Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy
Moderator: s3R
Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy
Jestem nowy. Rocky 2000 rok, kupiony 2 tygodnie temu. Zrobiłem "pakiet startowy", rozrząd, płyny, końcówki, sprzęgiełka AVM i takie tam. Fajna furka. Pojechałem na rekonesans do Brennej. I wszystko fajnie tylko na czarnym martwi mnie trochę niestabilna jazda. Zmienione końcówki drążków kierowniczych, gumy silentbloków, amortyzatory. Według mechaników nie ma luzów, a kierownica nie za bardzo mnie słucha, trzeba się "namachać". Według mnie ma mały luz poosiowy 'naście stopni. Co może być przyczyną? Luz na przekładni, może się to reguluje? Może luz na krzyżakach na kolumnie kierowniczej?
Jakby koś miał podobne doświadczenia to bardzo proszę o sugestie.
Na zlocie stawiam skrzynkę piwa...
Pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników Rocky'ego.
Z.K.
Jakby koś miał podobne doświadczenia to bardzo proszę o sugestie.
Na zlocie stawiam skrzynkę piwa...
Pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników Rocky'ego.
Z.K.
Re: Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy
W kraju kupiłeś taką świeżynkę z 2000 roku ?
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Re: Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy
uzupełnij profil , będzie łatwiej ....
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy
Sprawdz czy masz drazek Panharda (taki poprzeczny od mostu do ramy z przodu. Bez niego auto zachowuje sie tak jak opisales.
Jesli to nie to, to chyba wymiana przekladni kierowniczej. Nigdy nie widzialem aby zuzyly sie przeguby przekladni kierowniczej.
Jesli to nie to, to chyba wymiana przekladni kierowniczej. Nigdy nie widzialem aby zuzyly sie przeguby przekladni kierowniczej.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD
Re: Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy
Dzięki za sugestie.
Info dla "nes421", dlatego go kupiłem bo był "świeży". Blacha super (a nie we wszystkich), trochę popracuję nad nim, zabezpieczenie antykorozyjne i myślę, że parę lat pośmiga. Miałem farta kupić od nie-handlarzy z Niemiec, dali mi kluczyki, dokumenty i powiedzieli pojeździj to podejmiesz decyzję, opuścili na "dzień dobry" 3 tys, posiedziałem u nich w kanale i pod spodem, spoko. Nawet lakier bez uwag. Mały wybór jest takich, w miarę nie zmęczonych. Wiem, że do "udoskonalania" lepszy jest na resorach, ale tego nie kupić byłoby grzechem.
Jeździłem próbnie kilkoma różnymi sprzętami m.in. Patrol, Jimny, Samuraj,Pajero , ale Rocky to jest to (dla mnie).
Trochę jestem już wiekowy i wybaczcie jak coś ... wypalę. Postaram się szybko "doedukować"
Co do problemu mechanicznego to wstawię do "Sulejówka". Standardowi mechanicy są delikatnie mówiąc niewłaściwi, nikogo nie obrażając.
Pozdrowienia
Z.
Info dla "nes421", dlatego go kupiłem bo był "świeży". Blacha super (a nie we wszystkich), trochę popracuję nad nim, zabezpieczenie antykorozyjne i myślę, że parę lat pośmiga. Miałem farta kupić od nie-handlarzy z Niemiec, dali mi kluczyki, dokumenty i powiedzieli pojeździj to podejmiesz decyzję, opuścili na "dzień dobry" 3 tys, posiedziałem u nich w kanale i pod spodem, spoko. Nawet lakier bez uwag. Mały wybór jest takich, w miarę nie zmęczonych. Wiem, że do "udoskonalania" lepszy jest na resorach, ale tego nie kupić byłoby grzechem.
Jeździłem próbnie kilkoma różnymi sprzętami m.in. Patrol, Jimny, Samuraj,Pajero , ale Rocky to jest to (dla mnie).
Trochę jestem już wiekowy i wybaczcie jak coś ... wypalę. Postaram się szybko "doedukować"
Co do problemu mechanicznego to wstawię do "Sulejówka". Standardowi mechanicy są delikatnie mówiąc niewłaściwi, nikogo nie obrażając.
Pozdrowienia
Z.
Re: Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy
W tym roczniku nie będzie panharda. On ma IFS.
Podejrzewam że masz luz na przekładni.
Prosty do skasowania raczej.
Myślę że przekładnia jest podobna jeżeli nie taka sama jak w starszych modelach.
U góry masz śrubę z kontrą.
Poluzuj kontrę i spróbuj wkręcić śrubę. np 1/4 obrotu. skontruj i przejedź się.
Jak będzie lepiej możesz ponowić ale musisz pamiętać o tym żeby wkręcając nie dociągnąć do końca. ( jak zacznie się wkręcać ciężej to odpuść i popuść trochę)
Jak kierownica zacznie ciężej chodzić to odpuść trochę. Tam oryginalnie jest trochę luzu i musi on być.
Szczególnie jak w terenie chcesz jeździć.
Podejrzewam że masz luz na przekładni.
Prosty do skasowania raczej.
Myślę że przekładnia jest podobna jeżeli nie taka sama jak w starszych modelach.
U góry masz śrubę z kontrą.
Poluzuj kontrę i spróbuj wkręcić śrubę. np 1/4 obrotu. skontruj i przejedź się.
Jak będzie lepiej możesz ponowić ale musisz pamiętać o tym żeby wkręcając nie dociągnąć do końca. ( jak zacznie się wkręcać ciężej to odpuść i popuść trochę)
Jak kierownica zacznie ciężej chodzić to odpuść trochę. Tam oryginalnie jest trochę luzu i musi on być.
Szczególnie jak w terenie chcesz jeździć.
Zdrapek i poharatka
Re: Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy
Konkret, chyba masz rację, brzmi sensownie (trochę też tak obstawiałem),
sprawdzę i... piwo dla Ciebie.
Z.
sprawdzę i... piwo dla Ciebie.
Z.
Re: Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy
po za tym to można baardzo łatwo stwierdzić , w sensie luzu przekładni ))
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość