pasują do rocyghini a do ferozarri pasują M40 i M42
M20 miały mniejsze pojemności i inne kołnierze skrzyni.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Re: Bertone Freeclimber I i II
No to co w końcu? M20 czy M30,czy M40/42???????
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Bertone Freeclimber I i II
M20/M21 we freeclimberach I (2.0i, 2.7i, 2.4TD), natomiast M40 (1.6i pasują M40 i M42) we freeclimberach II
M30 to jest "duża szóstka" (rzeczywiście miała 150KM ale były też m20b25 170km czyli oboje mamy racje
)i myślę ze mogłyby być problemy ze zmieszczeniem jej pod maską bez modyfikacji nadwozia, bo już M20 czyli "mała szóstka" ma ciasno.
M30 to jest "duża szóstka" (rzeczywiście miała 150KM ale były też m20b25 170km czyli oboje mamy racje

Daihatsu Feroza 1.6 '89 6860
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8
Re: Bertone Freeclimber I i II
Czyli jak klasyczną ferkę 1.6 będę chciał przerobić na ferozarri to M40?
Bo mnie zaraz piorun spali

Bo mnie zaraz piorun spali


KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Bertone Freeclimber I i II
tak, M40
Daihatsu Feroza 1.6 '89 6860
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8
Re: Bertone Freeclimber I i II
Uffff...wreszcie się dowiedziałem,dzięki 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość