Strona 1 z 1

Feroza a ciepłe kraje

: ndz sie 23, 2009 8:59 pm
autor: nes421
Co myślicie o zdolnościach tego auta do funkcjonowania w temperaturach w krajach południowych, dochodzących do 40 stopni ? Czy seryjna konstrukcja dała by radę czy przed takim wyjazdem warto było by wprowadzić jakieś modyfikacje
Zakładając średnie prędkości przelotowe 80km/h, wzniesienia spokojnie, jazda nie aż do zagotowania auta.

Re: Feroza a ciepłe kraje

: ndz sie 23, 2009 9:12 pm
autor: Mroczny
sprawdź czy masz oryginalnie wydajny układ chłodzenia i w drogę.. nie takie wynalazki tam śmigają

Re: Feroza a ciepłe kraje

: pt sie 28, 2009 10:47 am
autor: Hamman
Zobacz w serwisówkach dostępnych na http://www.warfs.org , Feroza była produkowana na różne strefy klimatyczne. Z tego co pamiętam to do ciepłych krajów jest przede wszystkim inny wiatrak przy wisko (jedna łopatka więcej) i inne parametry płynów eksploatacyjnych niż przy np "moderate climate" tak jak np. w Polsce.

A tak od siebie to proponuję zmotać tak, żeby wiatrak kręcił się na stałe. Może będzie głośniej huczał ale masz pewność że zawsze zadziała. Wisko lubi dać dupy w najmniej odpowiednim momencie. W Ferozie mam sprawne, fabryczne wisko ale nie teram jej w terenie.
Za to w Trooperze wsadziłem wielki metalowy wiatrak od Gieni, zdjąwszy uprzednio osłonę z chłodnicy i dmucha mi cały czas. Przy dobrym termostacie w zimie nie zauważyłem problemu z niedogrzaniem a za to w terenie wiem że na wszelki wypadek "dmucha na zimne".

Re: Feroza a ciepłe kraje

: pt sie 28, 2009 1:07 pm
autor: Mad Max
Ale w sensie metalowy wielki wiatrak zamiast visco? Zawsze to jest troche straty mocy.. no i jak za bardzo chłodzi to też nie bardzo bo niedogrzany silnik też nie hula jak trza.
Zdaje sie że profesor patentował naprawe visco :)21
Jak tam psorku robi to dalej czy to było jeszcze w rockim?
Myśle i pewnie wielu kolegów sie zgodzi że najlepszym rozwiazaniem jest elektrowentylator a najlepiej jak go można jeszcze z hebla odpalić.

Re: Feroza a ciepłe kraje

: pt sie 28, 2009 1:16 pm
autor: Mroczny
nieprawda
najlepsze jest sprawne wisko

Re: Feroza a ciepłe kraje

: pt sie 28, 2009 3:12 pm
autor: Hamman
Dlatego podaję to jako "od siebie" a nie że cały świat tak robi. Poza tym mam tak w truperze 2,6 a nie ferozie 1,6.
Niemniej jednak podaję rozwiązanie które u mnie się sprawdza czwarty rok.

Re: Feroza a ciepłe kraje

: pt sie 28, 2009 8:16 pm
autor: s3R
Wisko kręcąc się cały czas działa prewencyjnie.
Nie pozwala na nagły skok temp.
W rakiecie benzynowej zamontowałem przed chłodnicą elektryczny wiatrak z francuza.
Jak było ciepło to go włączałem, wisko oczywiście zostawiłem
A w rakiecie dieslowskiej kupiłem nowe wisko...