Strona 1 z 1
Bertone Freeclimber I i II
: śr mar 04, 2009 3:59 am
autor: nes421
Czy ktoś z posiadaczy Freeclimberów I / II mógłby potwierdzić lub zdementować informację że w Freeclimberach montowana jest standartowa skrzynia biegów Daihatsu a jej dostosowanie do silnika BMW polega tylko na wymianie kołnierza pomiędzy skrzynią a silnikiem ? (informacja z niemieckiej strony
http://weidt-site.de/bertone/freeclimber.html)
Re: Bertone Freeclimber I i II
: śr mar 04, 2009 8:35 am
autor: barteks
na 100% tego nie wiem, ale raczej potwierdzam ze slyszenia. Natomiast chyba nie jest mozliwe zeby w I i II byly te same skrzynie, to zupelnie inne samochody, tak jak ROcky i Feroza.
Re: Bertone Freeclimber I i II
: śr mar 04, 2009 4:32 pm
autor: nes421
Te same nie, ale odpowiednio po prostu zwykłe z Ferozy i Rockyego chyba. Nie natrafiłem nigdzie w internecie na informacje o jakichś innych skrzyniach. Na tej stronie jest napisane że Bertone nie miało problemów z dostosowaniem silników BMW bo ograniczyło się to do zmiany kołnierza na skrzyni, ale kto to napisał i czy to prawda to tylko jakiś właściciel Bertone chyba może potwierdzić
Napisali też tam że dzięki zastosowaniu silnika BMW w Freeclimber II znacznie poprawiła się dynamika jazdy zbliżając kulturę jazdy auta do aut osobowych w stosunku do orginalnej Ferozy. Na filmach faktycznie jest chyba cichszy i bardziej żwawy niż Feroza, ciekawe jak w rzeczywistości..
Re: Bertone Freeclimber I i II
: ndz mar 15, 2009 11:21 pm
autor: MACIEK KRAKÓW
POTWIERDZAM SKRZYNIA WE
FREECLIMBERACH I JEST CALA ORYGINALNA WRAZ Z REDUKTOREM Z DAIHATSU 
Re: Bertone Freeclimber I i II
: czw lip 21, 2011 7:48 am
autor: seba4x4
Jak jest rozwiązane zawieszenie w Daihatsu Freeclimer? Resor, sprężyna, prześwit?
Re: Bertone Freeclimber I i II
: czw lip 21, 2011 8:01 am
autor: s3R
Takie jak w odpowiadającym im daihatsu. Czyli w tym na rockim resor a tym na ferozie drążki i resor.
Re: Bertone Freeclimber I i II
: pt lip 22, 2011 8:05 am
autor: vandall1
A jakież to dokładniej BMW tam siedzi?
Re: Bertone Freeclimber I i II
: pt lip 22, 2011 12:34 pm
autor: seba4x4
2,7, R6, 130,8 PS

Re: Bertone Freeclimber I i II
: pt lip 22, 2011 10:02 pm
autor: jimmie
w Freeclimberach I dostępne były superETA M20B27 (2.7L 129KM / 230Nm), M20B20 (2.0L 129KM / 164Nm) i diesel M21B24 (2.4L 119KM)
Re: Bertone Freeclimber I i II
: pt lip 22, 2011 10:46 pm
autor: nes421
Ta superETA 2.7 to była jakaś dziwna konstrukcja jak na tamten okres - równocześnie produkowane 2.5L V6 miało 150KM . Chyba mniej się ta ETA męczy w terenie, dlatego wybrali zamiast M30B25

Re: Bertone Freeclimber I i II
: sob lip 23, 2011 12:11 am
autor: vandall1
Znaczy,o ile dobrze rozumiem,to kazdy M20 powinien pasować na skrzynię ferozarri

?
Re: Bertone Freeclimber I i II
: sob lip 23, 2011 8:30 pm
autor: jimmie
BMW nie miało V6 tylko R6 2.5L i miało 170KM. 2.7ETA był ekonomiczną wersją (duża pojemność/duży moment, mała moc, odcinka na poziome 5000 obr/min). BMW M20/M21 pasują do rocyghini a do ferozarri pasują M40 i M42

Re: Bertone Freeclimber I i II
: sob lip 23, 2011 10:23 pm
autor: nes421
jimmie pisze:BMW nie miało V6 tylko R6 2.5L i miało 170KM. 2.7ETA był ekonomiczną wersją (duża pojemność/duży moment, mała moc, odcinka na poziome 5000 obr/min). BMW M20/M21 pasują do rocyghini a do ferozarri pasują M40 i M42

A sorry, faktycznie R6, ale nie 170 KM tylko 150KM. Seria M30. Silniki M30B25,M30B28 M30B30, M30B32, M30B33, M30B34, M30B35.
M20 miały mniejsze pojemności i inne kołnierze skrzyni.
Re: Bertone Freeclimber I i II
: sob lip 23, 2011 10:52 pm
autor: vandall1
No to co w końcu? M20 czy M30,czy M40/42???????
Re: Bertone Freeclimber I i II
: sob lip 23, 2011 11:22 pm
autor: jimmie
M20/M21 we freeclimberach I (2.0i, 2.7i, 2.4TD), natomiast M40 (1.6i pasują M40 i M42) we freeclimberach II
M30 to jest "duża szóstka" (rzeczywiście miała 150KM ale były też m20b25 170km czyli oboje mamy racje

)i myślę ze mogłyby być problemy ze zmieszczeniem jej pod maską bez modyfikacji nadwozia, bo już M20 czyli "mała szóstka" ma ciasno.
Re: Bertone Freeclimber I i II
: ndz lip 24, 2011 12:09 am
autor: vandall1
Czyli jak klasyczną ferkę 1.6 będę chciał przerobić na ferozarri to M40?
Bo mnie zaraz piorun spali

Re: Bertone Freeclimber I i II
: ndz lip 24, 2011 10:48 am
autor: jimmie
tak, M40
Re: Bertone Freeclimber I i II
: ndz lip 24, 2011 12:25 pm
autor: vandall1
Uffff...wreszcie się dowiedziałem,dzięki
