Strona 1 z 1
Silnik Daihatsu 2,8 litra turbo diesel
: śr sie 26, 2009 12:23 pm
autor: barteks
Hej,
Na początku mojej przygody z Daihatsu znalazłem w sieci stronę www fabryki, bodajże należącej wtedy do Daihatsu produkującej silniki. Był tam dostępny jako nowy prawie nie zmieniony silnik DL-52, chyba były jakieś dodatki elektroniki.
Zastanawiam się czy ktoś z Was nie natknął się na taką ofertę?
Fajnie byłoby mieć zapisany adres do kogoś kto ma fabrycznie nowe silniki do Rocky, tak na wszelki wypadek
Jednocześnie też myślę sobie, że może taki nowy silnik może pracować z filtrem cząstek stałych i spełniać jakieś EURO 4 albo 5?? I wtedy Rocky mógłby jeździć we wszystkich posranych "umweltzonen" albo "areali controlata", wjeżdżać do centrum europejskich miast z naklejką "Grun" na szybie
Czyli kto ma pomysł na współczesny, ekologiczny, mało skomplikowany SWAP do Rocky?
Re: Silnik Daihatsu 2,8 litra turbo diesel
: śr sie 26, 2009 2:18 pm
autor: nes421
Ja nic nie słyszałem, ale być może mógłbyś spróbować zapytać o to pracownika-konsultanta Daihatsu, którego adres jest podany na WARFS (i chyba formularz kontaktowy), i który podobno udziela chętnie wszystkich informacji na temat części Daihatsu. Tylko że on jest z USA a oni Polaków zbyt poważnie jak wiadomo nie traktują. Ale zatrudniony jest w Japonii to może akurat.
Mógłbyś coś więcej napisać na temat norm - podobno dotyczą one tylko nowo produkowanych aut? Czy jest jakiś problem z wjazdem starszym autem do stref o których piszesz?
Cytat:
"Currently engine manufacturers use 2 methods of achieving EURO 4. One uses exhaust gas recirculation (EGR), passing exhaust gases back into the engine, to reduce NOx then a post combustion particulate filter (DPF) to tackle PM."
EGR w Rockym nie jest na tyle sprawny? Jakie Rocky ma normy emisji?
http://www.atb-tuning.de/shop/Katalysat ... -23957.htm
Re: Silnik Daihatsu 2,8 litra turbo diesel
: śr sie 26, 2009 8:21 pm
autor: SOLTYS 2.8TD
Normy emisji na poziomie c-330 ursus z wstępną komorą spalania no i gdzie te katalizatory

Re: Silnik Daihatsu 2,8 litra turbo diesel
: czw sie 27, 2009 12:59 pm
autor: daniel sto
SOLTYS 2.8TD pisze:Normy emisji na poziomie c-330 ursus z wstępną komorą spalania no i gdzie te katalizatory


Ursus C-330 pali 3litry/godz. ropy przy oraniu w polu

Re: Silnik Daihatsu 2,8 litra turbo diesel
: czw sie 27, 2009 1:34 pm
autor: barteks
nes421 pisze:Mógłbyś coś więcej napisać na temat norm - podobno dotyczą one tylko nowo produkowanych aut? Czy jest jakiś problem z wjazdem starszym autem do stref o których piszesz?
EGR w Rockym nie jest na tyle sprawny? Jakie Rocky ma normy emisji?
Z wjazdem do stref nie ma problemu, ale wjazdy są kontrolowane kamerami i naliczane są mandaty, za każdorazowy wjazd do Berlina autem bez nalepki kontrolnej 40 EUR.
Od 1 stycznia przyszłego roku wjazd do centrum Berlina i innych miast w Niemczech bedzie dozwolony tylko z nalepkami zielonymi (auta spelniajace chyba EURO 4 albo 5), aktualnie można wjechać
Podobnie jest we Włoszech we Francji nie wiem.
W rocky nie ma czegoś takiego jak EGR.

Re: Silnik Daihatsu 2,8 litra turbo diesel
: czw sie 27, 2009 1:48 pm
autor: nes421
W rocky nie ma czegoś takiego jak EGR.
Czyli mam błęda na stronie i to jest silnik Ferozy ?
http://www.warfs.org/content/view/58/63/
Re: Silnik Daihatsu 2,8 litra turbo diesel
: czw sie 27, 2009 8:52 pm
autor: SOLTYS 2.8TD
Wjazdy do stref obowiązują już od tego roku jak masz benzyne to zieloną naklejke masz bez broblemu a diesel norma 4minimum
egr w rockim napewno będzie powyżej 95 r.
Re: Silnik Daihatsu 2,8 litra turbo diesel
: czw sie 27, 2009 10:15 pm
autor: nes421
Strona stref w Niemczech:
http://www.berlin-polska.pl/Wezel_komunikacyjny/376
Gdzieś, prawdopodobnie na Redbook (
http://www.redbook.com.au/) widziałem informację że któryś z modeli Rockyego ma emisję CO2 na poziomie 248g/km. Nie mogę znaleźć tej podstrony (jest tam 108 modeli Rocky'ego), ale pewnie gdzieś indziej są pewnie do znalezienia wartości emisji substancji szkodliwych przez silniki DL..