Strona 1 z 1

Bertone Freeclimber I i II

: śr mar 04, 2009 3:59 am
autor: nes421
Czy ktoś z posiadaczy Freeclimberów I / II mógłby potwierdzić lub zdementować informację że w Freeclimberach montowana jest standartowa skrzynia biegów Daihatsu a jej dostosowanie do silnika BMW polega tylko na wymianie kołnierza pomiędzy skrzynią a silnikiem ? (informacja z niemieckiej strony http://weidt-site.de/bertone/freeclimber.html)

Re: Bertone Freeclimber I i II

: śr mar 04, 2009 8:35 am
autor: barteks
na 100% tego nie wiem, ale raczej potwierdzam ze slyszenia. Natomiast chyba nie jest mozliwe zeby w I i II byly te same skrzynie, to zupelnie inne samochody, tak jak ROcky i Feroza.

Re: Bertone Freeclimber I i II

: śr mar 04, 2009 4:32 pm
autor: nes421
Te same nie, ale odpowiednio po prostu zwykłe z Ferozy i Rockyego chyba. Nie natrafiłem nigdzie w internecie na informacje o jakichś innych skrzyniach. Na tej stronie jest napisane że Bertone nie miało problemów z dostosowaniem silników BMW bo ograniczyło się to do zmiany kołnierza na skrzyni, ale kto to napisał i czy to prawda to tylko jakiś właściciel Bertone chyba może potwierdzić :)
Napisali też tam że dzięki zastosowaniu silnika BMW w Freeclimber II znacznie poprawiła się dynamika jazdy zbliżając kulturę jazdy auta do aut osobowych w stosunku do orginalnej Ferozy. Na filmach faktycznie jest chyba cichszy i bardziej żwawy niż Feroza, ciekawe jak w rzeczywistości..

Re: Bertone Freeclimber I i II

: ndz mar 15, 2009 11:21 pm
autor: MACIEK KRAKÓW
POTWIERDZAM SKRZYNIA WE FREECLIMBERACH I JEST CALA ORYGINALNA WRAZ Z REDUKTOREM Z DAIHATSU :)2

Re: Bertone Freeclimber I i II

: czw lip 21, 2011 7:48 am
autor: seba4x4
Jak jest rozwiązane zawieszenie w Daihatsu Freeclimer? Resor, sprężyna, prześwit?

Re: Bertone Freeclimber I i II

: czw lip 21, 2011 8:01 am
autor: s3R
Takie jak w odpowiadającym im daihatsu. Czyli w tym na rockim resor a tym na ferozie drążki i resor.

Re: Bertone Freeclimber I i II

: pt lip 22, 2011 8:05 am
autor: vandall1
A jakież to dokładniej BMW tam siedzi?

Re: Bertone Freeclimber I i II

: pt lip 22, 2011 12:34 pm
autor: seba4x4
2,7, R6, 130,8 PS 8)

Re: Bertone Freeclimber I i II

: pt lip 22, 2011 10:02 pm
autor: jimmie
w Freeclimberach I dostępne były superETA M20B27 (2.7L 129KM / 230Nm), M20B20 (2.0L 129KM / 164Nm) i diesel M21B24 (2.4L 119KM)

Re: Bertone Freeclimber I i II

: pt lip 22, 2011 10:46 pm
autor: nes421
Ta superETA 2.7 to była jakaś dziwna konstrukcja jak na tamten okres - równocześnie produkowane 2.5L V6 miało 150KM . Chyba mniej się ta ETA męczy w terenie, dlatego wybrali zamiast M30B25 ;)

Re: Bertone Freeclimber I i II

: sob lip 23, 2011 12:11 am
autor: vandall1
Znaczy,o ile dobrze rozumiem,to kazdy M20 powinien pasować na skrzynię ferozarri :roll: ?

Re: Bertone Freeclimber I i II

: sob lip 23, 2011 8:30 pm
autor: jimmie
BMW nie miało V6 tylko R6 2.5L i miało 170KM. 2.7ETA był ekonomiczną wersją (duża pojemność/duży moment, mała moc, odcinka na poziome 5000 obr/min). BMW M20/M21 pasują do rocyghini a do ferozarri pasują M40 i M42 :)

Re: Bertone Freeclimber I i II

: sob lip 23, 2011 10:23 pm
autor: nes421
jimmie pisze:BMW nie miało V6 tylko R6 2.5L i miało 170KM. 2.7ETA był ekonomiczną wersją (duża pojemność/duży moment, mała moc, odcinka na poziome 5000 obr/min). BMW M20/M21 pasują do rocyghini a do ferozarri pasują M40 i M42 :)
A sorry, faktycznie R6, ale nie 170 KM tylko 150KM. Seria M30. Silniki M30B25,M30B28 M30B30, M30B32, M30B33, M30B34, M30B35.

M20 miały mniejsze pojemności i inne kołnierze skrzyni.

Re: Bertone Freeclimber I i II

: sob lip 23, 2011 10:52 pm
autor: vandall1
No to co w końcu? M20 czy M30,czy M40/42???????

Re: Bertone Freeclimber I i II

: sob lip 23, 2011 11:22 pm
autor: jimmie
M20/M21 we freeclimberach I (2.0i, 2.7i, 2.4TD), natomiast M40 (1.6i pasują M40 i M42) we freeclimberach II

M30 to jest "duża szóstka" (rzeczywiście miała 150KM ale były też m20b25 170km czyli oboje mamy racje :) )i myślę ze mogłyby być problemy ze zmieszczeniem jej pod maską bez modyfikacji nadwozia, bo już M20 czyli "mała szóstka" ma ciasno.

Re: Bertone Freeclimber I i II

: ndz lip 24, 2011 12:09 am
autor: vandall1
Czyli jak klasyczną ferkę 1.6 będę chciał przerobić na ferozarri to M40?
Bo mnie zaraz piorun spali :evil: :wink:

Re: Bertone Freeclimber I i II

: ndz lip 24, 2011 10:48 am
autor: jimmie
tak, M40

Re: Bertone Freeclimber I i II

: ndz lip 24, 2011 12:25 pm
autor: vandall1
Uffff...wreszcie się dowiedziałem,dzięki :wink: