Problem Gaźnik Feroza 94r
Moderator: s3R
Problem Gaźnik Feroza 94r
Witam. Jestem posiadaczem Ferozy z 94r 1.6 16v. Mam problem z dopasowaniem w odpowiednie miejsca wężyków odchodzących od gaźnika. Strasznie dużo pali. Ostatnio przeliczyłem że przy normalnej spokojnej jezdzie na szosie przy ok 90/100 km/h spala do 20l na 100km ;/ . Zatem mógłbym prosić o umieszczenie zdjęć z opisem gaźnika lub czegoś w tym stylu?
pozdrawiam
stylus1
pozdrawiam
stylus1
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
w Ferozie nie ma gaźnika
... Wklej zdjęcie swojego silnika od góry, popatrzymy, ale raczej szukałbym innych przyczyn

Daihatsu Feroza 1,6 93' --> Ford Maverick 2,0 02'
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
:Robal30 no jak nie ma jak jest, mam nawet taką
, ma jedną zaletę nad silnikiem z wtryskiem - nie ma grama elektroniki, którą można potencjalnie zalać.
od strony 13 masz informacje o gaźniku
http://www.feroza.ru/downloads/service_ ... System.pdf
powodzenia w dopasowywaniu. Niestety do 3 grudnia nie mam spotkam się z Ferozą więc zdjęć na razie nie będzie.

od strony 13 masz informacje o gaźniku
http://www.feroza.ru/downloads/service_ ... System.pdf
powodzenia w dopasowywaniu. Niestety do 3 grudnia nie mam spotkam się z Ferozą więc zdjęć na razie nie będzie.
Daihatsu Feroza 1.6 '89 6860
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Feroza 94 1.6 16V Z gaźnikiem
?

Daihatsu Feroza 1,6 93' --> Ford Maverick 2,0 02'
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Dzieki wielkie jimmie. Jednak wolałbym real foto bo na tym jakos trudno sie połapać. Tak masz racje, moja ferozka szczerze powiem lubi wode
Elektroniki nie wiecej niż w rowerze.
Tak Robal30, jest gaźnik. Postaram sie zrobić foto w najblizszym czasie.
pozdrawiam


Tak Robal30, jest gaźnik. Postaram sie zrobić foto w najblizszym czasie.
pozdrawiam
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Zdjęcia będę mógł dopiero za tydzień zrobić.
Daihatsu Feroza 1.6 '89 6860
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Wklej zdjęcie tabliczki znamionowej czy to naprawdę jest '94 

Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
[img]
http://img402.imageshack.us/i/img6665t.jpg/[/img]
oto i gaźnik. pod filtrem powietrza. w najbliższym czasie postaram sie zdjąc filtr i pokazać gaźnik od góry
http://img177.imageshack.us/i/img6678k.jpg/
a do tego zdjęcia moje pytanie to. dokąd powinny prowadzić te wężyki?
http://img402.imageshack.us/i/img6665t.jpg/[/img]
oto i gaźnik. pod filtrem powietrza. w najbliższym czasie postaram sie zdjąc filtr i pokazać gaźnik od góry
http://img177.imageshack.us/i/img6678k.jpg/
a do tego zdjęcia moje pytanie to. dokąd powinny prowadzić te wężyki?
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Chodzi Ci o wężyki czy o to miejsce gdzie jest strzałka? 
Mnie to wygląda w całości na czujnik temperatury i przewody podciśnieniowe lecące z niego do gaźnika
Porównaj z tym schematem z Suzuki SJ413 - to są podobne gaźniki
Może coś się wyjaśni
http://4x4.x12.pl/daihatsu/aisan_rus.zip

Mnie to wygląda w całości na czujnik temperatury i przewody podciśnieniowe lecące z niego do gaźnika
Porównaj z tym schematem z Suzuki SJ413 - to są podobne gaźniki
Może coś się wyjaśni
http://4x4.x12.pl/daihatsu/aisan_rus.zip
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Tak jest, chodzi o to gdzie mają być podpięte 4 wężyki idące od zaworu regulującego dawkę paliwa w zależności od temperatury silnika i te 2 od aparatu zapłonowego
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Oto gaźnik mojej ferozy http://img148.imageshack.us/i/zdjcie0039h.jpg/
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Tutaj jest częściowy schemat, też autorowi czegoś brakuje - może mógłbyś na podstawie tego co masz uzupełnić ten schemat, jeśli to co innego niż Tobie brakuje ?
http://forum.difflock.com/viewtopic.php ... 7bac7354df
http://forum.difflock.com/viewtopic.php ... 7bac7354df
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Dobra zamieszczam zdjęcia wężyków co do których bym prosił o opis dokąd powinny iść i czy dobrze idą.
http://img64.imageshack.us/i/60164923.jpg/
http://img109.imageshack.us/i/62669822.jpg/
http://img709.imageshack.us/i/img6734.jpg/
http://img205.imageshack.us/i/img6756h.jpg/
http://img709.imageshack.us/i/img6782.jpg/
p.s.
Jeśli ktoś potrzebuje zdjęć jakiejś części to służę pomocą póki Fercia jest w warsztacie.
http://img64.imageshack.us/i/60164923.jpg/
http://img109.imageshack.us/i/62669822.jpg/
http://img709.imageshack.us/i/img6734.jpg/
http://img205.imageshack.us/i/img6756h.jpg/
http://img709.imageshack.us/i/img6782.jpg/
p.s.
Jeśli ktoś potrzebuje zdjęć jakiejś części to służę pomocą póki Fercia jest w warsztacie.

Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Ten ucięty z pierwszego zdjęcia idzie prawdopodobnie do podstawy, podobnie jak w Aisanie z Suzuki (tak by wynikało ze schematu chociaż pewności nie mam):
http://www.izook.com/tech/samurai/engin ... 5B1%5D.jpg
Gaźniki Aisan wymagają doktoryzacji do prawidłowego uruchomienia i mają tą wadę że po kilku latach od nowości jest je ciężko wyregulować, a negatywne objawy to kompletne rozregulowania auta - od niezapalania po kosmiczne zużycie paliwa. Jeśli Ci się nie uda go uruchomić albo efekty będą marne, to dość popularna jest wymiana Aisanów w autach typu Suzuki, Fiat, itp, na gaźniki Weber. W przypadku Ferozy ludzie piszą w necie o pozytywnym zastosowaniu Weber 28/32 (np. z Forda Escorta 1.6) po dorobieniu przejściówki.
W Polsce prawdopodobnie nie znajdziesz żadnego opisu zamiany gaźnika w Ferozie, możliwe że nikt tego nie robił. Za granicą np:
http://lists.topica.com/lists/dairocky/ ... start=5621
A tu auto z zamontowanym gaźnikiem Weber 2-barrel
http://www.cardomain.com/ride/2461890
Mam nadzieję że ktoś inny wklei zdjęcia kompletu..
http://www.izook.com/tech/samurai/engin ... 5B1%5D.jpg
Gaźniki Aisan wymagają doktoryzacji do prawidłowego uruchomienia i mają tą wadę że po kilku latach od nowości jest je ciężko wyregulować, a negatywne objawy to kompletne rozregulowania auta - od niezapalania po kosmiczne zużycie paliwa. Jeśli Ci się nie uda go uruchomić albo efekty będą marne, to dość popularna jest wymiana Aisanów w autach typu Suzuki, Fiat, itp, na gaźniki Weber. W przypadku Ferozy ludzie piszą w necie o pozytywnym zastosowaniu Weber 28/32 (np. z Forda Escorta 1.6) po dorobieniu przejściówki.
W Polsce prawdopodobnie nie znajdziesz żadnego opisu zamiany gaźnika w Ferozie, możliwe że nikt tego nie robił. Za granicą np:
http://lists.topica.com/lists/dairocky/ ... start=5621
A tu auto z zamontowanym gaźnikiem Weber 2-barrel
http://www.cardomain.com/ride/2461890
Mam nadzieję że ktoś inny wklei zdjęcia kompletu..
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
a wężyki o numerach 1, 3 odnoszą się do mojej numeracji ze zdjęcia czy to taka przypadkowa numeracja?
Faktycznie jest kompletnie rozregulowany chodzi bardzo nierówno. Pali ok 20l/100km. Bardzo dużo czarnego dymu idzie z tłumika tak jak i oleju który wydziela się tylko podczas pierwszego odpalenia na zimno. Zaznaczam że głowica była splanowana, sprawdzona, luzy zaworowe wyregulowane. Jednak po wyczyszczeniu świec i włożeniu z powrotem po ok 15 sek pochodzenia silnika świece są dosłownie czarne. Podejrzewam jeszcze pierścienie tylko że takie same objawy są właśnie przy niewyregulowanym gaźniku wiec narazie próbuje rozwiązać jego problem.
Faktycznie jest kompletnie rozregulowany chodzi bardzo nierówno. Pali ok 20l/100km. Bardzo dużo czarnego dymu idzie z tłumika tak jak i oleju który wydziela się tylko podczas pierwszego odpalenia na zimno. Zaznaczam że głowica była splanowana, sprawdzona, luzy zaworowe wyregulowane. Jednak po wyczyszczeniu świec i włożeniu z powrotem po ok 15 sek pochodzenia silnika świece są dosłownie czarne. Podejrzewam jeszcze pierścienie tylko że takie same objawy są właśnie przy niewyregulowanym gaźniku wiec narazie próbuje rozwiązać jego problem.
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Przypadkowa.
Jeśli chodzi o instrukcję do Ferozy, to zauważyłem że ta podana przez kogoś z linka powyżej jest słabo o gaźniku.
O gaźniku jest ten rozdział i w nim masz lepsze schematy:
http://www.feroza.ru/downloads/service_ ... ontrol.pdf
Możesz spróbować poszukać jeszcze w okolicy kogoś specjalizującego się w gaźnikach Aisan - były montowane m.in. w sporej części fiatów Cinquecento, ale 1 na 15 warsztatów potrafi cokolwiek z nimi zrobić, inni odrazu mówią że niet. Może akurat się ktoś trafi kto się zna. Albo http://www.gaznik.pl/ - wygląda że mają spore pojęcie.
Zobacz też ten temat
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... ilit=aisan
Ja sie kiedyś zdoktoryzowałem w poprzedniej wersji Aisana w Fiacie - auto paliło ponad 12l/100km, kopciło, zapalało jak chciało, zależnie od pogody, zalewało, łapało wysokie obroty i z nich nie schodziło, albo nie miało mocy. W serwisach przekręcili jedną śrubkę i mówili że dobre - bo np. przestał gasnąć ale się pojawiały zaraz inne problemy. Jak w końcu po doktoryzacji stwierdziłem że wszystko jest już wyczyszczone, ponaprawiane i zgodne ze schematami (instrukcje regulacji Aisana z CC są niebo lepiej napisane niż do Aisana z Daihatsu) poza zaworem termicznym, za który sobie wołali 180zł, to zamontowałem Webera i się problemy skończyły.
PS. Haynes wydał książkę o regulacji japońskich gaźników, ale nie wiem czy jest dostępna w Polsce.
http://cgi.ebay.co.uk/JAPANESE-VEHICLE- ... 59002r2981
Jeśli chodzi o instrukcję do Ferozy, to zauważyłem że ta podana przez kogoś z linka powyżej jest słabo o gaźniku.
O gaźniku jest ten rozdział i w nim masz lepsze schematy:
http://www.feroza.ru/downloads/service_ ... ontrol.pdf
Możesz spróbować poszukać jeszcze w okolicy kogoś specjalizującego się w gaźnikach Aisan - były montowane m.in. w sporej części fiatów Cinquecento, ale 1 na 15 warsztatów potrafi cokolwiek z nimi zrobić, inni odrazu mówią że niet. Może akurat się ktoś trafi kto się zna. Albo http://www.gaznik.pl/ - wygląda że mają spore pojęcie.
Zobacz też ten temat
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... ilit=aisan
Ja sie kiedyś zdoktoryzowałem w poprzedniej wersji Aisana w Fiacie - auto paliło ponad 12l/100km, kopciło, zapalało jak chciało, zależnie od pogody, zalewało, łapało wysokie obroty i z nich nie schodziło, albo nie miało mocy. W serwisach przekręcili jedną śrubkę i mówili że dobre - bo np. przestał gasnąć ale się pojawiały zaraz inne problemy. Jak w końcu po doktoryzacji stwierdziłem że wszystko jest już wyczyszczone, ponaprawiane i zgodne ze schematami (instrukcje regulacji Aisana z CC są niebo lepiej napisane niż do Aisana z Daihatsu) poza zaworem termicznym, za który sobie wołali 180zł, to zamontowałem Webera i się problemy skończyły.
PS. Haynes wydał książkę o regulacji japońskich gaźników, ale nie wiem czy jest dostępna w Polsce.
http://cgi.ebay.co.uk/JAPANESE-VEHICLE- ... 59002r2981
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Dzieki wielkie za poświęcony czas i checi
A co do gaźnika jeszcze. Jak działają w nim te 3 przepustnice? U mnie było coś takiego że otwierała sie ta pierwsza (największa) gdzieś tak w połowie gazu czyli ok 4-5 tys obr. Nie pasowało mi to jakoś ponieważ dostawał za dużą dawke paliwa w stosunku do dawki powietrza i strasznie dymił. Zrobiłem w ten sposób że usztywniłem przepustnice w pozycji otwartej i teraz zupełnie innaczej feroza chodzi. Tyle co pokopci przy odpaleniu dosłownie pare sekund i to bardzo mało a do tego świece są czyste.

Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Nie wiem dokładnie jak działa w Ferozie, tak jak pisałem działałem na wersji z Fiata, a z tego co widzę ile Aisanów tyle koncepcji działania. Tu np. podłączenie podciśnień niby w tym samym gaźniku ale dla różnych pojemności:
http://gaznik.pl/podcisnienia_daihatsu.html
http://gaznik.pl/podcisnienia_daihatsu.html
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Stylus1 - jak masz jakieś zdjęcia z pobytu auta u mechanika to każdą ilość na http://daihatsu.glt.pl chętnie przyjmę - szczególnie np. podwozie sfotografowane przy podniesionym aucie i wszystkie inne rzeczy.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Witam. No praktycznie to cały czas mam dostęp do warsztatu i kanału
Więc daj znać jaką dokładnie część potrzebujesz to myślę że bez problemu da się zrobić fotki.
a takie pytanie z innej półki. Ile km zrobicie ferozą na pełnym baku przy takiej normalnej jeździe? mi wyszło ok 340km

a takie pytanie z innej półki. Ile km zrobicie ferozą na pełnym baku przy takiej normalnej jeździe? mi wyszło ok 340km

Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Na szosie, z oponami szosowymi, z max 90km/h 470km za 120 zl (w tym 2x przejazd przez Kraków). Az sie zdziwilem jak niewiele poszlo.
---
Feroza '96 +opony z białymi paskami
Feroza '96 +opony z białymi paskami
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
Mam jeszcze pytanie; czy ten zakryty kranik(niebieska strzałka) powinien dokądś prowadzić czy ma też pozostać dalej zakryty?
http://img513.imageshack.us/img513/8571/img7334.jpg
http://img513.imageshack.us/img513/8571/img7334.jpg
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
a gdzie to jest dokładnie, bo jakoś nie mogę zorientować się w kierunkach na tym zdjęciu?
Daihatsu Feroza 1.6 '89 6860
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8
Bertone Freeclimber 2.7i '90 1646
Range Rover L322 4.4 V8
Re: Problem Gaźnik Feroza 94r
http://img39.imageshack.us/img39/8905/img6771u.jpg
gdzieś w tym miejscu gdzie wskazuje strzałka
gdzieś w tym miejscu gdzie wskazuje strzałka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości