LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Artur.W
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 8:58 pm
Lokalizacja: wlkp.

LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: Artur.W » sob sty 16, 2010 9:45 pm

Witam
byłbym wdzięczny za informacje - czy warto naprawiać padnięte LSD - (zużyły się tarczki) jakie są tego koszty i gdzie można to zrobić - okolice wrocławia lub poznania
ewentualnie czy można do rockiego zamontować blokadę 100% ??
z góry dziękuje
--
Daihatsu Rocky

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: nes421 » sob sty 16, 2010 10:48 pm

Możesz kupić używane w dobrym stanie za ok. 2600zł + koszta przesyłki z Malezji, o ile trafisz taką okazję.

Kiedyś robiła takie firma Tractech dla Daihatsu ale przestali (chociaż jest możliwe że przy zamówieniu 100 sztuk puściliby produkcję). Padają też nazwy Detroit Lockers - ale nie wiem co to jest.

No i pojawia się EATON jako producent - ale nie mam potwierdzonych informacji że robili coś dla Daihatsu. (http://www.eaton.com/EatonCom/Markets/A ... /index.htm)

Jak nie naprawisz to chyba po prostu nie będziesz mieć.. ale mogę się mylić..
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: Mag69 » sob sty 16, 2010 11:09 pm

nes421 pisze:
.. ale mogę się mylić..
mylisz się i to bardzo :-?

ponoć tarczki pasują z toyoty i koszt ok 30zł za tarczę ( w ASO Toyota)

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: nes421 » sob sty 16, 2010 11:45 pm

W związku z pytaniem czy warto naprawiać, zasugerowałem że kupienie sprawnego kompletu jest mało realne, więc jeśli się nie naprawi to raczej nie będzie w ogóle.. I chyba w tym się nie pomyliłem :wink: Niemniej Twoją informację uznaję za cenniejszą.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
Tomstar
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: Tomstar » ndz sty 17, 2010 8:20 pm

a może podkładki wystarczy dołożyć. Ja wiosną będę próbował swoje tak regenerować bo tarczki wyglądają jako tako tylko podkładki się wytarły na amen i przestało działać.

SOLTYS 2.8TD
 
 
Posty: 187
Rejestracja: pt lut 15, 2008 10:39 pm
Lokalizacja: WDZYDZE

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: SOLTYS 2.8TD » pn sty 18, 2010 9:57 am

Dwie stalowe podkładki o grubosci 0,5 mm i LSD trzyma na 90 procent ,podkładki pasują ze zwrotnicy od ursusa dostępne w każdym rolniczym.
Jak jezdzisz dużo po szosie daj jedną,lub podkładkami o mniejszych grubosciach wyreguluj tak żeby pasowało do twoich potrzeb.
DAIHATSU ROCKY
PARCHATY ROPUCH

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: daniel sto » pn sty 18, 2010 1:01 pm

SOLTYS 2.8TD pisze:Dwie stalowe podkładki o grubosci 0,5 mm i LSD trzyma na 90 procent ,podkładki pasują ze zwrotnicy od ursusa dostępne w każdym rolniczym.
Jak jezdzisz dużo po szosie daj jedną,lub podkładkami o mniejszych grubosciach wyreguluj tak żeby pasowało do twoich potrzeb.


8) Musimy się spotkać :)2 i musisz mi wszystko dokładnie o tym opowiedzieć :)23
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

SOLTYS 2.8TD
 
 
Posty: 187
Rejestracja: pt lut 15, 2008 10:39 pm
Lokalizacja: WDZYDZE

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: SOLTYS 2.8TD » pn sty 18, 2010 9:58 pm

Koniecznie trzeba sie spotkać szofera se weś :lol:
DAIHATSU ROCKY
PARCHATY ROPUCH

ajsiorek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: czw sty 14, 2010 7:19 pm

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: ajsiorek » wt sty 26, 2010 10:02 pm

ja wolę zwykłą gandzię od LSD (co to jest LSD? mam auto od wczoraj)

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: Jogi4x4 » śr sty 27, 2010 12:16 pm

LSD - Limited Slip Differential - mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Dzięki temu systemowi mechanizm różnicowy jest w stanie przekazać moment obrotowy na oba koła. Most z LSD ma w sobie tarczki cierne, do takiego mostu należy lać olej do LSD lub z dodatkiem do LSD aby nie uszkodzić tarczek. Rakieta ma LSD w tylnym moście.
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Tomstar
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: Tomstar » pt sty 29, 2010 11:34 am

nie każda rakieta ma LSD

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: Jogi4x4 » sob sty 30, 2010 10:33 pm

Ooooo. A myślałem że każda (przynajmniej zdecydowana większość) :)21
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Tomstar
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: Tomstar » ndz sty 31, 2010 1:23 am

zdecydowana większość tak, ale to jeszcze nie każda.

CORNEL
 
 
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 31, 2008 1:17 pm
Lokalizacja: Gdynia/Kościerzyna

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: CORNEL » ndz paź 31, 2010 5:23 pm

Które Rocky (jaki rocznik, model) mają LSD?
Sprzedałem legendę angielskiej motoryzacji i chyba skusze się na japońską twchnologię. :)21
300tdi krótki ;-)

Awatar użytkownika
qqba
 
 
Posty: 203
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:12 pm
Lokalizacja: Szwecja

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: qqba » ndz paź 31, 2010 5:51 pm

Ja zanabyłem niedawno rocznik 91 i mam :)21
Błoto wciąga.

starosta
 
 
Posty: 121
Rejestracja: śr gru 01, 2010 7:57 pm

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: starosta » śr sty 12, 2011 12:23 pm

A Panowie jak to wygląda w ferozie Jaki tam lejecie olej do tylnego mostu Pomocy :)

Awatar użytkownika
nadglowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw maja 27, 2010 11:25 am
Lokalizacja: Strzelin

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: nadglowski » ndz sty 16, 2011 2:32 pm

Mam zamiar reanimować LSD w swojej Rakiecie poza podkładkami i tarczkami trzeba też zainwestować w olej jeżeli dobrze się zorientowałem to litr specjalistycznego kosztuje 80-100zł. a wchodzi chyba troszkę więcej niż 1 więc trzeba by 2 kupić nie wiem czy mnie w sklepie chcą naciągnąć czy ten olej to naprawdę tylko taki drogi może być.
Pytanie kieruję raczej do starych wyjadaczy?

s3R, nes421 co wy na to?
[O]===DAIHATSU=TURBO[O]
\__________________/
Kiedyś ROCKY 2.0 3Y później BLAZER S10 2.8 teraz ROCKY 2.8 TD.

starosta
 
 
Posty: 121
Rejestracja: śr gru 01, 2010 7:57 pm

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: starosta » ndz sty 16, 2011 3:35 pm

kolego jakiej marki i jaki symbol ma ten olej

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: s3R » ndz sty 16, 2011 3:47 pm

Możesz takie coś też zastowować i wlać zwykły olej przekładniowy

http://allegro.pl/modyfikator-dodatek-o ... 66437.html

Najtaniej olej do LSD kupowałem w serwisie nissana gdzie sprzedawali olej do LSD na litry z beczki.
Oni mają taki olej bo nawarry i inne pikapy mają takie blokady.
Ten co piszesz coś mi się drogi wydaje.
W serwisie jeepa też dostaniesz taki dodatek do oleju i oni leją właśnie normalny przekładniowy i dodatek. Albo u raffików.
Możesz też tyrknąć do sklepu firmowego bo kiedyś mieli olej do LSD -> rajdy4x4.pl 8)
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
jaqbeko
Posty: 537
Rejestracja: wt paź 09, 2007 7:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: jaqbeko » ndz sty 16, 2011 3:53 pm

Można też Castrol SAF-XJ 75W140. Dostępny między innymi w opakowaniach 0,5l, 1l, więc łatwo dopasować ilość.

Awatar użytkownika
nadglowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw maja 27, 2010 11:25 am
Lokalizacja: Strzelin

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: nadglowski » ndz sty 16, 2011 4:17 pm

Ten dodatek zdecydowano zwykłego przekładniowego to mam opór. Dzięki za szybka podpowiedź.
Wstyd tylko że na Alledrogo sam nie wpisałem LSD. :D
[O]===DAIHATSU=TURBO[O]
\__________________/
Kiedyś ROCKY 2.0 3Y później BLAZER S10 2.8 teraz ROCKY 2.8 TD.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: Mag69 » ndz sty 16, 2011 7:55 pm

LJ 70

Awatar użytkownika
jaqbeko
Posty: 537
Rejestracja: wt paź 09, 2007 7:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: jaqbeko » ndz sty 16, 2011 8:49 pm

i niedrogi. :D Ciekawi mnie tylko dlaczego mają tak różne klasy lepkości. :roll:

Awatar użytkownika
jaqbeko
Posty: 537
Rejestracja: wt paź 09, 2007 7:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: jaqbeko » ndz sty 16, 2011 9:03 pm

za innym forum i odpowiedź na własne pytanie:
HAMME pisze:Oleje mineralne ( stara generacja ) do dyfra z ograniczonym poślizgiem ;

1) SHELL - Spirax A 90LS
2) PENZZZOIL - 4096 Gear Oil 80 W 90 Limited Slip
3) MOBIL – Mobillube SHC LS 75 W 90
4) AGIP – Rotra LSX 75W90
5) FUCHS Titan 5 Speed SL
6) TEXACO – Geartex LS 85 W – 90
7) GULF – Western Diff Limit Slip LS 90
8. BP - Energar Limitslip 90

Oleje syntetyczne (nowa generacja ) ;

1) VALVOLINE – Synpower GL – 5 LS
2) QUAKER STATE 4x4 Syntetic Blend Gear Lubricant
3) CASTROL - SAF –XJ 75W - 140
4) BP - Energar SHX – LS
5) STATOIL – Gearway LS WB
6) NESTE - Hypoidi S GL-6
7) MOBIL - Mobillube LS 85W -90

Modyfikatory do oleju mające na celu uszlachetnienie go dla potrzeb dyfra z ograniczonym poślizgiem ( zapewnia zwiększenie lepkości oleju w celu nie dopuszczenia do zatarcia się tarczek blokady ciernej ) :

1) MOPAR – Fluid Gear Lubricant
2) XCELPLUS – Limited Slip Differential Protection
3) FORTE –Differentia En Gear Tetrament 01104

Olej nadające się do uszlachetnienia ;

1) Glimar Hipoglim Syntetic GL – 5 ; 75W - 140

Oleje przystosowane do LSD nadają się jak najbardziej do dyfra bez blokady.

Należałoby jeszcze chyba dodać , że w zależności od indeksu lepkości poszczególne oleje będą w różny sposób "spinać" dyfer .
Np. po zalaniu dyfra Mobilem mobilube blokowanie mech. różnicowego było dużo słabsze niż wtedy kiedy był wlany Castrol SAF-XJ .

Awatar użytkownika
zwiras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn lut 15, 2010 9:03 am
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Re: LSD - naprawa, regeneracja - czy warto

Post autor: zwiras » pn lut 06, 2012 1:50 pm

Witam, czy ktoś się orientował w ASO Toyoty, z którego dokładnie modelu toyki i z którego roku tarczki cierne będą pasowały ? Bo takie właśnie pytania zadali mi panowie z serwisu w Lubinie.
Feroza 89 r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość