Strona 1 z 3

motanie Rockersa

: śr kwie 01, 2009 12:52 pm
autor: Sztanca
Witam

od zakupu autka minęły 2 dni, (prawie)całe forum Daihatsu przeczytane, znalazłem odpowiedzi na większość spraw, ale mam parę pytań do znawców tematu:

1.Chcę zrobić nowe zderzaki, na tył jakiś prosty z kształtownika stalowego lub rura. Musze przenieść zatem lampy w miejsce zaślepek. Nie znalazłem żadnego tematu o tym na forum, wnioskuję że jest to sprawa banalna i nikt o tym nie pisze. Czy takie lampy pasują od jakiegoś nowszego modelu Rocky lub Feroza? jeśli tak to w jakich latach produkowanych? czy szukać z rozbiórek czy może ma to jakąś sensownie niską cenę za nowy element?

Przedni zderzak podoba mi się taki: http://www.northwest4x4.co.uk/forum/viewtopic.php?t=498 Będę chciał go zrobić sam w garażu 8)

2.W jednym z wątków na fotkach widziałem zamontowany snoorkel chyba od ... Patrola? Na alledrogo są takie od 300 zł do 1000+ zł. Czy jest sens bawić się w te najtańsze czy może lepiej dać wygiąć ładną rurkę z kwasówki? Na różnych zdjęciach Rockiego(albo Feroza?) widziałem snoorkele montowane w ten sposób, że rura wychodzi na podszybiu z prawej strony auta. Czy w tym kanale pod szybą jest tyle miejsca by poprowadzić tam rurę, czy rurę prowadzić pod maską, czy to po prostu były auta z innymi silnikami i filtrem z prawej? :)

3.Wiem, że resory pasują od Żuka, ale czy one podniosą trochę auto? Bo z tego co czytałem na forum, piszecie, żeby lepiej nie kombinować z dłuższymi wieszakami szczególnie z przodu. Ile w tym prawdy? czy ktoś z Was ma wieszaki, jakie długie i jak to się sprawdza w praktyce?

Najchętniej chciałbym się spotkać z kimś kto ma Rockiego z okolic Bydgoszczy, pytań mam więcej :D

Re: nowy szuka porady

: śr kwie 01, 2009 1:40 pm
autor: selim
Mam z patrola założony i gra ..trochę jakby moc auta spadła
31 cali- na przeklepanych resorach wchodzi prawie bezkolizyjnie
potem -musisz mocowania amorka obniżyć lub założyć nowe o większym skoku...
za lampy po wielu bólach dałem 320 zł - pasują z Ferozy
ale- mało ich było - więc jest kłopot z dostaniem ich

Re: nowy szuka porady

: śr kwie 01, 2009 8:08 pm
autor: vandall1

Re: nowy szuka porady

: śr kwie 01, 2009 10:07 pm
autor: s3R
Do rockiego prosto jest zrobić zderzak jakiś estetyczny bo auto kanciate.
Miejsc mocowań w cholerę. Najlepiej wykorzystać te poprzeczne dziury w ramie z przodu.
Snorka za 300 zł nie kupuj do parcha bo na 1 drzewie pójdzie w drzazgi
Snork ma być po lewej jak masz diesla. ( z tej strony jest filter)
Moc przy dobrze zrobionym snorku nie spada :)21
Lampy pasują od ... Rockiego tylko w wersji ze światłami w błotniku. raczej starsze wersje.
Resory raczej daj do przeklepania lub wymienienia słabszych "lag" na nowe u kowala.

Re: nowy szuka porady

: sob kwie 04, 2009 7:01 pm
autor: Sztanca
Lampy kupione, zamontowane i ładnie świecą :)2 Obdzwoniłem hieny z alledrogo, chcieli po 400 za komplet, ale nikt nie miał, kazali czekać. Znalazłem szrot na którym mają pond 1000 rozbiórkowych aut japońskich!. Sprzedali za 250 komplet i miałem je następnego dnia.

Zabrałem się za zawieszenie, w poniedziałek resorki do klepania i wzmocnienia. Pradopodobnie też dłuższe amorki, tylko nie wiem jakie będą dobre. Czy te od MB 124? mają one dłuższy skok, czy jedynie zastępują fabryczne? Ktoś przerabiał ten temat?

Zdjąłem pokrywy sprzęgiełek, zobaczcie co znalazłem...
lewe:
http://www.sylwester.home.pl/pub/rocky/s_l.jpg
i prawe :)9
http://www.sylwester.home.pl/pub/rocky/s_p.jpg

Potrzebuję także wymienić drążek, do którego zamontowany jest amorek skrętu. Pytałem w Fota oraz sklepie z częściami from japan, ale nie mieli tego w katalogach. Ktoś z Was wymieniał już ten element?

pozdrawiam i liczę na pomoc.

Re: nowy szuka porady

: ndz kwie 05, 2009 7:38 pm
autor: rockold
ten drążek można kupić w Poznaniu u Pani Agnieszki nowy chyba polskiej produkcji ale nie polecam nie wytrzymał nawet roku badziewie jakieś a kosztowało nie mało lepiej poszukać używki oryginalnej w dobrym stanie.

co do zdjęć sprzegiełek to hym... ludzka pomysłowość nie zna granic :roll:

Re: nowy szuka porady

: pn kwie 06, 2009 8:00 am
autor: s3R
Drążek daj do regeneracji.

Re: nowy szuka porady

: pn kwie 06, 2009 1:29 pm
autor: Tomstar
Najchętniej chciałbym się spotkać z kimś kto ma Rockiego z okolic Bydgoszczy, pytań mam więcej
Kolego w Toruniu są dwie Rakiety.
Ja mam zrobione spoa więc to całkiem inna bajka w porównaniu z tym co Ty chcesz motać, a kumpel ma jak narazie fabrycznego (prawie).
Jest jeszcze trzeci (anglik), rozdłubany na części i spoczywający sobie w garażu na mazurach. Więc jak będziesz miał ochotę trochę poupalać, powymieniać doświadczenia techniczne lub ewentualnie jakieś części wal jak w dym-zobaczymy co da się zrobić.

Re: nowy szuka porady

: wt kwie 07, 2009 10:48 pm
autor: Sztanca
na pewno się zjawię :)

Najpierw muszę przygotować Rockmena na jako-taki teren. Jestem już po wizycie w Centrostalu, na dniach będę robił zderzki, progi oraz trapy 8)

Czy ktoś, kto ma niedłubane zawieszenie, mógłby zmierzyć odległość od środka koła do błotnika (przód/tył) ?

Re: nowy szuka porady

: czw maja 07, 2009 7:06 pm
autor: Sztanca
Minął dokładnie miesiąc, motanie do przodu ...

stan na dziś:

- wywalone zderzaki fabryczne
- wywalona wykładzina z wnętrza
- lampy tył w słupki
- zrobione 2 trapy po 1,5m
- zrobiony zderzak tył z rury fi 52mm + 2 mocne zaczepy, zderzak na czerwono :wink:
- zrobione i gotowe do montażu orurowanie boczne fi 52 (na czerwono :wink: )
- przód: zamontowany nieco przerobiony kangur z Frontery A (na razie bez zderzaka)
- przespawany filtr powietrza by miał otwór wlotowy po stronie błotnika, jutro motam jakiś snoorkel

Można przyjąć, że autko pomału zaczyna wyglądać 8)

w planach na następne kilka dni:
- sprzęgiełka manualne (zrobione)
- metromierz, CB (zrobione)
- jakieś mocowania na szpej (hilift, siekiera, łopata) w kabinie, bo to może zabić :o (zrobione)
- dodatkowe oświetlenie przód i tył (zrobione)
- przespawanie felg by zwiększyć ET (kupione nowe felgi ET -15)

na dniach wkleję fotki, może to komuś pomoże w planowanych modyfikacjach

Re: nowy szuka porady

: pt maja 08, 2009 7:21 pm
autor: Piernik
Tomstar pisze:
Najchętniej chciałbym się spotkać z kimś kto ma Rockiego z okolic Bydgoszczy, pytań mam więcej
Kolego w Toruniu są dwie Rakiety.
Ja mam zrobione spoa więc to całkiem inna bajka w porównaniu z tym co Ty chcesz motać, a kumpel ma jak narazie fabrycznego (prawie).
Jest jeszcze trzeci (anglik), rozdłubany na części i spoczywający sobie w garażu na mazurach. Więc jak będziesz miał ochotę trochę poupalać, powymieniać doświadczenia techniczne lub ewentualnie jakieś części wal jak w dym-zobaczymy co da się zrobić.
pewnie ze 3 ;)

Re: nowy szuka porady

: pn maja 25, 2009 6:30 pm
autor: Sztanca
Rockers już nieco dłubnięty, na razie lajtowo w warunkach blokowo-garażowych :wink:

W dniu zakupu:
Obrazek

Obecnie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Terenowiada III :lol:
Obrazek

Obrazek
31x10,5x15 w miejsce prawie nowych opon typu Sahara w rozmiarze około 29-30" (do sprzedania razem z felgami ze zdjęć. Muszę je dokładnie zmierzyć)

Jutro motam dłuższe wieszaki, ale pewnie i tak nie obędzie się bez cięć nadkoli z przodu 8)

Re: nowy szuka porady

: pn maja 25, 2009 10:26 pm
autor: nes421
A nie masz może filmów jakichś jak to sobie radzi? :)21
Z wyglądu nie wzbudza mojego respektu, może poza (czerwonym) obramowaniem ;)

Re: nowy szuka porady

: pn maja 25, 2009 10:40 pm
autor: Sztanca
filmików nie mam

ale nawet na tych małych oponkach radzi sobie rewelacyjnie, Rocky ma świetny silniczek i stosunek mocy do masy

http://www.youtube.com/results?search_t ... rocky&aq=f

Re: nowy szuka porady

: wt maja 26, 2009 9:25 am
autor: rockold
Sztanca pisze:Rocky ma świetny silniczek i stosunek mocy do masy
to fakt ale jak wsadzisz kopie simex'a w rozmiarze 31' to już tak różowo nie będzie zwłaszcza z wytrzymałością przegubów trzeba będzie ostrożnie obchodzić się z pedałem gazu.
co do przedłużania wieszaków to z tyłu jak najbardziej pomysł dobry ale z przodu ja osobiście bym odradzał wolał bym opuścić przednie mocowanie resora uzyskujesz przez to korzystniejszy kat pracy wału :)2

Re: nowy szuka porady

: wt maja 26, 2009 12:18 pm
autor: Sztanca
rockold pisze: ale z przodu ja osobiście bym odradzał wolał bym opuścić przednie mocowanie resora uzyskujesz przez to korzystniejszy kat pracy wału :)2
dziękuję za cenną uwagę, będę to robił na dniach, zamieszczę foty jak zmotam

czy jeszcze na coś powinienem zwrócić uwagę?

Wujek Dobra Rada poszukiwany :wink:

Re: nowy szuka porady

: wt maja 26, 2009 4:55 pm
autor: Piernik
cza było mówić, że chcesz oponki jakem Cię ciągnął na Terenowiadzie... muszę swoje podmienić.

Re: nowy szuka porady

: czw maja 28, 2009 10:49 pm
autor: Sztanca
rockold pisze: ale z przodu ja osobiście bym odradzał wolał bym opuścić przednie mocowanie resora uzyskujesz przez to korzystniejszy kat pracy wału :)2
Czy poniższy DropBox własnej produkcji będzie ok ? 8)

To da obniżenie mocowania o około 10cm, czyli przeliczając ... lift 2". Wstawię tylko coś jeszcze na przód tego profilu by uodpornić go na zginanie boczne, tak jak to jest w ramie.

Najwięcej roboty z dokładnym wycięciem fabrycznych mocowań...

Obrazek

Re: nowy szuka porady

: pt maja 29, 2009 7:32 am
autor: s3R
Ustaw tak most żeby kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy się nie zmienił.
Jak pochylisz za bardzo do przodu to autem sie nie będzie dało jechać.
Jak podniesiesz go o 10 cm to:
1. amortyzatorów ci braknie.
2. za krótkie przewody hamulcowe
3. kąty wałów się pogorszą i mogą okazać sie za krótkie.(pomyślał bym o dystansach przedłużających wały, szczególnie przedni)

Re: nowy szuka porady

: pt maja 29, 2009 8:29 am
autor: Sztanca
1. kupie 4x od MB124-tył, czytając to forum znalazłem info, że długość będzie OK i są tanie.
2. wiem, wymienię
3. mocowanie resoru przedniego jest z przodu auta (przeciwnie jak w Samuraju), a wieszak z tyłu jest z tyłu. więc teoretycznie rzecz biorąc kąty powinny się poprawić.
rockold pisze: ale z przodu ja osobiście bym odradzał wolał bym opuścić przednie mocowanie resora uzyskujesz przez to korzystniejszy kat pracy wału :)2
to kto tu ma rację?

To czy wały będą za krótkie, nie sądzę, lift mocowania resoru o 10cm, w miejscu mocowania mostów trzeba podzielić na 2, czyli wychodzi standardowy lift auta 2 cale. Niestety nie wiem ile tam jest zapasu w miejscu gdzie wał się wsuwa/wysuwa. Jeśli chodzi o dystanse, to można to gdzieś kupić czy tylko samoróbki. Masz jakąś fotkę jak wygląda coś takiego? Przy zawieszeniu na sprężynie pewnie bym się obawiał, ale przy resorach wykrzyż jest raczej mizerny.
s3R pisze:Ustaw tak most żeby kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy się nie zmienił.
Jak pochylisz za bardzo do przodu to autem sie nie będzie dało jechać.
mógłbyś mi to wyjaśnić jak laikowi?

Re: nowy szuka porady

: pt maja 29, 2009 9:01 am
autor: s3R
Jeżeli opuścisz mocowanie resora tylko z przodu to przechylisz przedni most mocno w przód.
Co spowoduje nerwowe prowadzenie samochodu.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprzedzen ... _zwrotnicy
Jeżeli podniesiesz mocno samochód wały będą wysunięte w pozycji że tak powiem spoczynkowej.
Przez co zmniejszy się długość wielowypustu który przenosi moment.

Re: nowy szuka porady

: pt maja 29, 2009 8:44 pm
autor: Sztanca
DropBox by Sztanca:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: nowy szuka porady

: sob maja 30, 2009 9:00 am
autor: rockold
I jak się prowadzi ??
Całkiem ładnie to wyszło :)2

Re: nowy szuka porady

: sob maja 30, 2009 9:06 am
autor: rockold
[quote="Sztanca"]
3. mocowanie resoru przedniego jest z przodu auta (przeciwnie jak w Samuraju), a wieszak z tyłu jest z tyłu. więc teoretycznie rzecz biorąc kąty powinny się poprawić. [quote]

Kąt przy moście faktycznie będzie oki ale zostaje jeszcze ten przy reduktorze i chyba o to chodzi s3r'owi.

?

Re: nowy szuka porady

: sob maja 30, 2009 9:23 am
autor: Sztanca
rockold pisze:I jak się prowadzi ??
nie wiem :)

muszę jeszcze przewody hamulcowe i amorki wymienić na dłuższe, a także wieszaki resorów z tyłu bo wygląda teraz trochę "dziwnie" z uniesionym tylko przodem, jak by był głodny :wink:

Co do kątów ... wydaje mi się że lift 2" to jeszcze nie taka hard-zmota i powinno być ok, co innego SPOA, gdzie lift to przynajmniej 4". Dochodzi jeszcze do tego ograniczony przez resory wykrzyż, który w porównaniu do sprężyny jest niewielki.