Strona 1 z 1

Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy

: ndz lis 15, 2009 9:09 pm
autor: is200
Jestem nowy. Rocky 2000 rok, kupiony 2 tygodnie temu. Zrobiłem "pakiet startowy", rozrząd, płyny, końcówki, sprzęgiełka AVM i takie tam. Fajna furka. Pojechałem na rekonesans do Brennej. I wszystko fajnie tylko na czarnym martwi mnie trochę niestabilna jazda. Zmienione końcówki drążków kierowniczych, gumy silentbloków, amortyzatory. Według mechaników nie ma luzów, a kierownica nie za bardzo mnie słucha, trzeba się "namachać". Według mnie ma mały luz poosiowy 'naście stopni. Co może być przyczyną? Luz na przekładni, może się to reguluje? Może luz na krzyżakach na kolumnie kierowniczej?

Jakby koś miał podobne doświadczenia to bardzo proszę o sugestie.
Na zlocie stawiam skrzynkę piwa...
Pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników Rocky'ego.
Z.K.

Re: Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy

: ndz lis 15, 2009 10:21 pm
autor: nes421
W kraju kupiłeś taką świeżynkę z 2000 roku ?

Re: Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy

: ndz lis 15, 2009 10:23 pm
autor: gri74
uzupełnij profil , będzie łatwiej ....

Re: Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy

: ndz lis 15, 2009 10:54 pm
autor: barteks
Sprawdz czy masz drazek Panharda (taki poprzeczny od mostu do ramy z przodu. Bez niego auto zachowuje sie tak jak opisales.

Jesli to nie to, to chyba wymiana przekladni kierowniczej. Nigdy nie widzialem aby zuzyly sie przeguby przekladni kierowniczej.

Re: Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy

: pn lis 16, 2009 10:05 am
autor: is200
Dzięki za sugestie.
Info dla "nes421", dlatego go kupiłem bo był "świeży". Blacha super (a nie we wszystkich), trochę popracuję nad nim, zabezpieczenie antykorozyjne i myślę, że parę lat pośmiga. Miałem farta kupić od nie-handlarzy z Niemiec, dali mi kluczyki, dokumenty i powiedzieli pojeździj to podejmiesz decyzję, opuścili na "dzień dobry" 3 tys, posiedziałem u nich w kanale i pod spodem, spoko. Nawet lakier bez uwag. Mały wybór jest takich, w miarę nie zmęczonych. Wiem, że do "udoskonalania" lepszy jest na resorach, ale tego nie kupić byłoby grzechem.

Jeździłem próbnie kilkoma różnymi sprzętami m.in. Patrol, Jimny, Samuraj,Pajero , ale Rocky to jest to (dla mnie).
Trochę jestem już wiekowy i wybaczcie jak coś ... wypalę. Postaram się szybko "doedukować"

Co do problemu mechanicznego to wstawię do "Sulejówka". Standardowi mechanicy są delikatnie mówiąc niewłaściwi, nikogo nie obrażając.

Pozdrowienia
Z.

Re: Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy

: pn lis 16, 2009 12:21 pm
autor: s3R
W tym roczniku nie będzie panharda. On ma IFS.
Podejrzewam że masz luz na przekładni.
Prosty do skasowania raczej.
Myślę że przekładnia jest podobna jeżeli nie taka sama jak w starszych modelach.
U góry masz śrubę z kontrą.
Poluzuj kontrę i spróbuj wkręcić śrubę. np 1/4 obrotu. skontruj i przejedź się.
Jak będzie lepiej możesz ponowić ale musisz pamiętać o tym żeby wkręcając nie dociągnąć do końca. ( jak zacznie się wkręcać ciężej to odpuść i popuść trochę)
Jak kierownica zacznie ciężej chodzić to odpuść trochę. Tam oryginalnie jest trochę luzu i musi on być.
Szczególnie jak w terenie chcesz jeździć.

Re: Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy

: pn lis 16, 2009 1:07 pm
autor: is200
Konkret, chyba masz rację, brzmi sensownie (trochę też tak obstawiałem),
sprawdzę i... piwo dla Ciebie.
Z.

Re: Potrzebuję pomocy/porady / luz kierownicy

: pn lis 16, 2009 2:47 pm
autor: gri74
po za tym to można baardzo łatwo stwierdzić , w sensie luzu przekładni ))